Sten Hård

Det är ett väldigt bra namn jag tänker sno åt mig. Jag ser asball ut idag.
Lite som en samuraj.
Och Salander.
Och Sten Hård.
Och en snäll, söt liten flickvänsflicka.

Fick lite paniklängtan till en svensk sommarkväll. Kände helt plötsligt, där jag satt och mumsade nybakta lussebullar med fortfarande vinterkalla kinder, att jag måste fiska vid en liten insjö,

!?
Fiska?!

Det vore fint om det var sommar i Luleå och -20 i Umeå. Så kan man pendla däremallan och aldrig behöva lämna norrland. ..som jag helt plötsligt aldrig vill.
Mistis.

NU ska jag göra något jag glömt bort att göra väldigt länge: kolla på Dexter.
Det är dags nu. Dags att titta på Dexter. Man känner det väldigt tydligt: Jag vill inte vara en av alla de där brudarna längre, som inte kollar på Dexter.
Även! Äveen om jag nog är en av dem ibland, vilket jag å sin sida tycker vittnar om att jag .. tyckte väldigt mycket om att låta bli att kolla på Dexter och av en slags svårtolkad och irriterande respekt till detta ickekollande ..
Äsch. Det är dags. Nu.
Det är dags. Att kolla. På Dexter.
Kolla. På. Dexter. Nu. Ikväll.

OCH käka lussebullar. ..som jag inte brukar tycka om men helt plötsligt älskar.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits