There will be blood

MENSEN ÄR HÄR!
Har haft så satans ont hela dagen. Att hålla god min är en kamp jag gett upp för länge sedan.

Det är å andra sidan helsickes bra väder och jag gav blanka fan i hur jag såg ut idag; benen behövde sol.
Och som de lapat solsken sedan! Nu ser de ut som röda falukorvar och känns därefter.
Värdelöst.
Rött. Allt är rött. In a non-love related way.
Men ändå lite.


Ser fram emot helgens bravader. Känner visst agg mot Wikander för dissen.
Helt fel tidpunkt att dissa mig.


RSVP

Jag saknar Aidan. Jag önskar jag träffat honom nu och inte då.
Förnimmelsen av Aidan kommer över mig i tid och otid. Då saknar jag honom så det gör fysiskt ont. I knogarna. I kinderna. I ögonbrynen. I knäna.
Åh, Aidan. Jag önskar dig allt gott livet har att erbjuda!

Grillkväll ikväll. Ett tafatt försök att tvinga fram solen. Tvinga bort vinden.
Försommaren är så förbannat lat och tar alldeles för lång tid på sig att vakna.


Någon som har något att säga om fröken Peyres närvaro på Hotell Wilhelmina den 5/7?
Grattis till studenterna, i guess? NOT.
Förövrigt längtar jag, för första gången på bra många år, till galan som stundar. Framförallt då Johanna bjuder på inflyttningsfest där hela eliten kommer att närvara. Dessutom väntar jag själv celebert besök. De har alla gjort varsin intresseanmälan, men serious; répondez s'il vous plaît! Jag måste planera festligheterna som varar i dagarna tre. Typ.
Ser fram emot att trilla tillbaka in i vad som ansågs vara the shit i de tidiga tonåren. Party like a rockstar. 
Gala. Dansgala. Frack och aftonklänning på, gott folk! Eller snarare: Fram med flanellen!

Ja just det! Jag fick ett visitkort idag! Det dök upp en stilig herre i skjorta och slips och gav mig sitt visitkort.
Jag blev så glad.

nu är allt ett minne, en saga från igår.

Sov gott gorgeous.
Du fattas oss.

Vätskesvullnad i kroppen, känsla av viktökning

Kenyabruttorna har visat livstecken! De lever, men frodas vet jag äligt talat inte om de gör? Inte kroppsligt iallafall, eftersom jag snokade mig fram till information om magsjuka. Allt jag vet är att de levt en vecka utan el.
Annars vet jag ingenting om deras äventyr, så jag kan inte avundas annat än att de befinner sig i Kenya, har levt stenåldrerslivet och kanske har magsjuka.

Jag ska snart ha mens. Så jävla fantastiskt.
Jag kan inte annat än gratulera Jane som får en crash course i kvinnlig mystik. Hrm.
Just nu ligger han på G+ med motiveringen att man byter förfan inte kanal från hjärndöd och chickflickig skräp-TV till något jävla motorprogram på discovery, varpå man gömmer dosan och skrattar.
Tveksamt plus för konstant övervakning över mitt nikotinintag och snusdosans närvaro i alla aktiviteter vi tar oss för. Dock misstänker jag att eget vinstintresse ligger bakom denna icke sinande bevakning.

Vidare fascineras jag något över okunskapen att inte kunna skilja på PMS och mens. Är detta en ofta förkommande misstolkning bland män? (Och kvinnor?)

Hur som helst, jag är svullen, finnig, äcklig och tendenserar till grav irritation flertalet gånger under dagen. Lovely.
Men det verkar på himlen som om det är sol på g. Min blåvita hy kan må bra av lite D-vitamin. Längtar även efter närhet av en semi-hockekropp (vars tillhörande huvud inte riktigt kan tolka busstidtabeller. Vore ju en lögn att påstå att man känner sig överlycklig.)
Nåväl. Nu blir det SATC, trots den sena timmen.
Jag somnade i soffan tidigare, så det kan inte hjälpas. Tja!

Into another nine months nightless dread

Fan, jag har vart rätt trist ett bra tag nu. Bloggwise, alltså. I'm a hoot IRL.
...

Innan jag återgår till allt det där andra måste jag ösa ur mig ett par sista grubblerier och funderingar kring fenomenet 2.FBS  07-08.
Det känns skönt att de muckat. Såhär en vecka senare är jag väldigt tillfreds med det faktum att allt som återstår är minnen. När de fanns där och krigade, bajsade, svettades och blödde i gäng så var det svårt att inte göra annat än önska sig dit och förbanna kroppen som inte ville orka. Jag var bara avundsjuk. Usch.
Men nu finns det inte mer, nu är det slut, och någon sorts bitterljuv skadeglädje jag gissar jag inte borde tala högt om har infunnit sig.
Det är lite elakt och egoistiskt, men sån är jag. Stundtals.

Nu saknar jag dem inte på samma sätt heller. Som grupp saknar jag dem, men inte nödvändigtvis alla individer, var för sig. Fast det är klart att det finns vissa stjärnor jag önskar följde Zakolskis exempel och hängde med till villepille.

Så känns det ju förövrigt jävligt löjligt att snacka om dem. Obefogat, typ. Men å andra sidan så var De så alltimittlivnärdethöllpåattrasaihop att jag inte kan låta bli. De betydde lite mer än allt annat, för de fanns där. Typ. Igen.
Men nu är det slut, för dem. Bra jobbat, fint krigat, lycka till.

At ease

Att ha ledvärk är jobbigt. Mina armar är ur funktion av okänd anledning. Förmodligen ålderdom....
De är just nu inget annat än två onödiga utväxter som dinglar omkring och rör sig på måfå.
Jävla armar.
Efter ett onödigt stunttrick där en spiraltrappa var involverad fick sig även mina trötta muskelfästen en törn. Men det var värt det. Det var coolt.
Jävla kropp.


Nåväl, att fylla dagarna med något meningfullt är inte allt för svårt med fröken Zakolski around, men att fylla dem med något att göra är, tyvärr, en utmaning. Drar mest omkring och pekar på saker som inte betyder något alls.
'Där är ett gult hus.'
'Där är en gran.'
'Där är en större gran..'


Utan att på något sätt förringa Janes precious närvaro så måste jag få åberopa min längtan och saknad.
typ såhär känns det: åååååååååhhlakdhlkahdfhaeoryo4li5wjfhsjf kom till mig nuuuuu!

Just like a star across my sky,
Just like an angel off the page,
You have appeared to my life,
Feel like I'll never be the same,
Just like a song in my heart,
Just like oil on my hands,
Honour to love you

Still I wonder why it is,
I don't argue like this,
With anyone but you,
We do it all the time,
Blowing out my mind,

You've got this look I can't describe,
You make me feel like I'm alive,
When everything else is au fait,
Without a doubt you're on my side,
Heaven has been away too long,
Can't find the words to write this song,
Oh...
Your love

Gone

Jag vill gråta en skvätt, men har inte lyckats än. Det känns relativt obefogat, men det struntar jag i.
Mina pojkar har muckat!?  Utspridda över Sverige kan de nu ta sig för vad som än faller dem in, vilket känns .. dåligt.  Hah!
Lucky, lucky, evigt lucky me, att jag har Zakolski här hos mig. Och därefter Myleus, och Wikander, om så bara en snabbis. Känns tryggt och bra.  

Nejfan, vilken jädra vecka det var. Jag crashade party på party och njöt av mina gröna hjältars närvaro.
Och viktigast av allt; Lt. Skitsnygg. Undertecknad är fortfarande nöjd som fan.

Kanske ger jag er detaljer later. Nu ska jag sova.






D-day in a good way

Sov ungefär 5 minuter i natt.
I kväll är det fest sa huvudet. Och magen. och benen. Och armarna. Och allt.

Fan, vad sorgligt. I går kväll då vi satt på 7th heaven och käkade glass och mös till det så slog det mig att det var sista gången, någonsin.
Och allt var så perfekt. Glassen var perfekt. Vädret var perfekt (NOT!? hagel och drivis ffs! Men ändå..). De var perfekta.

Vad som är än mer perfekt är min klänning.
Jag ska börja göra mig i ordning NU. 4 timmar to go.

På återseende. Kanske.

NVK

Åh halleluja! Jag är tillbaka i Luleå och känner mig som förr i tiden; stressad, mysglad och grön.
Det sista är obefogat, för jag är inte grön på något sätt. Snarare mer rosa än någonsin. Bokstavligt talat. Det blir rosa valentino till kvällens happenings; NVK-möte! Waaay overdressed, förmodligen, men det struntar jag i. Totalt.
Jag ska fira med att slå en volt innanför grindarna. Åh, vad jag ser fram emot att gosa in mig i mässen med brudarna (och HELA värnpliktsrådet.)

Och nog för att detta är en trip to heaven and back, men på onsdag väntar muckfest med de största, bästa och syggaste grabbarna i världshistorien OCH det pratas även om muckmiddag på torsdag. Och fredag, ack och ve, muck. Jag garanterar att jag kommer att gråta.
Det är egentligen inte ett dugg stressigt. Snarare angenämt  lagom och förväntansfullt nervöst. Men magen kan inte riktigt skilja på nevositet, förväntam och stress.. Att bajsa skulle inte vara helt fel. (applåd till mig för att våga yttra mig om bajs..)

Bella är, inte helt oväntat, bäst i hela världen och har lånat ut både bil, busskort och säng till mig. Hon är världsbäst även fast hon inte lånar ut nyssnämnda, det ska ni ha klart för er, men detta underlättade både logistiskt oh ekonomiskt min vistelse här.



wellwellwellwellwell. Jag kan inte riktigt fokusera på någonting. vill bara att tiden ska gå så jag kan börja röra mig mot F21.
Sitter och tänker på Maja och Linnea ungefär HELA tiden. Något har gått snett och jag är orolig. Förmodligen inget allvarligt (försöker ideligen intala mig själv detta..) och jag vet att Maja hört av sig till Svante. Jag ska nog ringa honom, eftersom det är lite av en omöjlighet att ringa kenya..

blä. nu ska jag ta en promenad. Later!


Kreativitet

Har hela veckan låtit bli att duscha, detta till mammas vilda protester.
Försökte förklara att det är part of the art, vilket inte köptes, men ändå var tvunget att accepteras.
Som plågad konstnärssjäl är man berättigad till ohygien och diverse ..
Satt och doftade kropp vid mammas stora födelsedagskalas för hela hennes arbetsgrupp då jag insåg att jag gillar tvål.

Så nu är jag ren. Tata! 
Jag fick dessutom feber, och jag är rätt säker på att den orsakades av smuts. Smutsfeber. Och smutsfinnar.
Usch, vad jag vart smutsig i veckan. Usch, vad halvskönt det har vart.
Badvattnet var grumligt när jag var färdigbadad och jag kunde skrapa smutsen av huden så den fastnade under naglarna. Brun, död, gammal hud. Mm!

Johanna är hemma! Johanna är fantastisk. Jag älskar henne. Jag har saknat henne. Hon är oersättlig. Hon är hemma.
Sommaren kommer bli awesome. AwesomEST. Och sommaren börjar om exakt en vecka.
Jag är pretty darn sure att denna kommande vecka 20 blir en sådan vecka man tar med sig vidare i livet.
Å, det pirrar fint i magen. 
En vecka till sommaren börjar!

Men först ska jag avsluta min turné. För alltid.

Giant chocolatekake

Bon soir.

Måste först och främst förtydliga att gårdagens outrage inte var riktat mot någon enskild individ (och eventuell privat ilska har fått utlopp, förklarats, retts ut. Inte ursäktats. Klarats upp. Peace.), utan mot samhället, världen, alla.
De som inte vågar släppa taget om något de tror sig ha, men aldrig riktigt förstått över huvud taget.
Hellz to the yeah för Eva Moberg. 'Kvinnors villkorliga frigivning'. Jag återvinner detta statement för min egen debatt.


'Det är denna rädsla för kvinnans sexualitet som gör den apolitiska ekonomiseringen av sexualiteten så attraktiv i en patriarkal kultur'
Katrine Kielos text i
Bang: Jag, Jag, Jag # 01/ 2008 är asbra. Hos skriver om kvinnlig sexuell frigörelse. Om att shoppa sexuell tillfredsställelse och hur samhället hanterar det för att göra den så ofarlig som möjligt. Den kvinnliga sexualiteten. Boooh!..

’Sexuell frigörelse för kvinnor bygger idag, precis som alltid, på att sexualiteten definieras som lagom ofarlig. Men att sexuell lust går att reducera till shopping sexuell tillfredsställelse betyder inte att det är samma sak. Att tillåta kvinnan shoppa sexuell tillfredsställelse på en avpolitiserad sexuell marknad är inte samma sak som att ge henne sexuell frihet. Snarare ett sätt att beskära densamma.’




5 maj var en bra dag: Mensen tog slut, hundarna var glada, jag åt risotto blanco, började sy klänningen och tränade på min förbannade medicinboll.
Stina kungjorde att vi inte gjort slut, hon har bara haft en ytterligare släng av mobilallergi. Zakolski skrev upp mig högst på VIP-listan för vårens hetaste party. Jag har dessutom tryckt i mig en oredligt stor mängd chokladtårta. Helsefyr, vad god den var.
Nu hoppas jag innerligt att Big A (det namnet dödar alla andra namn han haft! Yeahss! HAHA! Så gangstah, så mystiskt, så bra. Så mycket mitt namn att jag ska söka patent på det.) dristar sig till att slå en signal.
Natten blir lite trevligare då.

P.S. Lite dåligt är att min snusdosa gått vilse och att jag måste fixa med tagarna eftersom blogflytten fuckade upp designen. Doh. D.S.

Appiffany

Satan! Vad arg jag är!

För ett tag sedan ringde någon och ställde frågan; 'Tjena! Du! Har du legat med Tjollahoppsanhejsan? Jag vet ju att du legat med Tusse och Snutte, men Snopphuvud sa att det var fler, så jag undrar om det är Tjollahoppsanhejsan?'

Jag vet inte riktigt var jag ska börja, för det är så mycket fel. Så mycket som gör mig besviken och ledsen, men framförallt okontrollerat, jävla förbannad.

Att mitt sexliv överhuvudtaget diskuterades är mest bara förvånande. Det orkar jag inte ens bli förbannad över. Förvisso är en av parterna i diskussionen någon jag har stort förtroende för, de övriga deltagarna har dessutom slängt sig med uttryck som 'Maria är en hora' och annat som hör högstadiet till.
Det hör den privatare ilskan till. Vad som gör mig så jävla förbannad är att jag minuter senare får sms av samma person som ställde första frågan.

'Tror vi att Hoppelihopp har haft 35 engångsligg, varav 24 under de senaste månaderna??varje helg, ibland två?'


Att först bli ifrågasatt för att ha haft två, eventuellt tre sexpartners, för att sedan få ett sms då jag skall utvärdera trovärdigheten i huruvida Hoppelihopp lyckats dra över 35 brudar.

DET gör mig så sjukt, jävla, okontrollerat förbannad.

 

I det första samtalet utdelades inga mentala femmor, inget, fuck yeah! eller 'you go girl'.
Bakom orden så låg det där gamla vanliga; Ett antal onödiga ord som förklädde vad som egentligen sades, eller åtminstone viskades; är detta sant är du lite av en slampa, gumman.

Hur uråldrig är den här problematiken? Hur omstridd och diskuterad är den? Seriöst? Hur många gånger har det falskt deklarerats att vi subventionerar likvärdiga delar vad gäller den sexuella spelplanen?


Men vad som gör mig allra, allra mest arg, förbannad och besviken är jag själv. För hur jag hanterade det genom att ringa och behärskat gråta ut och på så sätt understryka den ickeexisterande hjälplösheten.

Ickeexisterande för att jag, om jag inte distanserat mig till min självsäkerhet efter månader av särbehandling, skulle kunna ha hanterat det där och då genom att verbalt slå in käften på dem.

Då jag såhär i efterhand ser hur jag själv lät mig bli endast en skugga av vem jag en gång var genom att på grund av mitt kön förväntas behöva hjälp, klara mindre, vara svagare och kanske till och med dummare. Hur jag undvek diskussioner för 'det inte var värt'; hur jag glömde att det är så jävla värt, för min egen skull. Hur jag tillät faktisk diskriminering, blundade för allt vad jag trodde på.

Så nej, idag kunde jag inte stå upp för mig själv utan lät mig återigen förlöjligas på det allra vidrigaste av sätt. Idag lät jag mig tryckas ned till botten av förtryck där så många andra trängs och vill men inte kan för att århundraden av samma hala, billiga skit hindrar dem från att ta sig upp, om inte någon räcker dem handen. Att själv försöka klättra upp finns inte ens i tanken för man har fått det berättat för sig att det inte är möjligt; man behöver förtryckarnas välsignelse.

Det är, utan tvekan, det sämsta jag någonsin gjort mot mig själv. Trots tidigare underkastelser till patriarkala påfund som kvinnoidealet då jag kräktes upp min verklighetsuppfattning. Jag har till och med, i de tidiga tonåren, knullat mig till gillande och godkännande. Det var innan jag visste någonting om livet bortom männens acceptans, som jag vilset trodde mig vara vägen till lycka och framgång.

Jag vet nu bättre än att använda mig av någon annan för självförverkligande. Jag utvecklar mig själv, genom mig själv.

Jag vet nu bättre än att spy mig till en godkänd bild av mig själv. Nu spyr jag för att jag fått matförgiftning och jag ger mig själv mycket väl godkänd, dagligen.

Jag vet nu bättre än att knulla mig till godkännande, för det är att sälja sig själv. Därför kan ingen rättfärdiga att kalla mig hora. Nu knullar jag då jag känner för det, för att jag kan och vill, med vem jag vill. På mina villkor.
Vilket tydligen inte kan accepteras. Eller?


Up, up and away

Så har de åkt. Maja och Linnea lyfte från Arlanda 06.20 i morse. Destination Kenya.
Sämst av allt var att jag kräktes bort adjökensamtalet igårkväll. Förbannade kanelbullar!

Usch, det är mycket som vill ut när man släpper iväg de enda två, verkliga tryggheterna man har i livet på äventyr som detta.
Först och främst en smutsivrig avundsjuka, såklart. Jag borde sitta på planet istället för att ligga hemma och träna med medicinbollar. Så är jag förstås mammaorolig, överlycklig, förväntansfull, nervös, rädd, glad osv. osv.


 
High five, ladies. Go save the world!




Jag kände mig nödgad att ringa min älskade, älskade Zakolski så han kunde fräscha upp mitt sinne. För det är precis vad han är; en fräschör. Som Kim, fast vänare. Mer blommig och lättsam. Som spray som luktar lagom.
Han är så bra på alla sätt och vis och alla borde fatta det istället för att gå omkring och tro att de fattat någonting annat.

Efter muck kidnappar jag honom hit. Hem till mig och mitt. Till Vilhelmina. Haha! ........
Sen kanske han kidnappar mig till Stockholm på heltid efter att praktiskt taget citerat Meredith rakt av:
'Pick me! Choose me! Love me!'
Det var sött och fullständigt asexuellt och det är så bra och bekvämt och han är bäst i världen.

Hur som helst. Militär Utryckning i Civila Kläder. Martin, Urban Ceasar, Kalle. MUCK. Big talkabout.
Det suger ju all världens rävsvansar av en enda anledning; jag är så jävla avundsjuk och arg.
Efter att ha läst Lindbäcks note på facebook och insett att I'm so not a part of it anymore vill jag nog dö en liten stund om jag rannsakar mig själv.
Blev alldeles för sentimantal för mitt eget bästa. Kollade på det här och läste den förlamande vackra boken jag fick vid min alldeles egna muck.

Usch. Jag är kär i dem, trots allt. Fortfarande.
Inte individerna var för sig.
Summan av delarna är vad jag förälskat mig i.



Åh. Det är så äckligt. Jag halvkräks fortfarande i munnen efter jag har ätit. Det är bra för er att veta.

Hatt

Lagom missnöjd med kroppen är jag återigen på hemmaplan. Det känns förbaskat bra.
Till Wikanders stora förtjusning var det en pizza som förgiftade mig. Kräktes upp hela mitt liv och låg lealös hela valborg.
Missade Maja som nu är påväg mot sthlm och Linnea, varifrån de båda, tillsammans, utan mig, åker till Kenya.
Missade picknickar, solnedgångar, longboarding, livet, lyckan.. allt missade jag.
Kräks. Valborg två lax åtta var kräks.

Samlade tillräckligt med kraft för en shoppingtur och köpte ett fabulous tyg som går i marint. Det hade jag tänkt förbarma mig över de kommande dagarna och skapa mig en kreation vacker nog att använda .. nån gång. ( JAG VILVILVIVIVLIVIVLVLILLL ju något speciellt, men jag måste tygla förhoppningarna.)
Såhär en säsong senare tänkte jag mig en axelbandslös liten sak med tulpankjol. Åh, det blir så vackert!

Gjorde även något för mig completely out of character; investerade i sexiga, dyra underkläder. (Bör väl understrykas, för sakens skull, att 'dyrt' och 'sexigt' inte nödvändigtvis är något som går hand i hand i min värld)
Fan vad nöjd jag är! 
Fan vad nöjd någon annan ska bli, för sitt eget bästa!

Jag åt just två nybakta kanelbullar. Det är utan tvekan det sämsta jag gjort i mitt liv.

Värdelösa jävla kroppjävel

Matförgiftning, feber, mens. Min favviskombination. FY FAN!!! Fy HELVETES JÄVLA FAN, VAD JÄVLA PISSIGT JAG MÅR!!!

hits