fix me


Fin dag i hjärtat ligger


..och jag orkar inte rimma.
Godnatt

criminal minds

På nattklubb vid Stureplan hittades civilklädda 0,3 gram kokain i hans ficka.


Ha ha ha...



2009-09-23
23:26:44
Maria skriver:

Och jag tror att de fortfarande är kvar i stan och gömmer sig i två eller tre olika lghtr de hyrt i tredjehand genom någon kompis kompis och de kommer inte lämna lghtn förrän om en vecka, då allt lugnat ned sig lite. då drar de. jag är helt hundra.

I know stuff.

Spenderade 8 timmar i goda böcker idag.
Ansiktet fullt med latte, te, solrosfröröra och kärleksindränkta schmäckbollar. Satt stol och tänkte på den psykologiska värken i hela kroppen samtidigt som jag lyssnade på jazz.
Baby ringde. Ett år sedan sist. På- och avtårar.

(Jag drömde en yvig dröm inatt.
Jag hade samlat alla mina vänner och bekanta i Vilhelmina för att genomföra en hemlig operation. Vi gick under namnet 'Djurrättsorganisationen'.
Jag var lite Hitler och i mitt ansikte fanns bara död, orkan och kriget. Folket tvingades gå march ned till Saiwa och under marchen dog flertalet av dem som står mig närmast.
På detta krävde jag kvitton. De som stod mig närmast fick sin död utskriven på fina kii-kvitton och de som inte stod mig lika nära fick länstrafiken-kvitton. Jag samlade alla kvitton i en mapp märkt 'DJUREN'.
Väl nere på Saiwa upptäckte jag en liten bäbisapa som jag tvingade min syster att ta hand om. Alla grät och jag var förbannad. Bestämde att vi skulle genomföra ett gympapass.
Väl på bryggan såg jag något rött och vitt blänka till i vattnet. Tvingade någon att hoppa i för att undersöka saken.
Killen flöt några minuter senare upp till vattenytan. Död nå jävulskt.
Jag blev förbannad över att få ytterligare ett kvitto utskrivet och tvingade i någon annan, denna gång med kamerautrustning fastspänd på huvudet.
Flöt upp död och utan kamera.
Skällde ut alla närvarande för att jag nu hade 8 döds-kvitton att hålla redo på och tänkte att jag var den enda som kunde göra något rätt.
Hoppade således ned i vattnet och såg det rödvita dundra emot mig och dra ned mig i djupet.
I panik försökte jag ta mig loss och simma till ytan men det var omöjligt.
Hade samtidigt någon sorts övernaturlig konversation med det rödvita som ordlöst sa: 'du måste se oss' Öppnade ögonen och möttes av Nils blick.
Nils var en vit mördarsjöjungfru. Bredvid honom simmade hans bror. Röd.
Jag började gråta och sa 'Jag vill dö' och kände sådan kompakt skräck att jag blev tom. Allt var meningslöst.
Andades in så mycket vatten jag orkade och somnade in ganska fint till Nils 'Ingen måste dö' och kände hur de släppte taget.
Vaknade dock till av att någon bitchslapade mig och skrek vakna.
Det var min syster och apan.

Blev ...rosenrasande. Tog apjäveln i famnen och beordrade hela sällskapet att ställa in sig i ledet för nu jävelarrr skulle vi gå till ap-samhället och lämna tillbaka bäbisen som distraherade oss från att uträtta vad vi var där för (vilket jag inte har någon som helst aning om vad det var).
Väl i apbyn, som låg nästgårds, möttes jag av Bigmama. Vördnadsfyllt räckte jag över bäbisen.
Mama var enorm. Slällde sig upp och vrålade.
Jag tittade bakåt mot mina vänner. Vände mig om igen och såg bigmama's käft komma emot mig.
Hon bet av mig huvudet.

The end.


Folkmassor - ditt sätt att agera med andra människor/ hur du känner inför social interaktion
se någon dö - se sina egna känslor för någon dö
Lik - förnekade känslor eller händelser
apor- hemliga fiender
syster - kvinnliga sidor
vit - halsschakrat - ditt sätt att uttrycka dig.
röd - sexualitet och förmåga att läka
sjöjungfru - undermedveten kärlek
vatten - känsloströmmar
8 - död
tomhet - bristande relationer
rädsla för döden - önskan om att fånga någon/något

Tolka nu, mina vänner.)

make some break some

Har ganska många fina bilder. Minnen. Bra att ha.
Ett minne har jag också.
Dåligt sinne.
Borde sitta inne.
Spetsa ögat med en pinne.
Äta varig finne.
Ursinne.
Ursäkta.

Whatev.


Ganska fin ändå?

Klack



Den här dagen var ett liv långt. Det känns på många sätt, de flesta bra.
Upp i ottan, köra till Luleå -Hej Hej Stina!, bli intervjuad om kvällens derby, vidare till Haparandra, finlandssvenska och ett jävla plocka-själv lager, BESTÅ 200 kg, åka tillbaka till skellefteå, hetsäta en liten banan, byta bil och hämta biljett-  Började nästan grina till ingången, publiken luktar alkis, klacken sjöng inte 'SOMBRERO SOMBRERO' utan 'ANDREAS HADELÖV'. Speakern sa inte 'Assist av nummer 23 Brad Moran. Tydligen tretton och tjuv' utan 'tiden tretton noll sju.' Klacken sjöng heller inte 'Hoppe-hoppestrå! Hoppe-hoppe-strå!' vad de egentligen sjöng är ännu oklart. Däremot vet jag, tror jag, att de, av någon outgrundlig anledning, sjunger 'blabalbal ..kom igen-SAN skellefteåååå'
-san?! Kom igensan? Reeeally? Fjantigt.


Hockey är roligare med mina öron.



Ja. Det är han.
Vart får jag allt ifrån? ..
HAHAHAHAHAHHAHHA
Godnatt

tid och rum



Hur räknar jag? Idag är det inte två dagar kvar. Idag är det en dag kvar.
Eller inte ens en dag, utan en natt. Alltså har de senaste dagarna då jag varit helt hung up på nummer varit helt fel.
Det känns mycket, mycket jobbigt.

..ändock denna lycka. Allt som är vackert med livet har hänt idag.


Då jag, ca. 1436 anlände till turistbyrån där jag skulle tillförskanska mig två biljetter till morgondagens match hände det igen;
Väntrumskillen dök upp.
Han bah: *kÖpEr bIlJeTtEr* och bara stod där. As-jävla-skitsnygg.

Jag kom av mig sen kom jag. Nästan. Glömde bort vem jag var, var jag var, hur jag är, vad jag vill och vart jag ska. Jag stod bara och tomstirrade på honom. Vaknade inte förrän kassörskan skrek '..men för i helvete: NÄSTA!'

Varför gör man så!?

Köpte biljetterna och till min stora förvåning, och förtjusning, satt han kvar. Bara satt där och satt. As-jävla-skitsnygg. Jag tittade på honom, under lugg. HAN LOG.

Vi hamnade på samma sektion, tre rader från varandra.
Det är något magiskt med Hockey.

Och rånet sedan?! Jag blev så exalterad att jag nästan började gråta. Är det inte helt fantastiskt?!

Och boken sedan!? Jag blev så exalterad att jag nästan började gråta. Är det inte helt fantastiskt?!


hets

Varför i allsindar ska allt ske på en och samma gång?

Oh du milde tid, vilket drama!
Jag vet inte var jag ska börja? Jag sitter bara och adrenalindarrar.

Jag svarar på era oj så rolig frågor till att börja med:


Dela merej av dina 3 bästa skönhetstips!!
Strunta i alla skönhetstips! Jag tvättar inte ansiktet varje dag och jag glömmer borsta tänderna ibland. Jag sover asdåligt och dricker inte så mycket vatten men ändå är jag så förbannat snygg att jag speglar mig flera timmar i rad.
Självdistans är bra, så när du är som snyggast ska du vara ful.
Och alltid lång nacke! Nackar är snyggt!

och jo! fransk manikyr! Mmm.

Vad för sorts smink använder du dig av??
Kanebo sensei fluid finish foundation. Och annat av kanebo. och Make upstore.
Kvalitét. Fifaaan vad jag dissar isadora och budgetgänget. Usch! Tvi! Tvi! Tvi!

Kan du ha en sminkguide i din blogg????

Mnjaa.. kanske. Det är inte riktigt min kopp te, men anything for you!

1. Vilken storlek (cmxcm) är det gulliga pysslet?

Time will tell.

2. Om jag sitter på dina axlar, vad gör jag inte då?

du står inte på marken och det känns skönt i skruven

3. Vad har dina boyfriends gjort för att få sin manlighet nedtrampad på detta vis?

De skvallrar och sprider falska rykten om min sexualitet.

1. Vad händer i helgen. ( jag hoppas inte du redan svarat på detta i min blogg )

I morgon åker jag till Haparanda, för att sedan återvända till kvällen och titta på hockey. På fredag åker jag till Umeå och där planerar jag att förtära så förbannat mycket öl tillsammans med plutonens finest. Sen ska vi dansa disco och det hoppas jag händer på Shape Up. Dock pågår Umeå Pride för fullt och samtidigt som shapeup så är det förstås avslutningsfest på äpplet, vilken jag tror kommer bli epic.
Om jag är riktigt listig och slug, eller riktigt snäll och söt, så kanske jag kan lura med mig mina brutalmanliga krigskompisar på gayklubb.

2. När åker du till Villepille nästa gång?

Ingen aaaning. Durå?

3. Har du hår på snoppen?

Så myket att den inte ens syns.

*Hoppas att Stina-Lee får missfall ^^*
Nu kanske jag låter som en elak människa, men erkänn... vilket av dessa inlägg hade varit roligare att läsa?
1. Jag fick min underbara unge, wieeeh... eller nästa alternativ:
2. Nej, min unge är död/grovt handikappat snyft snyft
Jag skulle nog hellre vilja läsa alternativ 2...

Vad elak du är. Du ställer bara en fråga.. :'(

Två (ett!?)

Allt bara händer på en gång!?

Väntrumspojkar, helikopterrån, semester, författarskap, plantering på graven, mens. ALLT.
och här sitter jag helt utan tid till reaktioner.

Lovar att efterhandsreagera om ett par timmar. Tummis!
Puss

Tre



Grisarna är tre. Jag tror Stina-Lee kommer föda om tre dagar. På dressman kan man köpa tre och betala för två. Jag har missat de tre första avsnitten av Gossip Girl s02 och jag har shoppat i tre butiker för att pyssla ihop en sån liten grej som bara jag kan.



En liten spoiler. Preview. Förhandstitt. Det bev lite tokigt i slutet, men bra ändå.
Busigt, busigt, som jag skulle sagt.


Vet ni, på tal om grisar, vad jag inte kan få nog av?
OG. HA. Kriminella gäng. Undre världen. Organiserad brottslighet.
Jag önskar man kunde läsa Hells Angels 30 hp

Och på tal om grisar 1.1. Mina boyfriends är så förbannat mycket mer girlfriends än mina girlfriends.
DRAMA!

Nu får ni ställa tre frågor var.
Tidigare då jag bett er göra det har ni dissat mig totalt. Därför ber jag er inte nu; jag KRÄVER att ni ställer tre frågor. Jag svarar på allt. *pRoMiSe*

Fyra punkt ett

Allt är bra nu. Jag behövde inte ens en natt. Rakt över huvudet bara, med valkar och världskrig och personliga vendettor.
Allt tack vare, and you know it, mobilen.

Uppladdning ärlighet, författarskap och ljus framtid. Booyah!

Fyra dagar är ingenting, särskilt när det nästan bara är tre.
..och vi vet ju att alla goda ting är nästan bara tre.

Fyra



Fyra. 100. Kossor har fyra magar. Min är bara stor.
Gick på stan för att prova lite hippa (nåväl, hippa i den mån det går att finna i Skellefteå) kläder till helgens festligheter och upptäckte något som fick mig att börja gråta i provhytten.
Jag har valkar. PÅ RYGGEN!?

Alltså.. Det är, by far, det sjukaste jag varit med om i hela mitt liv.
Självkänslan är väl ungefär på noll. Träningsmoralen ungefär 3000. Ska smälta lite mat och sedan är det spåret som gäller.

Jag bajsar hellre offentligt på plattan än att leva med en jävla valk på ryggen.
Jag vet att det är löjligt. Svagt. Mesigt. Töntigt. Fel.
Jag bryr mig inte ett dugg om andras valkar och celluliter och allt vad det är. Det är till och med vackert och härligt och bra och jag älskar människor som älskar sig själva.

Hade det vart 3 månader sedan hade jag inte brytt mig ett dugg, men idag, av alla dagar; den här veckan, av alla veckor.. Jag kan inte leva med valkar på RYGGEN!? Således blev det inga 'hippa' kläder. Det blev ingenting än en jävligt rask promenad hem.

Mobilen fungerar igen. Det är bra.
I morgon är valkarna bortglömda. Förlåt för det här lågvattenmärket i blogghistorien. Önskar Blondinbella var här och peppade mig och min självkänsla.....

Fem





Fem. 101. (Jag kan faktiskt det där med det binära systemet. 0, 1, 10, 11, 100, 101, 110, 111, 1000, 1001, 1011, 1011, 1100 osv.. Datorer och sånt. I know stuff.)
Fem myror är fler än fyra elefanter. (Du är O:et i tjoffet)
Det femte elementet. (It must be found. There's no future without it!)
Matteus. Det var den femte lärjungen. (Firas i morgon, om man är katolik.)
Fem flaskor Staropramen Granat Prague önskar jag mig.
Fem svettiga, långa, blodmakande kilometer sprang jag för att få ut de, som oftast, missriktade aggressionerna.
Fem armh'vningar till önskar jag min kropp kunde klara av.
Fem minuter återstår av bloggandet för dagen. Tänker mig ett fotbad följt av mani-pedi och självklart, självklart önskar jag Glas var här med ett glas rödvin sägandes; 'Det är bara med dig mina naglar ser såhär bra ut'.

..men du; det är bara med dig jag känner mig så bra. (fingrarna ville skriva 'bar' och kanske ligger det någon sorts sanning i det också.)

Fem.



Sex

Sex dagar kvar. Jippi.

Sex. 6. VI. 110. samlag. Kol. Sjätte sinnet. Hexa. Antal kilon jag säkert gått upp.
Antal dagar som är kvar till något jag inte alls längtar särskilt mycket till längre.

Människor är sämst.

Fungerar inte min mobil i morgon kastar jag i handduken.

Jag önskar mig en fulladdad AK5c och jag vill trampa ihjäl kattungar for fun.

Sämst. Rambomotherfuckerbloodsämst.

^ÅOÄIHPUGOFYÖ)TPD(OS¤&)EXRIYCOTVYPGH=Å?)JUÎ"Å=(#&/¤&E"RYFCGVEBQNWDÄ?ÅB=Ö(&QTVRWLBPCÅ=Ö(ÄPQYM_WIHLFJC

How God intended it to be

Åh vad härligt att vakna till ännu en dag fylld av vardagskatastrofer.
Att känna dagen gry till klagan, förtvivlan och påstådd självuppoffring som endast lett till självutplåning. Det är en objektiv sanning jag inte kan säga något om, bara försöka förstå och skapa mig egna sanningar om.

Det är en vecka kvar till helgen.
En vecka. Sju dagar. Sju kaotiska morgnar och sju katastrofala vardagar som, om jorden nu inte sätts ur balans av dessa katastrofer, efterföljes av sju nätter där allt handlar om förhoppningen att snarkningarna fortsätter och rädslan att de upphör. Varde ljus.

Sju. 111 binärt. Särskilt. Magiskt. Speciellt. Ett av Gud antal utvalda dagar. Halleluja.
Allt är sju; kakorna, färgerna, underverken, dvärgarna, dödssynderna. Kanske någon har sju tår. Det är speciellt.
Men bakom allt det där speciella, magiska och särskilda med sju finns allt som är.. vardag.

När vi plöjt oss igenom dessa sju dagar; när vi snorigt forcerat oss igenom dem med våra underamrar, då är det helg. Inte bara lördag och söndag; utan helg. En aning frihet. Lite upp till ytan och hämta luft.
Då kommer min bror. Då ska vi bevittna AIK krossa Luleå. Hockeymatch igen, alltså. Döm mig ni bara.
Sedan åker vi till Haparanda och IKEA. Sen åker jag raka vägen till Umeå och Hockey, men det av annat slag än vad som är inplanerat den 24/9.


En evighets längtan. En evig hetslängtan.

alltså Alltså..

 

Yo, Hockey. När ska du å ja å Bengt Strömbro hänga egentligen?


Blott en dag, ett ögonblick i sänder.



Köpte bok. Klippte lugg. Åt banan. Stickade halsduk. Svettades.



OaU

Kul och smart

Jag borde skriva något kul. Något smart, vitsigt och snyggt. Eller något klokt. Något som vittnar om all den visdom jag besitter.

Så..

En gång kom en stockholmare på besök i en liten by i norrland. Han var kåt och törstig så han gick till en krog och frågade en man 'Vad knullar ni häruppe?'
'Vi knull koern' svarade den uppenbart norrländske mannen.
Stockholmaren blev förbryllad och gick vidare till nästa bar där han ställde samma fråga till en annan man.
Mannen svarade, med sin norrländska direkthet, detsamme som den andra mannen.
Stockholmaren drack upp sin öl och gick.
På väg till vadrarhemmet han bodde på gick han förbi en stor kohage. Han övervägde för en stund vad han hört de två norrländska männen säga men viftade snabbt bort idén.
När han gått förbi hagen hörde han en ko råma och han vände sig om 'Kanske skulle man ändå..'
Så han gick in i hagen och satt på en ko.

Mitt i akten upptäckte stockholmaren att byborna samlats runt hagen för att bevittna det hela.
Han avbröt vad han påbörjat och ropade, uppgivet:..MEN NI SA JU!?!..'
Då kom en norrländsk liten man fram till honom, la ena handen på hans axel och sa 'Jo.. men int 'n Rosa. Hon ä ju ful.'

Slut. Ha - ha- ha..

Nu kommer något klokt. Ett tips, faktiskt. En liten Dagens wis:
Historier om stockholmare som knullar kossor i norrland är inte roliga.
Au revoir.

I'm not feelin' ya'll, at all

Jag vet inte riktigt var jag ska säga.
Allt känns.

oops

nejmen vad pinigt.. Jag råkade publicera ett utkast..
Om Du läste det måste Du dö.

Jag borde ju inte säga det

Så jag ångrade mig och tog tillbaka det.

Universum ingrep och knöt ihop alla säckar

Hej tokfransar! (Tokfrans är det gamla men nya tokspik.)

Hockey var det. Tänkte mig ett referat, men inte så mycket av matchen utan snarare allt annat. Sånt som Vikegård och Ven..ström..mer (?) gärna hoppar över.

Anlände till Skelleteå Kraft Arena en timma innan nedsläpp.
Det såg ut såhääär:


Sen hände något galet. Jag satt och tänkte på bloggen. (....) Såhär gick min tankekedja: Vad ska jag skriva? - Kicki är inte med - hon är to cool for school .. eh typ to locki för hocki - nämen fyfan vad dåligt?! - Dåliga skämt - Just ja väntrummet på akuten - DEN SNYGGA KILLEN SOM SATT DÄR! Å jävlar.. Synd att jag aldrig komer få se honom igen - vad var det jag tänkte nurå? Justja dåliga skämt -
(Bredvid snygga killen satt en äldre man och drog norgevitsar O-AV-BRUTET. Konstant! I ..20 minuter!? Snygga killen skrattade men av hans utseende att döma så var det av artighet och inte för att han gillade norgeskämt. Ju mer killen skrattade desto mer öste Gubben på och tillsist började han, medan han skrattade åt sig själv, FÖRKLARA skämten. 'Varför har norrmän med sig en bildörr i öknen? För att kunna veva ned rutan. Hahahahah! Eh jo alltså då tror de ju att de ska fläkta..) Då skrattade hotstuff. På riktigt. Jag som grottat ned mig i Allers bröt ihop och så där satt vi ett annars så otrevligt rum och skrattade och tittade på varandra i samförstånd och i mitt huvud hade vi redan hunnit leva ett helt liv tillsammans och satt på verandan vid havet och drog norgevitsar. Allt var bra, trots allt..

Så tänkte jag där jag satt bredvid pappa på Sektion C14h1 och fastän jag tittade på det här

så kunde jag inte sluta tänka på Väntrumsförälskelsen.

OCH VAD HÄNDER DÅ!?



HAN, MIN VÄNTRUMSFÖRÄLSKELSE OCH MINA BARNS FAR, KOM UPPFÖR TRAPPEN OCH SÄTTER SIG PÅ RADEN BREDVID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!???????????????

HALLÅ!? FATTAR NI!?

Åh vad jag i den stunden älskade hela universum.

Sen började matchen. Den var jävligt dålig i 10 minuter varpå AIK gjorde mål. Hurra.
Björklöven blev på dåligt humör vilket gladde mig för då bliv det DÖDSFIGHT!
Instinktiv och professionell som man är så drivefotade jag hela fighten. Jag ger er två av 47 actionbilder:



Bild ett: 1. Handsken kastad. Varför? 2. Kille hejar på. Varför?
Bild två: 1. Killen är helt ointrsserad av fighten och står och koketterar med en lövenspelare. Är det PK? 2. Domaren skrattar. Ni kanske inte ser det, men det är sant. Varför? Och vad gör de andra domarna? 3. LÖVEN FÅR SPÖ! hehe. Varför är det så kul? 4. ..så tråkig attityd? Och klädsel? Varför?

Jag har länge funderat kring hockeyslagsmål. Juldagen anno 2006 så hade jag en diskussion om detta med den här killen:



Jag tänker inte nämna honom vid namn (har spelat i Sundsvall, Timrå, Björklöven och blev nominerad till rookie of the year 04-05 och har nummer 7) men det var just han, den lille utvisade, som jag diskuterade med. Jag fick inga vettiga svar och tänkte för en stund att hockeypojkar är männens svar på kvinnliga modeller. Frångick ganska snart de där fruktansvärda generaliseringarna. Fast ändå absolut, verkligen inte.

Nåväl.
Publiken såg ut såhär:

..som om de satt och tittade på en torktumlare. Eller en flaska lotion. Eller ett träd.

De körde med två ismaskiner.

så det var ju bra..

Lövens klack såg ut såhär:

..och det var väl fint.

Egentligen hade jag inte alls tänkt ta kort på lövens klack, men jag blev så illa tvungen.
Ni förstår, jag smygfotade ju (såklart) Väntrumsförälskelsen och pappa frågade vad jag fotade. Jag kunde ju inte annat än svara att jag fotade AIKs klack varpå han tyckte att det var i sin ordning att fota lövens löjliga lilla klack också.

Och ja, här är han....s blå keps som kanske inte är helt okej, men ändå bättre än en sombrero?:

..och AIK-klacken också. Icke att förglömma.

Nåväl. Det var min hockeykväll.
Hejdå.

Frenzy!

Inget är lätt och jag har bestämt mig.
Beslut ett kommer att fullföljas till veckan.
Beslut två om ett par månader.
Resterande beslut går inte att fatta. På något av två sätt; de går inte att ta och de går heller inte att förstå.

Kicki och Mormor upptäckte webcamen vilket var kvällens mesta och bästa underhållning. Självklart spexade även jag lite.

 


I morgon blir det HOCKEY!
Alltså Hockeymatch. Sporten alltså. Sportmatch. Match i en sport. Ingen person. Blir coolt.




Undra hur Hockeymatch gällande personen skulle te sig?

detta fält måste fyllas i

Crazy friday. Date-night. Party, party. It's friday I'm in love osv.. Ye-heey..

Tog en traditionsenlig fredagspromenad till stan och införskaffade två dragkedjor, ett paket hakar, en stor cola, tre filmer och en tröja som alla redan har.


Hej hej Heidi.


Kvällen räddas av Karlsson som umgås med mig via teknikens under. Vi kollar Kändisdjungeln tillsammans.
OCH i morgon kommer Pappsi och Kicksi och hälsar på. Sånt gör mig glad.

rerun

Jag måste återpublicera detta mästerverk. Jag älskar mig själv hela november 2008, men mest älskar jag mig här.


Tänka sig , att dina läppar ändå kommer från en pung.
Kommer ända från en pung.
Pungen kom.
Pang.

Det blir lite bekvämare, i all sin obekvämlighet, om jag nu mottagit short message service där en önskan om god natt avslutades med en av slentrian ditstoppat möte av läppar, där jag i allt mitt premenstruella varande inte vill något hellre än att lägga min nacke mot din övre och undre läpp, tänker på en pung.

Men glömmer jag bort var du kommer från (varenda muskel i din kropp, varenda fräken, varenda solglimt och varenda stund du väntat ut, varenda plats du besökt, varenda ögonblick du varit i, varenda liv du levt) så kan jag inte somna. Då är jag ute på en lem - ensam med åsikten om det trevliga i det ömsesidiga.

Så vilken tur att jag i detta hus vid skogens slut, där någon sällan tittar in, inte har mottagit short message service. Nu kan jag tillåtas flyta in i den  icke fabrikstillverkade sömnen. Drömma, som sig bör.
Och 'until later' låter vänta på sig.
En evighets längtan. En evig hetslängtan

Kläng

Mamma ska ringa och jag ska berätta varför det känns 'sådär'.
Jag vet inte vad jag ska säga?

Det blir antingen 'För att allt suger, morsan!? intefan vet väl jag?!'
Eller '..............................jag har orena tankar.........................'
Eller 'För att vi alla en dag ska dö.'
Eller 'wiiioouuuwlähwlähwläääääÄHHHHh'
eller ........ Nä jag vet inte. Vad ska jag säga?

Jag röstar för alt.#2. Konstig stämning kan vara kul.

'Hej gumman. Hur ääär det egentligen, va?'
'.................................................jag har orena tankar..........................'
'..................................................................................Ejaha? eller.... va? ....Ja-aa.............'
klick.

Nä. Nu måste jag skriva ett sms till brevmottagaren och be om en rekation.
Åh. så jävla klängig.

Dum-Ricke

Jag gillar inte min nya mobil. Jag kan inte ha en rödblommig mobil?!
Richard din rackarns försäljartyp.. Komma här och göra mig till nån sorts tjej med blommig mobil. Nån måtta får det va!?

..Och som inte den blommiga mobilen vore nog så följde det med ett matchande mobilsmycke?!

Hahahahahahah. Va!? MOBILSMYCKE?!
Jösses amalia.. Vem är jag?

VARSÅGOD PUBES!


Nu ska jag installera all blommig skit. HEJDÅ?

P.S. Jag skickade ett brev häromdagen. Ritade en båt och skrev saker. Har inte fått några reaktioner. Börjar bli nervös. Vad ska jag göra om båten inte gillas? D.S.

För att jag sa det

Hej. Jag är en tjej som säger hej. Jag håller oftast det jag lovat och därför:

fyra sekunder säger:

hahaha

ja, jag är nog bra på att bryta fördomar tror jag.



meheneehen hehnehenhheheneh.
AlltZå. Kuligast i september.

att impulsurera


Fotbollskväll stundar och ni undrar
, oj vad ni undrar, hur det kommer sig att jag bloggar idag?
Jo, ni förstår att även om Skellefteå är och har allt så har jag länge känt ett tängande behov av internetuppkoppling.
Det må vara så att jag hängt med mormor bra nog länge, men; allt sköts visst via datorn numera. Allt!?
Såattee.. Jag tog mig en promenad till stan för att införskaffa ett stycke mobilt bredband.

Hälsade på en riktigt tråkig Telia-man som gav mig århundradets sämsta deal varpå jag kände mig rådvill och ledsen. Nästintill uppgiven. Faktisss.

Så jag vandrade planlöst omkring och tänkte på de ytterligare förlorade dagarna som komma skulle och då plötsligt tornade enannanbutik upp sig framför mig.
Klev in.

Nu måste ni förstå att steget in i butiken var början på något livsomvälvande. Spela gärna någon dramatisk Sagan om ringen musik för stämningens skull.

Där mötte jag Richard, med -c-h. Varför vet jag det? För jag är uppmärksam.
Richard sa att jag hade riktigt, riktigt tur för just idag så skulle de få hem 2 mobila bredband från en operatör jag inte tänker nämna vid namn med risk för att Nils ska kritisera mitt val, och ett av dem var redan uppbokade.
Ville jag så skulle han lägga undan de andra till mig.
Med minnet av Telianederlaget tackade jag ja och gav honom mitt nummer så han kunde ringa när paketet anlänt.

Två adrenalinstinna timmar senare (JA! JAG VAR JÄVLIGT LADDAD AV TANKEN PÅ INTERNET I SKELLEFTEÅ!) ringde Richard och sa att "det var dags".
Åkte ner. Plockade upp.

MEN i väntan på pappersarbetet
slände Richard ur sig frågan om vilket abonemang jag använde (samtidigt som en annan kille som jobbade där kom fram och gratulerade till det lyckade inköpet av bredbandet).
Å ja bah: Ne, gå inte och bli försäljare helt plötsligt.
Å han bah: Haha, nej, jag ska inte tvinga på dig något men..
Å ja bah: Menåå jag har telia storpratare och..
Här bröt de två herrarna ihop å bah: VAAAHH!?!? VARFÖR?! ÄRU CP!?!? ÅÅÅÅHH

å ja bah: !?!? sen tänkte jag: Just ja, mitt abonemang är ju helt värdelöst och jag betalar tre miljoner i månaden.. HMMMM...

Så ja bah: Amen jag har bindningstid och blablabla.
Å de bah: Nej, vad synd. Vi har ett erbjudande som går ut idag..
Å ja bah: Åh. Fan. Jobbigt alltså..
Å Richard bah: vi kan ju kolla hur lång tid du har kvar på kukabonemanget?
Ja bah: Ja! Lets!
Å han bah: *kOlLaR uPp* Nämen titt! Det gick ut igår!
Å alla bah:  WOHOO! *SeRpEnTiNeR* *BalLonGeR* *kOnFeTtI*


Det slutade med att jag gick därifrån med följande:
-Mobilt bredband
-Ny mobiltelefon
-Nytt abonemang
-Ny bil-laddare
-bluetooth-headset
-Bluetooth-usb
-8 mb minne till telefonen
-16 mb minne till bredbandet (jag vet inte vad det ska vara bra för?)
-nån jävla mobilväska värd 499:-
-1 års försäkring på alltihop

Detta till ett pris som var ytterst, ytterst litet. Pyttelitet faktiskt.
Å ja bah: score.

Så nu har jag internet.

Dagens wis: Om du är försäljare ska du sälja till mig.

FYI

Jag vet inte vad jag menade häromsistens, men roligt hade vi.
HAN har bajsat igen och jag vet det för han informerar mig om det,
Jag har sett en mal. Hejdå

Det här är ett gästinlägg

..................Näemen. "okej".
Gästbloggaren fastande i en porrtidning och här sitter jag och låter oss bygga ett hem.
Det är torsdag och jag bryr mig inte alls. Man måste nämligen inte det i de bästa av sällskap.
Förhoppningen var att han (och nej SusyQ, det är inte Nils jag skriver om..) skulle skriva föreviga en av alla sina fantastiska texter här. Men Janna J i Helvetet tog tydligen över och jag har bara mig själv att skylla.
Tack Maja för stödet BTW.


Jag vet inte om jag sagt det förr, men Umeå är fab.
Och jutte, jutte. Jag har en skämsig sak att erkänna; OC s01e?? då Seth Cohen har sex. .  så fruktansvärt skojsigt.

Nåväl. KramiZ*

hits