greatness








NU ÅKER JAG!

HEJDÅ!

traveling

Så är dagen här. Denna tosdag som blir den sista av dagar denna livs-epok. Må hända att det låter drastiskt, men det är ena rediga förändringar som ska till att bli av.
New chapter is about to start, och jävlar i min låda, idag känns det bra, vill jag lova!

Dagen var lattjo; 12 timmar i en lastbil var precis vad jag behövde. Kim var roligare än vanligt. Jag var roligare än vanligt. Lastbilen var roligare än vanligt. Gruset var roligare än vanligt. Allt var roligt.
Lärde mig dessutom en ny, nyttig sak om mig själv; Jag kan sova precis var som helst, hur som helst:
Somnade strax efter lunch i "sängen" bakom sätena och sov som ett barn i 4 timmar. Detta medan vi körde på helt omöjliga vägar, lastade och tippade grus, Kim small i bildörrarna, minglade på kom-radion, sjöng och allt annat som han gör medan han kör. Helt fantastiskt.
Jag känner ingen större oro för att sova ute i fält, under krig, whatever.

Väl hemma igen blev det, kanske inte helt oväntat, frasse-mat och därefter drog vi hem till baby och tittade på hans lumpen-dvd. Kände peppen och somnade, igen.
När jag återigen vaknade till liv befann jag mig i badviken med Johanna och Emma och vi grillade korv, mös och pratade om livets djupa och inte.

Två fantastiska avskeds-nånting-bjudningar på en dag, med de personer jag inte vill leva en dag utan.
Inte fy skam!
Har dessuto tjötat med Linnea som befinner sig någonstanns i storsjövimlet och i morgon får jag min nya telefon.


Såhär på kvällskvisten har jag ägnat mig åt att snacka lumpen med grapparna jag ska in med. Mumsfillibabba vad bra det känns. De är så jävla härliga allihop och jag tvekar inte en sekund på att vi kommer att ha the time of our life uppe i Luleå.
Nu känns det så bra, så rätt, så )(/&%¤%&/()=!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! YEAHHHH!
Kul grej; Frågar man någon av dem om de snackat med någon annan så är svaret oftast nej. Jag å andra sidan har knutit kontakter hejvilt troughout the winterseason.
Men andra ord kommer jag vara kung i baren.

Dusty

Great adventures and great machines today. Uppe med tuppen, som en härlig förberedelse för vad som komma skall.
Fem korta dagar, sedan är jag i Luleå. Fyra egentligen, eftersom jag anländer rather soon på morgonen.

Två korta dagar innan jag lämnar vilepille för att inte återvända på två veckor.
Vanligtvis är två veckor absolut ingenting; en halv menscykel, 14 dagar, ett halvkort lov, osv. I det här fallet känns det dock så förbannat långt borta att det är fullständigt ojämförbart med.. ..allt.
Inte för att jag tror att tiden kmr gå långsamt eller att det kmr vara tråkigt på något sätt (eller det kommer med största säkerhet dyka upp sånna stunder också..) utan för att det ska rymmas så otroligt mycket nya upplevelser, människor, långa dagar och korta nätter på dessa 14 ynka dagar.

Nåväl, varför jag är up with the rooster är inte enbart för att ställa klockan på militarytime, utan för att jag är bjuden på studiebesök i en grusgrop. Jag har packat matsäck, laddat kameran, klätt mig oömt och sovit hårt; allt enligt grusgropens oskrivna förberedelsehandbok.
En liten goodbyefornow-gåva Kim ger mig, typ.

I morgon väntar en väldigt, väääldigt efterlängtad dejt med min favourietchick Annapannastektefläsk och packning. Förbannade packning.
Sedan återstår det att se vad för dejter jag hinner klämma in. Skulle väldigt gärna hinna med Kämpe. Och Jonas.
nåväl, time to go.     

we could keep trying

Fortfarande nervös. Idag är det dock mildare och lättsammare att handskas med.
Har två dagar till på hemmaplan, sedan bär det iväg.



Slumpa namn i telefonboken på mobilen:

1. Jag heter - L. Sjöberg
2. Jag gillar - Röstbrevlåda utl.
3. Jag hatar - A. Filipsson
4. Jag är kåt i - J. Mikaelsson (Sorry Linda..)
5. Jag är verkligen super kär i - Mormor och morfar
6. Snyggast i världen - F21
7. Fulast i världen - L Svensson
8. Äckligast i världen - Saldobesked USSD
9. Muppigast i världen - I Ackewald
10. Tråkigast i världen - P Hägglöv
11. Jag ska satsa på - Familjen Hägg
12. Bästis - L Karlsson
13. jag ska ha sex med - P Löfgren
14. Hatar mest - S Lönnberg
15. Jag har en hemlighet med - A Björk
16. Skäms mest över - M Hagy
17. Är störigast - J Lampe
18. Vill jag gifta mig med - LumpenLars
19. Utnyttjar jag - A Åkerlund
20. Är kär i mig - C Karlsson d.y.

you will always feel changed

Just nu, i denna stund, kl 15.48, känner jag en förbannat stor tacksamhet gentemot en trevlig brutta som skrev till mig ang. mitt erkännande på luckan.
Haha.
Erkände att jag känner mig i totalt värdelös form, att den genomgående känslan är mindervärdeskomplex och att jag börjar tvivla på hur fan det egentligen kommer att gå på F21.
En märkbar trend är sannerligen att vräka ur sig minsta rörelse som leder till att musklerna kanske växer sig starkare (om man så bara böjer sig ner för att räta till mattan eller whatever) på luckan.

"På tal om form så vågar jag inte känna efter gällande kroppen. Gör jag det så kommer jag bara inse den smärre katastrofen min nuvarande form innebär. Var tog vinterformen vägen? Alrig har jag vart så smärt som i mars, tillexempel.  Här sitter jag nu, åtskilliga kilon tyngre, orörligare och långsammare, med sju ynka dagar kvar till inryck.
phaaahhh!!!
Inte heller läser jag en enda rad hos andra om missnöje med vare sig kondition, muskler eller motivation. Alla som ska in är antingen os-medaljörer i långdistanslöpning, tyngdlyftning eller .. prickskytte. Det ger inte riktigt den komfort som skulle behövas, denna natt."

Det var uppenbarligen ett uppfriskande inlägg av mig, så high five för mig. Fick ett otroligt gensvar, övervägande från brudar all across the country, som kände detsamma.
Åh, vad skönt det var.

Men min kanske största trygghet är (konstigt nog måste jag nog klämma till med, eftersom det egentligen inte makes no sense då vi inte känner varandra överhuvudtaget utan snarare bara 'känner igen' varandra) Stina.
Väldigt skönt att få dela nervositeten med någon som skall genomgå ungefäääär samma sak, oc ligger på ungefäääär samma nervositetsnivå.
Så har jag massa härliga grabbar att msna med också. De erkänner dock ingen nervositet, men det känns förbannat skönt att ha skapat relation med så pass många redan innan inryck.
Ett riktigt hyvens gäng.

Sen finns förstås Henrik, Magnus och Emil. Och till viss del Anders och Sebastian om det skulle krisa.
Kanske allra mest henrik som senast igår lugnade mig då jag hetsade över packningen. haha!

Inget ont mot er nära och kära som faktiskt också hjälper till rätt fint när det går överstyr i huvudet. Men det är en viss skilllnad på de som skall eller redan har genomlevt det. Så är det bara.

Fast allra, allra mest tacksam är jag nog gentemot mig själv, som enbart med egen viljestyrka tänker ta mig igenom dessa elva hårda månader i Luleåskogarna.

well oh well. Tja på ett tag


Benefits

Jag är åter i Vilhelmina efter en alldeles lagom skön helg i Umeå.
Det var förvisso tänkt att jag bara skulle ta en dagstripp med familjen Elmqvist, men det var en omöjlighet att lämna stan efter bara några timmar.

Hann införskaffa ett par nya, fräscha joggingdojor hos en oförskämt söt pojke som även tipsade mig om personligt gjutna sulor till M-90 kängorna. Vi hann dessutom småprata om lumpen och jag fick mig en lyckönskning på köpet.
Då blir man som fnittrig och glad så det räcker och blir över för resten av dagen.
Köpte mig även ett par cykelbyxor(?) hos en brutta som var än fnittrigare än mig och även där fick jag mig en lyckönskning att plocka med mig. TACK!

Fixade april-jeansen i silver OCH guld och vad jag fick på köpet där behåller jag för mig själv. Men jag kan lova att det gjorde mig om möjligt ännu fnittrigare, gladare och obalanserad. Mumsfillibabba.

Lunchade med Svensson vilket var en av höjdpunkterna, då jag tidigare trott att jag inte skulle få återse henne förrän 9 augusti.
Fick på den lunchen pizzan billigare och en dricka på köpet av den svettiga, flirtiga och lite sunkiga pizzabagaren.
Jahh? Klart jag blev lite glad mitt i avståndstagandet.

På kvällskvisten vankades fest hos Alexis, och i taxichauffören gav mig 40 kronors rabbatt och väntade dessutom tills de kom och öppnade dörren för mig. Då ropade han ' Ha en trevlig kväll!' viknade lite coolt och burnade iväg.
Väl inomhus var tequilaracet i full gång, vilket jag och mina staropramen tog avstånd till.
Det var de gamla vanliga rävarna; Tim, Alexis, Love, Hannes och Viktor. Senare kom en söt brutta vid namn Annnika som var en riktig tiopoängare. Jag blev lite kär.
Jag övertalade gänget att dra till Scharinska och tack kära, gode, vackra jesus för det.

Det var sådär allmänst astrevligt som det alltid är på scharinska, men självklart blev det lite extra trevligt när något jag plockat med mig i en av alla shoppingpåsar från tidigare under dagen fördubblades. Perfection, perfection, perfection, i lagom dos.

Jag sov hela lördagen, utan överdrift. Vaknade ordentligt vid 20.00. Bestämde mig vid 2200 att gå till trädgården och hänga med grabbarna sedan kvällen innan, men vek in årorna efter två öl. Var inte alls på humör för hårdrockare och ännu fler tequilarace. Köpte mig en footlong på subway och kikade på film hela natten.
Idag har jag sanerat lghtn. Så ren den är nu har den aldrig varit.

Orkar inte riktigt gå in på detaljer, för jag tror inte riktigt att någon är intresserad av det. MEN, jag vill avsluta med att säga att ett värdigare (tillfälligt) farväl av mitt Umeå hade jag knappast kunnat få.
Höjdpunkternas prisutdelning:

3. Joggingdojorna. Perfekta.
2. Min egentid i Lghtn. Finns inget jag saknat så mkt som att få vara ifred hemma hos mig. Mitt bara mitt.
1. åh mums. och tack vettja.*FniSsSSsS*

Lumpen: 7 dagar to go.


less hair

less hair

Kände för förändring så jag våldgästade en salong och hotade med vapen tills de kunde klippa mig. Det blev bra!
Blondare, kortare och jävligt nite.

Andra uppers har inträffat under dagen; Ulf kom hem från fjällen så jag och far drog och minglade med honom hos farmor, där man dessutom bjöd på tårta. Givet samtalsämne hos farmor är alltid värnplikt; då och nu. Hah.
En timma med släkten där vi bland annat konstaterade att jag ärvt farmors fotknölar, vilket jag tror var bra.

upper II: När jag och Bo Löken a.k.a. pappa införskaffade föda på Konsum igår så började han, i kön, halvropa namn. Typ 'Gunder! Birgitta! Svante!'.
Försökte under de få sekunder som erbjöds komma underfund med denna plötsliga och random namedropping och vad den kunde bero på. Hjärnblödning? Förvirring?
Det slog mig aldrig att det kanske kunde finnas personer längre fram i kön som fått dessa namn.

Gunder var iallafall en reslig och typisk karlakarl med rejäla skor, haglöfsripoffbyxor och flanellskjorta som kapade orden på hälften som en riktig norrlänning ska göra.
Pappa började, återigen helt random, prata om att jag skulle in i lumpen och aldrig skjutit vare sig halv- eller helautomat och Gunder såg måttligt road ut.
Han ville nog bara hem med ölkorven och folkölen och där stod jag och försökte se både söt och stenhård ut  utan att riktigt förstå varför.
Han muttrade och pappa fnittrade och allt var över på en och en halv minut och jag fattade inte någonting.

Vi pratade aldrig mer om vad som hänt där i kön på konsum, jag och min far.

Så idag, för ungefär 2 timmar sedan då han hämtade mig hos Johanna, så sa han att Gunder ringt och fixat.
..eeeh Jaha?
Jo förstår ni, Gunder hade ringt och varit väldigt entusiastisk över att få introducera mig i vapnens underbara värld.
Han hade bokat tid, fixat en helautomat av ngt slag, fixat så pappsen fick skjutningen registrerad som tjänste-tjohejsan så han skulle få timmar för det osv. osv.
Han tyckte det var väldigt intressant och spännande att jag skulle göra lumpen och är det något annat vapen jag skulle vilja prova på så skulle jag höra av mig.
Haha!

Så nu äre fixat! Jag ska skjuta, och det inte med något )(/&%¤&/( hagelgevär! Jiha!  
Tack Gunder, du resliga karl!

Nu blire filmtajm på löparstigen. Tjarå!

he died with his arm reached out

God morgon.
Eller?

Försöker så gott jag kan fixa min uppfuckade dygnsrytm med den av mig välbeprövade metoden att hoppa sömnen ett dygn för att sedan däcka kring sjusnåret och sedan vakna pigg och alert 0600 i morgon bitti.
Har inga större tvivel på att det ska vara några problem detta dygn eftersom jag knappt behöver vara vaken 24 timmar.
Under skoltiden (åh; liten ångestvåg av saknad) klarade jag iallafall 40 timmar då det behövdes. Manly!

Så med andra ord har jag avklarat natten och det tillsammans med mina fiktiva vänner i Grey's Anatomy, sjukt mycket smörgåsar och Kungen. ca. 10 timmar to go sedan är det dags att krypa till kojs.

Känns otroligt skönt att vara hos pappa, permanent. Ska idag återupprätta mitt lilla hem-träningcenter med min saknade favorit; boxningssäcken. Har dessutom en jävla massa dokument från försvarsmakten jag ska plöja mig igenom. Ett konditionspass ska jag också hinna med.
Vi får se hur mycket jag betar av och inte. Det kan lika gärna bli så att jag lägger mig på soffan och tittar på TV precis hela dagen.
Känner jag min kropp rätt har dessutom blodnivåerna sjunkit under minimumstrecket. SKULLE BEHÖVA BYTA OLJA.
Smart av mig att ta et vaketdygn >:|

Näe, nu pallar jag inte att sitta vid datapatan mer. I'll get back to ya.


soldier

soldiers

about you and me

Värdelös dag. Somnade vid 0700 och vaknade 1730. Så det är ju inte ens en värdelös dag, det är en värdelös kväll. Något säger mig att det inte kommer att fungera så bra i värnplikten.

Vad som var min dag och er natt var om möjligt än mer värdelös. Fan vad jobbigt det var, rent ut sagt. Jobbigt och värdelöst.
Det var a shitload of ångest, saknad, irritation, besvikelse och allt sånt man aldrig riktigt ska tala högt om.
Jag orkar inte bjuppa på vad som försigår i mitt huvud nattetid. Ni får gissa, eller skita i det.

Lite roligt var det att köra pappas buss för första gången. Det är stor skillnad på att vara tolv och låtsasköra den samtidigt som man låtsas att det är en ambulans och köra den på riktigt.
First of all gick inte sätet att styra fram så jag satt knappt ner utan fick halvstå för att nå pedalerna. För det andra är ratten ungefär lika stor som jag och saknar dessutom en sån smart knopp (nå får jag säkert spö av Kim bara för att det inte heter 'knopp' utan typ 'styrreglagehållgrej' eller nåt.) som finns på lastbilsrattar. Så måste man köra på jättehöga växlar och den accelererar lätt så innihelvete osv osv.
Kicki skrattade så mycket att hon kissade i  passagerarsätet. Jag svettades så mycket att man skulle kunna tro att jag kissat i förarsätet.
Håhå jaja, vilket äventyr det var.

VAD LÄNGTAR DU TILL? Inryck, rutin och värde
VAD HÄNDER I HELGEN? Umeå kanske.  Östersund kanske.
VAD HAR DU PÅ MACKAN? allt möjligt. Jag äter för mycket mackor.
VAD HAR DU I GLASET? Vatten. Men jag föredrar gainomax i tetrapak.
BÄSTA HANG-OUTET? Jag har glömt hur det är att hänga ut med vänner. Skulle väl vara hos Kim om jag måste välja ngt. Jag gillar att hänga hos Kim.
DIN FAVORITSYND? Jag älskar att mörda.
VAD DANSAR DU TILL? Justice - dance
VAD LIGGER PÅ NATTDUKSBORDET? Jag har ingen aning. Byter säng så ofta, så jag har inget nattuksbord. Allt ligger i väskan.
VEM SUGER MEST? åh. typ alla.
VEM SKA STÅ MOT VÄGGEN? Jag.
VEM KOMMER STÅ MOT VÄGGEN? Jag.
VAD ÄR DITT STÖRSTA PROBLEM? Oj. Where to begin? Jag har tappat stinget. Det summerar det rätt bra.
HUR MÅNGA TIMMAR SOV DU INATT? Inte en enda. Jag sov idag ist. Värdelöst att vara vaken liks.
NÄR DRACK DU ALKOHOL SENAST? I natt vid datan.
VAD SKA DU GÖRA IKVÄLL? Jag kommer förmodligen inte att sova. Träna I guess. Ingen kondition, enbart styrka.
VAD GÖR DU NU? Slösar tid, väntar på att ngt ska hända.
VAD BLEV DU IRRITERAD PÅ SENAST? MIG SJÄLV!
HAR DU ETT JOBB: mja mjo mjö.
VEM VILL DU TRÄFFA NU: Jonas Berglund
VAD SKRATTADE DU ÅT SENAST: Mig själv när jag skulle köra pappas buss.
VAD GJORDE DU I FREDAGS: Tog körkortet
TIPS PÅ EN BRA SAK: skaffa ett liv
HAR DU ONT NÅGONSTANS: nej
FOLKÖL I KYLEN: Nej, inte det.
NÅGON FLICK/POJKVÄN: Nej men gud bevars! Låt mig slippa!
NÅGRA KÄRLEKSPROBLEM: Nej men gud bevars! Låt mig slippa!
DUSCHAT IDAG: inte idag heller..
NÅGON KOMPIS SOM SNARKAS: MEN KIM SNARKAR FÖRDAN NÄR HAN ÄR VAKEN.
BRUTIT MOT NÅGON LAG: Several times. Breaking the law, breaking the law! Hårdrock!
VARIT I SLAGSMÅL: Mjoaeae
VAD HAR DU ÄTIT IDAG? fil och hallon. och två smultron.
VAD SÄGER MAN?: amen seriöööst? eller amen lägg aav!
TROSOR? Kalsonger
KALSONGER? som sagt..
NAKEN? Nej fy!
VEM ÄR SNYGGAST? Jag?
TJEJER? brudar! Rakade brudar!
KILLAR? Jadu.
KUK/FITTA?
det är genitalier
BRÖST? mina har expolderat. Hahah! DE ÄR FÖR STORA! TA BOOORT!
TÄNDER PÅ? krig
VAD SKA DU GÖRA NÄR DU ÄR KLAR? kika på allsång med pappsen. äta nudlar kanske.
VAD VILL DU HA JUST NU? sex
SNYGGAST I SKÅNE? inte fan vet jaaaaag!?
SNYGGAST I ÖSTERGÖTLAND? se ovanstående
SISTA ORDET:  balle balle balle!

poor mans jewlery

I brist på annat tog jag bilen en sväng. Låtsades att jag körde rally och pumpade artic monkeys så hjärnan blåste ut ur näsan. Plötsligt blev det roligt att köra bil.
Det varade inte alltför länge då jag kom på att jag glömt "körkortet" hemma och blev rädd att någon civilpolis skulle ta fast mig.
Äe, det blir mer rallykörning inom kort. Så kanske, kanske jag kan börja gilla att köra bil.

Åh, nej, haha, vad tragiskt. Så blir det inte.

Ska vänta på att matsmältningen tar fart, sedan ska jag pumpa mina muskler så jag inte kan gå i morgon. En mycket bra anledning att få ligga kvar i sängen hela dagen. Ungefär som idag, då jag inte tog mig upp förrän 1530, dock utan anledning, så det kändes inte så bra.

What else to do? Jag är lite sugen på att spela tvspel, gärna något med krig eller boxning.
 Nån som är sugen? Ring!

Orkar jag förövrigt åka till Umeå? Jag har så många anledningar att åka och egentligen ingen anledning att stanna förutom att rutinen goes to hell om jag drar.
Men vad är rutiner jämfört med Umeå? Ain't worth a freakkin thing. Jag skulle vilja ta en fika med alla underbara människor jag saknar 24/7, hänga i parken, hänga hemma hos mig, ta en öl, kunna gå och fika utan att det ska vara något äckligt b-fika, ta en öl när som helst, shoppa (åh, shoppa!), och då framförallt shoppa på flott (åh flott!).
Gå ut och klubba, dasna och mingla.. ååh, jag saknar Umeå.

Så vill jag ta mig till östersund också. Till krogstråket, till ösundsfolket, träffa Linnea, larry, Viktor, Petter, tussen, fimpen, busken och alla andra.

aju86bl86c875kcu6yf
ska väl träna då, och fortsätta drömma mig bort.

Lumpen: 13 dagar to go.

dedications

Det är måndag sedan länge, men fast är jag i söndagens långsamhet.
En hysterisk mix-up av att känna sig viktig men betydelselös, alternativt betydelsefull men oviktig har bosatt sig i vener och artärer. Har inte riktigt bestämt mig för vad/vilken/vilka emotions det är frågan om. Slightly unimportant eftersom jag frånsagt mig innehavande av any kind av den sortens distractions, men i birst på annat så.. underhåller jag mig själv med att filosofera kring det.
Ibland måste jag frågå mitt egocentriska varande och inse att jag trots allt har en viss inverkan på andra människors liv, hur ofrivilligt det än må vara.

mjö mjö mjö.

Bortsett från tönteri-töntera har jag umgåtts med Kim precis varenda sekund sedan jag hämtade honom på flyget.
Vi har gjort precis lika lite nytta som vanligt, dvs pizza, film, cola, popcorn och uppdateringar.
Det är lite småfascinerande att trots att jag fått och gett dagliga rapporter om vad som hänt medan han vart borta så är det inget som går upp mot summeringen mellan fyra ögon och tre bröst.
Har dessutom regisserat en film på hans vaken-snark. Väldigt underhållande.
Aja, höll honom vaken all night long med slag och sparkar och nu är han påväg till kittelfjäll och vägbyggen. Man får hoppas att han inte somnar bakom ratten.
Jag ska somna i min säng nu, så vaknar jag nog lagom till middag och träning.
Härliga sommarliv!

Leave me out with the waste
This is not what I do
It's the wrong kind of place
To be cheating on you
It's the wrong time
She's pulling me through
It's a small crime
And I've got no excuse

Is that alright?
Give my gun away when it's loaded
Is that alright?
If you don't shoot it how am I supposed to hold it
Is that alright?
Give my gun away when it's loaded
Is that alright?
With you


rest your head here

Denna lördag blev inte vad jag hoppats på. Alls.
Jag har legat i någon minor magsjuka och halvhög feber hela dagen, som förövrigt vart den längsta dagen på mycket länge. Har precis hela dagen legat i soffan och tittat på TV och kräkts (liksom andra gjort, söderut).

Å andra sidan blev det en perfekt runaway från Åsele.

Och lumpen sedan. 15 dagar kvar och hjärtat skenar iväg så fort jag tänker på det.
Känns tryggt att etablera kontakter nu innan och flertalet av dem är riktigt sköna. Det vore.. dumt att ens tro att så kommer bli fallet, men det vore helt fabulous om man hamnade på samma rum som några av dem.


Gällande träningen känns det sisådär. För tillfället, magsjukan till trots, känner jag mig.. stor.
Strechmarks har dykt upp vilket var en förbannad downer. Vem fan har bristningar när man är 20, om man nu inte vart supergravid? Ett jävligt trist wakeup-call och reminder om den plötsliga viktökningen.
Jag har inga planer på att bli någon pinnsmal äckelbrud som oroar mig för att tamponger får mig att se tjock ut; vill väga åtminstone 62 när jag rycker in.

Men det är 62 kilo pure muscles och inget jävla annat äckel. Dessutom har det i mitt ansikte brutit ut en smärre epidemi av försenade tonårsfinnar. Och ögonbrynen har växt ihop. Och man kan göra flätor av allt mitt kroppshår.
Nåväl, jag orkar mer än jag orkar tidigare, både konditionsmässigt och styrkemässigt och det är huvudsaken.

Är dessutom förtrollande vacker, alla brister till trots.


Jag har stora förhoppningar på morgondagen, trots att jag borde lärt mig av föregående dygn att jag inte bör ha för höga förväntningar på vad som komma skall.
Jag har stora förhoppningar om att söndagen blir min förlorade lördag.
Huruvida det blir umeå eller inte återstår att se. That's up to pappsen. Vi ska shoppa allt som kan tänkas behövas inför inryck, och lite därtill. MM!


High five till:
-Joshua James
-Pricilla Ahn
-Mathematics Et Cetera
-Boots On The Moon


breakable girls and boys

Det blev en bra dag, denna fredag den trettonde. Jag har kammat hem ett körkort och alla är glada.
Inte på grund av att jag tagit körkortet skulle jag tro, utan bara glada och lättsinniga.
Stefan den lille (lille? Mjo, liten men stor är han allt.) jäveln han är, fick inte tappa hakan i min närvaro eftersom han hunnit ut och tortera någon annan elev. Det var trist.
Fick å andra sidan vara stöddig med/mot Christer.
'Ska man beklaga eller gratulera?'
'Mjaa.. du får gratulera om du vill.'
'Höhöhö! Var hon så här stöddig hela tiden?'
vägverketsnubben: 'Jo. hon sa bara; äh vafan, nu kör vi', sen körd hon.'
Gubbarna i kör:' höhöhöh! Grattulerrar!'

PRICKFRITT sa man, sen gick jag hem.
Nu väntar jag på att få höra från Siri, sedan blir det nog ett mysfika för att fira.

Det känns fantastiskt skönt. Nu behöver jag aldrig mer köra bil. Bortsett från morgondagen förstås, då jag ska skjutsa omkring Kim och visa vad jag kan. Och sen ska jag fan köra lastbil dagarna i ända. Får jag inte köra med Kim hittar jag någon annan.



Nu är det kväll. Snart är det lördag. Yeey!
Jag har haft en myspace-timme och lyssnat på musik som får praktiskt taget allt att bli till vatten. Man blir positivt sjuk av viss musik.
Jag högaktar de stunder man flyter iväg in i huvudet på sig själv och sedan vidare down memorylane med viss musik i öronen; sådär planlöst, okontrollerat och underbart. Ibland hamnar man på platser i huvudet man helt glömt. Eller förträngt.
Så kan man flyta omkring där och knussla in sig i hjärnsörjan och där kommer alla känslorna på en och samma gång.

HAHAHAHA. Fan vad dumt. Gessle alltså!
Dålig stämning.. 

Nejmen seriöst, SERIÖST! (Hah! Igen!?) Musik. ah!
En låt som aldrig slutar att förundra mig, på grund av vad den framkallar, är Popcorn -Lambada.
Närjag var liten vaknade jag nästan varje sommarmorgon till den låten, av någon anledning jag inte lyckats komma på. Varken Mor eller Far är särskilt.. brasilianska?

när jag hör introt på den låten så är jag åter vid min bardoms varma sommarmornar. Inte nödvändigtvis den mest positiva känsla i can recall, eftersom det trots allt är en ofrivillig väckning den påminner mig om.
(Alla vet hur det känns att höra sin väckningssignal när man inte riktigt är beredd?
Typ om man åker buss på väg till centrum och sitter och relaxar, så har någon annan på bussen din väckningssignal som ringsignal. The creeps! Fast riktigt så hemskt är det inte. Nästan bara fascinerande, men ändå inte.)
Jag kom iallafall ihåg precis hur möblerna stod, var sängen stod, mitt namn på byrålådan högst upp,eftersom jag är äldst), Pappa som fortfarande ligger och sover, osv osv.
Coolt!
Det är inget särskilt jag minns egentligen, och skulle säkerligen inte tänka på det om det inte vart för den låten.
Återigen: Coolt!

Jag är lite spattig ikväll. (Spattig! Haha. det är ett ord som inte brukas i överflöd, minsan.) 
Nåväl. Nu ska jag fördriva tiden med mina favvisar Will & Grace. 
( G är min favoritton, hög eller låg, spelar ingen roll.  Jag älskar G!)

pusshej!

i'm the lucky one

Well oh well. Helt plötsligt blev det fredag.
(Fast det var veckans största lögn, för det var tammefan inte plötsligt den kom. Som jag väntat på fredag, för det innebär att det snart är lördag. Om lördagen blir en bra eller dålig lördag återstår att se, men hur det än blir så längtar jag.)
Fredag är en relativt viktig dag. Om inte annat en jävligt hypad dag. Folk alltså!? HUR viktig och VARFÖR den är viktig avslöjar jag inte, fastän halva vilhelminas befolkning redan vet. JAG vill inte avslöja något, för så länge jag inte sagt något så kan jag fortsätta hävda att ni fått allt om bakfoten.
Mehe.

Åsele eller inte
är helgens dilemma. Helt ärligt är jag inte alls särskilt sugen. Det skulle vara för Svenssons skull och för att få umgås med henne, under massivt stökiga former. Det blir aldrig o-stökigt på åselemarknaden.

Å juttejutte, jag har inte nämnt ett ord om hbd än.
Ptja, over all var det jäkligt nice, men jag träffade på tok för lite folk.
Fredagen innebar, efter en massa to do's; förfest hos pappsen då det dök upp en hel massa folk. Vi dansade, minglade och sjöng. Med pappa på övervåningen. HEH.
Gladast var jag över att få träffa Jonas. När tiden var inne att dra vidare, drog alla till krogen, förutom vi som var smarta och drog till tjärnvallen och nostalgidiscot, d.v.s; Jag, Tim, Alexis, Thomas, Love, och Linda. Det var vi och ca. .. fyra andra där.
Seriöst, så mycket har jag aldrig dansat. I hela mitt liv. Världens kanske bästa kväll.

På lördagen drog Love till Umeå och vi drog till festen som återigen hölls hos fader vår.
Lite mindre folk, lite mera fest. Återigen tjärnvallen, dock ett par timmar för sent, så allt jag hann med var att mingla ett varv, ta en svängom och sedan promenera hem igen. TRÅKIGT, men kul.
Och det var allt jag orkar återge i ord. Jävligt nice helg.
Har saknat Kim ungefär HUR mycket som helst, men det finns ju tack gode jesus telefoner och jag får ideligen MMS på öl. Och gula bilar.

Det händer mycket mer i mitt liv. I mitt huvud especially. Vill inte riktigt yttra mig om det. Så jag låter bli.

Nu ska jag sova, eftersom det är viktigt att vakna pigg en hypad fredag.
Hejdå.

JUSTJA!
Spicegirls återförening: YEEES!
Sex and the city blir långfilm: YEEES!

Slut. Hejdå.

your singing fingers

åååååååååååååååååååååååååhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.
Ta mig till fredag och gör mig till kung.
Ta mig till lördag och gör mig till kung.

How different

Jag saknar Baby.
Han är snart i Båstad.
Jag sover snart.
En dag närmare söndag.
Hejdå.
(HBD, umeås påhälsning och vidare fabuleringar kommer säkerligen inom kort.)     

my sundrenched world

Om idag hade vart ett kasettband hade det varit ett balndband, som fan.
 
- Uppvaknandet är, i min värld, aldrig trevligt. Så det var dåligt.
- Duchade för första gången på två år, så det var bra.
- Åt frukost - bra. I solen dessutom -Asbra.
- Drog till hotellet och kom 10 minuter försent till uppskrivningen - dubbeldåligt.
- Kände mig värdelös och oengegerad - sämst.
- Klarade uppskrivningen - bra/överraskad. Jävligt obefogat. Att jag klarade den alltså. Sick.
- Blev kärvänligt utskrattad av Stefan och därefter uppbokad för uppkärning någongång nästa vecka - ...?
- Blev bjuden på lunch på Sanjas - bra
- Blev tvungen att jobba - dåligt
- Det var inga kunder - dåligt
- Jag fick 4 timmar i solen istället - bra!
- Frida dök upp - Så jävla kul!
- Vi gick på bolaget och käkade därefter på frasses och catchade upp - Ultrabra.
- Mötte upp Johanna och drog på fotbollen, trots allt. - mjamjomjö
- Jag ringde Tim och bekräftade för 578de gången att de kommer i morgon. Dessutom kommer Love!
- Kom hem och kände mig trött - Bra. Sällsynt.
- Fick inte tag på Baby - Kiss
- Baby ringde - Puss.

Well. Jag är så trött, så trött. Och inte blev det någon vidare träning idag heller. Ett par promenader fram och tillbaka, men that's all.
Orkar inte tänka på det. Allt jag orkar tänka på är att få sova. Upp och köra klockan 7. SUG MITT HUVUD UR LED!
Grinade idag, igen. Twice!
När mamma tog i i överkant med gratulationerna och jag inte tog emot dem med öppna armar och krävde en förklaring till varför jag inte var glad.
Samma sak hände med pappsen. (Alla ni andra fick bara vara med om ultimatbra skådespel.. .... . .. ... . .)
JAG TYCKER BARA INTE ATT DET ÄR NÅGOT ATT GRATULERA FÖR.
Och hade jag fått välja hade jag tagit det senare, och inte nu när det tar upp precis all tid då det är möjligt att göra något annat.
Jag kunde ha åkt till Italien, jag kunde ha åkt på träningsläger, jag kunde ha åkt till norge, jag kunde ha åkt till kebnekaise, jag kunde ha haft ett socialt liv osv osv.
Men bara för det här förbannade körkortet så hinner jag inte med ett jävla skit. =)(/&%¤#"#¤%&/()O=P)(/&%¤)Ä(Ö/LR&K(I
Så nej, jag tycker inte att det är värt det. Jag tycker inte att det är roligt att köra bil.
Det finns två anledningar (en och en halv)
- Pappa betalar (sommarens ledord)
- Lastbilskort (men det kommer jag säkert inte få ta heller, eftersom det bara är vissa i lule som får köra.)
Onödigt, värdelöst och dåligt.

Åh, nu blev jag på dåligt humör. Hejdå.


pickin' up the pieces from your past

Ah, inget lugnar som Radin en tisdagsnatt, I'm tellin ya!

Var uppe i ottan och körde med Özi vilket var, för att citera; 'Jevlig fint! Jeevlig bra!'.  Kände mig förbannat nöjd eftersom sömnbristen var påtaglig och motivationen i botten.
Pinnade hem i den 90-gradiga värmen och la mig på altanen där jag ömsom sov, ömsom pluggade teori.
 Väl på bilskolan och "redo" förförtestet, IGEN, vinglade jag fram pga dehydration, irritation, mental självdestruktion och otaliga andra -tioner jag inte orkar komma på.
Var rätt säker på ( lättad faktiskt) att jag skulle misslyckas och inte få göra uppskrivningen och mycket riktigt hade jag 5 poäng under gränsen för godkänt.
Började andas ut och känna livslusten rinna åter iom att jag inte behövde tänka på att ta körkortet än på ett par veckor/månader/år.

Självklart gormar Stefan, till mammas stora förtjusning; till min död, till och säger att det inte spelar någon roll; 'Du gör uppskrivningen som vi sagt. Du ska förbannemig ta körkortet vare sig du vill eller inte! Vläääh vlääh vläääääh!' (Han är en förvånansvärt stor liten stor man?!)
Missade därmed spinningen eftersom jag kände mig rätt tvingad att spendera tid på bilskolan. Kom hem för precis 45 minuter sedan och har nu tagit paus i plugget för schemalagd sömn i 6 timmar.

Hur morgondagen yttrar sig vet man inte så noga. Skippar matchen och tränar hårt ist, eftersom jag missat två kvällar, det har jag bestämt.
Kanske händer något annat också. Vi får se.
Baby drar till fjälls om typ två,-tre timmar, vilket känns förhemskt tråkigt. Han är en av två personer jag hinner träffa (även om han mest bara sover..) om dagarna.
Johanna hinner jag träffa tack vare att hon hänger med och tränar. Kim hinner jag träffa för han bor så nära bilskolan och han kan dessutom mkt om lastbilar, filmkvällar, boxningsspel och slagsmål.
Ngt annat är i det närsmsta omöjligt att hinna med.

Men men. Nu måste jag sova, ffs. Det är redan onsdag, vilket innebär att Tim, Thomas och Alexis dyker upp I MORGON!
herrah.

suck my dick

Who will you Assassinate?

God (a all powerful random idiot who messes with people's lives)
Take this quiz at QuizHeaven.com


Jag visste det!

breathe me

M-bop.

Jag funderar lite över hur jag fungerar just nu. Har förlorat mig själv någonstans bland trafikregler, petunior och maxpuls.
Förändringarnas tid är nu, i suppose.
Vissa principer lever kvar, vissa mer än andra, och i skrivande stund (och rätt många andra stunder) vet jag inte om jag älskar eller hatar det. Eller hatar att jag älskar det eller älskar att jag hatar det. Eller hatar att jag älskar att jag hatar det osv, osv.
Vissa kvällar vill jag skita i det, men är, utan överdrift, rätt fucking afraid för vad som skulle kunna hända, även om det bara handlar om trevligheter.
Okontrollerbara trevligheter kan bli ytterst otrevliga. Som heroin ungefär. ( jag har ju en flerårig heroin-vana, så jag vet vad jag snackar om..)
But still, yet, anyway, ändå lurar där ett litet jävla tänkom som rubbar balansen. Där någonstans brukar jag turn my back och springa motsatt håll eftersom rubbad balans innebär multi-system-failure, men detta tänkom kan jag ändå inte springa ifrån, och därav denna sena nattfilosofi (förövrigt ackompanjerad av Whitney Houston, vilket understryker en annan sorts osund obalans..)

- tänkom [no1]. balasen inte rubbas utan blir än stadigare? Det vet man ju inget om (och man i det här fallet är bara jag, i think. Övriga verkar rätt övertygade om att så är fallet; stadigare blir det.)

- tänkom [no.2] jag låter principer, skyddsmurar och skygglappar ligga på hyllan en kväll, bara för att se om tänkom no.1  fungerar, så gör den inte det och allt bara faller? Vore onödigt.
Å andra sidan är tänkom no1 vad man borde prova på, eftersom det lämnar minst plats för ytterligare tänkom.
Å tredje sidan så är jag lite av en expert (förbannat fult jävla ord) på att låta bli att tänkom's yttra sig överhuvudtaget. Huruvuda det är en bra eller dålig egenskap lämnar jag åt framtida nätter. Då ska jag ju också ha något att fundera över.

Mjo, det finns ett tredje alternativ som inte innefattar några tänkom's at all, men det är för lätt, för svårt och för komplicerat. Hur nu en sådan kombination är möjlig kan ni ju fundera på tillsvidare. Baksidor där är att man till viss del vill, men ändå inte kan/orkar/vågar.
Ytterligare faktorer som spelar in är ..  annat. Äsch! Ovärt är det. Tror jag. Jag vet inte.

Egentligen vet jag inte vad jag snackar om. Haha.

Nej, nu ska jag 'vakna' om två timmar. Lycka till till mig på förtestet, second time around.

sex me up

Jag är så frustrerad att inte ens svordomar räcker till. Abourginer är det enda ord jag kan tänka på,  which makes absolutely no sense. Det gör mig förstås än mer irriterad.

Lite halvskojiga och oplanerade fester ägde rum i helgen. Fredagen bestod av en tvåmannafest mig och Kim emellan. Jag lyckades tappa mobilen då jag flyttade mig från ett framsäte till ett baksäte. Annars hände inte särskilt mycket värt att nämna. Dock var det askul, av någon anledning jag inte kan förstå. Kanske för att jag får spöa på Kim i tid och otid. Det var länge sedan nu. (Och mobilen fick jag tillbaka!)
Lördagskvällen dominerades av dansanta iranska brudar och biceps som skall spännas mindre.
Fick kommentaren (komplimangen/förolämpningen?) 'Åh shiiet, vilka snygga porrskor!' .. ...... ......... .. ....
De skorna ställs på hyllan nu, av flera anledningar.
Mycket öl, orientalisk musik och magdans. Gabriella gav mig ett ordentligt peptalk inför lumpen och jag och Magnus catchade up på en balkong.
Även lördagen var en höjdare.
Stort minus är att jag tappat bort sladden till kameraladdaren, så några bilder har jag inte att erbjuda.
Dock otaliga mental pictures som kommer ta tid att få bort.  Dåligt men bra.

Gårdagen var en bakisdag i ordets sanna bemärkelse; vaknade efter 1400, åt en pizza, såg ut som död'n själv, strosade planlöst omkring ett tag, osv.
Avslutade dagen med att iaktta Kim och Bertil (?) då de bytte däck/bromsar/kullager på Kims lastbil och därefter äta ostkrokar, titta på film och slåss.

Öppnade knappt körkorts#¤%&/(/&%¤#"boken, vilket jag fick äta upp idag då jag genomförde förtestet till uppskrivningen. Failade totalt och har nu investerat i ett distanstest som är exakt likadant som det de har på bilskolan. Kommer med andra ord inte lära mig ett skit och jag har kastat bort 200 spänn.

ATVI! ATVI! ATVI!

Körning om 20 minuter och därmed måste jag bosätta mig på bilskolan om jag inte vill få spö av Stefan, som faktiskt har ställt upp otroligt mycket. Synd bara att jag är .. ..som jag är, med svårigheter att uppskatta påtvingade skitsaker.

hits