there's a line

det finns en gräns för hur mycket spänning en människa klarar av.
i've crossed it.
Infarkt på infarkt.

It's all pink and fluffy

i'm tripping on words

definitiva soundtracks of the day:
The streets - wouldn't have it any other way
Jack Johnson - better togehter
Chasing Dorotea - The anchor song
Lifehouse - you and me

Jag och Linda  skålade 200dagars i efterskott på olearys.
Sen gick jag hem och lät berusningen rinna ut i takt med andra tillstånd som rann in.
Tillät mensvärken vara skäl nog att stanna hemma. Men å andra sidan var den av djävuls-karaktär och varje rörelse jag i morse gjorde made me cry.
 Viktig dag ändå. Oj så viktig dag.

Nåväl, jobb i morgon.


What are the things that I want to say
Just aren't coming out right
I'm tripping on words
You get my head spinning
I don't know where to go from here

sexuality

Att skeda hjärnor, är kanske niohundrasextiosjumiljarder gånger bättre än att akeda med en kropp.
3L7O8V8E. Knäck det, SUCKERS!!!!

Ett par jobbiga humörsvängningar idag. Gissar att det är de uteblivna, annars så reguljära, pre-menstruella störningarna som jävlas.
Småsaker, gott folk, småsaker!

Har pratat en hel massa snusk idag. Snusk i lightform, som spelades in på en bandspelare, skickades upp till umeå universitet och snart skall skrivas ner i en uppsats.
Tillsammans med JB-eliten (som inte kan vara så många andra än Lina och Viktoria) intervjuades jag angående sexuella relationer utanför fasta förhållanden, vilket är ett område jag själv anser mig vara lite av en expert på. mö-hö-hö.
  One night stands, KK, KK-light (aah, jag är stolt över att vara grundare till denna benämning påsexuell relation) och diverse förhållanden diskuterades över ett par glas billig cola, muffins och punchrullar.
TREVLIGT!
There's nothing like sextalk med ett gäng brudar!

Annars så har jag inte kommit fram till så mycket idag. Lunchdejten uteblev då både jag och Svensson försov oss. Den enda lektion jag hade var positivt överraskande, trots att jag var ensam lämnad i gruppen och inte visste vad jag skulle göra, trots att mina hörlurar helt plötsligt slutat fungera och trots en fruktanvärd mensvärk. Favoritläraren var fantastisk hjälpsam och rar, klasskamraterna var sötare än vanligt, solen sken (den på himmelen alltså) och jag var lika fabulously lookin' som vanligt.

Nu är det hög tid att sova. Har en underbar onsdag, som är underbar av ingen anledning alls, att se fram emot.
Och hörrni; hittills har jag full närvaro!
Att må bra har aldrig vart bättre.

loveya

we will meet up soon

Det här är det skönaste kaoset jag någonsin upplevt.
Det är kaos, för ovanan att vara så all together är överväldigande och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera medgång efter medgång.
Det är skönt, för mornarna man inte vill vakna upp och nätterna man inte kan somna, är borta.

Däremot kan jag känna en smärre frustration över något alldeles för privat för att gå in på.
Utan att nämna denna frustration vid namn, är jag ändå glad över att känna den. Tidigare har det varit som att få gaffel och knit att passa ihop, bredvid varandra.
Det håller inte; gaffel sticker kniven i ögonen, kniven skär gaffeln i magen, de ramlar i sär, de har inte samma former någonstanns osv. osv.
Jag är nu åter sked igen; och det är nog den allra bekvämaste formen en människa kan ha.
En stor, härlig matsked som rymmer allt götta man kan önska sig.

Jag gillar livet som sked.

Så de där små hemligheterna jag i mitt kaos kastade ur mig; de är små hemliga hemligheter jag håller för mig själv. Fina små förälskelser jag dagligen drar på mig som små jävla förkylningar, men ack så mycket trevligare.
Det är rätt stor skillnad mellan förälskelse och desperation, har jag märkt.
Rätt svår att märka i vissa tillstånd. Nu är den dock glasklar, den skillnaden.

Nåväl, nu har jag ett par timmar to go, eftersom jag har sovmorgon till åtminstone 10 i morgon bitti. Sedan ska jag och Linnea luncha på stan innan det är dags för dagens plikter, such as skola, lite kollupp priser och ännu mer packning, som jag aldrig riktigt orkar ta tag i.

Och förresten, har ju helt glömt bort att jag minglade med Laleh i helgen. Det var coolt. Hon är cool.


to find some peace tonight

En lite underlig känsla, som inte bara är underlig för att den är underlig, utan också underlig för att den känns underlig gör den underlig, är den nuvarande.
Inga måsten, inga krav, ingenting.
Bara in och ut andningar. Ovant.

det viktigaste och mest ansträngande jag gjort i helgen är manikyren, och det säger väl allt?
Köpte en
http://www.strayboys.com/shop/produkt.asp?ID=483  bland annat. Gjorde mig glad.
Fast mormor och morfar gjorde mig gladast, förstås, genom att bara vara.
Vi har ätit pizza, tittat på film och löst korsord.

Snusfriheten har inte gått sådär jättebra faktiskt.
Började sluta i onsdags; föll på dirren på torsdagen när det blev som stressigast på station.
Sedan fredag; hade liks fått en dosa, så det var lika bra att göra slut på den.
Att sluta hos mormor är heller inte bra; jag snusar hellre än att småäta.
men nu, nu jävlar. Mitt i detta lugn skall jag sluta, tänkte jag. Då säger Linnea att jag inte är jag om jag inte snusar. HAHA. vad tragiskt hemskt och fruktansvärt.

jag ska sluta.
När Maja kommer hem ska jag vara snusfri och helfräsch. Jag klarade av mitt första mål var tid expired då maja anländer till sverige, i god tid. Så nu ska jag banne mig klara det här också.
Jaja, jag har tappat förmågan att formulera mig så jag kan göra mig förstådd, så jag slutar här.
God natt.

singing in the rain

JAG ÄR SÅ GLAD!!!! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D Jag har fått en biobiljett av världens snyggaste lärare, jag har ätit världens godaste middag, jag har flirtat med en sjukt snygg polis, jag har fjärilar i magen, jag ska sova så sjukt gott på bussen, jag ska spendera hela helgen med mormor och morfar och allt är så jävla, jävla bra.
Varenda liten börda är bortlyft från mina ack för överbelastade axlar och jag lovar och svär och använder mig av denna pinsamma klyscha; jag svävar på moln.

Regnet bekommer mig inte, snöbristen spelar ingen roll, att växthuseffekten kommer förstöra livet för barn jag eventuellt (om jag orkar) får berör mig inte, att lägenheten är ostädad och att jag har alldeles för mycket små saker för mitt eget bästa spelar ingen roll.
Allt detta skiter jag i. Det finns inte.  Det spelar ingen roll.

Allt är rosa, som i mitt fall är grönt. Eller kanske blått.
:)

nu mormor och morfar, som sagt.


when you're the best of friends

Gode jesus. Jag har så mycket att berätta för Maja.
Gode jesus. Maja har så mycket att berätta för mig.
Jag saknar Maja. Väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt mycket.
Jag längtar väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt mycket tills hon kommer hem.

Bara därför, micke och molle soundtrack;
When you're the best of friends
Having so much fun together
You're not even aware, you're such a funny pair
You're the best of friends

Life's a happy game
You could clown around forever
Neither one of you sees, your natural boundaries
Life's one happy game

If only the world wouldn't get in the way
If only people would just let you play
They say you're both being fools
You're breaking all the rules
They can't understand, the magic of your wonderland
Hu-hu-hu

When you're the best of friends
Sharing all that you discover
When that moment has past, will that friendship last?
Who can say? There's a way!
Oh I hope... I hope it never ends
'Cause you're the best of friends

När jag packade igår hittade jag min Olle Nyman skiva.
Den ska ta mig utefter norrlandskusten till mormor och morfar i eftermiddag. Jag, Olle i örat, Maja i hjärtat och this someone i tanken. En mycke trevlig kvartett, i must say.
Solen skiner på livet.

it's in the way you say Good-Night

Livet rullar på.
Jag har pausat det mesta, har bara tid och rum för egoismen, packningen och psykologiprovet.
Känner mig positivt inställd till det mesta. Har inte tid för det här, men det finns mycket jag vill ha sagt.

Jag lägger det på hyllan jag snart måste montera ner. Då lägger jag det i flyttkartongen.
Sen kanske jag tar mod till mig och säger det rakt ut istället för att linda in det i mystiska, haschiga formuleringar och tar skiten som kommer som efterföljd.

Känns skönt att ha Johanna så nära. Känns skönt att Maja snart är på väg hem. Känns skönt att packa ner livet i kartonger, och få ordning på det lilla, näst intill obefintliga, trasslet som återstår.
Jag vill skylla det på något, några, men sådana rationaliseringar gissar jag är ännu ett brott mot alla dessa oskrivna lagar man förväntas hålla ordning på. Fucked up.
priori-jävla-teringar. You just gotta hate 'em!



somethings painted in the snow

and the sun just keeps on shining.

Jag är så trött så oj. Det ska bli skönt att sova.
Väldigt skönt.
 

:)


men först lite nyponsoppa och min nya favoritgodnattsaga; fightclub.

-

såhär tre omvälvande minuter senare; plötsligt är allt som feber, rinnig näsa och akut behov av närkontakt. Jag var tvungen att lätta på trycket och fälla ett par tårar.
men nyponsoppan är fortfarande lite god, och fightclub är fortfarande bäst.

Godnatt


so close to givin' in. then you.

Fyfan i helvetes jävlar. Jag är så arg, trött, less och förbannad så allt som kan få mig på bra humör är en jävla kattunge jag kan trämpa ihjäl.
POIUFYGVJKHUIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!!!!!!!
Jag vill bara svära i en kvart och somna så jag slipper vara vaken. FAN vad less jag är.

Med det sagt tänkte jag fokusera på allt det goda i livet;
-Bruttorna på Station är helt fantastiska. Jag gillar varenda en. Foccacian på station är om möjligt ännu bättre. Mitt humör är kanske det allra bästa, åtminstone där jag står och gör 498735394857 caffe latte och macciato och cappucino och chokladjävlar med grädde och allt vafan det är, och får göra om hälften för att ' de är lite ljumma'.
Jag är så satans trevlig! Jag bara ler och gör om, med så mycket  jävla kärlek. Så får man kärlek tillbaka.
Jag gillare. Mycket.
-Psykologiprovet jag ser fram emot att spendera natten åt att plugga inför. Karin kan få vad som helst att kännas roligt. Har dessutom en morgon med kanske världens i särklass snyggaste man att se fram emot.
-Skellefteå, mormor&morfar, mamma och syskonen. Begravningen till trots har jag aldrig sett fram emot en helg så mycket.
-flyttkartongerna har anlänt. Det börjar kännas på riktigt. Jag längtar.
- allt det andra som får kinderna röda, hjärtat varmt, blommorna blommiga och solen solig.
Alla de där som är anledningen att man orkar kliva upp om mornarna.

Jag har det så jävla bra.

but for now, i think i'll stay right here

Det jag vill ska vara verklighet, blir min verklighet. Det håller ungefär en dag, sedan vaknar jag.
Gårdagens villha-verklighet var riktigt trevlig, men högst naiv.
Den norska wannabefilosofen, som förgyllde de sista timmarna på samhällskunskapen, underströk bland annat den tunga vikten av att drömma.
Eller snarare vikten av att ha drömmar, och veta vilka man ska behålla som endast drömmar och vilka man ska försöka förverkliga.
Gårdagens lilla dagdröm är inget att förverkliga. Den är bara ett härligt tidsfördriv.

Dagen till ära låter jag mig vandra omkring fullt medveten om den riktiga världen. Vad som FAKTISKT händer. Denna onsdag möter mig tack och lov endast med trevligheter; skolan och Lina (oj, vad jag saknat denna brulla), en konstig, wannabe-filosof som var norsk, en härlig tupplur, samtal från ryssland, en god soppa, bio och en frisk dator.
Många andra små händelser som sätter blingbling på vardagen, men de behåller jag för mig själv.

Så känslan som alltför sällan infunnit sig den sista tiden, då allt är guld och grönt, den har numer bosatt sig nånstanns inuti. Och en klyscha på det; när man tror att det inte kan bli bättre, så blir det ändå dubbelt så bra.

Jag saknar däremot Maja, så obeskrivligt mycket. De snart tre månader hon vart borta känns som tre år, på alla sätt och vis. Om jag jämför 14september-14december med 2004-2006 i lifeturning events så motsvarar dessa månader de senaste 15 åren. typ.
 Och det är fortfarande en månad kvar, vilket borde innebära att jag då kan jämföra de gångna mådanerna med 22,5 år.
Det blir mycket att berätta. Tur att mig nya lght är ytterst mysvänlig och som gjord för tekopps-samtal nätterna i ända.

Her face is a map of the world
Is a map of the world
You can see she's a beautiful girl
She's a beautiful girl
Everything around her is a silver pool of light
People who surround her feel the benefit of it
It makes you calm
She holds you captivated in her palm

Suddenly I see
This is what I wanna be
Suddenly I see
Why the hell it means so much to me

And I feel like walking the world
Like walking the world
And you can hear she's a beautiful girl
She's a beautiful girl
She fills up every corner like she's born in black and white
Makes you feel warmer when you're trying to remember
What you heard
She likes to leave you hanging on a wire

Suddenly I see
This is what I wanna be
Suddenly I see
Why the hell it means so much to me
And she's taller than most
And she's looking at me

I can see her eyes looking from a page in a magazine
She makes me feel like I could be a tower
Big strong tower
She got the power to be
The power to give
The power to see yeah yeah
Suddenly I see
She got the power to be
The power to give
The power to see yeah yeah 
Suddenly I see
This is what I wanna be
Suddenly I see
Why the hell it means so much to me
Suddenly I see
Why the hell it means so much to me

14 timmar tills jag börjar. 1 minut tills jag somnar.


i'd like to spend the night, but i can't pay the price

Jag är kissnödig. Men det är långt att gå till toaletten. Vad gör man?
Håller man sig, eller går man och kissar?
Man går och kissar.

klart. Det tog ungefär 11 sekunder.

Jag är tillbaka i Umeå.
Det är en förundrandsvärd ritual att ta sig från Vilhelmina till Umeå. Det känns alltid så otroligt jobbigt att packa ihop, say the goodbyes, ta sig till bussen och åka iväg.
Men väl på bussen är det så jävla skönt att rulla ut ur vilhelminabygden. Love it.
Idag var det dock en äldre dam med uppenbara magproblem som helt ogenerat släppte väder lite titt som tätt.
Odören var obeskrivlig.
Vem är du att störa denna för mig heliga stund, old lady? Bussresor är en bra tid för eftertanke och avslappning, så sitter du där och pruttar?
!"#¤%&/()=/&%¤#!!!!

Nåväl, jag tog mig fram till sist, och att möta Umeås friska luft var en välsignelse på fler än ett sätt.
Karlsson och jag promenerade hem och sammanfattade helgen som gått, åt en kiwi och spionerade.
Vi kände behovet av att spinka på den gamla skolan vis, så en inplanerad spionkväll är något att skriva upp.
You better watch it out there! Vi är nämligen inbitna spinkare och har ägnat otaliga timmar åt denna svåra konst i våra ungdomsår.

Nu är det snart natt, så jag ska krypa till kojs och förbereda mig inför skol-comebacken( OCH ALLT VAD DET INNEBÄÄÄÄÄÄÄÄÄR) som bara är sisådär en och en halv vecka försenad. Småsak, kära vänner, det är en småsak.

and yeah; Jem - flying high. Typ.
Skrämmande stalker-fasoner börjar leta sig fram. Gotta kill'em innan det går för långt.
Å andra sidan är det svårt att jaga bort fjortisfjärilarna i magen. Men tänker jag på dem som malar ska det nog inte vara några problem. Tomorrow you're all gone.

Nightienight people.

what if there was no lie

Jag bara älskar när vindar vänder. When you cheat destiny, och lyckas trots allt.
Så, här sitter jag och fnissar allt jag orkar av just ingen anledning alls, annat än att livet leker, blommorna blommor och jag har sand mellan tårna. Sommaren får vara hur kort den vill, snötäcket kan vara en kilometer tjockt och molnen kan hopa sig så det svartnar över hela jordklotet; hos mig är himmelen alltid blå.
halleluja!

En lugn hemmahelg + måndag är över.  Tandläkarbesöket, det onödigaste i min historia, är överstökat, krogenfikat är uppätet, filmerna är slut, vännerna är vänner, fienderna räknas till noll, guldbollen och fredrik Ljungberg tar jag med mig in i natten och allt känns rosa. Rosa, rosa, rosa.

Hela helgen har vart så underbar!
Lördag; en heldag i stallet och promenaden längs den eviga memorylane och dess sidogata 'häst-tiden' har jag svårt att vandra ifrån. Den tidiga morgonen medförde dock ett jävla humör till kvällskvisten då jag hoppades på en öl med brudarna på något coolt inneställle, men allt var stängt, jag var på kasst humör och det var snöstorm (i mina ögon).
Så när vissa drog till åsele och andra drog på vuxenfest, drog jag, Linda och Theresia och köpte en pizza, hyrde film och njöt av att sitta stilla bredvid kaminen. (dock blev det ju en öl iallafall.)
När filmen väl var slut, och jag grät av utmatttningen av att över huvudtaget måste andas, så ringer min gode vän och jag kommer inte i säng förrän klockan tremiljarder.
Men det var det väl värt. Sist jag skrattade så mycket kan jag inte minnas.
Söndag var bara lugn. Idag är det bara lugn.
Har spelat 'värsta språket' med syskonen olofsson två kvällar i rad; en fröjd för örat.

Framtandsutbytet är bokat, fåglarna kvittrar och himmelen är som sagt, konstant blå.
Och jag måste bara få fnissa: *fNiZZz*

Coldplay - til kingdom comes

turn your head, spread you lips

äe, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. The end of an era tar de krafter den behöver för att förinta sig själv. Tiden gör sitt, men dessa parallella universum sabbar rätt mycket i sig.
Jag känner mig oförskämt nöjd med tillvaron, vilket känns som ett brott.
Jag känner mig inte rättfärdigad att få vara nöjd, and that, my friends, ain't nothing but wrong.
Men jag planerar att genomföra detta brott, denna illvilja mot lojaliteten jag den senaste tiden ägnat mig åt, or whatever.
Det är förmodligen inte tillåtet, enligt massan, men ska jag nu balansera upp mig själv, vilket bland annat är ett av kraven, har jag inget till övers för massans övriga uttalade krav, och hör sen!

therefore am I gonna keep on keepin it up, vare sig det passar sig eller inte.

Hem till helgen, det är planen. Känns bara jobbigt och tråkigt.
Jag hoppas på umgänge med Jonne.
Umgänge med diverse oldies är redan inbokade.
Nu ska jag återgå till nyponsoppan, sharonfrukten, chipsen och Nip/Tuck, alternativt familyguy.

(IdolSnäckan och the Butcherson i flickan med pärlörhänget skulle vara hemskt lika som bär. Speciellt som blåbär.)

knocking me so hard

it's always better when we're together, no shit about it.

vaknade hur som helst i morse, bara det är en vinst. Pappa ringde och sa att han var i fredrika, påväg hit.
Det var länge sedan jag hade sån panik. Väldigt länge sedan.
Det första jag gjorde var att kolla VK's och VF's hemsidor om olyckor. Jag vågade inte ringa varken mamma, kicki eller krille av rädsla för att möta den sjukt irriterande telefonsvarartantens röst.
Jag var så jävla säker på att pappa var påväg hit för att berätta att hela familjen eliminerats från jordens yta.

Men så var inte fallet. Han var ledig och ville bara överraska, tisdagen till ära.
Grät ett par lättnaedns tårar för att sedan bege mig mot stan och springa lite xbox360 ärenden. Vi åt en gomacka på subway och ringde sedan och bokade en dejt med Leif.
Jag gillar Leif, han är en jäkla reko karl!

tiden mellan subwaybesöket och dejten ägnade vi åt att fiska upp Linnea för att gemensamt bege oss mot Kvantum. Älskade, saknade Kvantum.
Vi storhandlade. Jag älskar att storhandla. Men vi storhandlade stl. s.
Storhandla stl. xxl blire av i början på december. Hur som helst, vad jag inhandlade är inte av intresse kan jag gissa, så jag går vidare med the story of the day.

Vi drog hem, åt mango och drack kaffe runt mitt köksbord, som jag annars aldrig använder. Det är nästan för fint för att använda. Jag är så rädd att jag ska spilla på duken nämligen.

Vid 20tiden ringde Leffe igen (ja, jag tar mig friheten att kalla honom Leffe för han kallar säkert mig för maja, eller mia, eller marre när han pratar om mig med sin fru.) så det var bara att pakca ihop sig i bilen igen för att bege sig mot hagmarksvägen ,som vi hittade efter många om och men, mitt superba lokalsinne till trots.
Efter ett x antal trappor kom vi till himmelen. Både bildligt och bokstavligt talat.
Fan vad fint det var!
Ett stort kök med en riktig spis och en STOR ugn, stor och fräsch toalett, ett apmysigt och, jag vill nästan säga gigantiskt med det vore att ta i i överkant, allrum och en stor balkong.
Där har jag också tillgång till bastu som INTE är något hemligt ninjarum, och åtminstone EN supertrevlig granne vid namn Niklas.

Hela härligheten var dessutom nymålad och nyligt renoverad. Visst hade spisen kunnat vara någon årsmodell yngre, menvadihelskotta är en spis att knorra om när den iallafall inte ser ut som den jag har nu?

4 december people, då bär det av mot högre höjder!
yippi kay yey, motherfuckers!

Fan vad jag är nöjd med allt idag. Sådär barnsligt-hopplöst-utan-gränser-vildsåinnihelskotta-glad.
Pappa är världsbäst!


i can't find the rewindbutton

Mina blommor börjar dö.
Till och med garderobsblomman börjar ge upp. En garderobsblomma bör överleva en istid, men den dör hos mig. Trist tecken.
Men min allra äldsta blomma har trots allt överlevt tre år i min ägo, och det är mer än de flesta gör; blommor som människor.

What to do härnäst?
What the fuck is there to do när alla andras sanningar plötsligt blir lagar? När man plötsligt inte har något att säga till om längre, trots att avsikten med min utvandring ur garderoben inte var tänk som ett 'hej kom och hjälp mig' utan ett 'hej det har vart lite tungt ett tag men nu har det ordnat upp sig'?
Hm, tricky i must say!

Känns even more trist än blomdöden, att jag inte kan säga 'stoppnejtack, nu har du fel', eller att jag sviker förtroenden mer än vad Gud gjorde när har sa att allt skulle bli bra bara jag talade sanning.
Men what the fuck is there to do då, när jag tydligen inte själv längre kan avgöra vad som är bra för mig och inte?
Shit happens, big time, men den här gången tänker jag inte skylla på någon som helst mental jävla åkomma eller något liknande. Jag skyller det helt rätt upp och ner på mig själv.
För det är så mycket ärligare och närmare sanningen än så kan jag inte komma.
Det finns ingen alkoholism, ätstörning, narkomani, schizofreni, cancer, aids, feber eller förkylning att skylla på.
Skyll på mig för den idiot jag är, och inget annat.
Visst är det svårare att förlåta då, och jag lovar att det är än mer svårt att leva med.
Men för er är det bara att tacka för kaffet och gå vidare. Själv måste jag leva med mig själv varje dag.
And i will. Jag tänker leva i allra högsta grad, för det är den enda anledningen jag lämnade min trygga, varma och trevliga garderob.
Party party, med denna nyfunna highonlife-berusning, eftersom det är den enda berusning jag tänker ägna mig åt, för att visa min respekt.

Jag kan inte förhålla mig till opponeringar om mitt sinnestillstånd som inte stämmer överrens med proffisionella utlåtanden. Därför kan jag heller inte åta mig alla de krav som ställs för att rätta till de misstag jag gjort.
Jag är otrösterligt ledsen för vad jag gjort, jag önskar det fanns något som kunde ställa allt tillrätta. Men varken holywoodmagi, Gud Fader Allsmäktig, mirakelmediciner eller ångest kan spola tillbaka tiden.
Jag har gjort något oförlåtligt, det är jag mycket väl medveten om, och som sagt, jag lever med detta varenda sekund.
Jag förlorade något av det viktigaste jag hade i mitt liv, men å andra sidan vann jag något, om än mindre värt; even more självkännedom.
Tro för den skull inte att jag på något sätt klackar bort det a la zlatanstyle, hell no, jag våndas över att jag svikit ett förtroende som sedan förr var sargat och nu kanske aldrig riktigt blir helt igen.
Man kan inte stjäla mer från en människa än förtroendet, been there, felt that, och att sedan leva med kännedomen att just detta förtroende som man värnar om högre än kärleken till ett barn, har krossat som en äcklig jävla spindel på vandring över min huvudkudde, är inget jag tar lätt på.

Jag är ledsen, oerhört ledsen, och jag förväntar mig ingen syndernas förlåtelse, varken från Herren den jäveln eller från berörda personer.
Det enda jag förväntar mig är att det är Mig ni skyller på, och inget annat.

(jag vill återigen förtydliga att denna garderob jag lämnat inte är den hetrosexuella garderoben. I den hetrosexuella garderoben står jag stadigt kvar, dock med viss reservation.) 

Nothing can bring me peace, i've lost everything

I'm on my knees
only memories
are left for me to hold

Dont know how
but Ill get by
Slowly pull myself together

Theres no escape
So keep me safe
This feels so unreal

Nothing comes easily
Fill this empty space
Nothing is like it seems
Turn my grief to grace

I feel the cold
Loneliness unfold
Like from another world

Come what may
I wont fade away
But I know I might change

Nothing comes easily
Fill this empty space
Nothing is like it was
Turn my grief to grace

Nothing comes easily
Where do I begin?
Nothing can bring me peace
Ive lost everything
I just want to feel your embrace

i'm not worthy your love

This is far too much for me to handle.
this is the end.

så jag försöker förbereda mig för ett liv utan det viktigaste jag har.
för trots att det kanske är vad jag förtjänar, så har jag inte tid att gå under.
Det här var menat som en början, inte ett slut.

For what it's worth; I love you.
For what it's worth; I really do

hits