enough

Det var en bra dag. En bra helg.

Vila i frid.

Ett långt inlägg om dramatiska händelser som är väldigt läsvärt.

Jahaja. Hej hej!

Sthlm nu, efter en eftermiddags- och kvälls roadtrip med kära mor.
Vi stannade till i Sundsvall; en stad jag känner mig föga bekant med. Köpte förvisso min första BH på H&M i Birsta och klappade kor utanför Boda borg i 6an men annars har jag aldrig riktigt upplevt stället. Något stopp på en E4-mack då och då.

Så jag och mamma bestämde oss för en close encounter med Sundsvall. På MAX.
Första prioritet var toaletten och mat sekundärt. Mamma kilar in på en toalett, jag öppnar dörren bredvid.

Där står en man och kissar.

Han vänder sig och och skriker med chock-fejset 'TJENA!'

'Hej hej..' säger jag och stänger dörren.
Provar därpå handikapptoaletten. Olåst, så jag kliver in utan att titta mig runt. 
MEN OJ! Där sitter en kvinna och kissar. Eller.. hon slutade kissa, mid-pee, av fasa.
Vi stirrar på varandra i ett par alldeles för långa sekunder innan jag bara skakar på huvudet och går ut.
 Och hatar allt som är Sundsvall.

Vad är grejen med att inte låsa toalettdörren? Vad är grejen med att skrika 'TJENA!' när någon stiger på? Inte heller 'Tjena' som i 'men tjeena?!' Utan som i 'hej hej!' fast 'Tjena!' och 90 decibel högre.

Vi beställer mat och jag förväntar mig kiss på burgaren, med Tönt-äckel-kisstantens röst ekande i mitt huvud '..urin är nästan det renaste som finns.'

MEN ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!

Satt mig ned och åt med mor som sölade och bad mig hämta servett. Reste mig upp och .. swaggerd bort mot servetterna.
Hör en vissling.
Ignorerar.
Hör den igen.
Ignorerar.
Hör 'å fan!'
ignorerar.
Tar servetterna. Swaggar tillbaka. Kollar åt ljudens håll. 
Ser ett gäng taniga fotbollskillar i 19-20års åldern och de, så att säga, 'tittar gillande'.
"Bryr mig inte"
Går och sätter mig och ger mamma servetterna.
Älskar Sundsvall. Sönsvall.

Tills en annan tjej i en jämfört med mig lägre division går och hämtar ketchup eller något annat.
Killarna visslar åt henne.
Dubbel-hatar Sund-jävla-svall.

Resterande del av resan var odramatisk. Lyssnade på 'Hanteraren' och hade svårt att hänga med. Hade huvudet elsewhere. Anlände runt ett-tiden och möttes av min eftersända mobil. Glädjen och lättnaden var total. Somnade som det barn jag är.

I morse vaknade jag av slammer och stök från köket. Möttes av en överviktig balt som skurade för fullt. Vår städerska. *kLyScHa*
Tog mig en kopp färdigkokt kaffe och hälsade nonchigt. Ställde mig vid panoramafönstren och sippade innan jag gick ut och hämtade mina skvallertidningar i caben (mest bara för att gå till caben) och satt mig sedan på altanen med DN.
*kLysChGaRe*
Och nej.. Kanske var det inte helt PK. Kanske borde jag agerat annorlunda.
Men i min värld så är det sista dagen i det här fantastiska huset. Det var sista, och förmodligen den allra bästa chansen någonsin att låtsas vara någon jag aldrig kommer att bli.

Hehe. Heheheh. HAHAHHA. Åh. Det var för Nils.

Plockade ut mina sista saker och åkte därefter ner på stan med min något biljettnervösa mamma.
*Varför måste man ha sms-biljett?' 'Vad gör de som inte har mobil?' 'Hur visar jag biljetten?'
...'mm'

Åkte runt på sweet-spots och jag tog tillfället i akt att förvekliga en dröm jag haft inom räckhåll men utan ork och motivation att förverkliga.
Vi gick till Ben & Jerrys Glassbar i GS. Tack Blondinbella! Eller gumsilumsan som jag brukar kalla henne. *kRaMiZ*
Promenerade sedan runt exakt hela Sthlm. Stötte på en och annan studentvagn och fick varje gång svälja tårarna.

?!?!?!?!?!
VAAAaaaHH!? Varför? Jag har vart inkapabel att känna något som helst större delen av vinterhalvåret, så ser jag studenter och vill bara lipa?!
Braa no'..

Innan benen gav vika samlade vi våra sista krafter för en av de aktiviteter som hållit mig levande under den sista tiden: bröllops- och festklänningar på Beyond Retro.
Skrattade så vi grät och förundrades och förfärades om vartannat. Jag älskar det! Det är mitt guilty pleasure.

Sen åkte vi hem. Köpte pizza. kollade TV. Träffade Michelle.
Nu ska vi sova.
I morgon fortsätter roadtripen och min tid i denna allra mest fantastiska av städer är slut.

Denna omgång, för var så säkra; det kommer fler, i Stockholm har vart allt. 
Fantastisk och fruktansvärd. Mycket var såå 2009 men mycket var också so last season.
Jag har träffat underbara, fascinerande och inspirerande människor och dessutom fått två fruar och en flickvän. Jag har fått en riktig stalker och jag har gått på riktiga dejter. 
JAG HAR LÄST PÅ HÖGSKOLA! Lärt mig hur fruktansvärt ful världen är och hur lite jag kan göra åt det. Studerat under människor som försöker göra något åt det. Suttit på föreläsningar med sjukt stora människor.  Jag har kommit vilse. Jag har bott i lyx-kollektiv. Jag har hamnat, anordnat och glidit in på helt bisarra fester. Gått på klubbar jag kommer att sakna tarmen ur mig för. Shoppat. Åååh, shoppat.
Åh, mitt sthlm. Som jag kommer att sakna dig. Until next time!

Sthlm är världens bästa stad. Lätt AzZå. Men det är inte hemma.

Hemma är Norrland. Där jag kan vara mig själv, allt och lite till. Hela tiden.
*bLinK*

what you want

Idag har det varit en riktig dag. Nivet, en DAG. Daaaaaag.

Peakar pms-wise och kunderna var efterbliva och vädret sedan.. Har frusit som en hjort hela dagen. I VÄXTHUSET!?
Det var så många kuder som fick sig en mental bitchslap idag att jag borde sitta i fängelse.
Dessutom har jag varit kronisk hungrig OCH kissnödig. Varken mat eller toalett går att finna på handelsträdgården.

FAKK!

Väl hema såg jag fram emot att lägga mig och grina och äta allt jag kom åt. Möts av MenzFiglia och KåtDiksor so måste gå på promenad. Diksor var 6000 år gammal och gick så lågsamt att jag var genomblöt då jag ko he, trots att det bara duggregnade.
Figlia sedan..

Figlia är en speciell hund ed väldigt stor personlighet. Skrattar man mot henne skrattar hon tillbaka och resterande minspel är obetalbart. Har förmodligen 20 filmer på mobilen. Hon pratar och är glad nästan hela tiden och ho ÄLSKAR att ligga på balkongen och filosofera. Går an då ut och frågar om hon vill komma in kommer hon fram och knuffar tillbaka en, för att sedan återta sin plats i hörnet. Med hakan på lägsta räcket.

Men det sötaste hon gör, vilket lätt missförstås av förbipasserande, är att hon gillar att rulla i grus precis som alla andra hundar med tillägget att hon vill bli släpad.
 Ibland har jag släpat henne halvvägs runt kvarteret.. Och då jag går åt ett håll hon inte önskar gå så tvärstannar hon och stretar emot så hon nästan kryper ur kopplet. Jag älskar det. Alla dagar förutom idag.

Självmordsbenägen som jag var då jag väl var färdiga med dem så grinade jag lite, varpå jag beställde en pizza och köpte CHIC.

...Jag måste verkligen ta en dusch.

Aja. Åker till Stockholm i morgon. Wooooho! Har ingen mobil än sååattee.. Hörs!

Detta fält måste fyllas i

Hej..

Jag älskar internet.
Nu ska jag kolla alla Houseavsnitt.
Hejdå.

MENZ'N Ä HÄR!

mmmmmmmmmmmmeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mens överallt. MensmensmensmensmensmensmensmemensmnmemnmemeeeemeemehehehehehehheheheahahHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAH

Fyfan vad jag hatar det.
:(
Jag är fettig, mensig, flottig, tjockig, grinig, irrig, skämsig, tröttig, latig, hungrig, sugig, stökig ensig. MENZIG!

Min namne, tillika favvizkund var och handlade idag. Hon har skägg.
 Jag svär, på allt som är mig kärt, att hon har skägg. Stubb dessutom. Sådan stubb jag skulle fina sexig på en man.
Men detta är en kvinna med skägg. Det är inte alls sexigt. Hon rakar sig, det syns. Idag var det svårt att sluta stirra på. Ho pratade med mig, jag pratade med hennes haka. Fick bita ihop och späna mig för att inte sträcka fra handen och försöka känna på det. Kvinnoskägg. Mm..

Det jag egentligen ville ha sagt var att hon sa något vardagsfilosofiskt och ultrasant och jag älskar henne för det.
Hon handlade för "blysamma" 2 lax (..tidigt på säsongen för zon VI, en planta kostan max 50 SEK.) och kvinnan bako henne i kön kommenterade att hon 'var minsan inte sparsam idag inte!'
Min skäggtant bah 'Va jak ska ha peengaar for om inte jak spendeeraa?'
Sedan hade hon ett alldeles lagom långt utlägg om hur miljoner svenskar spenderar tusentals kronor på mediciner och mirakelpiller och sjukvård och begravningsbyråer och sparar alla andra pengar för att sedan dö ifrå dem.

HON tänkte minsan spendera sina pengar på sin egen medicin; allt som är vackert och roligt i den här världen. Som blommor. Blommor var hennes medicin.

Alltzå.. *tWo-sIlLaBle-DaAmN* En kvinna i min smak!

the voice that breaks the silence

Jag har umgåtts med ett barn. Ett riktigt barn. En bebi. Bejbi. Bäbis. En sisådär 2 månader gammal kanske.
Och jag gillade det.
Det är egentligen inte särskilt uttrycksfulla djur de där bäbisarna, men den harmoni som bosatt sig i mig konverterade mig och helt plötsligt uppskattar jag bäbisar. (För att inte tala om hur skrämmande mycket mamma gillar att jag gillar bäbisar.. ) Vi hängde, bara hon och jag, i en och en halv timme.

Inledningsvis sjöng jag. En del egna låtar.
Typ:
hej lilla bäbis
hur mår du?
stjärnor på himlen
la la la la luuu

Försökte komma på låtar som existerar och den enda jag kunde tänka på var
Orgasmatron. .. Inte en tanke på Blinka lilla stjärna, Trollmor eller tryggare kan ingen vara.
Återigen problemet att leverera under press...

Tillsist ledsnade jag på att sjunga och allt blev tyst.

*aCkWaRd*


Tog en snus och funderade på hur PK det egentligen var, varpå jag började snacka med henne om livet.
Hehe. Hehehehe. *mArKeD*


Moderligheten själv

sånt som händer

Tog mig ut. Hade trevligt. Var fabulous.
De salsamoves som jag köpte för 120 SEK tidigare i vår kom väl till pass.

Kom hem vid 0300 sundaymorning. Sov till 0800 i morse.
Nu väntar blommorna. Häj!


bajskiss

Vaffan!?
Jag skulle ju vara fabulous ikväll.

Överdrev en smula angående den förlorade mobilen; det har vart fantastiskt att slippa den.
Tills nu.
Det är omöjligt att dirigera en utekväll utan mobil. Hade vi haft en hemtelefon så kanske. Hade alla vart töntar hade jag förlitat mig på facebook. Hade jag svalt stoltheten hade jag gått ut själv eftersom jag ändå träffar alla där.

men nae..

Vad gör jag?

Knulla mig inte

Fredagkväll. Borde göra något fabulous.
Istället uptäcker jag att Figlia har mensat på min arm. Inte undra på att Diksor var ovanligt sällskaplig.

Åh. Jag är ganska less på de tu. Det är ett jävla liv de för. Diksor är olycklig och kåt. Figlia är arg och rädd. Skäller, gnäller, morrar och bits hela tiden. Diksor är halvdöv och hör inte då man ropar på honom. Figlia har PMS och känner sig oälskad.
 Värst är att jag inte längre kan gå ut med dem på samma gång utan måste gå två vändor.
*IrRi*
Men jag älskar dem ändå. Vill inte göra dem illa. Försöker förstå dem. Förlåter.

Jag brukar aldrig inspireras sexuellt av djur men Diksors ständiga stånd och Figlias rädsla för att bli våltagen gör mig så jävla avtänd på allt vad sexuellt umgänge heter.
Men det hade vart trevligt med ett glas vin och lite sällskap. Mänskligt då.

Kanske i morgon. Kanske inte.
Nu Änglar och Demoner.

sabotage

Jag gör mig själv så jävla upprörd.

Vem glömmer en mobiltelefon? VEM?
Det vore en sak om året var 94 och man var ovan vid tanken att ständigt bära omkring en telefon med onödigt långt nummer. Men IDAG!? VAH!?

Åh. Mitt liv är lite trasigt.

Det var fint att umgås med Stina. Nästan så fint att det var värt att glömma mobilen.

men ÄNDÅÅÅÅÅÅ!?!??!?!  Förbannat!
Ni får tammelådan ringa mig på jobbet. Jag kommer låta löjligt trevlig när jag svarar och den som skrattar får spö.

094010115

HEJDÅ!?

my milkshake sell way better than yours

Tja.

Här är mina gurkor.


Det här är allt jag ägnar jag mig åt om dagarna. Jag läser strunt, syr saker, snusar, manipedi, solar, lyssnar på ljudböcker.. Ibland planterar jag fler gurkor. Iblad går jag ut och är en rockstar.


Här är mina bÄzTiZaR. Sjukt coola kompisar att ha.

Åh *KraAaAm*

Livet är bra.


Nu vet ni.
Dags för ett glas vin och ett avslappnade bubbelbad. Har ju vart en så fruuuktansvärt stressig dag.
Herrah!

Rockstar

Hatten av, stora V!

Somrig vår, snygga brudar och 'nyår -06' som pumpar i högtalarna.
Fick ett mission för sommaren: Vi kan kalla det Mission ------ ----.
Lite svald stolthet senare så är det klart.. tror jag. Nog. Kanske. Vi får se.


Vikingsson väntar på andra sidan soluppgången. Later!

live from V




mjau

Mjaumjau

Love, sex, magic

JAG ÄR KÄR!

Not.

Jag är fortfarande upprörd över kisskommentaren.
Alltså.. vaffan?
Drick ditt kiss då, kiss-lover! Kiss-freak. Kiss... tant. Tönt.
ÅÅÅhhhh!



Vem knullade du med senast och varför?
Det minns jag inte. Det var 4 månader sedan och det är hemligt. Det var en kändis. Det var Daniel Westling. Jag är oskuld. Jag vet inte. Hej då.
Är du kär?
Kanske. Nee. Hehe. Jo. Ja. NEJ. Nej.
Har du spottat någon i ansiktet?
Ja. det är klart jag har.
Roligast denna vecka:
Renarna! Johanna drog med mig, Wiking och Karro för att kolla in hennes helikopter-pojkväns jobb då de skulle valla renar över älven. Renarna ko aldrig. De var för trötta. HAHA!
 

Nödvändig kändis:
bajsmannen
Vem ska du gifta dig med?:
En sÖtIz
Är du kär i nån du har nämnt i de tidigare frågorna?:
Ja, i bajsmannen
Är du med i nåt crew?:
O.G.
Vad har du på dig idag:
Sarong
Varför blev du arg senast du var det:
Men för att kiss är äckligt vare dig det är rent eller inte.
Var är du nu:
På höskullen där jag ligger med SöTiZ och handmatar honom med spagetti. *lOvE*
Vad ska du göra i helgen:
Joppa okk minkla.
Är du romantisk: JA! Ååh. Jag är mysig med finess. Rolig och charmig. alltså.. oj oj OJ. Jag är så romantisk att..okej såhär: jag får folk att gråta.
knark:
INGEN KOMER ATT FÅ VETA OM DET FINNS I MITT KISS IALLAFALL!!!!!!! Jävla kiss.. NEJ, jag knarkar inte men komer föralltid vara misstänkt.
vilket är ditt favorit-tevespel?:
Call of duty 4
vad tycker du är snyggt?:
Skägg, tatts och muskler. Manlighets-fas'n, hallå!
Hur ser dagen ut? Den såg ut såhär:


Shopping, blodprov, träning med abs-master, dusch m. tillbehör sen somnade jag på altanen och brände mig så inni..

herrah!

urindramatik

Idag grät jag över kiss medan folk tittade på. Alltför mycket folk.

Känner man mig vet man att jag är oerhört, o-er-hö-r-t, toalettimid. Jag hatar, ha-ta-rrr, allt som har med toaletter att göra.
Jag vill inte göra det, jag vill inte prata om det och jag vill absolut inte, under några som helst jävla omständigheter höra om  dina toalettbesök; om det trycker på; att du är nödig; att du mår dåligt.. KÄFT! Bah käft!

En gång hig fiveade jag efter jag kissat. Och fick en applåd. Då hade jag haft kateter en vecka.
Om ni aldrig haft kateter; göre inte. Inte alls. För det första är det åt helvete så osexigt. Men så är det också obekvämt. Obekvämt bortanför jeanshöft, skavsår och brutna ben. Vet ni hur litet urinröret är? Vet hur hur jävuls-k-t stor slangen som ska in är? MED BALLONG I SLUTET!?
...sen är det skönt. Kiss i påse, mat i arm. Aaah. Mjau. Och man kan värma fötterna på påsen.................. Eller låtsas kasta den på någon.
Ja ja, svårt att kissa när man tar ut kateter - jag lyckades efter någon timme - Nils var där - jag fick en high five - ha rullade vidare mig i rullstolen. Så jävla ackward........

Idag grät jag. För kisset som aldrig kom. Sist jag gjorde ett drogtest så visiterades jag lite snabbt innan jag släpptes in för att göra min grej.
Idag fick jag sällskap i på toaletten av en burdus kvinna SOM FÖRSÖKTE FÖRA EN KONVERSATION.
Försökte förklara att jag har svårigheter att prestera under bevakning. Att jag hatar och äcklas av kiss och bajs. Att jag inte kan. Jag kan inte kissa i den här minimala lilla muggen är du tittar på och jag riskerar att KISSA PÅ IN EGEN HAND!

'Du vet väl att urin nästan är det renaste som finns?'

MMMMMMMMMEEEEEEEEEEEEENNNNN VVVVVVVVVVVVVAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH!?!?!?!??!?!?!?!?!?!?
TVÄTTAR DU HÄNDERNA MED DITT KISS?!  ATT DET ÄR RENT ÄR VÄL INGEN JÄVLA ANLEDNING ATT KISSA PÅ SIN EGEN HAND?!

Jag började nästan grina då hon sa det. Men försökte hålla igen vätskan i ansiktsregionen i hopp om några droppar i andra regioner. Bad vänligt men bestämt om ett par plasthandskar. Satt och pressade ytterligare en kvart, utan resultat.
HON ÖPPNADE DÖRREN och bad en annan kvinna komma med en stor kopp te.
Koppen kom och jag tyckte det var lite attityd att stå där och dricka te?

Det var till mig. Min själ trillade ur mig, ner i toalettvattnet.

Så där satt jag, med ett par jättestora plasthandskar, en hand nere i mörkret som försökte sikta rätt med plastmuggen och i den andra handen en stor kopp skållhett te som jag i panik försökte få i mig.
Eftersom jag har så korta ben försökte jag hålla balansen med tårna.
Vinglade till och tappade kissmuggen i toaletten.
Fick böja mig ner mellan mina egna ben och fiska upp den.
Kände toalettvattnets temperatur genom plasthandsken.
Fick kväljningar.
Fick en ny mugg.
Brände sönder tunga och hals då jag halsade téet.
Fick höra '..haha, ja nu har det gått 43 minuter'

Började. Gråta. Ohämmat.
Höll på att, i hulkningarna, trilla av toaltetten och tanten fick dyka fra och fånga upp mig.
Visade rupman. Fes säkert också.

Det här, mina vänner, är det i särklass värsta jag någonsin varit med om.
Jag lämnade inget drogtest.
Jag kissade så fort jag kom hem.

Tjena!

Torsdagar är sällan trevliga dagar bortsett från de torsdagar som är röda alterativt de torsdagar innan röd fredag.
Idag är det bara torsdag. *sUcK*

Men NEJ! Det är ju inte bara torsdag.

Jag har hittat min absmaster! Jag har letat den sedan jag flyttade till Umeå för tvåhundra år sedan.
Nu plötsligt står den på ett par kartonger och tittar på mig. Tycks viska till mig att ta honom. 10 svettiga minuter på vardagsrumsmattan.
Mjau.

Dessutom ska jag lämna ett drogtest.
Det är det andra jag gör i mitt liv.
Undermedvetet är jag nog nervös. Jag drömde nämligen att jag hetsrökte joints hela natten och försökte sedan göra som den coola killen i Harsh Times när han körde upp en kalkon-sås-grej i penis.
Mjau.

Det är inte så intressant bakgrundshistoria. Jag har inte knarkat. Ingen polis har handbojat mig och tryckt mig mot en bil, i någon bemärkelse. Alls. Någonsin.

:'(

Jag ska lämna ett drogtest för att jag fick frågan 'Vill du lämna ett drogtest också?'.
Ptjaa.. Varför inte? Tänk om det simmar omkring lite GHB i blodet utan att jag vet om det? Har lix betett mig en aning crazy på sistone..................... ............................... . .. . .... . ... ......................... Mm.
SPÄNNANDE!
Herrah!

Bragdguld

Hej.
Jag enhandsöppnade nyss snusdusan utan att sprätta förseglingen.
WHADUP!?


Långa nätter


Sitter och skriver ett mejl. Impulsen att radera och skriva om är stark men vetskapen om hur viktigt det nog är att det är oredigerat är än så länge starkare.
Det är ett viktigt mejl till en ännu viktigare människa. Det är ett mejl av den sorten där jag inser att, då jag skrivit två A4 worth of text, jag istället borde ringa.

Chansen att slutet blir av den lyckliga sorten är nog liten och jag har ingen annan att skylla än mig själv.

Dagens wis: Var inte ett assface.

wanna tap that

Oj oj oj. Oj oj OJ OOOOJ!
Det häder bra jädra mycket galet nu. Bra-galet och galet-galet. Allt på samma gång.

Har hängt i Umeå med Livet och Härligheten; allt som är bra. Fattade lite beslut när jag ändå var igång.
NU KÖR VI!


En stund på jorden



Mingla. Peka.
Baka. Hänga.
=
Fem högt


Today

Resa sig upp ur ni-vet-inte-vad
och åka till Umeå mot jag-vet-inte-vad.

På tisdag börjar vi klättra.

Nemesis

Nu gör jag sådär igen; undanhåller information.
Det är för allas bästa. För de få som fått information har det inneburit smärre hjärtattack.
Eller åtminstone att de gapar och det är jobbigt nog.
Så jag berättar inget nu.

Kanske om ett par månader. Eller fyra år.

Önskar mig för övrigt mig själv till Halmstad eller Umeå och allt värdefullt som finns där. Förbannar mig över de skogar som inte vet hut och har sönder något av det viktigaste som finns i mitt liv.

...det? DEN!

Och på tal om den/de/Henne m.fl.




Så satt jag och tänkte på allt som är kras
Så kom jag ju på; allt i min värld är Glas

Drama.

Drama, drama, drama.
För att jag är intresasant.

Happily happiest




deja vu

It made sense.
Det är så fint i teorin att jag måste tänka efter litet.


I morgon är det fäZzt,
igen. Big Mama - big five-o. Sweet!
Har tillverkat bordsplaceringskort, dukat, riggat kareaokeaskinen aso.
I morgon ska jag hämta upp vin&öl-beställingen på systemet, fixa blomsterarrangeang, blåsa upp ballonger och fixa det där tipset..
Oh wee, vilket party.

hits