när jag vill vara mig själv för en stund hemma

Helt plötsligt sitter jag i soffan hemmavid och tittar på hockey.
Sjukt.
Om en vecka ska jag tillbaka. Också det sjukt.

Här är en lista av saker jag gjorde i mitt skadade huvud inatt när jag inte kunde sova:

Ostrulle
Uppstekt pannkaka
Uppstekt palt
Vanlig palt
Zyborgs grönpepparsås
Hästens frukostar
Prinskorv med bacon
Korvstroganoff
Hönökakor med messmör
fiskbullar i hummersås

Det är en lista av saker jag önskade att jag skulle vara sugen på när jag kom hem.
Nu vill jag inte ha någonting. Och Modo leder.

:'(

Jag vill ha en bästis och en mobiltelefon.
LiFe sUxX

P.S. Åke är ett fult namn. Ett än fulare namn är Åge.

maria special

mänsklighetens fett osköna sida gör sig än en hång påminddock samtidigt som den fett sköna.
Människor är bäst på att vara allt och i mitt tillstånd är det myvket förvirrande.

Imorgon vill jag hem. Jag hatar att vara här. Jag hatar varenda slang, varenda ljud varenda lukt och varenda smak.  Jag önskar att jag var sugen på en pizzza men jag kan verkligen inte.
Önskar mig en bild på en pizza jag kan slicka lite på.

haha. hahaaha. på tal om pizza alltså: Salle ringde runt och spred falska rykten om mitt nummer, så ett 10tal personer har istället ringt bamsegrillen och frågat efter mig. Jag hoppas jag får en rätt uppkallad efter mig. Kanske en dubbel
grillad med mos. Och mimosasallad. elller nåt,

Det stns inte, men folk snarkar som om det inte finns någon fler natt att snarka loss uti.
PRROVOCERRANDEE

hejdo

om tack och ensamhet

Det är knepigt, det där med ensamhet och vad som botar den. Den och mycket annat.
Mycket har jag provat på och upplevt, men inte trodde jag att ett paket jag inte ens har i min hand skulle få livet att kännas mindre orättvist.

Tack.

that's dope

live from NUS

Kom förbi vettja. hus E, vån 6, avd Mava, sal 12.

Säger alltid något kul.


dag 03: I min handväska

Ja jävlar hörni. Det här blir en jättejättejättejättejättejättejätte lång lista.

Men jag måste:

En sjukt stor plånbok
två pass
14 trisslotter utan vinst
makeupväska
3 halsband
4 udda örhängen
ett armband
hårspray
ett skärp
4 powerbars
2 naturdiet shake (choklad. alla andra smakar orvar)
3 rakhyvlar. en rosa, en grön och en lila.
1 intim shaving gel
1 intimtvål
1 vitaminwater oreange
2 böcker av erlend loe
Massa lösa tuggummin
kooperation utan gränsers bok Vägvisaren
-"- HIV and AIDS
garantisedel för en ericsonladdare
Djurens Rätt-häfte
några olika CVn
tusentals postit's och 4 gelpennor
ett paket kondomer
tamponger som heter LINGONVECKAN.  Jag gillare. Ekologiska också.
3 par hörlurar
en sån vinkork man kan använda på alla vinflaskor
kamera
kortläsare
4 vykort jag tänkte skicka för två år sedan
5 nagellack
3 nagelfilar
ett par trosor
en liten handväska
snus


haha. Hahaha. En skulle kunna missta mig för en brud.
Annat säger min look för kvällen. Väldigt.. butch.

feldosering

Vad fan är det jag inte gjort?!
Det är något som inte är färdigt och jag HATAR det.
Den jävla känslan av att veta men ändå inte.

Och den här helgen, som enligt allt, kommer bli hur jävla bra som helst, börjar bli liiiite, lite förstörd av mitt liiite, lite dåliga humör.


Jag har ringt alla människor.
Jag har packat alla väskor.
Jag har gjort mig själv färdig från topp till tå.
Jag har planerat resa och umgänge, och det med reservation för alternativa planer.
Jag har laddat kameran.
Jag har sytt kläderna.

Vad är det jag inte gjort? Eller sagt? Eller hört?! Eller sett?!
VAAAAAAAAAAAAAAAAD?! VAAAAaaaAAAAaaaAEEed?!


Eller är det något jag gjort fel? Eller har jag gjort något.. upp och ner? Fram och bak?
^ÄÅOÖLIG:AEf8oöyipqhetå0g9p8/5&(/)?=)PIOUYR&¤I/"UKYWDGHK

Grejen med helgen är att jag itne bryr mig. Egentligen.
För vad jag än gör, säger eller hur jag ser ut kommer det bli kul och bra och kejserligt.


MEN JAG BRYR MIG?!?! DET ÄR NÅGOT SOM INTE STÄMMER?!

det var back in the days



Maja har PUFFAT mig på facebook.
Inte 2005. Inte 2006. Inte ens 2007.
Maja puffade mig idag.

Kul grej.

Dag 02: Min första kärlek


Det var lite av en sport att vara kär i så många som möjligt när jag var liten.
Jag och mina kompisar hade listor där vi skrev upp alla våra kärlekar.
Jag hade HUNDRA stycken som jag var kär i. HUNDRA! Fan vad jag vann.
Bland annatföll jag för  Robin Hood (räven) och Donatello i Turtles.
Jag var lite kär i Tomas Brolin och i en grön little pony med rosa man. Och i ett penntroll!
Och i en av tjejerna i Cleopatra.

Den första gångerna jag pussade någon så var det med Adam och Emil när vi var hemma hos våran förislärare. Först lyfte de upp mig på en stol för att visa hur starka de var, sen pussades vi alla tre samtidigt.

Efter det var jag dökär i alla möjliga. Mina dagböcker är ganska skojiga. Jag var mycket ambivalent i valet mellan pojkar och var inte tillräckligt modig att inse att jag ville hångla med flickor också. Så blandade jag nog gärna ihop kärlek med att vara lite pilsk. Det enda jag ville var att hångla, vilket jag inte gjorde förrän jag gick i femman eller sexan. Och det med min snygga och, vad vi då trodde, brådmogne granne. På ett disco. Det smakade chips och var ljuvligt.
Han spelade fiol och skickade mjölktänder i kärleksbrev.

Men min första riktiga you-jump-i-jump-kärlek var den här lillen.



Vi var tillsammans i tusen år och allt slutade i katastrof.
Men allt innan katastrofen var jättefint. Jag skulle vilja påstå att det var en perfekt första kärlek.
Vi blev tillsammans på en strand! Hahaha. Det var tumult. Niornas avslutningsfest.
Jag trodde han ville ha en kram men he went for the kiss. Det var jättekonstig stämning. i flera minuter.
Han bodde på berget på andra sidan sjön så vi sov hos varandra väldigt ofta. Ända till den dagen då vi flyttade till skellefteå tillsammans och han blev soldat.
Första natten jag sov hos honom lyssnade vi på I don't wanna miss a thing, tittade på Top Gun och käkade makaroner med smör ost och ketchup. Sen cyklade vi ner till sammis och längtade efter varandra hela dagen.
Han gav mig den bästa födelsedagspresenten jag någonsin fått: en hel låda med kexchoklad.

Åh. Vår kärlek var en fin kärlek.

Vi var med om mycket sjuka grejer. När mitt liv blir en film kommer mycket av det vi var med om vara med.
Katastrofen varade ett par år men nu är vi väldigt bra vänner.
Än i denna dag kan vi ta bilen (som är densamma som då) och susa omkring i vilhelminanatten och bara tomprata. Det är fint.
Tack ska vi ha. Det gjorde vi bra.


Vill ni veta något helt, otroligt, jävla sjukt?
Om ett halvår är det TIO år sedan vi blev tillsammans.
WAAAAAAH?!

Dag 01: Presentation av mig själv

Jahapp. hej hej.

Jag är inte alls särskilt sugen på att presentera mig själv.
wlehwlehnwlehra wlejh wläjw.

Jag är 23, vilket jag tycker är en riktigt bra ålder. Kan tänka mig att fylla 24 men sen vill jag inte bli äldre. Jag skulle helst vilja vara 24 i 76 år och sedan poff! fira min hundraårsdag. Jag älskar att fira! Jag firar nästan allt och är bäst på't. Visste ni tillexempel att man fyller år i en månad? En vecka innan och tre veckor efter sin födelsedag. Jag är väldigt förtjust i ballonger med lättsamma färger.

Jag ogillar ordning och reda och att planera och vill gärna bestämma allt, men utan att vara ansvarig.
Om det nu inte skulle gå bra, vill säga. Då vill jag ha all ära.
Oftast döljer jag det rätt bra. Det är lätt att låtsas vara ordningsam och .. så. Det är lätt att låtsas. Vilket jag också är bra på. Lever efter devisen fake it till you make it, vilken är applicerbar på det mesta.

Jag är en väldigt kärleksfull människa och har svårt för att bli arg. Jag tycker om att visa dem jag älskar att jag älskar dem. Och jag älskar så många som möjligt så ofta jag kan.
Själv tycker jag inte att jag är särskilt social, men jag är särskilt social.
Jag är en fest.

Jag har gjort lumpen och gått omkring och läst på båd universitet och högskola. Dessvärre har de alla spännande äventyren drabbats av mitt inandöme som sällan vill mig väl.
Someting odiagnostiserat goin' on. Försöker låta bli att låta det bekomma mig.
Krigade ganska hårt i Luleå som gruppchef på flygbassäkerhetspluton 2 och samlade på mig en hel hög fantastiska människor jag härmmed vill bjuda in till mitt hundraårskalas den 21 mars 2087.
Läste Global utveckling A och B på södertörn och freds- och konflikthantering i umeå. Det var awesome. Jag älskar världen och vill att den ska må bra. Har ett särskilt intresse för Afrika och ekonomiska utvecklingsteorier.
Tog således en paus för att åka ut i världen, närmare bestämt södra afrika, men saker och ting kom emellan och världen får lov att hålla sig hel ett tag till så jag hinner se den.
Om världen vägrar mig eller jag vägrar världen skulle jag kunna tänka mig att förlösa ungar. Det känns som ett glädjens jobb, vilket jag gillar. Glädje alltså. Inte jobb.

För att barn ska bli till måste man ha sex. Jag tycker om att ha sex med både pojkar och flickor och har det gärna så ofta som möjligt. Att spela i båda lagen gör det mycket enklare.
Så är jag snygg också.
Tenderar dock att ibland vara riktigt ful, men det gör inget. Jag är nöjd.

Viktigast av allt är att vara snäll. Att få människor och djur att må bra. Och att ha roligt.
Man kan dö om en vecka, nämligen.

Jag äter inte kött och jag röstar på vänsterpartiet. Eller miljöpartiet. Eller Fi.
Beror på dag.

Det är jag.










Nej. Verkligen inte. Ett dåligt koncentrat av mig. jag har missat ganska mycka viktigt.
Men jag tycker det är så tråkigt att skkriva en presentation så jag tänkte mig en skvätt av något som r sjukt mycket roligare. Mjau.
HeRRAH!

en liten tanke

Jag har lite torra händer och önskar att det fanns en handkräm i närheten.
Men eftersom jag inte är en gammal tant så har jag inte det.

Min mormor är en ung tant (fast nja, hon är 86..) och jag kom att tänka på något sjusärdeles roligt hon sa sist jag var där.
Gillar att hjärnan kommer ihåg det.

'Maria, skickar du handgranaten. Den ligger på köksbordet.'


Hahahahah. HAhhahahahhaaaaaaaahahahHAHAH.


Sjukt om det hade legat en handgranat på köksbordet.
Undra just vart hon skulle kastat den?

JÄVLAR!

jävlar vad bra det är!

Vi har haft dextermaraton nu.
Jag som liksom bara ville warm up to it och se ett eller två avsnitt.
Var helt omöjligt?!

Nu måste jag vänta en vecka på nästa avsnitt. Jag. JAG måste vänta.
jag bryr mig inte om att mitt sällskap måste vänta. För allt handlar om mig.

Hade jag väntat till åtminstone jul hade jag ju fått se allt på en gång.
Nu måste jag vänta. Förbannat.

Tror jag ska se om en annan säsong
bara för att få känna att något är färdigt.
Eller plöja mig igenom fucking Seindfeld som jag helt plötsligt äger alla säsonger av. (det var inte vad som väntade från cdon. Det får jag inte veta förrän på onsdag nästa vecka.)
Något måste jag se från början till slut.

Jag MÅSTE får veta något; hur det börjar och hur det slutar. Allt annat i livet är så himmulens oklart. Till och med livet. Allra helst livet.

Just ja! Jag ska trendblogga lite också:


Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – I min handväska
Dag 04 – Min tro
Dag 05 - Mitt bästa skämt
Dag 06 – Min bästa vän
Dag 07 – Ett ögonblick
Dag 08 – Mina föräldrar
Dag 09 – Mina syskon
Dag 10 – Det här upprör mig


Sten Hård

Det är ett väldigt bra namn jag tänker sno åt mig. Jag ser asball ut idag.
Lite som en samuraj.
Och Salander.
Och Sten Hård.
Och en snäll, söt liten flickvänsflicka.

Fick lite paniklängtan till en svensk sommarkväll. Kände helt plötsligt, där jag satt och mumsade nybakta lussebullar med fortfarande vinterkalla kinder, att jag måste fiska vid en liten insjö,

!?
Fiska?!

Det vore fint om det var sommar i Luleå och -20 i Umeå. Så kan man pendla däremallan och aldrig behöva lämna norrland. ..som jag helt plötsligt aldrig vill.
Mistis.

NU ska jag göra något jag glömt bort att göra väldigt länge: kolla på Dexter.
Det är dags nu. Dags att titta på Dexter. Man känner det väldigt tydligt: Jag vill inte vara en av alla de där brudarna längre, som inte kollar på Dexter.
Även! Äveen om jag nog är en av dem ibland, vilket jag å sin sida tycker vittnar om att jag .. tyckte väldigt mycket om att låta bli att kolla på Dexter och av en slags svårtolkad och irriterande respekt till detta ickekollande ..
Äsch. Det är dags. Nu.
Det är dags. Att kolla. På Dexter.
Kolla. På. Dexter. Nu. Ikväll.

OCH käka lussebullar. ..som jag inte brukar tycka om men helt plötsligt älskar.

bowow


Tack braa!

Nu blir jag skraj, människor.

Eller nä. Eller jo. Först blev jag smickrad, men nu blir jag lite skraj. Av olika anledningar:

1. Jag vill ge igen men vet inte vem jag ska ge igen på.
2. Om det är en och samma människa är Du lite sykisk. Sykiskt snäll och vet precis vad jag vill ha, men ändå sykisk.
3. ..jag kommer inte på en tredje anledning.

Min mobil sa nyss att jag har ett fjärde paket att hämta ut med saker som jag inte beställt till mig själv.
Denna gång från cdon.com.
Tidigare har jag fått två paket från adlibris och ett från tjallamalla.

Jag hade ju beställt nya böcker själv och kom inte riktigt ihåg hur många och vilka, så när jag fick ett till trodde jag det var en eftersändning på något jag inte fått.
Men det var det inte. Det var helt andra böcker. Och sen kom mer böcker. Sen kom ett coolt smycke. Och nu något från cdon.

wtf?!
Tack som fan, men skärpning och ge er tillkänna.




...................................................Jag HOPPAS att det är black ops. *eXcItEd*

raprgjslgjkilkmv

Helgens nyckelord är definitivt TOALETT.
Så jävla bra. Kejserligt rentav. Mycket som är fantastiskt har hänt på eller omkring toaletter.

och jag upptäckte när jag nu kröp till kojs i Lins säng att jag har två par trosor på mig?!
HHAHAHHAahshshahahahhaha, sjukt,

Jag vet inte om jag ska ta av mig hatten för Umeå eller för mig själv?
Jag är så jävla bra. Umeå också. Och mer av det nästa helg?

lite kort

Vad roligt livet är med ett gäng syskon.
Jag kommer skratta oavbrutet i 12 år.
Någon borde göra en film om mina äventyr.
Jag borde inte få använda mobiltelefoner.
Toaletter är bra ställen.
Miljonärer är roliga.
Min andedräkt är inte okej.

Så det förslår

Hejsan!

Jo. Jag vill bara lägga till att jag inte, under några som helst omständigheter, tänker "växa upp".

 

Min bästaste bild på min skevhet. Inte en kroppsdel sitter rakt.
Det är så vi kickin' it these days. Kickin' it skevt.
Och kolla lill-tanden! Sticker ut som en liten skevhet alldeles själv.

Aw. Allt pekar åt olika håll. Tänk mig som tant alltså.


sykiskt

Torsdagen den 18 november kommer gå till historien som den kväll då alla hörde av sig. Det är fint. Det är fint att vara wanted.
Pratade nyss med min gode lille vän Bult'n. Han ska till Uppsala och ligga. Det är bra. Han behöver ligga.
Jag har liggat med honom. Hahaha. Vi gick i nian och skämtade hela dagarna. Sa rambomotherfuckerblood och peaceknucklade varandra. Det var sykiskt!
Sykiskt dåligt. Sykiskt kul. Sykiskt sykiskt. Det är en historia jag berättar cencurerat på vissa fester. Så sykisk.

Vi har inte träffats på jättelänge och befinner oss alltid på olika orter.
Det är storsämst för han är en av de roligaste människorna i mitt liv.
Vi lovade varandra att göra något sykiskt i helgen så vi kan prata om det på söndag.
Jag tror jag ska sno en anekdot från en annan helg som var an appropriate amount of time ago.

hahahahha. Fan. Det är så sjukt. sykiskt sjukt.
Jag åkte till min lovvah i lovvahville för en helg of lovv. Vi tycker inte om varandra så mycket annat än kroppsligt. Det är bra. En av mina bästa relationer.
Nåväl.
När jag väl var framme drack vi vin och catchade upp. Sen drack vi lite whiskey.
Sen vaknade jag ensam och naken i en kokong av lakan och täcke nästa morgon.

Hahaha. Hahahahhaahhaha. JAG VAR SÅ SVETTIG!?

Bredvid mig låg min mobil, min snusdosa och ett halvdrucket glas vin stod på nattduksbordet.
Korvade ut min arm och ringde en vän jag vart i samspråk med innan resan.
Kraxade fram 'jag ligger naken i en kokong och min lovvah går inte att finna. Jag tror han lämnat platsen.'

Min vän skrattade en halvtimme. Jag skrattade så mycket jag orkade. Insåg att jag fortfarande var full.
En minnesbild flashade förbi: min lovva som naken stormade ut ur rummet.
Avslutade samtalet med min vän, skrev ett sms till min lovvah och somnade om. Vaknade kl 1600, sykiskt bakfull med ett sms där följande gick att läsa:
'Jo, vi hade lite sex och så, men sen vart du lite sur..'

Hahahahahahahhahaha. Ringde upp min vän som skrattade redan innan hon svarade. Hon DOG när jag läste upp smset för henne.

Min lovvah skulle komma hem kl. 20 från en affärsresa
och jag bestämde mig för att jag skulle stanna.
Jag var ju där för att ligga och jag det man inte minns har ju aldrig hänt.

Han dök upp. Påtagligt oglad över att hitta mig i soffan.
Han frågade om jag minns något alls från gårdagskvällen.
'Nej. Inte ett dugg.'
'Du var ju inte ens full?'
'Jo. Sist jag var så berusad var jag 14 och trodde en tidning var en räv.'
'Det märktes inte'
'Bo i mitt huvud så märker du.'
'Vet du vad du gjorde?'
'Nej, jag vill nog inte veta.'
'Mitt i AKTEN blev du skitsur över att jag tagit hit mina kompisar.'
'Var det andra männisior här?!'
'.............NEJ.'
'...hehe. Ops!'

Hahahahahah. HAHAHAHAHHAHAHAHAHAAAAHAHAH! HAAAAAAAAAAAAAhahahahahhahHAHAHaaaaaaaAAAAAAAHAHAHHAHAHhAhAHHA!!!!!!!!
JAG ÄR SYKISK!!!!!!!!!???????????

Stannade en natt till och alla var glada,
tillfredsställda och på bra humör när jag åkte därifrån.
Hoppas jag aldrig behöver toppa det, sykiskt-wise.
I helgen vill jag bara uppleva lagom med sykiskt.

inringd

Zyborg och syster II ringde just in mig för en riktigt bra Umeåhelg. Köngeliköng.
Frågan är dock: bara mys eller en kväll på TC också? Eller scharre?
Weekend i Umeå alltså. Därefter Skellefteå, Luleå och Piteå. Ut på turné.
Sedan Umeå igen, lagom till dunderhelgen 26-28 november.

Nu ska jag skratta bort varenda sår.
hej baberiba!

Det saknas folk.



1. Nej. ..tror jag. 2. Nej. 3. JA! 4. Njae. 5. Mja mjo mjö. 6. NEJ. 7. JAAAAAA!! Snälla snälla nsällaälsnäalnsanl ja!

1. JAPP! 2. Nej. 3. Ptjaa.. 4. Nej. 5. Nej. 6. Nepp. 7. hihi ja han e så söt <3 Dessutom ser han ut som en kille jag var jättekär i när jag var bebi 8. .......................................................Hamrén? The coach? Japp!

1. NEJ! 2. JA!!! 3. NEJ! 4. JAAAA!!!! 5. JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!! fuckshitjesus JA! 6. Haha ja! 7. Nej tack.

Herrlandslaget i fotboll: 11/22


1. Ja 2. Nej 3, Nej 4, Ja. 5. Nej 6. .nej 7. ja
1.Ja 2. nej 3. ja 4. nej 5. ja 6.nej 7. nej 8. ja
1.NEJ 2. JAAAAAAAAAAAAAaAAAAAAA 3. nej 4. JA 5. NEJ 6. nej 7. NEJ

9/22

Man borde rekrytera på looks only.
Det ska jag göra när jag blir landslagstränare. Kult va?

Symboliskt

Jag tror det är cykliskt, dessa livets skitbollar som kaskadregnar över mig. (Oss? Oss. Jag skriver oss så låter det inte lika egocentriskt.)
Saknar stunder som denna någon som vet vad jag pratar om och konstaterar, inte hälften så glatt som Konstaterande-Frida, att rUlEs sUxX.

Istället STÅR jag och gör pannkaka.
Heja Sverige!

P.S. Jag tror Konstaterande-Frida är skitbra på hejarramsor.

sköniz

Bästa konstaterandet ever:

Frida om
Man blir väldigt matt av blodförlust. Jag or..:

Ja, det blir man! :)



Bullshit life

Bullshit life

Jag vill åka till Umeå och festa i helgen. Jag vill åk..

Jag vill åka till Umeå och festa i helgen.
Jag vill åka till Luleå och festa i helgen.
Jag måste förmobligen ligga i sängen och återhämta mig i helgen.

Man blir väldigt matt av blodförlust. Jag or..

Man blir väldigt matt av blodförlust. Jag orkar ingenting.

jag älskar barn


kvitter

Gårdagen, alltså.
Jag vill liksom inte berätta om det, annat än att jag gillar min nya klänning och hijab.
..Och att jag skulle misslyckas fatalt som muslimsk fru, även om de inte tror det.
..Och att arabiska inte är så svårt. Jag tror jag ska satsa på att lära mig det ordentligt. Det är ju trots allt ett språk som är lite vanligare än svenska.
..Och att det var episkt.
..och att jak er pip-pip-fåkel-mat.

När jag vaknade imorse så mådde jag illa.
Det var allt jag kände. Dels beroende på magsåret, dels beroende på all jävla mat.
Vet ni vad jag inte kände, för första gången på säkert ..tre år? utan att ha insett att jag kände det tidigare?
Något helt annat. Som det var skönt att vakna upp utan.

andra sidan pölen


Halloj!
Här sitter jag i mullet, headset och tassels.

Jag måste skriva några saker för att inte glömma bort att tänka på dem sen:

-Hockeyspråk.
-Lista för nästa år.
-Inatt drömde jag att jag vann väldigt mycket pengar. Då fick jag festa med Katy Perry och Snoop Dogg.
Snoop uppmuntrade mig att köpa en drink för 22.000 och ville att jag skulle dricka den med honom, men jag ville, trots att jag var våldsamt attraherad av honom (eeu?!), vänta på min kompis. Jag vet inte vem min kompis var, men kompisen dök aldrig upp.  Så jag dubbelförlorade fastän jag vunnit massa pengar.
Det var tråkigt som fan. Men nice att vara rik.

Tredje perioden nu!

Haha!

Hahaha. Hahahahahhahahahaha. HahahahahhahahahahahahahhahahahahahahhahHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHA
HAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHHAHHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHhahahhahahah
hahahahahhahahahahahSHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAHAHAHA
HAHAHAHAHHAHAHAHHAHHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHHAHAHAHHA

Vänta.. Vänta.. haha. ååh.. Neeej. haha! HaAAhahahha!
HAHAHHAahhahahahahahahahhahahahahahahhahHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHA
HAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHHAHHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHhahahhahahah
hahahahahhahahahahahshshshshhshshshhshshshSHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAHAHAHA
HAHAHAHAHHAHAHAHHAHHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHHAHAHAHHA
HAHAHHAahhahahahahahahahhahahahahahahhahHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHA
HAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHHAHHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHhahahhahahah
hahahahahhahahahahahshshshshhshshshhshshshSHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAHAHAHA
HAHAHAHAHHAHAHAHHAHHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHHAHAHAHHA
HAHAHHAahhahahahahahahahhahahahahahahhahHAHA


Okej. Okej nu..

HAHHAHAHAHAHAHAHAHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHA
HAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHHAHHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHhahahhahahah
hahahahahhahahahahahshshshshhshshshhshshshSHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAHAHAHA
HAHAHAHAHHAHAHAHHAHHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHHAHAHAHHA
HAHAHHAahhahahahahahahahhahahahahahahhahHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHA
HAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHHAHHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHhahahhahahah
hahahahahhahahahahahshshshshhshshshhshshshSHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAHAHAHA
HAHAHAHAHHAHAHAHHAHHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHHAHAHAHHA
HAHAHHAahhahahahahahahahhahahahahahahhahHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHA
HAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHHAHHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHhahahhahahah
hahahahahhahahahahahshshshshhshshshhshshshSHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAHAHAHA
HAHAHAHAHHAHAHAHHAHHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHHAHAHAHHA
HAHAHHAahhahahahahahahahhahahahahahahhahHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHA
HAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHHAHHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHhahahhahahah
hahahahahhahahahahahshshshshhshshshhshshshSHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAHAHAHA
HAHAHAHAHHAHAHAHHAHHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHHAHAHAHHA
HAHAHHAahhahahahahahahahhahahahahahahhahHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHA
HAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHHAHHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHhahahhahahah
hahahahahhahahahahahshshshshhshshshhshshshSHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAHAHAHA
HAHAHAHAHHAHAHAHHAHHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHHAHAHAHHA
HAHAHHA!

Episkt.



Den största sanningen

men GuuuuuuuuuuUUuuuÖÖöÖöööööÖööööD vad Idol-Olle är snyyyYyyyYyyyg!?!?!?!??!


sanningar

Hej. Jag har magsår. På riktigt! Ska till doktorn imorgon. Zyborg fyller år idag. Det är kult. Imorgon är jag bjuden på middag. Jag fick mina nya böcker idag. Mitt hjärta gjorde ont väldigt mycket två gånger: när jag hämtade mitt pass och när någon frgade 'Har du någon kompis du vill ta med dig?'
Nej? Jag har ingen kompis att ta med mig.

Jag har två stora grejer på gång, men eftersom allt jag offentliggör aldrig händer på riktigt så berättar jag inte förrän efteråt.
Jag längtar till saker. Våldsamt mycket.

P.S. jag drömde om Van Halen inatt. Jag vet inte ens vilka de är? Jag skulle rimma iaf.
Det var konstigt.

Slut it out



1. Ja. 2. Neehehej. 3. jovars.. 4. Nej. 5. En orch? Ja.. 6. .NEJ.
7. Han ser ut som.. Vem fan ser han ut som? Någon jag känner tror jag. Kanske. 8. nej. 9. Nej. hahaha. 10. NEJ. 11.  NEEEEJJJJ!!! 12. Vilken snällis?! Ja, bara för snällisögonen.
13. ?? Nej.. 14. kanske kvart i två. kanske. 15. barnarov? nej. 16. men nej. 17. NEJ! 18. Japp.
19. hahahah nej. 20. Oj, big fish-jätten? Tack det är braa.. 21. NEJ. 22. NEJ!!!!!!! 23.. haha ja kanske.

8/23. Herrlandslaget måste göra bättre ifrån sig.

Jag har googlat ihjäl mig på damlandslaget men kan inte hitta en enda bild. Hittar namn och statistik. Vem bryr sig? Jag får bara på utseende. Världen måste göra bättre ifrån sig.

Tyra fick kontrak tack vare sitt pass!


 

 


1. Inför frankrike. 23 apr 2004. Tog mig in i land efter land, trots allt. Därefter tog sig min lillasyster in på klubb efter klubb..

2. Mönstring. april 2006. (märk väl, fick leva med detta genom hela värnplikten..)

3. Woopsiedaysy! En dag innan inryck fick jag körkortet,
10 kg och 10 år på köpet.
Men jag var stark som en oxe! Jag hoppas ni ser mordet i blicken, där bakom allt det där helylliga..
Om jag någonsin blir en löpsedel tror jag de kommer använda sig av detta foto. Var så säkra. Eventuellt mönstringsbilden. Beror på brott jag begått.

varför antar jag att jag kommer begå ett löpsedelsbrott? Är det för att jag ska?
(man ska inte skämta om sånt här på internet, men det är svårt att låta bli.)

4. Aug -08. Flyttade till sthlm
och började läsa på universitet. Näsan i vädret.
Pheta axlar dock! Kan bära många ok på dem.



5. BA-BA-BA-BAAM! En månad sedan.
Trots min något cRaZy frisyr är jag sjukt nöjd.
Om jag sitter bredvid någon VD för någon modellagentur under nyårsveckan och de börjar slita i mig kan jag lugnt tacka nej, för jag vet att de vill ha mig.

Hjärtslag



Just precis såhär vill jag vara, musikaliskt.
Förenklande och självklar.

Norlin påminner sjukt mycket om Shane. Gillar't.

love kills

Vilken jävla mördardag. På ett ganska bra sätt.
Jag ska visa och berätta saker snart.

Ska bara bestämma mig för om jag ska powernapa eller tough it out.

bara om man är modig

www.dirtydiaries.com




aaaaaaand you know it.
(skin)

bananer bananer

Tänkte skriva något om makt men skriver istället att jag sett alla best picture nominees för academy awards sen typ..  -70. Förutom Pulp Fiction. Den har jag aldrig sett.

Jag tror inte lika mycket på den här onsdagen som jag trott på måndagen och tisdagen.
Känner att allt fint som inträffade igår bara ger onsdagen prestationsångest.
Känner att jag borde vara i Umeå eller Luleå.
Känner att jag har både oskrivna mejl, oringda telefonsamtal och oskickade sms som skaver i mig.
Känner att jag måste prata med någon om min plan, men inte vem som helst........... Hemligt va?
Känner att kvällens telefonsamtal borde tas med ett glas vin, eftersom vi inte tagit ett glas vin med varandra sedan Adam var länsman.
Jag ska genast framföra förslaget. Gud vad jag är bra!

Nu ska jag plugga franska och biologi. Bra onsdag!
Tjingtjong!

:(

Drömde en irriterande verklighetsdröm och vaknade av rimfrosten som lagt sig i rummet.
Trots att jag sover i långärmat, pyjamasbyxa och tjocksockar (filt + täcke!) så var hela jag förfrusen.


MEN JAG ÄLSKAR VINTERN ÄNDÅ! Tro nu inget annat.
Det är inte vinterns fel att det är kallt.





I drömmen blev jag mycket arg. Kastade apelsiner och nyköpt toalettpapper på en tegelvägg.
Siktade inte på tegelväggen.
Allt detta för aqtt någon hade ätit upp min pizza.

Ska försöka somna om med min mugg honungsmjölk och thelma and louise.

last one to know men så jävla bra

Vilken jävulskt lång dag med sjukt mycket innehåll.
Har ett oringt samtal som gnager i mig, men på ett skönt sätt.
Det tar vi imorgon.

Jag har trängtat sömn sedan aftonens början och tänkte nu mig den anbelanga.
Berättar saker för er inorgon, bäbisar.



jo! Det finns en sida på internet som heter youtube. På den finns mycket skojsigt att finna.

skriv http://www.youtube.com i adressfältet i din webbläsare sen kan du ha kult i flera timmar.
Hejdå!

hehe


tänd ett ljus och låt det brinna

Vaknade av mig själv 0702. Termometern visade -14.Täckbyxan och snön knarrade och prasslade ganska mysigt tillsammans när jag och Figlia gick på långpromenad nere vid järnvägen.
Om vi var riktigt, riktigt tysta kunde man höra julsånger långt borta.

DET ÄR VINTER!
Jag älskar det.

Hade världens roligaste dröm inatt: Jag och Hästen var hos mormor och morfar för att närvara på en hemlig middag i en källare. Andra bjudna var Monica och Rachel från Vänner, Creed från The Office, Jane från ANTM och Johanna Arvidson.
Alla hade med sig en dejt som var en dubbelgångeare av någon annan vid bordet och det var jättekonstig stämning.

För att lätta upp stämningen kom jag med den bruljanta idén att vi allesammans skulle åka till Vilhelmina och stöpa ljus.
Alla var på. Såklart. Det var ju en toppenidé!?

Vi gick till butiken och satt oss i fikarummet. Jag gick och hämtade två stora kar med smält stearin, men istället för vek-snören(?) så hade jag hahahahha
hahahhahahahhaha HAHAHAHHAHAHh
SÅ HADE JAG KRYMPT SKÅDESPELARNA I SEINFELD!!!!!!!!!!!!! HAHAHAHHAHAHAHHA
Så vi knöt fast dem i snören och doppade dem i  stearinet tills de blev blockljus.
hahahahahhahahaahhaha

Jag kan inte sluta skratta!! Hahahhahahaha.
Åå lillhjärnan min..


Nåväl. Asma är tillbaka idag. Det ska bli mycket trevligt att jobba med henne.

Ganska awesome tisdagmorgon.

dsc01381 (MMS)

Ganska awesome tisdagmorgon.


heaven knows it's high time



Det är ett evigt sjå att nu få tips om små värdsliga saker.
Eller berätta om värdsliga saker för den delen.

Ne. Ljugis.
Inte svårt. Bara ovant. Det är svårt att döda muskelminnet.
Man får träna om. Det är bra.
Och det är frächt med nya perspektiv, vidgade vyer och.. öppna hav.

Jag måste sluta orda om hav.



FAN EN MAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skägg och läppstift.

Haha!

Nu har jag skrivit det här inlägget tre gånger. Publicerat och raderat.
Av just ingen anledning alls.



Änmen jag behandlat alla tre gånger är:
- Bra måndag
- Känslan av att äga hela världen
- 2.FBS fest som jag ska försöka administrera ihop.

..Jag tror att anledningen till att jag fortsätter radera detta inlägg är att jag verkligen inte kan komma på ett bra namn för festen.

?!

amenläggaaav. Det kommer bli awelisome. 
Oavsett namnet. (vad är det för löjlig liten anledning? Vad vill jag mig själv?)
Oavsett om många kommer banga i sista stund, i vanlig ordning.
Oavsett om.. allt.
Oavsett allt kommer det bli awesome.

FÖR ATT mina pojkar är bäst. Oavsett. Inse.

VECKOPEPP!

Godmorgon småpållar.

Jag älskar att det är måndag.
Förvisso börjar inte min måndag än på ett tag, men ändå, det är måndag!
På måndagar får man arbeta och hålla igång.
Tidigare önskade jag nog att vilodagen skulle efterföljas av ytterligare en lördag för att liksom mjukstarta. Men jag klarar inte av vilodagar nu. Jag vill inte vila och stanna upp och hålla på. Jag vill vara igång. 300 km/h rakt in i livet. Bow-wow!

Jag är ju trots allt en riktig liten arbeterska.

.............................m. heh.


Beställde nyss åtta nya böcker. De borde anlända lagom till nästa vilodag.
Beställde även lite garn, tyg och någon sorts.. förståelse. Eller något som stavas nästan likadant.


Det går bra nu

Jag drömde en perfekt dröm om en fest i en lägenhet. 

Bortsett från att jag bara tappade mina tänder och istället för blod forsade det ut små lecakulor så var allt perfekt.
Petter var där, men det var liksom inte Petter. Så klart! Och vi satt på en trapp och samlade upp alla lecakulor som forsade ur mig i en röd 10-litershink. Jag skämdes jättemycket men Petter som liksom inte var Petter sa att det bara var coolt.  Sen skrattade vi. Hur länge som helst,
Massa folk överallt och alla var glada och halkade på mina lecakulor.

Helt plötsligt kände jag ett trängande behov av att gå nedför trappen.
Då bar Petter som liksom inte var Petter mig nedför trappan.
Det var så bra. Att få bli buren.

Jag tror jag älskar det. Som jag tror jag älskar havet.
Jag längtar liksom efter det, men känner det inte tillräckligt för att älska det.
Jag blir nästan aldrig buren.

..vore ju iofs sjukt om jag var van att bli buren?

Men jag vill bli buren.
Det är sexigt som fan.
Och jag kan inte dra mig till minnes att jag blivit särskilt mycket på sistone,
En gång i Luleå och en gång i Sthlm. Två gånger. Säms å dåli.

Om jag vore lite mindre skulle nog pojkar och flickor bära omkring mig hela nätterna.

APROPÅ DET!

Jag har alltid vart 159 cm lång. Och det har ju vart jobbigt.
Men på mitt nya pass, som jag måste komma ihåg att hämta imorgon ÄR JAG 161 CM LÅNG!!!
WooOOooOooOoooHooOOoOooOoo!

Nov. 7, 2010

Vaknade väldigt tidigt och kände något nytt. Oväntat.

Jag trodde det skulle vara. I flera bemärkelser.
Men det känns bara som .. mitt. Jag. Bra.

Jag vill göra saker, planera och tänka om och vara allt jag kan min alldeles egna, som jag blivit trots allt och tack vare. Jag vill äta en god frukost,  klä mig varmt om fötterna och gå till min vän på berget. Sen vill jag sätta mig på en buss eller ett flyg och åka till alla mina andra människor som jag älskar och som älskar mig.
Eller så vill jag sitta hemma och pyssla med saker jag tycker om
, utan att vänta på något särskilt. Jag vill saker. Och det känns helt okej att vakna, klä på sig och inte veta vad jag ska göra.

Det känns ungefär som.. att titta på havet.

..your girl is lovely, Hubble.

Jag tycker att

Jag tycker att jag ser ut att ha en finne på miitt vackra bröst som är som en svala som häckar och därför ber jag er kolla på den här bilden och tänka till.

jag ser ut som en apa

Nej. jag tycker att jag ser lite ut som en apa på korten från igår. En snygg apa, men ändock en apa.
Därför gör jag såhär:




BAM!!
Schukt bra. Oapigt.

umijo



1. kusiner i jeans 2. 'Tja jag kommer från en modetidning. Kan ajg ta en bild på dig, du har så snygga kläder?' Hahaha jag är bäst.  3. Rövine



4. Kul påse. 5. en ny slags soffkantspose 6. Moa och Katten



7. Katten och en kissemiss 8. Klassiker. Bra lock runt ögat. 9. Genuin glädje




10. 11.äFtÄrFäZt!

jäv-ull

av någon jävla anledning är jag på jättejättejttej'tte'tj'eje'tjö dåligt humör.

Nu sitter jag på bussen hem istället för bussen till Luleå.
Gårdagskvällen var asnice men gav dålig utdelning. Jag skyller helt på frisyren.
Och på att alla människor var på fel klubbar eller i fel städer.
Därför borde jag åka till Luleå där jag vet att det finns.. utdelning. Men jag är för bakis och sur.
bbakis/angryutdelning vore iofs nice MEN NU ÄR DET FÖRSENT. fittapa.

Därför sitter jag och är sund och resonlig (utåt) med min bästa vän och hennes hund på bussen hem.
På en lördag.  Funderar på att bli full ikväll. om vi inte har filmmys eller något annat trevligt.

äsch. Åh. Hejdå

haha



Frös om fötterna och ryckte åt mig ett par sockar i mörkret.

Jag tänkte skriva att det vore coolt att ha en sån stortå, men det vore det inte alls.


P.S. Jag ska aldrig mer dricka kaffe.

trash

Äey vafan.

Har läst Petters blogg igen. Försöker undvika det så ofta som möjligt. (fast den är väldigt trevlig.
Läs!)

Petter har en storebror som är liten. Alltså är han pytteliten.
Men han är så ball. Och äldre än han var då han var tolv. Och väldigt, väldigt fashion.
Jag har svårt att scceptera att folk blir äldre, särskilt då de växer om mig (snaaart Linnea!)

Dessutom fick jag en fruktansvärd prestationsångest med min -04frisyr och ouppdaterade garderob.
Jag måste lösa det.
Kanske klä ut mig till sopa igen..

jag gjordere!

Jag klippte av mig håret!!!
på två sidor av huvudet. Det är ganska tofsigt. Som i fantareklamen.

Nu ser jag ut som 2004........................................... Ett bra år, Då.


Försökte ta lite bilder, men på varenda bild gjorde jag en *tItTaR bOrT*
Såhär:



2004 + skolkatalogen 2002 = år 4006. Jag är sjukt före min tid.

Vill ni ha en söt bild också?



Det är jag på bilden. På bilden på bilden också. Sjukt gulligt.

Vill ni ha en bild på något jag hittade i duschen också?



Hahahahahaahaha!!!!! VAD ÄR VAD?! Bokstavligt talat (bokstavligen? Ordagrant? Jag menar literally. Engelska är ett mycket bättre språk) alltså.
Vad är vad och vad är lår? Och om det är mitt ben, varför är då armen en kilometer bort?
*fReAk oF nAtUrE*
Nej. Jag är ett monster. Ett little Lady Gaga-monster.


Jag har jättemycket att göra imorgon. Jag har druckit 4 koppar kaffe idag.
Kommer sitta och fjanta mig med min webcam i flera timmar.
herrah!

inte den utan en

Det gäller att komma ihåg att när en är arg eller besviken så bottnar det i en själv.
Om någon kanske inte vill göra något för att en sa att denne inte skulle göra det men sedan ber en om det och denne säger att det är för ens eget bästa denne inte gör det och en blir ett slags arg så är det inte på den, utan på en.
En är faktiskt bara tacksam, men det döljer en bakom en massa missriktad illvilja och besvikelse och det ber en om ursäkt för. För en bryr sig ju väldigt mycker om den och vill inte förstöra vad som finns kvar att inte förstöra.

Usch. Tycker inte om att förlora. Tur att SAIK verkar vinna phett.


Saker som verkligen, verkligen glädjer mig:

-Att Jimmie Dr. Sloan Ericsson äntligen fick göra mål, och det mot Timrå.
-Att Linnea kommer till Umeå imorgon och vi ska dansa djävulen med alla djävulskt bra människor. Sen ska vi mysa djävulen här hemma.
-Att Stina är i Skellefteå på lördag. Jag också. Då ska vi prata om djävular.
-Att mina pojkar ska umgås djävulen samma helg som Sanna och gänget ska klubba djävulen i Umeå.
-Att jag har världens bästa listor på spotify
-Att jag är klok, rolig, snäll, snygg och awesome.

Post uppdatering#1: Jag dödsljög visst. Skellefteå var inte alls på väg att vinna phett. Det stod 3-3, tredje perioden med 2 minuter to go.
Nu vann de förstås ändå. På straffar. Puss Lehtonen. Och Hadelöv. <3

Katten




Det är så bra att jag blir tårögd.


fuck Lura systemet, nu äger vi ut dem!

Jag kan vara så jävla mest av allt för att jag är så bäst på allt.
Liberationday, hej påre!


Asma fick åka akut till Lycksele för operation och jag är så jävla upprörd och arg på vilhelminas värdelösa organisation.
Hur fan kan det vara så jävla svårt med något sorts samordning?
Hon kunde för fan DÖTT medan ni slussade runt oss mellan telefonnummer hit och åt helvete, jävla idioter.


Jag behöver en organiserad och engagerad själ från Umeå universitet som kan hjälpa mig sätta ihop en sjukt cool och bra grej. Eftersom jag inte tillhör varken något universitet eller organisation så behöver jag lite hjälp.

räksoppa

Nu vet jag vad trygga rekan är.


Ska ta Olles alltid så väl genomtänkta tips och kolla på Casablanca och dessutom, till hans ära, somna innan .. ett iallafall.



Så funkar det

Jag önskar jag fortfarande kunde tycka det var okej att citera låttexter.
Då skulle jag bland annat citera vissa rader ur I'll follow you tonight och Indestructible.
Men nu är det lame och jag är för gammal (snart trettio! Då blir det fÄzT!) så jag låter bli.

..och när jag väl är inne på det spåret så kan jag lika gärna:

Fas ett känns relativt överstökad. Det känns nödvändigt för fas ett att överlappa fas två (och kanske också, mången gång, fas tre).

Var full i dagarna tre (varierar förstås..). Ha 'kul'. Ignorera OCH känna allt på samma gång. De få bakistimmarna innan återställaren skall ägnas åt att umgås/ringa och grina. Man uppskattar uppskattning bara för att kunna tacka nej för att de aldrig någonsin kan mäta sig med något tidigare upplevt.

Fas två: Förstå, men med fortsatt ignorerande av vad som verkligen gäller.
Väldigt kreativ, idog och produktiv period, och då bara för att slippa tänka.
Samtalen ändras från oförståeligt bölande till resoneranden.
Mest signifikant för fas två är den patetiska och väldigt rörande perioden av att bryta ihop av allt som påminner om.
'...frukost. Jag kan inte äta frukost för vi åt..'
'Å nej, säg inte 'och' för det brukade vi säga i våra meningar'
'Hej! Trevligt att träffa.. Nej! Du andas. Då kan jag inte vara i närheten av dig för det påminner mig om..'

Fas tre: Först och främst: stalking. Det är ingen som vågar erkänna det. Alla gör det.
Vänskaplig och nyfiken stalking, men likväl stalking. Och om någon säger, i all vänskaps mening; 'Vet du vad jag hörde..' Så rycker man på axlarna och säger att alla människor är fria att göra vad de vill sen går man hem och grinar.
För det andra: hävandet att allt är okej.

Det blir aldrig okej. Inte om det var på riktigt. Inte ens om man var 14 år då och är 80 nu.


Bara så ni vet är jag mitt i alla faser.
Stunder som denna då jag kan se objektivt på det uppskattar jag.

the way it was intended

well then. överlevde nästan att komma hem.
ska skjuta mig i huvudet och kolla på out of africa.

att visa sig lite


en början på en torsdag



en fredag




en lördag


Lite av en söndag

att tänka sig

Man tänker sig mycket. Särskilt jag.

Jag tänker mig att tjejen bakom mig på bussen sitter och läser vad jag skriver.
Hej tjej!
Jag tänker mig att jag borde lyssnat på tips om att inte köpa en liten värdelös jävla fittdator som inte ens läser dvdskivor.
Jag tänker mig att den här resan inte alls är i närheten av så fruktansvärd som jag förut tänkte mig att den skulle vara.
Jag tänker mig att jag kommer att överleva de tre dagarna hemma innan jag åker vidare på nya äventyr.
Jag tänker mig att jag har de bästa vännerna i hela världen.

Eller nej. Det vet jag att jag har.
Jag vet också att jag är bäst.

..Då jag inte är en skvätt galen i en kokong så är jag bäst.


hits