I want it all

Äsch. äschäschäsch. Idag är det en rätt dålig dag, som biverkan av gårdagkvällen kassa avslut.
(Det är en så dålig dag att jag sa kuk till mamma. Alltså, jag sa inte att hon var en kuk, jag råkade bara klämma in ordet mellan tusentals andra svordomar riktade till alla släpvagnar och dess regler.)
Eller iofs, avslutet var helt okej, men timmarna mellan 1700-2300 var inte särskilt mycket mer trevliga än frätande syra i öga, näsa OCH mun, samtidigt.
Bilskoletimmarna som spenderades vid datorn gick kasst och den närliggande uppskrivningen känns just nu inte särskilt rolig att genomföra.
En uppskrivning känns sällan rolig att genomföra, I assume, men lite extra åt helvete blir det när man inte kan någonting.
Jag vill dock understryka att jag mycket väl vet om orsaken vilken är mitt bristande intresse.
Sure thing, jag gled genom skolan med förbannat bra betyg (hatten av till mig själv) även om intresset sällan fanns där. Men gymnasiet valde jag själv, till 85%, typ.
Bilskolan är mer eller mindre påtvingad av kära Mor och Far (jag älskar er ändå!).
Iofs, så måste jag ha körkortet om jag ska ta lastbilskortet i Luleå, så jag på heltid kan gilda omkring i Kims lastbilar, men ändå.
Jag är så förbannat ointresserad av oljetryck, hydralvätskor, högerregeln och allt vad fan det är.

Som jag sa till Kim igår; Hade man fått välja ett ämne inom teorin och inte allt på en gång; till exempel Miljö, så jävlar vad jag skulle briljera.

Men nu går ju inte det och jag.. .. kommer att vara en jobbig, töntig, barnslig, otrevlig, elak tonåring tills teorin är avklarad, om den någonsin blir det.
Till detta hör också att jag HATAR, av hela mitt lilla hjärta, verkligen svarthatar in i varje cell, atom och molekyl i mig, att jag inte gick fordons.
HAHA. (/&%¤#¤%&

Kiss-i-ögat II igårkväll var träningen. Jag och min älskade Johanna sprang till granbergsbacken och jag höll på att bryta ihop.
Nu i efterhand vet jag att det, till största del, beror på att jag ätit dåligt under dagen. Praktiskt taget var det bara frukosten som fanns som energireserv i kroppen. Hade dessutom ont (kanske till och med en överansträngning jag inte orkar bry mig om) i höger framlår efter ett ordentligt benpass på bodycenter, OCH skavsår i hålfoten. Dåliga ursäkter kan tyckas, men jag har pallat tidigare.
Plus dåligt humör sedan innan och kravet på mig själv att åtminstone vara bäst på någonting den dagen.
Självklart gick det dåligt.
Inget  ont mot Johanna, men eftersom hon var den enda personen i närheten gick tyvärr min ilska och besvikelse ut över henne. Jag skäms, men så blev det.
Medan hon promenerade upp för granberget satt jag mig och grät av ren ilska. (Sen tog jag mig i kragen och körde intervaller uppför, innan vi joggade hem.)

Nåväl, dessa tu besvikelser på mig själv har åkt omkring i kropp och knopp under hela natten, och när jag vaknade vid nio efter ca. 4 timmars sömn, för att upptäcka att halkbanan inte alls var klockan 1100, utan 1230, blev jag inte särskilt mycket gladare. Nio är jävligt tidigt i min värld.
Halkbanan gick tack och lov bra fram tills vi skulle träna stopplikt vid ishalka och Halkbanegubben, som jag redan glömt namnet på, drog fram en bild på korsningen där Patrik, Andre och Jens omkom.

All besvikelse, ilska, stress och sömnbrist blandat med adrenalinet från körningen gjorde att jag, när jag självklart halkade rakt ut i 'vägbanan' och blev rammad av den förmodade timmerbilen, blev väldigt, väldigt ledsen, särskilt när han sa; ' Det var såhär Patrik, Jens och André dog. Jag är patrik och du är André bla bla bla..'
Dålig stämning. To the maximum.

Och nu, sitter jag efter att ha grinat för att jag grinat och känner mig besviken på all there is.
Jag kommer inte klara uppskrivningen.
Jag kommer inte klara uppkörningen.
Jag kommer inte palla Lumpen.
Om jag tar körkortet kommer jag att dö.
osv osv.
Dessutom önskar jag mig tillbaka till den tiden då man hade ett socialt och av vänner berikat liv och vardag. (Ni berikar fortfarande mitt liv, även om vi knappt träffas och pratar. Jag hatar att jag efter morgonens uppvaknande har så jävla packat schema att jag knappt hinner skriva ett sms. Att allt jag gör är att jobba, köra, plugga och träna.
De gånger jag har tid till annat, som nu, är jag på så dåligt humör att jag inte vill, kan eller orkar höra av mig till någon. Visst har jag bara mig själv att skylla, men ändå. Fuckass.

Jag längtar efter och saknar alla mina vänner och mitt sociala liv som försvunnit efter hemkomst. Jag saknar Maja, jag saknar Linneorna, jag saknar Linorna, jag saknar Jonasarna, jag saknar Linda och alla andra människor jag någonsin träffat.
Att jag hinner träffa Johanna är lite av ett underverk och hade vi inte träningen skulle vi inte hinna träffas.

0987654#%&/()=P
Nu ska jag dra och träna, vara arg och ledsen, och sen får jag iaf köra truck och dricka öl. Inte samtidigt dock.

(Jag vill även passa på att ursäkta för mina utomordentligt tråkiga bloggar. Men .. .. jag har inget bättre att skriva om. Och jag njuter fullständigt av att läsa om era dagar.)

crazyass


Jag är hög på frukt. Jag måste titta på frukt och chilla ett tag.
Herrah!


HAHAHAHHAHAHAHAHAHHHAHAHAHAHIAIAHIAHIAHAIHAIAIHHIAHI! LÄTT ROLIGASTE FELSKRIVNINGEN I VECKAN!
Jag skulle ju ffs skriva:'Jag måste titta på SCRUBS och chilla ett tag.'

Ingen jävla frukt. hahahahahhahahahahahahahhahahaha. vadfan tjänar det till att titta på frukt?!
hahahahahahahahahhahahahaha
åååhhåhåhåhåhåh så kul.

nu ska jag läsa körkortsfittkuksatansjävlahelvetesboken, sen städa en lastbil. Man kan ju undra varför jag låter mig utnyttjas?
Jo, för då kan man utnyttja tillbaka.
MMMMM!

pleasant taste

Hallå där.
Jag inleder dagens blogg starkt med ett; Satan!
Idag har jag överdoserat så förbannat på vår egenodlade gurka. Man blir kissnödig av gurka, bara så ni vet.
Så dagens wiz; ät aldrig 4 gurkor i timmen om ni befinner er på ett ställe utan toaletter och måste stanna där 5 timmar till. Nevvah!

Det händer inte så mkt utanför de numer dagliga rutinerna ; vakna, köra, jobba, köra, jobba, äta, sova, träna, köra, äta, sova, etc.
Idag bjöd jag mig själv på en halvtimme på det eminenta solariet Bruno iofs, och det är väl förvisso vardagslyx i min värld.
Och igår, i sann pappa-betalar-anda, fick jag ett träningskort på bodycenter och sprang en mil på löpbandet. Tänk om all löpning endast kunde utföras på löpband? Vad lätt det skulle vara..
Körde mitt gamla gymprogram och hoppade över strechingen för att hinna plugga körkort i åtminstone två timmar. Det resulterade självklart i träningsvärk delux idag. Förvisso kan jag tycka att träningsvärk är en jävla pusher för att träna ytterligare, så jag klagar inte.

Ja, som sagt, det händer inte mycket i livet. Mer tid åt filosofering och läggande av nyta tankebanor vars storlek går att likna vid bottniabanan-bygget.
Mycket nya omprioriteringar, värdegrunder och allmän förändring. Det känns skönt, till viss del. Tråkigt till viss del. Skrämmande, till viss del. Konstigt, till viss del.
Mest skönt. För det handlar om mig, bara mig och nästan ingen annan.

Äh, vi lämnar det, och istället lägger jag av ett litet asgarv tillägnat den typiska Vilhelminajargongen: HAHAHHAHAHAHAHAHA!!
Egentligen inget särskilt. Inte ens överraskande. Men lite halvchockerande var det när till och med Farmor kom och frågarde/antydde/sa att hon hört ditten och datten. 
amen lägg aaav!
Eller gör inte det förresten, det är underhållande att höra historier om sitt liv. Särskilt gällande detta ämne. HihihihiHIAHihihIHiahiahiahIH.

Och till mitt favoritämne; Värnplikten.
Snackade med en brud igår som också ska in på F21, som sjukvårdsGB. Vi blir faktiskt hela åtta brudar där uppe!
Fantastiskt, tycker jag, till viss del (det är mitt absoluta favorituttryck idag, som synes). Vill tro att det blir fantastiskt, men man känner sitt kön (och då syftar jag inte på mina genitalier, som jag iofs känner väl. men.. a) och rivalitet brudar emellan är inte att leka med.
Jag hoppas dock att den osunda delen av rivaliteten, den sorten som bara underminerar och sänker folk, inte den biten som pushar, uteblir.
De tre brudar jag hittills känner till verkar iaf jävligt reko, som Margrethe skulle sagt. (Hon var förövrigt in och lyckönskade mig inför framtiden häromdagen. Föredetta lärare gillar vi!)
3092847239809+91+=)(/&%¤#"#¤%&/() vad jag längtar nu!

Men, menmenmenmenemnememnemne, jag längtar kanske också till hembygdsdagarna kanske jag gör kanske.
Tim, Alexis, Love, tussen, fimpen, busken, polarn och Jürgen kanske dyker upp och det.. .. känns bra.

Jag är hög på frukt. Jag måste titta på frukt och chilla ett tag.
Herrah!

fever that wont go

Allting som nyss var 'om ett år' är plötsligt i morgon. Jag börjar få panik; en lätt och ganska skön ta-tag-idet-här-nu-förhelvete-panik. Jag får mycket gjort, och jag gör det bra. Jag har dessutom tid över till annat, ibland. Iaf om jag håller mig vaken om natten.
Alla är vakna om natten såhär års.

Men trots detta så är det så förbannat mycket kvar att göra. Och så mycket jag inte kommer att hinna. Och folk får bli arga och ledsna och besvikna på mina prioriteringar och att jag helt plötsligt lärt mig säga nej (tack gode gud för det. Aldrig mer ska jag mingla med telefonförsäljare och få hem rakhyvlar och strumpor och filmer och skit!). Och hör sen!
Nu är det ytterligare litet med Jag! Jag! Jag!, för att vara lite Drougge-ish. Vissa kan kanske tycka att jag redan överdoserat i egoism, och ni för väl tycka deråh!

Nu gick tiden för fort igen. Jag kommer med största sannolikhet fortsätta filosofera om mig själv senare ikväll.



Så, ett par timmar i körkortsboken, vilket förmodligen är den tråkigaste bok som finns, är avklarade. Tack gode Jesus (med capital J) har jag Siri som sällskap i både teori och körning.
Iofs kör vi inte tillsammans, men vi har tagit oss lika långt och kan tillsammans snacka skit om den (o)pedagogik som tillämpas av vissa lärare, skratta åt bilderna i boken, gråta över de timmar vi sakta inser att vi måste spendera på bilskolan nattetid och så vidare.

WOH! JAG RYCKER IN SNART!? (de små brisarna börjar bli tsunamis.)
Åh, vad jag önskar jag hade förmågan att beskriva hur.. ..ofattbart, på ett jävligt underligt och ganska bra men ändå skrämmande och samtidigt jävligt nervöst och konstigt vis, det känns.
Det börjar sjunka in på allvar nu. Jag må ha antytt det tidigare, men för varje dag och för varje grabb man 'lär känna' via teknikens under, för varje löpsteg och varje kilo jag orkar ytterligare, så .. förstår jag det.
Jag ska till Luleå, till F21, och tillbringa de närmsta 11 månaderna där.
Nu, NU, börjar det krypa fram tveksamhet, rädslor och funderingar som alla andra haft sedan jag mönstrade, som jag aldrig riktigt förstått mig på.
Sånt jag egentligen är lite för stolt för att erkänna börjar jävlas, på ett skönt sätt; ungefär som att småtjaffsa med någon man tycker är snygg.
(?).
Jajävvlar, vilket äventyr det blir. Jag somnar leende. Nu.

glow

Midsommarhelgen var så nära perfektion man kan komma.
 (Vissa skulle kanske mena på att vissa händelser var ordentliga partypoopers och jävligt onödiga.
Jag skulle däremo påstå att jag är relativt tacksam för att de hände där och då och inte sen och ngn annan stans. The sum of the kardemum ang. just den fadäsen, som jag inte känner för att gå in på djupare; Jag är glad att jag var närvarande. Tacksam och glad. )

Åter till perfektionen; Enligt min räkning började midsommarhelgen i torsdags. Äventyret jag nämnde tidigare var en kväll i skogen som innefattade hagelbössor, lerduvor och datachassin. Jag fick ont i axeln och Kim i kinden, men det var så jävla värt. Hur hemskt det än må låta i vissa öron; det är kul att skjuta.
Nog för att jag sög, totalt, (känner mig dock nöjd eftersom den enda erfarenhet jag har av vapen är luftgevären i heligfjäll i mellanstadiet) så var det kul.
Blir spännande att prova på hel och halvautomat. HÖHÖ.

Well, efter att vi skjutit upp en hel jävla massa skott så begav vi oss mot Umeå. Grät innombords den första delen av resan eftersom Kim kör som en idiot och jag är jävligt åkrädd, men lagom till flygrakan och gasen i botten hade jag härdat mig själv och tyckte nästan att det var skoj.
Resten av bilfärden förgylldes av Kims skönsång och coola moves.

Under fredagen öppnade jag starkt med öl till sen frukost i det blå huset på skolgatan där Kim satt ensam och ville åka hem. (Thank god stannade han kvar. Fredagkvällens avslut hade inte fungerat så bra utan honom)
Drog senare vidare till strömbäck och Tim, tillsammans med Caesar, Fabian, och Joel.
6394576934857 grader varmt, grillning, midsommar, kärlek, singstar och havet. Här har vi perfektionen. och icket att förglömma; hundvalparna.
Tog årets första dopp i en förvånansvärt varm havsvik (?) med luddig botten; perfekt för gyttjekrig med andra ord.
Sen flöt allt på jävligt fint, i sann midsommarandra.
Lördagen var bakisdag, förstås.
Ingrid tog så bra hand om oss slitna själar att jag ville typ.. sjunga en serenad för henne. Efter att vi tagit ännu ett dopp och solat oss röda bjöd hon på en fantastisk middag. Därefter hoppas jag och Tim på ett par cyklar och cyklade de tre härliga milen in till stan.
Det kan låta ironiskt, men det var, på riktigt, jävligt, jävligt fint/skönt/fantastiskt etc.
Lite lagom otippat slutade lördagen med partyparty tillsammans med Kim och SnyggJohan (!! .. for real).
Lagomt tungt och svettigt uppvaknande i lghtn i morse, därpå födelsedagskalas för Maja-baby. Massa svettigt mys i stekande sol i trevligt sällskap.
Därpå en snabbdejt med Tim och ännu ett heartbreaking goodbye. Det finns nog ingen i mitt liv som det är lika jobbigt att säga hejdå till som Tim. Han är lite för viktig för att säga hejdå till, alla gånger, alltjämt. Fast kanske särskilt nu. Well, you better show up på hembygdsdagarna!

Hemresan innebar sömn, hemkomsten innebar kontinuerliga, små orgasmer. Jag fick följa med Kim i lastbilen och lasta grus.
Jag vet inte vad det är, men jag älskar det; lastbilar och traktorer och grejer.

ö8oaefuge8aäofdö. Alla borde få uppleva min midsommarhelg. Skulle kunna skriva en hel bok om det, men orkar inte riktigt ikväll. Förmodligen inte någon annan kväll heller.
Däremot orkar jag kasta ur mig att jag älskar dem så mkt, de som gör det så perfekt. Och visst önskar man ofta att man kunde ställa saker och ting till rätta, eftersom det ibland snanare känns som om man ställer till det. Och vidare kan man fundera över om det tjänar något till att fundera över det.

Jag orkar nog inte fundera mer ikväll utan ägnar mig istället helhjärtat åt att försöka sova, så jag är någorlunda fräsch till måndagens bravader. Inga större överraskningar på schemat; bolskola, jobb, sömn, mat, träning osv. Tack och lov en dejt med Lina-darling. Sweet.
jahh, sömn. Hej!

Bildbevis på perfektionen finns under denna länk.
http://mariakarlsson.bilddagboken.se 


sanity

Maja, mitt hjärta, fyller nitton idag. Liksom igår då jag önskade mig till Linnea, önskar jag mig till henne idag.
Dagligen önskar jag dock att vi kunde sitta tillsammans i en soffa alla tre och dricka te, titta på klungan, mysa och umgås, men det är klart man önskar det än lite djupare dagar som dessa.
Jag är så välsignad att få ha de tu i mitt liv och jag slås ideligen av tanken av hur fattigt livet vore utan dem.
Jag älskar dem, och gränslöst är ett för litet ord. Jag älskar dem beyond human sense.

Jag längtar till Nyköping, min och Majas tripp, och våran reunion. Räds litet av tanken på att det kommer bli än mer sällan vi kan träffas alla tre efter jag ryckt in. Än fast jag inte träffat Linnea sedan valborg, och innan dess sedan hon lyttade (om jag ni inte minns fel. Det var åtminstone långt mellan gångerna) så är jag rädd att det blir än mer sällan, vilket underförstått är FÖR sällan.
Det, kära vänner, är den enda nackdelen jag ser med min värnplikt, and it's quite a big one.

Nåväl, till helgen får jag åtminstone träffa Maja. Och Linnea, henne får jag träffa till Lasses 50årskalas, om inte jag och Maja hinner ner tidigare.

Men först ska jag ut på något konstigt (?).
Jag är lite nervös. Jag vet inte vad jag är påväg ut på för äventyr, men det krävdes tydligen oömma kläder och riktiga skor. Jag hoppas det innefattar lastbil och diverse kraftmaskiner.

girlfriend in a coma

Jag minns med glädje back in the days. Påmindes helt utan vidare om de små förälskelser som passerat i de närmsta obemärkta, men som nu känns större än vad de var.
Mest för att jag saknar den tid jag hade time and space enough att unna mig själv en ivägsvävning av den sorten.
  Har inget intresse för tvåsamhet, at all, och det är en frihet. Åtminstone då man jämför med de som söker, önskar, hoppas och vill. Det blir så stökigt, för alla.
För de som lever i det  kan jag inte annat än gratulera, om det nu är ett lyckligt förhållande.

Well, jag blev somsagt plötsligt och oväntat påmind om de tidigare ivägsvävningarna av den bomullrosa sorten och blev litet nostalgisk. Att förlora kontrollen över omdömet och tappa fokus är bra härligt ibland, men att just offra kontroll och fokus är det sista som ska hända.
Nu varken vill, kan eller orkar jag. Och lika bra är väl det.
Nu jobbar jag enbart med friends with benefits. Så förbannat mycket lättsammare.
HÖHÖ..


Allt för att kunna fokusera på mornar som denna. Nu blir det 5 km kuperad terräng.
Och min längtan efter vildmarken blir inte mindre: Jag vill fjällvandra och sova i tält, NU!
Ett fjärde midsommaralternativ. Problem med sällskap dock. Någon som är sugen?

Nej, löpning vare ja.
God morgon.


slow this bird down

Granbergsbacken day II, med inledande distansträning.
Imponerar på mig själv, främst med den frånvarande träningsvärken jag förväntade mig från gårdagen.
Tog det lite lugnare med hjärtat idag och koncentrerade mig på muskelstyrka ist. Främst i överkroppen.
Ska i morgon lägga upp ett litet slutspurts-schema med pappsen, vilket kommer att inkludera mkt löpning med tung packning, knän, axlar och rygg. Plus, givetvis, kontinuerlig konditionsträning. Kan man aldrig få för mkt av.
Taggar TAGGEN3 för FM, försvarsmaktens friidrottsmästerskap.

Bortser jag från träningen har det vart en riktigt jävla kissig dag.
Var så satans trött, otaggad och less då Kim väckte mig i morse. Bara att vakna upp och vara i Vilhelmina (eller nej, det är vilhelmina, utan det faktum att man inte är i Umeå) suger ur mig all energi och jag vill bara skita i allt.
Att dessutom veta att man måste sätta sig i en bil och köra runt en timme gör inte saken bättre.
SÅ jag bestämde mig för att vara en deprimerad, töntig, oansvarig snorunge och sova tills jag inte orkade sova längre. Missade med andra ord dagens tre lektioner, men orkade inte bry mig ett jävla skit. Det är det i särklass tråkigaste jag någonsin gett mig in på.
TA INTE KÖRKORTET?!

Wellwell.
40 dagar kvar till inryck. Det innebär inte bara att jag får spasmer av längtan, utan ett förbannat hektiskt schema.
Imorgon ska kebnekaise bokas, så känner någon för att haka på så ring snarast!
Italien skall mest troligt besökas, och jag ska, enligt alla andras jävla beräkningar, även hinna ta körkortet. Bortsett från det ska jag sätta en fot i Norge, och hinner jag blir det två. Jag och Maja ska hinna hälsa på Linnea. Jag ska jobba ihop alla cash jag spenderat och jag ska hinna bli hulken.
HetsN!

LINNEA FYLLER 21 ÅR IDAG!
JA MÅ HON LEVA! JA MÅ HON LEVA! JA MÅ HON LEVA UTI HUNDRADE ÅR!
JAVISST SKA HON LEVA! JAVISST SKA HON LEVA! JAVISST SKA HON LEVA UTI HUNDRADE ÅÅR!
HON LEVE: HIPP HIPP HURRA! HURRA! HURRA! HURRAAA!
barabambambambaaaaa!
Grattis min älskade, älskade vän.
Jag älskar och saknar dig och önskar mer än något annat att jag kunde få tillbringa åtminstone denna dag tillsammans med dig.
All min gränslösa kärlek.

there's always time

I'm back!
Efter att bestigit granbergsbacken i ett rasande tempo har begären efter berusningsmedel stillats och hungern efter blodsmak, kramp och svett återfötts.  Lillhjärtat jobbar långsammare än musklerna, men det tar sig. Vänta bara!

Fick dessutom sladda idag. Eller jag fick inte, lika lite som jag fick köra fortare än tillåtet, men jag gjorde det ändå. Köra fort och sladda, det gillar vi.
Halkbanan är bokad, så nu ska jag bara fixa den där förbannade teorin. Satan så tråkigt det är. Känns så ovärt, tidskrävande och onödigt. Hade det inte vart för värnplikten hade jag aldrig gjort det.

Men nu är det ju värnplikt som gäller, om snart bara en månad. Det känns overkligare för varje dag som går.
Jag har aldrig riktigt vart med om dreams comming true förr, så jag gissar att det ska kännas såhär, and I like it.

En viss oro finns för att jag inte är orolig. Jag känner mig bara förberedd. Förberedd på att de första veckorna gråta mig genom dagarna, av utmattning, av psykisk nedbrutenhet, av dödsångest, av kramp, av smärta, whatever. Förberedd på att vara sämst och att inte orka lika mycket, lika ofta.
Förberedd på att jag kanske inte klarar det, men förberedd på att ge precis varenda liten jävla atom och molekyl av vilja, ork och jävlaranamma.
SNART RYCKER JAG IN!? Snart tituleras jag som plutonsbefäl. KARLSSON. Fan, jag måste vänja mig vid det.

Fokus är tillbaka; mentala skygglappar och hörselproppar för att filtrera bort allt som inte är av värde. Störningsmoment jag inte tänker nämna, men som finns där, ideligen.
Jag tror att det till viss del räknas som iskallt, och jag kanske känner mig lite orolig och någonstans ledsen för det.
Och visst funderar jag litet på hur mycket egoist man får vara; Hur mycket, och när, får man till viss del stänga av för att fokusera på sina livs drömmar? Får det kosta hur mycket som helst, i andras räkning, att jag fokuserar på mitt? Eller är det också egoistiskt tänkande; att tro att man betyder så pass mycket?


Nej, fuckitrealgood, jag har hittat något så sällsynt som ett mål och ett syfte och en20årsplan för mitt liv. Jag offrar den ICKE!
Inte för någon, inte för något.
Tja livet, i kinda love you.


a moment of clarity

Det går inte att återberätta i ord hur studenttiden varit, så jag tänker inte ens försöka.
Vad som sas flest gånger under studentkvällen, bortsett från TAGGEN3 och KLAMPE KLAMPE, TJALALALALAAA var 'Jag älskar dig!', och det säger allt om stämmning, den gränslösa kärleken och hur mkt jag saknar dem nu; familjen.
Champangefrukosten, klassfikat, utspringningen, flaket, middagen och studentskivan. Detta utgör den i särklass bästa dagen i mitt liv.
(Studentskivan särskilt, då jag preppat bartendern redan på balen, vilket gav mig förtur och gratis öl, hela kvällen. Mitt nya nickname BjudarN trivs jag förträffligt med.)
Fan vad vi dansade, kramades, pussades och älskade varandra hela kvällen. JAG VILL TILLBAKA! Klampe är mitt heroin!

Efterfesten var enbart tårar. Vi grät för att vi aldrig mer kommer att komma försent, ha lite halv-lan, irritera oss på varandra, disskutera, bråka, skolka, skrika, skratta eller äta i vildmannen tillsammans igen.

Att vakna torsdagmorgon var waaaaaay more painful än jag någonsin trott att det skulle vara. Dock inte på grund av någon bakfylla (vilket  självklart fanns där också. Annt vore fel.) utan för ovanstående faktum.
Hade inte Tim vart där och känt sig än mer melankolisk och manodepressiv vette fan om jag orkar stiga upp igen, någonsin.

Att sedan åka med bussen tillbaka till Vilhelmina, och på allvar ta farväl av Umeå för denna sommar kunde enbart sluta i tårar. Love och Tim gjorde mig tack gode gud sällskap till bussen. De var mer eller mindre tvugna att bära mig den sista biten.
Väl hemma gjorde jag inte mycket annat än att kolla igenom alla bilder, gråta och längta tillbaka.
Efter premiärlektionen på bilskolan i fredags satt jag mig på bussen och åkte tillbaka. Jag har på fullaste allvar aldrig upplevt sådan separationsångest i hela mitt liv. Det går inte ens att jämföra med Skellefteåtiden och de helger jag var tvungen att återvända efter att ha vart hemma en helg. 
Det var så skönt att bara ta visa kortet (PAPPA BETALAR!!), telefonen och kameran, ringa morsfarsan och säga 'Nu drar jag tillbaka! So Long!' 
Återigen kunde jag andas.
 Möttes av Tim och Ceasar och vi drog hem till mig, ringde dit Pär och Love och hade party hela helgen.
JAG ÄLSKAR DEM SÅ MYCKET!

Kändes om möjligt än mer kissigt att ta farväl en andra gång och återigen sätta sig på bussen söndagkväll. 
Vad sommaren just nu har att erbjuda är inget att hänga i gran; bilskolan, jobbx2 och träning.
Var förbannat nära att vrida nacken av bilskolelärare, kasta ut henne i ett dike, sno bilen, köra och hämta mig man och dra långt bort åt helvete. Någonstans där vi bara kan lyssna på BOC, vara höga och ha sex, all day long.

ELLER?!


We might kiss when we are alone
When nobody's watching
We might take it home
We might make out when nobody's there
It's not that we're scared
It's just that it's delicate

We might live like never before
When there's nothing to give
Well how can we ask for more
We might make love in some sacred place
The look on your face is delicate

favourite

Jag vill nog inte ens vara med om det här.
Tänk om man föralltid kunde stanna med familjen; KLAMPE.
Jag vill inte prata, umgås eller träffa någon annan.

Man orkar som inte. Någonting.

Allra helst vill jag bara sitta i soffan med min man och stanna där.

shortage

Solen slutar aldrig skina. Livet är fantastiskt. Hejbaberiba.

Den gågna natten som var planerad åt mig själv, soffan och film slutade i spontanfest på östermalm.
Jag, Tim och Hannes drack vin, pratade depp och rökte.
Natten slutade inte förrän i morse och studentveckan är härmed invigd. Jag saknar Kämpe dock. Väldigt mycket.

Det här med studentveckan kommer förövrigt att sluta i ett FIASKO!
Jag tycker att samtliga studenter ska skärpa sig och inse att man FIRAR att man ska ta STUDENTEN i en VECKA!
Och eftersom vi enbart lyckats fira 100dagars, med 4 närvarande klasskamrater, och 30dagars, med enbart hälften närvarande, så får vi TRE dagars förlängning av studentveckan.
Så KOM IGEN och se till att närvara på onsdag, för fan!

Genomgick idag ett mindre, förutbestämt, trauma.
Mitt långa hår är väck och ersatt av en käck, kortkort frisyr.
Befinner mig fortfarande i det nyklippta chocktillståndet och försöker vänja mig. Det går i vågor. ATM är jag missnöjd, men försöker intyga mig själv om att det bara är halvklart.
Missförstå mig inte; Linnea är en pärla och skillad delux när det kommer till frisyrer och hon klippte precis som jag ville ha det.
Jag har dock inte besökt en frisör på flera år, bortsett från permanentande och tjossande, så att sitta där och känna håret falla var, as I said, ett trauma.

Jag återkommer i morgon med ny info om hårstatus.
I morgon efter en dag i parken med Kaj, Simon och Maja. SOLSKEN!

out of the woods

Härliga söndag, härliga helg.

En jädra massa stoj och stim. Sång och dans, skratt och lek.
 Kim-baby får en brosch för bland annat picknick-initiativet.
Det är inte varje dag man dricker vin och äter ostbricka i döbelnsparken.

Jag och Therese tog oss i fredags an vindunken och planen var att attackera droskan. Fastnade dock i det blåa huset på skolgatan och drack lite redbull-drinkar med Kim och Lars. Istället för att gå ut åt vi frasse-mat och skämtade.
Lördagen var fabolous även den. Sov en drömlös, lång och alldeles underbar sömn och vaknade av Kims skräniga stämma. Begav mig ut i sommarsolen och mötte upp Baby, Lars och Ida vid kajen. Handlade frukost på bolaget och sedan gick vi, efter Anton gjort oss sällskap, mot döbelns från sommarens hittills somrigaste tillställning.
Senare blev det fotbollsfest hos Vidar, där jag sölade ner mig innan jag beordrade Baby att möta upp mig så vi kunde spendera våra stålar på Pingvin.
Kaj, Isak, Simon och jag dansade hejvilt till Familjen, och jag var så kycklig och glad.
Avslutade kalaset med pizza och L-word.

Bäst med hela helgen var att jaga fick slå, skirka, skälla och bråka med Baby. Det är det bästa jag vet, by far.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. Inga måsten existerar längre i min värld. Ingen skola att gå till, inga hemtentor eller uppsatser att skriva. Bara massa ledig tid och solsken, ute, inne, uppe, nere. Jag ska läsa ut alla mina böcker som stått och dammat igen de senaste månaderna. Jag ska lära mig alla lyrics på den fantastiska musiken jag har. Jag ska umgås med min lägenhet så mycket jag kan. Känns obeskrivligt tråkigt att lämna den för sommaren. Tack Gode Jesus finns den ju kvar under hela lumpentiden, men under sommaren kommer jag inte ha ngn tid att spendera i den. Bu-hu.
Det blir bilskola, jobb, träning, italien och sthlm. Inget annat.

well well. Nu ska jag lägga mig i kvällssolen och fortsätta njuta av livet som just nu knappast kan bli bättre.

I morgon ska jag, till Linneas stora förtjusning, klippa av mig allt hår.
Fan vad jag längtar.
Nu vill jag åka lastbil!!!!!!!!!!!!

Serpentine

Vilken fantastisk, underbar, solig jävla sommardag det är idag!
Kanske kommer följade inlägg att irritera. Men jag är så förbannat stolt över mig själv så jag måste få ösa ur mig.

Allt är nu fixat och klart inför studenten. Jag tror aldrig jag känt mig såhär lycklig någon gång, bortsett från mönstringen.
Fixade mitt samlade betygsdokument och jag råder varena en att läsa mer poäng än nödvändigt. Kändes så förbannat skönt att till och med kunna välja bort VG:n från betygsdokumentet.
Avslutande betygsamtal dessutom, och det är det bästa jag vet att få det på papper hur förbannat bra man är.
CH-CHING!
låt oss sjunga; Inte ett G, så långt ögat kan nååå.


Ensam nu dock, på sista svenskalektionen. Andra är på turné runt om i sverige och världen och blir bruna och fina inför studentveckan. Själv jobbar jag på att vara vitare än ett pappersark och finnig. Inte fan bryr jag mig om det. Jag är officiellt en pluggis och bör enligt normen se ut som skit.

JAG ORKAR INTE VARA RATIONELL NÄR JAG ÄR GLAD! PLUGGISAR ÄR FINNIGA OCH FULA!

Mamma, Pappa; känn er stolta! Oh I know you do!


unravelling

Earlier this night, I got to thinking about desperation, and I couldn't help but wonder; hur kommer det sig?

Självklart är det en specifik desperation i've got in mind; bekräftelse-desperation.
Hur kommer det sig, att vi inte klarar oss utan den?
Eller nej. Det var en dum fråga, med ett självklart svar.

Jag vet inte var jag ska börja, there's so much to it. Jag orkar inte ge mig in på unga tjejers tragiska vägval för att få den bekräftelse och uppskattning de tror sig vara genuin från perversa män. Nej, den diskussionen har vi alla haft med oss själva, på skolan, i livet, överallt. Tack och lov, bör jag också tillägga. Den är välbehövlig och kan inte bli uttjatad.

Men jag ägnar mig inatt åt den lättsammare versionen.
Det som handlar om att måste fråga efter respons, utan att fråga.
'Jag fick MVG!'  är ett välförklätt 'Visst är jag bra?' eller i vissa fall 'Får jag lov att känna mig stolt?' och vidare '..för vad är det för mening att känna sig stolt om ingen erkänner mig?'
Varför kan vi bara uppfylla vår fulla kapacitet och potential genom någon annan? Vi vågar inte riktigt känna oss stolta om stoltheten kommer från oss själva, utan uppskattning måste först komma från någon annan.

Sad?!

Vidare så måste jag abupt byta ämne och erkänna att jag ibland saknar tvåsamhet. Jag saknar all there is to it. Kärleken som bråken. Soffmyset som det fantastiska sexet. Timmar tillsammans som timmar ifrån varandra.
Ibland. Snarare sällan än ofta, but yet; ibland.
Och självklart avskyr jag det. Ett tecken på svaghet; ensam är jag inte alltid inte så stark jag önskar och vill tro att jag är.
Who doesn't? är självklart motargumentet från min lite vassare sida.
PMS är min logiska sidas starkaste mothugg.

Jag älskar att jag har tid att filosofera om oegentligheter utan att riktigt komma fram till något.
Jag har tid till allt. Jag är fri!
FÖR JAG SKA TA STUDENTEN! FYFAN VAD JAG ÄR BRA!

hits