maybe see you later

Lång natt. Drömde mardrömmar, promenerade runt i lägenheten utan att jag riktigt viste om det och svettades ut all vätska jag hade i kroppen.
I morse låg det kläder utrspridda lite här och var, och ljusen på bordet stod som vanligt i oordning.
Om jag kanske lämnar det i ordning när jag går och lägger mig så låter mitt undermedvetna det vara om natten.

Har åstadkommit ytterst lite idag. Målade naglarna fransk manikyr (som jag var tvungen att inhandla bara för att robert sa det) men det blev skitfult.
Nu är det träning som gäller, en sista pump innan det barkar iväg.
hoo-ya.  



Träingen är avklarad. Den sista träningen på riktigt, riktigt länge.Det gick riktigt, riktigt bra, och jag känner mig riktigt, riktigt taggad.
Nu är jag riktigt, riktigt trött.

Ska lägga mig i soffan och titta på o.c. och äta frukt.
Egentligen så tittar jag inte på o.c. jag ligger och skakar. Jag är .. !!! taggad

Fast jag längtar tills det är över. jag längtar efter att ligga ner, äta pizza, dricka öl och snusa.
som fan.

She's bad bad, bad ass

Jag längtar tills mönstringen är över.
Jag längtar förvisso till mönstringen också, men sthlm känns .. indescribable
Och Linnea, mys, hårvård och tacos.

i'm fockin blessed man!


take what you need and i'll see you someday

Gjorde du något idag som du aldrig gjort förut?

Japp. morots- och spenat våfflor med vitlök coh örtsås och en grillad quornfilé. det hade jag aldrig gjort förut men definitivt kommer att göra igen

Blev någon/några av dina vänner föräldrar idag?
Det hoppas jag inte. Hon får minsan lov att vänta en månad till!

Dog någon som stod dig nära idag?
Det hoppas jag verkligen inte, men man är aldrig säker.

Vilka ställen besökte du idag?
Träna, maja, majas mamma annars har jag bara hängt i min lya

Är det något du saknade idag som du vill ha imorgon?
same shit som vanligt: Någon att skeda med inatt.


Vilket klockslag från idag kommer du alltid minnas, och varför?
1548, för då upptäckte jag att jag var en timme för tidig på pumpen.


Vad var din största framgång idag?
14 kilo, 24 frivändningar, say no more


Största misstaget?
idag:
begick killen som ställde sig bredvid mig på pumpen. all hans manlighet rann av med svetten när han försökte sig på samma vikter som jag.


Har du varit sjuk eller skadat dig?
jag brände mig som FAN på våffelgärnet. men det var det värt

Bästa köpet?
ingredienserna till våfflorna

Vad spenderade du mest pengar på?
nougaten

Gjorde någonting dig riktigt glad?
våfflorna och träningen

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om idag?
olinda - playboybunny. den sjöng jag under hela våffeltillverkningen.

Var du gladare eller ledsnare idag jämfört med tidigare dagar?
tyngre vikter, explosivare lyft och större muskler gjorde mig å glad att jag unnade mig våfflor som gjorde mig ännu gladare


Smalare eller tjockare?
starkare!

Rikare eller fattigare?
fattigare. fast jag fick iofs studiebidraget så; betydligt mycket rikare


Vad önskar du att du gjort mer?
lagt på mer vikt på skivstången fan!


Vad önskar du att du gjort mindre?
ätit mindre våfflor alltså. det håller inte att svulla såhär nära inpå!

Hur tillbringade du middagen?
våfflor och hejdlöst mycket mys med maja.


Blev du kär idag?
lite. lite mer.


Hur många one night stands?
inget idag fan

Favoritprogram på TV?
will och grace

Hatar du någon nu som du inte hatade imorse?
nej, det tror jag inte.
Jag hatar bara dem jag hatade innan lite mer

Bästa boken du läste idag?
singelhandboken! (det var dagens roligaste skämt, okej?)

Finns det någonting som skulle gjort din dag ännu bättre?
Ett hångel med en snygging

Hur skulle du beskriva din stil idag?
magsjukestilen, trots att jag är frisk.
Mensstilen kanske.


Vad fick dig att må bra?
våfflorna och träningen

Vilken kändis var du mest sugen på?
orlando bloom. hahahahahaha.
jag vet inte. någon med tatueringar. eller kungen


Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
hagamannen väckte juristådran i mig

Vem saknade du?
när jag och maja satt i carinas lägenhet så grät vi för att inte ösundsgrabbarna var där och funderade över hur många barr de skulle köra förbi på vägen hem

De bästa nya människorna du träffade?
någon random på träna

Bästa nya pryl?
en kapsylöppnare OCH kapsylstängare på samma gång! HUR bra som helst

En värdefull läxa du lärt dig idag:
ta i mer än du gör och ät inte våfflor när du har mens

Citera en sångtext som summerar din dag:
nej jag orkar inte
   


the lump and the bikerlegs

WHOHO!
Tränade skiten ur allt och alla ikväll.
Med mina snedsteg i helgen i bakhuvudet, och missnöjet övermig själv så var jag förbannad nog att prestera 948793 gånger bättre än jag trodde jag kunde. Pumpen gick hur bra som helst och så här motiverad var det länge sedan jag kände mig.
Det är skönt att känna den sortens motivation, och i och med att det blev måndag insåg jag att nu är det EN VECKA kvar tills mönstringen.
En vecka är ingenting och jag har lite småångest att jag inte tagit i hårdare. På spinningfronten hade jag kunnat satsa mer, men  vaffan, kan ju inte anant än göra mitt bästa på mänstringen och räcker inte det så vet jag iallafall att.. jag är helt jävla värdelös. hoho.
Ja, vilken jävla prestationsångest som ligger och bubblar. Det är sjukt mycket som står på spel för det är verkligen något jag vill göra. Något jag måste klara av. Något jag SKA klara av.

Har spanat vidare på lite utbildningar jag vill genomföra, och jag hittar 20 nya varje dag.
Thank god har jag mina trogna och erfarna coacher som kan vägleda mig genom denna enorma jävla djungel av befattningar och utbildningar och platser och förband och skolor.
Just nu är det tolk och underrättelseassistens som ligger i topp.
Bevakningsgruppschef, stril/bassäk gruppchef vore också ballt.
Sjukvårdsgruppchef verkar intressant, nyttigt och bra.
Får se vad inskrivningsförättaren säger, för TILL HONOM SKA JAG. och jag SKA gå därifrån med ett inryckningsdatum.
Så är det bara.

Annars har det hänt en hel del annat. Var hos Linda idag, vår kära studieoch yrkesvägledare, och snackade lite trean, lite lösningar på mina studieproblem.
Jag vill verkligen inte läsa medieämnena eftersom det känns som ett jäkla slöseri med tid. Jag vill läsa så brett som möjligt, och om det innebär hemstudier, distanskurser och utökat program så välkomnar jag det med öppna armar.
Så länge jag slipper slösa tid på onödigt vetande är jag nöjd. Jag har bara ett liv och i det finns ingen plats för persondatorer, mediekomminikation och multimedia.
Så är det.
Pratade lite om universitetsutbildningar aswell. Är riktigt sugen på programmet för intrenationell kris och konflikthantering. Och att läsa statvetenskap känns obligatoriskt, och polisutbildningen såklart.
 så pallar jag inte mönstringen så vet jag på ett ungefär vad jag ska göra.
:)

Tror jag.
nej, vem fan vet sånt?
Nu ska jag plugga på om kost. Sånt man måste veta om man tränar hårt
;P

puss

it's all over

Känner mig lättare och jag hoppas det håller i sig.
Jag vet vad jag vågar förvänta mig och inte, men ändå hoppas jag för mycket.
Ofta. För ofta.


 

Jag har hört att du träffat nån

Hört att han är allt jag inte var

Och jag hör att du är säker nu

Och jag vaknar med den tanken varje dag

Och jag hör att han är den rätte

Och de säger att du verkligen menar det

Och jag hatar att jag älskar dig

Och älskar dig så mycket att jag hatar mig

Och jag skäms för att be

Jag skäms för att gråta

Mitt hjärta är ditt att förstöra

Låt din vän få veta

Och jag skäms för att säga att du är kvar i mig

Skratta åt det så kommer jag kanske över dig

Hur kunde du falla när han sa jag älskar dig?

Jag älskar dig så mycket att jag hatar mig


the sunburned hands i used to hold

Det har vart lättare.
Jag undrar när expansionen av tomheten och saknaden tar slut.

Jag hade för stora förväntningar, igen.


told to enyoj it

Jag har endel att göra.
Måste skaffa fram betygsdokumenten från högstadiet och det från förra terminen, glasögonreceptet och lite andra grejer. Måste köpa nya träningskläder och skaffa mig bättre kondition.
Ska kolla om det finns att hämta på stan, för dit tänker jag bege mig.
Köpa en latte togo och sätta mig i solen någonstans och tänka på allt som inte har någon större vikt.
Lättviktartankar är vad som gäller.

Jag är nervös, less och lam.
Läntar tills det är över.
Har förlorat tron på att klara det för ett par veckor sedan, då jag insåg vilken fruktanvärt dålig kondition jag faktiskt har.
Tur att jag har Linnea som väntar när jag självmordsbenägen stapplar ut från pliktverket. Sedan sthlm, broschcermonier och djävulskap.
Åh.

ointresset

Den rishög som invärtes byggts upp under vinterhalvåret har jag nu satt eld på och den birnner i sann majbraseandra för ett x antal grundläggande principer i mitt liv.
     Högst på prioriteringslistan står just nu kampen för vad jag gärna ser som jämlikar; the animals.
Efter ett par år med långa suckar och irritation på denna lack of understanding har jag knappt orkat ta en enda diskussion och på så sätt åsidosatt hela mitt intresse för den såväl globala som svenska djurhållningen och köttindustrin och dess konsekvenser.
    Nu är det andra bullar, det vill jag lova!
 
Är så förbannat less på den bekvämlighet och det ointresse som hela västvärlden lider av, när det gäller köttindustrin, men främst vårt konsumerande av varor som bara existerar för att göra det lättare för oss, men som i själva verket bara understryker motsatsen.


    Visst är jag den mestdubbelmoraliskta människan på denna jord då jag säger 'västvärldens bekvämlighet' då jag själv skuttar runt i tröjor som någon stackars indier syt ihop för en minimilön, och innan man är berättigad och fullt kapabel att ställa sig bakom ett sådant uttryck ska man väl antagligen flytta till vietnam, kapa av sig ett ben och arbeta som prostituerad i ett par år. vad vet jag. Världen kukade ur för länge sedan, så nu jobbar jag från min plats right here, right now (bara för att få in agnes i texten)

Bekvämlighet ja; Det har gått för långt, okej!?  Och det är utom mitt förbannade förstånd hur man kan bortse och blunda för något så grymt som svensk köttindustri faktiskt är, och istället för att köpa en paprika så köper man en falukorv.
Är den vanemässiga smaken av kött så viktig? Är kronorna det ibland kanske skiljer så viktiga att man fullständigt skiter i vad som pågår? Vad den korven faktiskt har för  H I S T O R I A.

På grund av vår köttkonsumtion svälter människor ihjäl. 11. 000 barn/dag dör AV SVÄLT för att vi i Sverige använder oss av deras skördar för att utfodra våra slaktdjur.
Vi köper upp deras mark eller köper deras s.k. cashcorps som vi plockar för oss av, även om det råder hungersnöd, så vi överviktiga och feta västerlänningar skall kunna köpa kött som bidrar tilll hjärtochkärl sjukdomar, cancer, diabetes, gallsjukdomar och mycket annat. Kött som dessutom innehåller restprodukter från de besprutade grödorna; kött som onnehåller spår från tillväxthormonerna som slaktdjren blir fullstoppade med så det ska gå FORT NOG!?
 En bit mark som skulle räcka till för att föda 12 personer i tredje världen räcker till foder för ETT slaktdjur i Sverige.
Vad tror ni prioriteras i första hand? Slaktdjuren förstås. Kor och andra idisslare betar på 1/3 av jordens yta.
Kött är också det mest energikrävande livsmedlet att producera.
Den energi det tar att priducera ett kilo nötkött sklule kunna användas för att producera bönor med samma näringsinnehåll och sedan fraktadem 23 000 kilometer med lastbil, eller 3.5 varv runt jorden med fartyg.
Det krävs 25000 liter vatten attt producera ett kilo kött; 250 liter för ett kilo vete.

Det påverkar också miljön. Det protein vi äter omvandlas till kväve som med avloppssystemet förljer med ut i sjöar och hav. Reningsverken är bara kapabla att ta hand om 50% av det kväve som kommer med avloppsystemen. Därtill äter vi dessutom ca 40% mer protein än vi egentligen behöver.

olisghdkjahdfliehdfjn. jag blir tokig. skulle kunna skriva ännu n bok om ämnet, men vem orkar.
Ingen bryr sig. apsdfoujöao.kfnsdk
nu ska jag ut. ut ut ut.


hits