Maria Forsberg

Jag hamnade i någon slags koma. Jag vaknade och det är söndag helt plötsligt.
Jag TRODDE att jag sovit dåligt och vaknade tidig lördagmorgon. Men nej, jag sov väldigt djupt och det är söndagmorgon.
Drömde en helt fantastisk dröm om Peter Forsberg.

Jag sprang omkring på ett ICA-lageroch jagade en särskilt flaska trocadero i en ENORM, öppen hiss som gick skitfort, så jag var tvungen att springa upp och ner för massa strappor och hissjäveln stod bara stilla i typ 30 sekunder.
Jävligt irriterande..
Efter ett tag så var Kicki och en lagerarbetare efter mig, för de ville få mig att lugna ned mig.
Och på ett av våningsplanen stod typ 5-6 småpojkar IVÄGEN för mitt springande och jag bara plöjde igenom dem.
Kicki och lager-tjejen stannade till och stod helt stilla. Så jag stannade också och kollade på de små pojkarna som sköt puvkar på en darttavla.
Sen gick kicki fram och kramade en stor kille i full hockeyuttrustning.
Sen vända han sig mot mig och sa; Hej Maria.

Han tog av sig hjälmen, i slow motion, såklart, sen log han sådär fint som bara han kan, min Foppa, och sträckte fram en av handsken svettvarm hand och snurrade mig, som i en dans.
Jag presenterade mig och sa att jag alltid vart ett fan och att jag var där för att hitta rätt trocadero.
Då belv han mörk i blicken och sa åt mig att sluta ljuga.
'Vi har träffats 12 gånger nu, och varje gång har du ljugit.'

'Men vad säger du, Peter Foppa Forsberg?' sa jag och såg hur han drog fram ett a4 ur axelskyddet. På papperet hade han skrivit upp alla gånger vi träffats
Datum, plats, vad han kände vid tillfället och vad jag sa att jag gjorde.
Tredje gången vi träffats var jag sex år gammal och han pekade och sa; Det här var första gången jag insåg att jag var intresserad av dig, men du var alldeles för ung. Så jag har väntat.'
(hahahahahhahahahahhahahahah sjuk man är i huvudet..)

Sen tog han med sig hem till sig. Det var så stort och fint. Och jag var så kär. Och han var så kär.
Han dumpade sin andra tjej och hans mamma bodde också där. Hon var hemsk. Hon hade hand om en tjock liten pojke som jag spelade ett ascoolt krigsspel med.
åååååååh Foppa. Tack för inatt. Det var underbart.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits