Kan inte köpas för pengar

När jag var liten trodde jag att texten gick såhär: Trygga rekan, ingen vara.
Att man alltså inte kunde köpa rekan.
Tänker på det ganska ofta nuförtiden. Hur tänkte jag?
Hur kunde jag vara en så medveten konsument vid den ringa åldern? Vad eller vem är rekan?
Varför var rekan så trygg? Ville jag ha rekan? Ja, det ville jag. Det minns jag ju. Rekan var det enda som saknades i migg liv.

Ja. Barn..


I går badade jag i badviken. Nu sitter jag och suger blåbärskräm ur förpackningen på jobbet.
Tävker att varje blåbärsklump är en liten insekt.
Efter gårdagen är jag helt utslagen. Gick på världens mest effektiva sparlåga. Maxade just innan läggdags.
Försov mig imorse. Har ingen känsel i hjärnan. Ser. Ut. Som. Skit.



Idag är det höst. Om en timme ska jag avgöra livet en skvätt.
Går det inte vägen så hoppar jag. Iallafall från ett bord eller tre trappsteg upp i trappan.
Håll en tumme va?


Kommentarer:
Postat av: pubes

själv sjöng (okej, sjunger fortfarande) jag "jeez, straight from the top of my toe, as I rock rock rocka rocka rockamockafon".



TYDLIGEN sjunger dom såhär:

"Yeaah, straight from the top of my dome

as I rock, rock, rock, rock, rock the microphone"



Det är låten "freestyler" med boomfunk MC om du inte kan lista ut det. Hemska är ju att jag var ju ändå 12-14-ish när den låten kom..

Postat av: linnea

tell me

2010-08-16 @ 20:48:12
URL: http://linneakarlsson.webblogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits