rude awakening



..inte bara för att få den att gå utan för att bokstavligen se och känna den gå. Här kan jag göra fiktiva men ändå fria val i en situation som annars handlade om vad jag för enkelhetens skull kallar missförstånd.
Förkastar vad jag blir till och försöker således betrakta det så sakligt och kallsinnigt jag förmår vilket i vanliga fall faller sig naturligt. Problemet är att inget i det här fallet är naturligt. Det osar av övernatur och en perfektion jag inte kan nå. Objektiviteten existerar inte, inte heller kritiken.

Det här är ett enigma jag inte kan förbise men inte heller orkar ta mig an.
Försöker befästa någon slags sanning om detta och låter de gamla sanningarna veta att de kan omkullkastas när som helst. De ska likvideras och alla humör får sitt. Tack för lång och trogen tjänst.

'Vad är det för fel på dig?!'
Jag svarar lungt: 'Du. Just leave me your wake to remember you by'

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits