Klasse levererar



Under seminariet kom Klasse att fråga om någon av oss var från Norrland. Jag viftade med allt jag kan vifta med och berättade gladeligen om mitt ursprung.
Då spände han ögonen i mig och sa 'Jag tycker vi ska lägga ned Norrland, och då främst Norrlands inland.' .. och därefter följde det enda välformulerade argumentet efter det andra.

Jag kunde inte säga någonting: Jag är klyschan personifierad och egentligen är jag lika anti-mathus som honom.
..men jag vill inte lägga ned Norrland och tycker att hans teori (som jag inte alls orkar återge) hellre ska appliceras på sub-saharah och i viss mån sydostasien. Men det hör inte hit.

Vad som hör hit är vad ni tycker. 
Norrlands inland; bra eller anus?
Tänk jobbtillfällen; den utbreda emigrationen bland unga kvinnor; situationen för de som stannar kvar..
Ni vet. 


Kommentarer:
Postat av: Susanne

är DU klyschan för en tjej som kommer från norrlands inland? =O

Postat av: linnea

jag blir så arg, jag orkar inte ens försöka argumentera om detta, alla passar inte in i storstäder och de måste ju också få finnas till. det finns miljoner småskit byar i södra sverige också men de ska minsann få leva, gaaahhaaa. vi har varit i miljoner på våra roadtrips, dock kommer jag inte ihåg namnen för de är så obetydliga. böh

2009-03-14 @ 10:04:01
URL: http://linneakarlsson.webblogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits