Utveckling

Gomorrn lovaz n' hataz. Wha'z crackin?!

Motiverad, inspirerad och full av energi (njaae) tänkte jag nu bege mig mot södertörn för åtmintone en halvdag i bibblan. Där skall jag förkovra mig i Africa since 1940 - the past of the present - new approaches to African history.
Jag känner mig LADDAD!

Vi fick i måndags i uppgift att definiera begreppet utveckling i ett par meningar.
Det var lite trixigt faktiskt, särskilt då jag tuggat i mig trehundra sidor severe criticism mot alla tidigare definitioner.
MEN det här känns utvecklande. Jag utvecklas. Förbättras. Förändras.

Det är utmanande och lite läskigt ibland, av olika anledningar.
Det är inte svårt, men det är stundtals jobbigt även om jag är löjligt ivrig. Det är intressant HELA TIDEN och jag vill lära mig allt. Det är inte nyttigt, inte för min kropp. Den psykiska stressen jag utsatt mig själv för är inte supernyttig för min redan så slitna kroppshydda. Visst har det börjat lugna ner sig och jag hittar mer lugn för varje dag som går. Jag MÅSTE inte suga i mig varje ord i böckerna, men ändå envisas jag med att läsa dem från pärm till pärm för det är så tänkvärt och känns så viktigt. Jag MÅSTE inte ha svar på allt, för vi jobbar i grupper och hjälper varandra, men jag har inbyggt i mig att vara LEDAR'N, att kunna allt de andra ska kunna.
Sådana gånger vill jag gärna komma hem till en fin vän.
 Det är, trots diverse bakantskaper runt om i stan, ibland något ensamt. Jag är liks förbaskat anonym i den här stan och jag saknar mina bruttor i norr (och Linkan i söder.) 

Men jag vill inte klaga, bara lätta på trycket. Jag älskar det. Faktis-k-t!
Efter intensivt plugg ska jag göra stan, kolla glasögon och köpa skor.
Så kanske jag har något skojsigt att skriva om ikväll dessutom!

Min definition av ordet utveckling var förövrigt 'Individuell strävan mot förbättring, där förbättring definieras av individen.'
Jag tycker det var bra.

Sötpose med storpannan i fokus!

Jo, förresten så är jag jävligt kåt på webcamen i min dator, därför får ni lov att stå ut med massa bilder i sann *eGoAnDa*
HERRAH!

Kommentarer:
Postat av: Carolina

Tjena storstadsbruden! :) Kul att du flyttat ned till hufvudstaden för studier. Hur länge planerar du att bli kvar? Är det ett svårt program? Var bor du? Med mig är det kanon, läser sista terminen svenska nu vilket känns både bra och dåligt. Kommer att sakna min klass! Nu läser vi språk- och litteratursociologi, råspännande och mycket att lära sig! Kramar!

Postat av: Sofia Dahlström (a.k.a. Linda Kämpe)

åh. puss pårej!

2008-09-04 @ 01:25:04

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits