you caused this

Vet ni vad?
Ni skulle ha bott i min kropp igår. Ni skulle ha bott i min kropp och känt känslan
som hälsade på när jag kom över ett par vackra toner någon unknown rackare från staterna komponerat ihop.
Det var som en varm och mysig pastellfärgad och o-stickig filt
som fick mig att flyga bland rosa moln och fjärilar och allt jag åt var regnbågar och magi.
Haha!

Det är sjukt coolt när det händer, vare sig det är musik eller någon lukt eller något ord eller någon känsla.
När man bara tappar fattningen, om så bara för ett par sekunder. Halleluja.

Motsatsen däremot, är minst lika oundviklig men överraskningsmomentet blir inte fullt lika lustfyllt.
Vissa känslor, lukter, toner och ord har fortfarande kraften att flytta alla jävla solida fucking jävla
 fastnaglade-i-benmärgen berg i mig. Berg man trodde satt sig på plats efter senaste istiden.
Berg man slutat fundera över; som något man slutat tänka på, inte något man slutat känna.
 Men ändå lyckats undvika.
YOU ARE MY EVEREST.
Fuck!


image19


I morgon blir det jobb, träning och som rubrik på morgondagen skulle man väl kunna skriva Maria: Återkomsten.
På måndag blir det Umeå, umgänge och vin-kvällar.
Nu blir det chips, cola och Idrottsgalan.

Och avslutningsvis den självklara och oundvikliga tanken till soldaterna runt slotten i sthlm. Puss!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits