it's open for distraction

Mitt sportlov, denna vecka tio, 2007, har vart en av de allra bästa vecka10 någonsin.
Inte alltför mycket snöaktiviteter och sportande.
 Om man nu inte börjat räkna shopping som sport, för i så fall har jag sportat sönder såväl kroppen som mina konton.  Damn, jag har nog shoppat ihop ett av varje välbehövligt plagg. SÅ JÄVLA NÖJD!
Jag har även umgåtts med mina fantastiska vänner och jag har tagit hand om mig själv i min underbara lya.
 Och sist och allra störst: Allt det där andra. :)


Mor och syster har just återvänt till Vilhelmina, efter en påhälsning i mitt liv.
Vi har haft det bra.
Mamma handlade mat till mig, för ungefär 30 miljarder och jag kommer med största säkerhet att slippa gå hungrig de närmsta månaderna.
Vi har gjort stan, gjort mamma fattig, gjort oss glada, gjort god mat, gjort min lägenhet snygg, gjort varandra lyckliga och gjort mycket mer.
Handlade igår massa blomster på berghem. Skitsnygga krukor, körsbärsblom, pappablommor och mycket annat. För första gången så köpte jag snittblommor till min lägenhet. Och en vas att förvara dem i.
Rosa tulpaner, iallafall. Vackert.

Efter blomstershoppingen så gjorde jag och mamma oss sådär snygga som bara vi kan vara och begav oss mot norrlandsoperan och Den Flygande Holländaren. 
Jag tog en öl innan föreställningen, under 'introduktionen' och mamma tyckre jag 'bäljade i mig den opassande fort'. Hah.
Ni skulle hört applåderna. Det var halva handen möter den motsvarande halvan på andra handen. Knappt hörbart, det bara ser snyggt ut.
Men operan var ascool. Någonstans i mitt odödliga romantiska inre, så trodde jag att jag skulle mötas av höga, lockiga frisyrer, korsettliv och pudrade ansikten men insåg snart att vi var på norrlandsoperan, inte i paris och att det var 2007, inte 1807.
Men återigen, operan var ascool trots de frånvarande korsettliven. Så, av de två kategorierna som finns tillgängliga att placera sig i placerar jag mig i kategorin 'älskar opera'. TACK MAMMA!

Nu är det söndag och sportlovet, det sista i mitt liv, är slut om ett par timmar.
Efter att mamma och syster kt så sthlms-solade jag i badrumsfönstret ett par timmar. En barnfamilj blev upprörd och försökte säga åt mig att gå in och stänga fönstret. Jag låtsades inte höra. YEAH, så rebelliskt.
Jag läste ut boken och brände mig på bröstet och i pannan. Haha.
Har käkat lite oliveoilchips och nu är det dusch som gäller.

Tänkte avsluta detta lov  på bästa möjliga sätt; tillsammans med dem som gör livet värt att leva, på fiket som gör pyttesmå muffins som gör det värt att vara fattig utan anledning.


(you)

puss.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits