my lighthose

Julenatten. Det är väl nu magiken skall ske, så varför inte vaka?

Jag gillar julafton, (olikt alla andra...........................apojkdf). Var otaggad ända in på dan före dan då man snällt fick lägga sig i soffan i vardagsrummet för att göra plats för julfolket.
Vaknade åtskilliga gånger under natten av kringvandrande morföräldrar som gått vilse i vårt ENORMA-inte hus och hundar som ville kissa och bajsa och granen som ville ramla på mig.
Vaknade grinigt men insåg att det var julafton och blev genast snäll igen. Man vill ju vara tomten till lags.

Sen vart det grötmat och klappihåret och pusspåkinden och ska-du-inte- ta en dusch-kanske-blicken från kära mor.
Sen flöt julafton på som den alltid gör.
Fram och tillbaka mellan häggatan 12 och industrivägen 13 och mammasläkt och pappasläkt och julklappar och julmat och jultomtar och julminusgrader och julhundar och julkramar och julmusik och julöl och julspel och julservetter och julefrid och julebråk.
Lika traditionsenligt och tryggt som alltid. Familjefint och kärleksfullt. Oavbrutna leenden och innerliga kramar.

Årets julklapp frick Bruschaan och den har vi nött i ett par timmar nu; Guitar-Hero III.
Årets minst oväntade julklapp fick Jonathan; Guinnes Rekordbok.
Årets mysigaste julklapp fick jag; fin-sjalen
Årets mest oväntade julklapp fick syster; En ko-dräkt.

Fint är det också med alla godjulekramen-smsen som trillar in, till julmathetsätarnas stora förtret. Det känns inte riktigt lika långt till alla fina vänner man välsignats med. Halleluja.
Och den härliga julaftonssentimentalitetskärleken sedan. Den går inte av för hackor såhär dags på det påstått mest kärleksfyllda dygnet om året.

You've got magic inside your finger tips
its leaking out all over my skin
everytime that i get close to you
you're makin me weak
with the way you look through those eyes
And all i see is your face
all i need is your touch
wake me up with your lips
come at me from up above
I remember the way that you move
your dancin easily through my dreams
its hittin me harder and harder
with all your smiles
you are crazy gentle
in the way you kiss

Ett fniss känns obligatoriskt: *hihihihihihiHIIhIhiHiHihhihIHihIh*


M. Julafton är fint.

Men klockan är juldag sedan länge och om 12 timmar är jag i Östersund och härjar med Linnea K to the arlsson och där skall drickas dricka och dansas disco.

God natt.




Slumpa namn i telefonboken på mobilen:

1. Jag heter - David Häggström
2. Jag gillar - Jan Zakolski
 3. Jag hatar - Luleå Taxi
 4. Jag är kåt i - TPA Taxi (höhö!)
5. Jag är verkligen super kär i - C Vikander
6. Snyggast i världen - J Olausson
7. Fulast i världen - Ljt Brännvall
 8. Äckligast i världen - V Lein
9. Muppigast i världen -  J Håkansson
10. Tråkigast i världen - M Anderback
 11. Jag ska satsa på - Sunderby sjukhus (jo tack!)
12. Bästis - Faxlåda
13. jag ska ha sex med - K Mårtensson
14. Hatar mest - R Antfolk
15. Jag har en hemlighet med - J Hörnlund
16. Skäms mest över - Mobilsvar
17. Är störigast - A Ahlmark
18. Vill jag gifta mig med - InfoDirekt
19. Utnyttjar jag - S Svensson
20. Är kär i mig - E Zetterlund

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits