single and fabulous

Sådär i allra, allra största hemlighet gör denna människa mig otroligt glad.
Just den sortens glädje och lättsinnighet som behövs när allt annat kräver största möjliga allvar och total utsugning av livskraften.
Viktiga samtal om absolut ingenting, viktigare samtal och någonting, närvaro utan krav och så, såklart, de där ögonen.
Tack för det. Tack för att du finns men inte existerar. För att du inte kräver någonting annat än ingenting.
Ingenting är det enda jag klarar av.

Jag har köpt jordgubbar idag. Känner att jag är värd lite vardagslyx och uppmuntran. Jordgubbar är allt.
Om jordgubbar var boyfriendmaterial skulle jag hugga direkt.
Men jag vet inte jag, om jag känner för att do an earthman. Earthmen har inte visat sig från sin starka sida såhär på senare tid. När sommarsäsongen var över så falnade ni allihop.
Bittra, övermogna, inte alls särskilt mogna eller annorlunda än dem man tror sig vilja ha, så man vågar sig inte på en ny sort.
Klart jag också blir bitter.
Någonstans har dessa erathmen fått för stor betydelse. Minns speciellt en sommardag för länge sedan, då det smakade extra gott.
Jordgubbar alltså, what a joke?!

big up och high five till Jossa på andra sidan norrlandsgränsen. Guldklimp.

P.S. Jag skulle aldrig ställa upp som modell för strumbyxor. Nylonstrumpr. Kalasbyxor. D.S.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits