it's in the way you say Good-Night

Livet rullar på.
Jag har pausat det mesta, har bara tid och rum för egoismen, packningen och psykologiprovet.
Känner mig positivt inställd till det mesta. Har inte tid för det här, men det finns mycket jag vill ha sagt.

Jag lägger det på hyllan jag snart måste montera ner. Då lägger jag det i flyttkartongen.
Sen kanske jag tar mod till mig och säger det rakt ut istället för att linda in det i mystiska, haschiga formuleringar och tar skiten som kommer som efterföljd.

Känns skönt att ha Johanna så nära. Känns skönt att Maja snart är på väg hem. Känns skönt att packa ner livet i kartonger, och få ordning på det lilla, näst intill obefintliga, trasslet som återstår.
Jag vill skylla det på något, några, men sådana rationaliseringar gissar jag är ännu ett brott mot alla dessa oskrivna lagar man förväntas hålla ordning på. Fucked up.
priori-jävla-teringar. You just gotta hate 'em!



Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits