she likes to hear you sing

Tänkte fokusera på det stora, goda, ljusa och trevliga för omväxlings skull.
Dessa moments som gör livet värt att leva, som gör sommaren somrig, gräset grönt och luften lätt att andas. Det som får musiken att spelas utan att behöva trycka på play och det som får mig att känna mig smal (maaaaaaaaaaaahahahhahahahha. jo men typ ändå?).

mm, where to begin?
Solen, alltid lika avgörande. Ständigt saknad när den håller sig frånvarande. Så kan solen ses som metafor för annat. Och annat behöver nödvändigtvis inte vara 'annat' i samma bemärkelse som tidigare, men samtidigt finns där så många likheter.
Anyway, solen.. trevlig.
the fact att jag har en bra hårdag oftare nu än förr, vilket förmodlign kommer att bättras på ytterligare i morgon. Lovin it.
Lön. equals jeans, skor och accesoarer.
Jordgubbar, och personerna man delar dem med och platserna man äter dem på. På en filt med sin finaste vän; på en solaltan med den vackraste man vet; ensam i en hängmatta överöst med lugn; på ett kalas; som dekoration på bra sex; hemma vid bordet.. jordgubbar.
Förvisso en liten del av allt det stora. Jordgubbar är frön,  stunderna är blommor. (..bottenrekrod igen)
Kuddar och allt fint som händer runtikring dem. Sömn och nätter fyllda av drömmar; att dela en kudde istället för att ha varsin (de få guldkantade nätter man har det privilegiet att somna bredvid någon); det sällskap en kudde kan ge, den förödande kraft den kan ha om man vill kväva någon; hur bra de suger åt sig saliv när man sover lite för gott.
Brumma. Denna skapelse som är mitt allt på jorden. Denna ständigt närvarande björn som fått ta så mycket skit genom åren, och trots detta aldrig viker från min sida. Min eviga sängkamrat. Denna vackra vän jag inte kan leva eller sova utan. Hon följer med mig i graven. Hon är allt.
Sockar med bra passform. Dissar hårt och brutalt alla tubsockar.  En morgon då inget stämmer kan ett par sockar, helst vita utan tryck, fixa det mesta. Har ett par favoriter med en tå och låg ankel som jag har svårt att leva utan.
SMS. lovin it. vad det än står. sms är lite magi. mycket magi. Förväntning och spänning och döden och kärleken och allt det där. sms är mycket.
Foton. moments.
Hemma. svårdefinierat. Har många hem, och var och ett med sin skönt förlamande trygghet. Hemma hos någon, i någon; hemma i våra hus; hemma hos mig, vilket kanske är det tryggaste; hemma hos mormor.. hemma.

ah. där finns så mycket mer. så otroligt mycket mer. Men solen, den på himlen, jobbade hårt idag och tog ifrån mig mycket kraft. Det är sömn som gäller.


you hear the music, don't ya?
God natt.


saw you make a perfect entrance
a beautiful cross reference
to every lost cause
all my obvious flaws and mistakes well
I don't need guidence
I know where I've laid them

have you come to help me leave find reasons to believe
to tell me where you've been
everybody wants to be the one most likely to have known
someone like you

I only wish that I knew
what happened to you
so many dreams snapshot scenes you are all real
sandi sue speedy bob hopey mary
I only wish I knew what happened to you

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits