56 Ambivalens

Här sitter jag på ett bibliotek och använder datorn för att skriva ut saker.
Jag har aldrig gjort det förr. Det känns inte bra.

Jag vet inte varför. Det borde kännas.. bra? Kanske till och med lite coolt? Hit hör läshuvuden och pluggisar med snygga dyra glasögon. Småsexigt och intellektuellt. Viktigt.

Men det känns bara lame när jag sitter här. Lite fattigt. Som att jag bor i en trailerpark och är gravid och utan jobb och kompisar.
Jag vill inte känna så.
Verkligheten är helt annan.

Jag är ju inte gravid. Vad jag vet.. Med ganska stor säkerhet.
Har ju förvisso hört om kvinnor som åkt in till akuten med magsmärtor och poff! så ploppar det ut en liten bejbi. Trots att de haft regelbunden mens och inte gått upp i vikt.

..men jag är ändå ganska säker. Annars vore jag i ungefär tredje månaden.

Och jag bor inte i en trailerpark; jag bor ingenstans.

Och jag har ett jobb. ..typ. Men jag vill ha ett nytt.

Och jag har kompisar. Långt, långt, långt borta.


..Jag hör nog hemma här. I min egen version av mig själv som bibliotekssittare.


Ska åka och köpa mig en dator nu. I min egen bil. Sedan skaffa mig ett nytt jobb, för att jag är snygg, charmig och o-gravid. Sedan åka hem och ta hand om dem jag älskar, för att jag är en medmänniska som ställer upp.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits