Enchanted

Ååh! Bubbligt, pastellfärgat och fnissigt.
Jag har tittat på Disneyfilm och min bristande verklighetsuppfattning pushades över gränserna.
Det är så fantastiskt med Prinsar och Prinsessor och talande smådjur och antagonister och magi. Haha!
Tänk vad fint det vore om omgivningen förvandlades till en färgsprakande musikal så fort en sinnenstämmning starkare än vardagskänslan tog vid?
Haha åh. Så fint.

Powerballader och happily ever after FTW!

Nej vet ni vad, om man skulle plocka ner sig själv till verkligheten igen.
Jag vill inte vara någon prinsessa och prinsar klarar jag mig utan.
Jag vill kriga och så har jag 2.FBS. höhö!

Jag pratade i sömnen idag.
Med pappa.
Och pappas kompis.
Och det var ytterst underligt.
För jag hörde honom fråga "Var det gott?" och denna fråga ställdes inte till mig bara i närheten av mig där jag låg och drömde mig bort.
I min lite sömndruckna hjärna tolkades detta som "Vem har kommit med lådorna?".... Såklart!?
Så jag började gladeligen berätta att de här lådorna har Kallekalle kommit med och det är mandariner i dem. Om ett tag kommer Maja med chokladlådorna så han behöver inte oroa sig.
Då skrattades det och pappa klappade mig på huvudet och förklarade för Kenna att jag var väldigt trött efter allt som hänt och att jag ofta pratade i sömnen, varpå irritationen steg hos mig.
Varför är det så svårt att fatta varifrån lådorna kommer ifrån? Så jag pratade på ett tag tills jag vaknade till ordentligt och frågade pappa vad det var jag pratade om.
Lattjo!
Har förövrigt drömt jävligt underliga drömmar på sistone. Mamma skulle ha tvillingar och lieutenant sunshine och jag simmade isvaksbana på mormors bakgård varpå han svall opp till det oändliga och blev någon sorts superherokindaguy. Och vi kramades farväl genom mormors badrumsfönster medan änglarna sjöng i fjärran och rosenbladen föll från ovan.
Vackert!

Well, knappa två timmar kvar innan det är dags att bege sig mot Umeå, nyårsfirande och shopping.
Kanske fördriva tiden med lite hälsningar och dylikt?

Björn Gustavsson: Jag är upp över öronen, totally and completely, truly, madly, deeply, forever and ever in love with you. Du får mig!
Spice Girls: High freaggin' five! Så jädra nice att ni hittat tillbaka till varandra, grrls!
Viktoria Silvstedt: Jag ber om ursäkt för att jag inte förstått ditt riktiga efternamn förrän nu, men erkänn att SILVERSTEDT klingar lite bättre? Tack för att du finns och får alla oss andra brudar att framstå som genier. Puss.

Pojkhumor
13A. Jag saknar dem. Det var (ÄR!) ett jädra trevligt logement.
sunshine,  reasons to live osv. Favoriter!

Hejdå!

slides

Så var juldagen över.
Och annandagen också för den delen.

Party-Karlsson d.ä., a.k.a. Linnea och jag tog gammsaben till Östersund för att svira till det med kändisar och visst löst folk.
Väl där dök a Jossa upp och vi drack vin och uppdaterade oss på varandras liv innan det var dags att rulla mot le krog.
Det var ungefär nitto år sedan jag var ute och dansade och umgicks med flickor så jag var lite nervös och vilse till en början, men fann mig snabbt då både Kalle Kalle, Sahlin och Ögren dök upp på marites dansgolv.

Åh fniss, det var en fin kväll, bortsett från avslutet. Men sånt händer när man nyper 13åriga brats i baken och skrattar åt deras frisyr, i guess.
Thank you, Linneadarling för att du tog med mig på östersunäventyr!

Snart är det nyår och jag borde bege mit till Umpe för att styra upp, om jag orkar. Mot Bryssel bär det av den 1a, och det med nattbuss till sthlm. Så en minor konflikt mellan common sense och partybrullan i mig som säger mig att en partynatt i Umeå på nyår kan bli trist för kroppen dagen efter.
Vi får se. Jag vill träffa Umeåfolket (OCH TINNY!).

Jag är taggad på livet iallafall.


Maja min Maja, jag blir så stolt och glad. Känn inspirationen gott folk!
Låt denna fantastiska människas ord ta plats i era huvuden och plantera sig där.

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=993891

my lighthose

Julenatten. Det är väl nu magiken skall ske, så varför inte vaka?

Jag gillar julafton, (olikt alla andra...........................apojkdf). Var otaggad ända in på dan före dan då man snällt fick lägga sig i soffan i vardagsrummet för att göra plats för julfolket.
Vaknade åtskilliga gånger under natten av kringvandrande morföräldrar som gått vilse i vårt ENORMA-inte hus och hundar som ville kissa och bajsa och granen som ville ramla på mig.
Vaknade grinigt men insåg att det var julafton och blev genast snäll igen. Man vill ju vara tomten till lags.

Sen vart det grötmat och klappihåret och pusspåkinden och ska-du-inte- ta en dusch-kanske-blicken från kära mor.
Sen flöt julafton på som den alltid gör.
Fram och tillbaka mellan häggatan 12 och industrivägen 13 och mammasläkt och pappasläkt och julklappar och julmat och jultomtar och julminusgrader och julhundar och julkramar och julmusik och julöl och julspel och julservetter och julefrid och julebråk.
Lika traditionsenligt och tryggt som alltid. Familjefint och kärleksfullt. Oavbrutna leenden och innerliga kramar.

Årets julklapp frick Bruschaan och den har vi nött i ett par timmar nu; Guitar-Hero III.
Årets minst oväntade julklapp fick Jonathan; Guinnes Rekordbok.
Årets mysigaste julklapp fick jag; fin-sjalen
Årets mest oväntade julklapp fick syster; En ko-dräkt.

Fint är det också med alla godjulekramen-smsen som trillar in, till julmathetsätarnas stora förtret. Det känns inte riktigt lika långt till alla fina vänner man välsignats med. Halleluja.
Och den härliga julaftonssentimentalitetskärleken sedan. Den går inte av för hackor såhär dags på det påstått mest kärleksfyllda dygnet om året.

You've got magic inside your finger tips
its leaking out all over my skin
everytime that i get close to you
you're makin me weak
with the way you look through those eyes
And all i see is your face
all i need is your touch
wake me up with your lips
come at me from up above
I remember the way that you move
your dancin easily through my dreams
its hittin me harder and harder
with all your smiles
you are crazy gentle
in the way you kiss

Ett fniss känns obligatoriskt: *hihihihihihiHIIhIhiHiHihhihIHihIh*


M. Julafton är fint.

Men klockan är juldag sedan länge och om 12 timmar är jag i Östersund och härjar med Linnea K to the arlsson och där skall drickas dricka och dansas disco.

God natt.




Slumpa namn i telefonboken på mobilen:

1. Jag heter - David Häggström
2. Jag gillar - Jan Zakolski
 3. Jag hatar - Luleå Taxi
 4. Jag är kåt i - TPA Taxi (höhö!)
5. Jag är verkligen super kär i - C Vikander
6. Snyggast i världen - J Olausson
7. Fulast i världen - Ljt Brännvall
 8. Äckligast i världen - V Lein
9. Muppigast i världen -  J Håkansson
10. Tråkigast i världen - M Anderback
 11. Jag ska satsa på - Sunderby sjukhus (jo tack!)
12. Bästis - Faxlåda
13. jag ska ha sex med - K Mårtensson
14. Hatar mest - R Antfolk
15. Jag har en hemlighet med - J Hörnlund
16. Skäms mest över - Mobilsvar
17. Är störigast - A Ahlmark
18. Vill jag gifta mig med - InfoDirekt
19. Utnyttjar jag - S Svensson
20. Är kär i mig - E Zetterlund

contagious

En svacka senare.. Kroppjävel.

Jag vill iväg och iväg igen.

Susanna And The Magical Orchestra - Believer


tell me sweet little lies

(ALLTSÅ SERIÖÖÖÖST NOLL TIMMARS SÖMN INATT! GÖR DET INTE!)

Allt som får plats i mitt sömnlösa huvud är; Hur snygg måste jag vara idag för att väga upp för hur ful jag är i kroppen? 
I kroppen är jag sömnlös, öm, slö och trött.
Ska jag go all the way och let it shine trough med morfars randiga lånkisar, en sunkig tröja som är upphittad i nån soppåse märkt 'pappas kläder som han ångrade att han köpte 1852' och ett par av mammas 'men de är ju så sköna att promenera i' -skor 
ELLER
ska jag balansera upp kroppen med ett oemotståndligt yttre och låta märkesbögen i mig go creative?

Ouff. Att ta beslut såhär på morgonkvisten är krävande.


http://mariakarlson.blogspot.com
2FBS.pixbox.se

mood of today:

Bonde do role - office boy
-''- - James Bonde
bitchee bitchee ya ya ya - f''k friend
peaches - two boys for every girl
-''-  i'm the kinda
och alltid, oavsett humör;

Justice - DANCE

I will always be your soldier

Last week.

Har undanhållit er tonvis av underlag för skvaller, diskussioner, motsvarande.
Men jag låter det vara osagt av den enkla anledningen att det är så förbannat orelevant i mitt liv atm.
Allt som rör sig i mitt huvud och mitt stackars, lilla, konfunderade hjärta är mina people (och med people drar jag perallellen till Cristina och Meredith's Person-thing. JAAAA Greys Anatomy!) på F21.

Som jag tidigare, lite luddigt och inlindat i trista metaforer, nämnde så har jag och försvarsmakten gjort slut.
Jag är för sjuk för att stanna och för att orka fortsätta tjänsten efter jul. FM vill inte dra på sig någon stämningsansökan och jag vill ju faktiskt bli frisk. Därav skilsmässan. 
Vi skiljs dock åt som goda vänner, och mina pojkar på 2.FBS will always be.. ja, sådär rosaluddigt, honungskladigt och underbart mina, bara.
Tiden med grapparna är inget jag lägger i högen av osorterade minnen. Fuck no. 
Jag tapetserar snarare upp de minnena runt hela lillhjärtat och glömmer den aldrig. Någonsin. 
Det är oförklarligt och oförståeligt för utomstående (det är ett trist ord, i totally know, men jag orkar inte sitta och hitta synonymer som passas bättre och låter mindre kantigt) att förstå hur det känns.
Jag tror inte ens grabbarna kan förstå hur mkt de faktiskt varit mina mentala kryckor den här perioden då gudomliga exkrementer opphörligen rasat ner över mig.


  Har till åtskilliga personer, stjärnbeströdda och icket, uttryckt mig att det är med blandade känslor jag lämnar detta bakom mig. Det är en lögn av oöverskådlig storlek.
Det enda som känns är något som enbart kan förklaras som en molekyl av separationsångest, vilsenhet och förtvivlan.  
Fo'sho', det är naivt att tänka, tro och hoppas att allt skulle ordna sig än om jag stannade. För det gör det ju inte.
Ska jag bli frisk, vilket jag ska, kan jag inte vara kvar.
Orättvisa är det enda ord jag orkar komma på. Orättvisa; för det är det kan man inte rå sig på. Det går inte att styra över och den hälsar ju förfan enbart på när man absolut inte vill ha påhälsning.
Jämförelsevis då man har slut på kafe, det är ostädat och 94587385 ölflaskor ligger och skräpar, en naken, nyknullad man i sängen, så kommer mormor på oanmält besök.
Fast det är inte orättvisa, det är bara oflyt.
Men det var en rolig och upplyftande tragikomisk tanke i allt mitt nattsvarta svammel, inte sant?
hea-hea-hea.
Nej, orättvist känns det då man hittat sin dröm, byggt sitt luftslott och faktiskt flyttat in så kommer någon och river skiten. 
Jag var förberedd på att inte ORKA, det lilla nederlaget hade jag med någonstans med i beräkningarna vid inryck, men inte det här.
Annat pissigt med orättvisa är väl just det faktum att det bara är att acceptera. Man får aldrig chansen att ta fighten so to speak.
Ett par tårar till räknar jag med, men planB har redan satts i rullning och life will go on. Utan vad som kommit att bli något av det viktigaste och tryggaste jag har i livet.

För JUST JA; trygghet är det största och mest sanna ordet att beskriva 2.FBS med.
En trygghet som inte går att fiinna någon annan stans.

Nej. Räkna med åtskilliga inlägg då jag höjer dem till skyarna; mina hjältar, bästa vänner och krigare i kamoflerade stridsutrustningar.
Jag kommer aldrig mer behöva drömma om riddare i skinande rustningar, för jag har dem.
Må det geografiska avståndet vara hur stort det vill: Mitt emotionella avstånd till dem är menlöst litet.

Nu orkar jag inte skriva mer, för jag har mer inventering att göra och därefter en fabulous last week med mina stora kärlekar att se fram emot.

Love of my life, my soulmate
You're my best friend
Part of me like breathing
Now half of me is left

I don't know anything at all
Who am I to say you love me
I don't know anything at all
And who am I to say you need me

Now you're a song I love to sing
Never thought it'd feel so free
Now I know what's meant to be
And that's okay with me


Oh, I built so many temporary bridges
That would only hold your love for just a day
I can see there's nothin' I can do to hold you
But there's one thing you can never take away
And you'll go down as my greatest memory
Today's the day I always prayed I'd never live to see
Oh you built me up and now I'm leavin' you
But you'll go down as my greatest memory
Oh, I hope you find someone to paint your rainbow
And all the dreams you pictured in your mind
Oh, I still don't know the reason why I'm leavin'
But every trace of you that's left behind
Will go down as my greatest memory
Today's the day I always prayed I'd never live to see
Oh you built me up and now you're leavin' me
But you'll go down as my greatest memory
Yes you'll go down as my greatest memory


It's over

De har gjort slut med mig nu. Som väntat. Dock har jag lyckats förhandla mig till en, kanske till och med två veckors öppet förhållande för att fördröja signerandet av skilsmässopapperet.
Ang. sorgen finns där inga ord tillräckliga.
Alls. Någonsin.

In every breath

Det är dumt att knulla. Så gör inte det, även om det känns trevligt ibland.

hits