No preassure.

Jag är lite orolig för mitt nya, lilla år. Hur ska jag få det att förstå att jag kommer att älska det oavsett?
Jag packade bara en klänning. Och jag packade bara ett par skor.
Jag hoppas 2010 tar det på rätt sätt. 2009 också för den delen.

Skellefteå nu. Utan snus i två timmar försmäktar jag i detta hus.
Bäst att fly, helst till det Lundgrenska palatset på andra sidan berget.
Klippa håret som aldrig blev klippt under gårdagen. Grådagen.
Älska någon saknad och titta på ett nyvaxat bröst.

JO!
Loggade in på alla häftiga communitys från förr. De man aldrig talar högt om.
Skunk, Apberget, Lunarstorm osv.. Och ja, jag har kvar mina användare.
Hittade min gamla humor som gått och lagt sig.
HERRAH!


Vilket är ditt bästa minne från i sommar?

– ALLT KARRA!

 

Vad stoppar du helst i munnen?
– men KARRA!

 

Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
– KARRA!

 

När var du lyckligast?
– När jag åt karra så jag svimmade

 

Vad går dig på nerverna?
– karra som tar slut!

 

Fågel, fisk eller mittemellan?
– karra

 

Donken, Frasses, Mias eller Max?
– karra

 

Vilken är din favorit-tarm?
– karra-tarmen

 

Hur skulle det gå för dig i ett IQ-test?
– bra, om jag fick äta karra

 

Vad saknas på apberget?
– KARRA!

 

Titta ut, vad ser du?
– karra. Överallt.

 

Vad skulle du ändra på om du var statsminister?
– käka sjukt mycket karra hela dagarna

 

Brukar du ha smör under marmeladen på macka...
– bara karra. Alltid karra.

 

Vilken är din drömbil?
– Karra-bilarna!

 

Vad skulle du aldrig kunna jobba som?
– kasta karra. OMG?!

 

Godaste ölen?
– smakar karra

 

Vad tycker du om Johan?
– han är snål med sitt karra

 

Har du haft någon könssjukdom?
– nej, men jag har karra

 

Vad är ditt största "hjältedåd" någonsin?
– käkade karra i flera veckor

 

Är Fredrik Reinfeldt en bra statsminister?
– om han gör allt karra gratis

 

Bästa minnet från 2006?
– allt karra

 

Skriv ett ord som beskriver dig, på samma bokst...
– m-karra

 

Vad är det pinsammaste du varit med om?
– allt karra tog slut

 

Varför heter det rusningstrafik när bilarna kör so...
– för att alla vill ha karra..

 

Vilken typ av gröt tycker du bäst om?
– allt med karra i!

 

Ifall du måste välja, att få en svans eller att avslut...
– helst karra

 

Vad är ditt nuvarande yrke?
– käka karra

 

Beskriv dig själv med en låt?
– karra!

 

Vem/vad gör dig lycklig?
– karra!

 

Har du någon speciell fritidsaktivitet?
– käka karra

 

Hur skulle du avsluta den här meningen? Om ja...
– karra skulle jag inte dela med mig

 

Vad betyder mest, kärlek eller framgång?
– KARRA!

 

Vad äter du helst framför teven?
– KARRA!!!!!

 

Varför svarar du så aggressivt när det kommer e...
– för att jag inte fått tillräckligt mycket karra

 

Var handlar du oftast din mat?
– där det finns mycket karra

 

Vad gör du först när du vaknar på morgonen?
– käkar karra

 

Hur blir du av med ilska?
– käkar karra

 

Du teleporteras! Var önskar du att du hamnat?
– där det finns mycket karra

 

Gillar du surströmming?
– jag gillar karra!

 

Vad luktar du?
– karra

 

Vad spenderar du helst 1000kr på?
– KARRA!

 

Vilken är din favoritost?
– bara det smakar karra är det gott

 

Kaffe eller te?
– karra

 

Om jag säger Japan, vad svarar du då?
– karra!

 

Vad är ditt drömyrke?
– käka karra hela dagar

 

Vad är din nuvarande civilstatus?
– jag har iallafall tröstkarra

 

Vad är du världsbäst på?
– käka karra

 

Vad äter du helst när du är hungrig?
– karra

 

Vad är den perfekta presenten?
– karra

 

Vad gör du när du är hemma?
– käkar karra

 

När var du som mest utmattad?
– när jag käka massa karra flera dagar i rad

 

Hur ska en bra kväll se ut?
– mycket karra

 

Var skulle du helst vilja bo?
– i karra-land

 

Någon sorts maskin eller apparat du önskade fa...
– nån som sprutade ut karameller närhelst man behövde

 

Grattis! Du har nyss blivit inlåst i valfri byggnad i ...
– varsomhelst där det finns mycket karra

 

Vad brukar cirkulera i dina tankar när du tar en p...
– karra

 

Hur sover du?
– bara jag har karra i magen är det lungt

 

Om du fick önska dig en sak, vad skulle det vara?
– karra. definitivt

 

Tror du på Tomten?
– om jag får karra

 

Vilken är din största skräck?
– att allt karra tar slut

 

Vad bor under din säng?
– karra. gamalt karra

 

Hur får man dig på bäst humör?
– karra!

 

Vad skulle du ta med till en öde ö?
– karra

Kunskap




-Dubbelsex i januari. Kapade bort epitetet Silvernunna från livet och det rejält.

Hahahaha! Vem fan är jag?
Fjantansikte.

Jag gör iallafall som jag borde och inte som jag vill.
Det kan bli bra.
Måste bara packa en klänning. Diska en disk. Slänga en sopa. Klippa ett hår. Titta på hockey.
Städa. Bestämma mig. Falalalalaaa.

Nu blir det Nationalensyklopedin - The game. Och jävligt mycket kladdkaka.

P.S. 7 antagna på FoK. Måtte det vara sex jävligt skojiga typer. Amen.

katten musen tvåtusen ..tio

2009 var inte så jävla 2009 ändå. 2009 var såå 2008.
Januari var okej: Jag var ganska smal och nybliven fru.

Året slutade efter big 22. Mycket lite var väldigt roligt.

Höjdpunkter:
-Kollektivt. Flyttade in i ett mansion.
-Dubbelsex i januari. Kapade bort epitetet Silvernunna från livet och det rejält.
-Pingpong med Marran. Fruarna + Berlin = sant
-Bragdguld 2009-05-13
Hej.
Jag enhandsöppnade nyss snusdusan utan att sprätta förseglingen.
WHADUP!?
-Juni, juli, augusti. Vindarna är varma då. Turnerade Norrland hela sommaren.
-Ibiza med girlzen
-2009-11-14 Jag blev mamma Till mina barn

Slut.

Tvålaxtio: Kom som du är.

WHAT WOULD JESUS DO?

Fick en liten idé inatt. Dumt att verksamheten som bedrivs i outvilad hjärna sällan är att lita på.
Gör man som man vill eller som man sagt att man ska?

The end of life as you know it

Man känner det så tydligt.

candyshop

FäZzt!

I'm a seasoned vet when it come to this shit
You melt in my mouth girl, not in my hands

Ett enda uppdrag: Undvik ambulanser.

Hit the road, Maria.

Full of grace

Jag älskar min släkt. Fan, vilket bra gäng vi är. Legendarisk julafton. Kärlek. Mitt hat not massutskickade julhälsningar håller i sig. Och önskningar om god jul på fejjan räknas inte. Nu vill jag sova, men tydligen måste man dricka champange först.

Dipp

Dagens wis: Gör glad. Bli glad.
Dagens wis II: Undvik idioter som gärna stavas 'vilken fruktansvärt, jävla, satans cp' i SMS.

Jag låter blicken möta andra ögon i en främmande stad

Aldrig har väl sömnen känts så ljuv. En dag att aldrig glömma; att vilja stanna vid men ock trängta den nästa. O, onsdag, du dag före dag; gry! Jag har hittat hem. Allt. Är. Bra.

Fler glada nyheter

Inte var det många som trodde att jag skulle sitta hemmavid såhär i juletid, allra minst jag.
Men nu sitter jag här.

Känns det särskilt bra? Njae.
Men en får väl baka sig till en skvätt välbehag. Tänkte mig också en läpp full av snus, ett bord fyllt av skvaller och en tv full av skit. Allt för att fly.

Vill någon planera det sista av detta 2009 åt mig?

no one can lift the damn thing

Ganska många minuspoäng solidaritetsmässigt. Ganska många pluspoäng till egoismen.
Jag känner bakslagen och tänkte fram till för en stund sedan 'Låt det vara bra tills det inte är det längre.'
Ganska få, faktiskt en, gör jävligt mycket för att få även det att fallera.
Irrationell är jag nu när jag en gång för alla åker hemhem.

Farväl.

mjau

Jag vet inte om ni vet att människor är bra?
Lovedoveglove.

Godnatt

Can I kick it?

En liten känsla av panik, så ock besvikelse.
Mobilen har såklart slutat fungera. Igen. Också.

En får försöka glädjas åt vintervädret. Kanske också en skvätt åt kurslitteratur och allt vad som komma skall.
Snus är också bra. Alltid.


Nysnöromantiken

Det ser kanske inte mycket ut för världen, men hade ni stått på valfri balkong i söderläge på Gluntens väg 4 runt 06.30 imorse..
Snömörker och 24 lyktor som lös tacksamhet och barnslig lycka.

Det är klart jag dedikerar den till någon. dU vEt vEm dU äR.. eftersom jag sa det.

Jag är löjligt nöjd. En och en halv timme och 300 snöbollar.
Morgonpigga grannar applåderade mig från sina balkonger.
Förfrös väl en och annan tå men det var det värt.

Jagar nu bort det frusna i mina fortfarande isande tår och fingrar med en stor kopp nyponsoppa och längtar mig tillbaka ut.
Om magen vill åker jag ner på stan och flanerar senare. Baraföratt. Kanske jag flanerar mig rakt in i någon jag saknar men inte kunnat kontakta. En Maja kanske. Eller så flanerar jag vilse och hamnar i Luleå. Där borde jag bygga tusen snölyktshjärtan.. Ja. Det borde jag.


The Magic Fields - Book Of Love

potatis

Det gör så ont att inte vara i Köpenhamn.
Hur kan man vara så urbota dum att missa det?

åååå.

=)

Godmorgon småfåglarna =)

jag har sovit jättegott inatt =)

Jag känner mig glad. hihi. =)


....................................................................................................................=)

ett till tusen och alla kilon mjöl

Sämsta jävla dagjäveln i mannaminne.


i will send for you

Jag kan inte sova. Na na na nananaa..

Om jag vore cool skulle jag skriva något coolt.
Jag vill verkligen göra det. Vill att alla ska veta hur cool jag är. Jag vill att ni ska sitta hemma och tänka 'Fan vad cool hon är..'

Men jag utvecklade under året någon sorts integritet som gör mitt kändisskap ont. Och som om inte det vore nog så föddes också en medkänsla som gör mina medmänniskor gott.

Alltså borde jag förkasta min inledande brödtextmening och istället skriva: 'Om jag inte utvecklat en känsla för integritet och medkänsla skulle jag lämna ut både mig själv och medmänniskor, men..'
Sålunda borde ni, som de intelligenta och eftertänksamma människor ni är eftersom ni hittat hit, verkligen sitta därhemma och tänka 'Fan vad cool hon är..'

Ja. Väx upp.


Å ANDRA SIDAN..

Nä.. Fast jo!

Nej förresten.
Godnatt.

censur

Okej. Kräkset och bajset var för mycket. Ville bara kräkas igen när jag läste mina egna ord.

Allt jag egentligen ville ha sagt var att jag igår kräktes då jag såg en bajskorv. Så äckligt är bajs.
God natt.

och Gud såg att det var gott

Det var så bra att man blir förbannad.

Har ställt in resan ytterligare. Totally worth it.
Andra resor var också nära att ställas in vilket det såhär i efterhand, då man säkert fastställt att den inte ställdes in, fnissas en hel del åt.

Hade tänkt mysa med barnen ikväll, men mina små fågelungar har alla flugit iväg.
Kvar sitter jag med alltför mycket tid att tänka på sånt som hände nyss.


Allt är dåligt

Här sitter jag och skjuter upp avfärden ytterligare.
Jag kan verkligen inte drista mig till att packa min packning och åka min åkning och jula min jul.


Min frisyr är inte helt dålig dock.



Heller inte dåligt är att jag är antagen till utbildningen. Även om vi redan visste det är det alltid skönt att ha på papper.. mail. Whatev.
En liten bit av verkligheten som spelar i mitt lag.

reds. anm. + knep&knåp

ang. rubriken "ondskan" åsyftade jag ingen särskild; endast världen i sig, den lille.
Övriga kommentarer låter vänta på sig.

i övrigt, och det ganska orättvist: Jag känner en översvallande kärlek för familjen och är glad att de alla lämnat blå märken på min kropp att ta hem över julen som små söta påminnelser om sådant ni aldrig får veta.

Särskrivning menad. Häj.

I would like us to sway
slow dancing further away
from this place

Speak gently tonight
Just a whisper, to make us ignite
Your headache is gone
and so are we by the first light of dawn

I would like us to sway
slow dancing further away
from this place

biggest the best

En annan boostar sig ur skiten som sig bör: Bajen, bärs och rakade brudar.
It's friday you're in love with me.

Ber världen allra ödmjukast om ursäkt för mitt bortfall på stjärnhimlen.
Tillbaka är man och bättre har det aldrig sett ut.
bla bla wläh harder better faster stronger

(och detta, kära vänner, är attityden ni får dras med tills det känns okej på rktigt. Vill ni klaga har jag numret till ansvariga. Det kan vara lite irriterande. För alla. Allra helst för mig då jag proklamerat stenhårt för det där med att vara snäll.)

Hejdå töntar

got you high

Jag gillar streck och linjer idag. Och det är bra.

Det är inget jättesteg, som tillexempel att älska mango, men det är heller ingen regression.
Därför nöjer jag mig med att gilla streck och linjer. Bra bra bra.

Livscoacherna

Jag gör som jag blivit tillsagd: titta på film. ..ER. Filmer. Tittar jag på.

FYI

JAG HAR FAKKING ONT I HALSEN!!!!!!!!!!!
Så ont att jag mår illa då jag snusar.
OCH ÖVERDOS PÅ SOCKER PÅ DERÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

XoXo

inuti mig

Misslyckade försök att radera det då konsumerande konsumerar nu mig.
Jag borde åka till Luleå. Till Stockholm. Till Skellefteå. Hem.
Istället sitter jag här och kan inte skriva annat än texter som luktar queerfeministiskt.

Inget fel i det, n to the ej, bortsett då från misslyckandet att radera det då konsumerande.


Dagens quis: Får man ..duvet?

Tacksam för svar.
XoXo

Ondskan

Världen - Maria: 1-0.

..men vänta ni bara.

hits