maybe everything was wrong afterall

försök 987439874 att skriva blogg ikväll.
efter 893509+43239084758403921+234566 att skriva något vettigt.

sömnbrist delux  försvårar det mesta. Men vad gör man? Snälla säg mig; vad gör man?
Sömnen vill inte ha mig, så inatt dissar jag tillbaka.
Jag ignorerar honom (ja, jag tar förgivet att sömnen är av manligt släkte så länge han beter sig såhär.) tills han inser att han faktiskt vill ha mig.
Jag gör det svårt för honom, medvetet. Speciellt ikväll. Ikväll skiter jag fullständigt i honom.
Har bestämt mig för att göra en Carrie på riktigt; så jag har bunkrat upp med kaffe med chokladsmak i min thermosmugg, satsumas, extra starkt skit, laptopen, mjukisbrallor och älskade Majas tröja som jag älskar sönder.
Så, här sitter jag nu i sängen, men glasögonen på nästippen och håret i en afro-i-morgon- frisyr och väntar på blixtarna från ovan som ska förse mig med egenskaper jag saknar; förmåga att skriva, beröra och vara viktig.

Men jag dricker inte kaffe, jag tycker att kaffe smakar satan. Det är mest för att få använda thermosmuggen och för att kunna låtsas vara någon jag inte är.
En liten flykt. Ännu en.
    Satsumas irriterar jag mig på, för jag tycker att de ska heta något mer likt apelsin. Jag tycker att nektariner och satsumas kan byta namn. det vore mer logiskt.  
   Laptopen är jag spyless på, för även om den är min allra käraste och viktigaste ägodel just nu, så är det tragiskt nog den/det jag spenderar mest tid med.
På snart tre år har jag spenderat mer tid tillsammans med den än mina vänner.
   Mjukisbrallorna är fula och otvättade, Majas tröja får mig att sakna henne  än mer än jag redan gör.
Glasögonen sitter på nästippen för att jag inte har ork att sätta dem på rätt plats. Det är enbart irriterande när de halkar ner och jag vet att jag ser retarded ut. Tack och lov är jag ensam (herregud, det är inte alls tack och lov att jag är ensam. Hellre är jag ful och tillsammans med någon!) och afro-i-morgon-frisyren gör ont i hårbotten.
Blixtarna har hittills uteblivit, så varför skulle någon komma inatt?

bittra bittra satans jävla bittra Maria Karlsson.
ÅÅÅHGH!


Egentligen är det inte alls en sån här kväll. Det är en helt annan sorts kväll. och natt.
Egentligen vill jag få slut på allt; skrika ut det. får för mig att då kanske det inte är mitt problem längre. Då kanske någon annan kan ta över rodret, styra bort mig från (nu blir det djupt) stormen och hjälpa mig i land.
in absurdum.
Det var något som lossnade, på gott och ont.
it's all to much.

3 timmar tills väckarklockan ringer.
Somnar jag nu vaknar jag aldrig. Om ett dygn är jag efter-full.
Vart tog meningen vägen?

everything is coloured in you

Jag har varken tid, råd eller rätt att deppa, hell no.
Jag har världens bästa vänner, världens finaste familj och DC++. Det är allt man behöver.
Hö-hö.

Tung dag.
Var lika trött som Lars Lejonborg ser ut att vara och tappade ut köttfärssås på hela mig. Så halkade jag och bröt kroppen mitt utanför MVG också. Hurray!
   Lunchade med Lina vilket självklart gjorde dagen lite lättare. Min kattavaktarpresent har onekligen varit välbehövlig och välanvänd denna första del av vecka 39. Jag lunchar hejvilt på stan.
Min söta bror med vänner kom och hälsade på på arbetet, och när de gått så kom Linnea och Larry.
Genuint Hurray!

Regnet till trots tog jag mig en andra joggingrunda. Lätt att andas med regn i luften.
Joggingrundan satte i sin  tur igång tankarna och stängde av det onödiga och obehövliga.
Försöker få ut det i word men det blir ju förihelvetesjävlar bara skit av alltihop.
Oförståeligt och jävligt. Vad fan har jag gett mig in på för skit?
Jag kunde ju har gjort vad som helst; typ forskat om ishavsräkor eller fotat mitt öga och skriva med sotra och små bokstäver och göra en utställning som heter *sVarTa tÅraR*.
Men en jävla bok?! Vilket misstag. Vilken förlust.

nåväl, snart fredag och hemresa och jag har inget bättre för mig än att fundera på möjliga outfits.
Så, nu ska jag gå och fundera.


Best in show today:
'Ey, er du ett tåg eler?'

wash away

Jag har inget försvar för gårdagens förnedrande, oh yes you heard me; förnedrande, inlägg.
Bakåtsträvan, totally.
De kommer sällan numer, de där kvällarna, vilket jag är evigt tacksam för. Jag har viktigare skit att ta itu med.

-Svensson hälsade på idag. Vi hade morgonen för oss själva, tog senare en lunch på stan och minglade runt.
Jag LÄNGTAR så otroligt tills hon kommer hit på heltid. Cindy-fuckin'-rella, ta dig där bak, ty Linnea; she's the best, fuck the rest.
Vi minglade, förövrigt, in på Red Dragon. Ne-he-r-vo-si-te-heet!
Har ritat om tattoon för trehundratjugoelfte gången, målat den i bläck på min arm  (det var jävligt bra genomtänkt eftersom vi bara har t-shirts på jobbet. Heja, heja!) och kommit fram till att jag komponerat ihop den snyggaste tatueringen i stan.
 Och vad passar bättre än den snyggaste tatueringen i stan till den snyggaste bruden i stan? Jag bara undrar.
Den 11 är det dags. Det blir dyrt.

-Ingen löparrunda ikväll. Träningsvärken är från underjorden, vilket ger mig o-så-bra selfconfidence inför inryck. Men vafan, jag har 10 månader på mig.
JAG SKA BLI MILITÄR HÖRRNI! Woooh!
Jag vet, jag vet, för vissa är det fullständigt oförståeligt, men jag kan knappast bry mig mindre om vad ni tycker.
För mig är det en dreamcometrue och en motivation att stiga upp om mornarna.
Hell, jag ska rädda världen och måste lära mig hur saker och ting fungerar, då främst jag själv.
 What better way?

-Att blogga är så jävla hett. Sure thing, alla säger att det är so last season, men nu säger jag att det är so right now, okej? Privatbloggar is the shit.
 Klickbloggen å andra sidan är fullständigt värdelös. Tjejerpastureplan likaså.
Sorry gals, men jag gillar det icket.
Jo visst, de skriver om sina jobb och alla häftiga och snygga människor på sture och skvallrar och funderar över vilken färg på läppglanset som passar bäst när solbrännan börjar blekna, de berättar om senast de slingade håret på drottninggatan81and so on, men det går inte hem, inte hos mig.
        Och jag kan väl erkänna en underliggande avundsjuka; jag vill också vara smal, snygg och lång och mingla med bratZzZz och dricka dyra drinkar och göra listor över otrevligt stureplansfolk. But still?! 
      Jag gillar personer som lämnar ut sig själva istället för att skriva om andra.Kan förvisso känna ett mindervärdeskomplex vad gäller tema på bloggen.
 Everyone har något alldeles särskilt som ligger dem varmt om hjärtat; själv bara fläker jag ut mig själv.
Men jag gillar det; mitt största intresse är Sara Maria Ulrika Karlsson and was' happenin' around her.eller njae, inside her är kanske mer rättvist. kanske.
Men vad vet jag, kanske vill ni hellre läsa om senast jag klippte mig?
Det var på Linneas bakgård någon gång i början av augusti. Jag permanentade mig också. Blev nöjd.
Senaste klädinköp?
Sist jag var hos mormor: whyreds Kirsten grey-byxor, strayboys dixie-t-shirt och filippaK's niki silver button pants.
Sist jag festade?
Vilhelmina 15-16/9 på hotel wilhelmina och Krogen.
favoritläppglans?Langom juicytube: berlingot
Snyggaste brud jag vet? Shannon Sossamon, Caroline Winberg och Katherine Moennig
Snyggaste grabb? Jake Gyllenhaal, Gustav Norén och Nis på sthlmsgruppen


need more?
well ask me.

nu ska jag sova. 

long, long road

Darriga ben, av flera anledningar; Höstens första joggingtur, som gick lättare än väntat, sömnbrist, lång arbetsdag, människor som eroderar den solida plattform jag lyckats bygga upp.
Vad är det för mening att bygga murar, om man inte har någon mark att bygga dem på?
well, bäst att lista ut det nu, I guess.
Det är jobbigt att möta varenda ord 'fel' och sedan vara rädd för vad mitt 'fel' kan komma att orsaka.

Jag skyller allt på sömnbristen och sömnbristen på sockerruschen från igår och sockerruschen på kakorna och kakorna på Kicki. Ledsen Kicki, men jag orkar inte skylla på mig själv ikväll.

Your hands were covered in paint/The pillow smothered my cry/You were half charmer half snake/I lived in dreamtime/But I'm alive; I survived you/And the bitter taste, the years I wasted/All the hate is gone/'Cause I'm Alive
Some nights I'd sleep in the car/Just to escape you/You drove devotion too far/No-one could save you
But I'm alive; I survived you/And the bitter taste, the years I wasted/All the hate is gone/'Cause I'm Alive
I still have visions of you/I still have nights to get through/And when the trust isn't true/I have these visions of you, visions of you
But I'm alive; I survived you/And the bitter taste, the years I wasted/All the hate is gone cause I'm alive/Ride on and fade away/There's nothing more to say
Ride on and fade away/There's nothing more to say



maybe I'm amazed

Okej. Okejokejokej. Jag har kommit igång nu. For real.
Har en utomordentligt bra inledning, har hittat den röda tråden, har hittat hem.
Tvångstankar är grunden.
Eller nej, det är felaktigt uttryckt; misstankar snarare.
Eller kanske en blandning av de tu.
Ja, hursomhelst är det ett vinnande koncept.

Saknar Maja, mitt eviga bollplank. Känns lite orättvist att skicka otaliga sidor text och kräva att hon skall korrekturläsa dem där borta på andra sidan när hon borde bada i havet.
 Så nej, jag får lita på intuitionen.
Det har fungerat förr, och även om den vart lite ringrostig på sistone (beror kanske på er för att ni insisterar på att jag är mer man än kvinna?!) så skall den nog fungera nu också.
Jag tror på det här! YEEY!
Äntligen kom motivationen. goooOOOOO MARIA!

Kattvaktandet gick bra. Det är trevliga katter och jag fick en trevlig present, som var alldeles för overkill.
Fick mig även massa sjuklektyr som jag uppskattar väldigt.
De är för söta, Larry och Linnet!
Det är ju jag som ska tacka för förtroendet.

Jag gillar inte katter egentligen, inte barn heller. Men det är väl så att de man lär känna de är alldeles underbara.
Som Skrutten (tack Jossa!), Kompis och Morran, de gillar jag ju, katter som de är.
Och Freja, min lilla kotte. Hon är den underbaraste varelse som finns, barn som hon är.
Men det är i vissa kretsar en dödsynd har jag märkt.
Kommer man in i ett rum där ett visst sällskap håller till och gör klart för dem att man inte gillar barn så blir det en reaktion motsvarande 'code blue' på akutavdelningen på sjukhus: Det är defibratorer och HRL och dropp och hela paketet.
Lugna sig! Enligt lag har man rätt att ogilla spädbarn. Det finns åtminstone ingen lag som säger att man måste! 

Nåväl, sånt är livet. Man är inte alltid överrens, och tur är väl det. Världen vore för hemskt tråkig och stillastående annars. Kontraster är ett ont måste.

Nu ska jag skriva vidare innan jag tappar tråden.

Joe Prudy - They
Puss på er!

you've made a fool of everyone

Listen up people!

Jag skulle vilja att var och en av er skrev ett mail till mig om vad ni skulle vara intresserade att läsa om i min bok!
 Det kan vara vad som helst:
hur många (eller få) jag legat med, hur jag resonerar när jag köper laktosfri mjölk och inte vanlig, trots att jag inte är laktosintolerant, varför jag har vissa jeans vissa dagar, vilken drink jag tycker bäst om, vad jag gör när ingen ser på, vad jag heter i andra namn, vilken min favoritfärg är och varför, hur många armhävningar jag orkar göra, varför jag snusar, hur mycket pengar jag lägger ner på kläder i månaden, hur jag lägger en makeup inför en fest, vilka tamponger jag använder, hur myket godis jag tillåter mig själv att äta, vilka mina drömmar är.. Ni fattar,  vad vill ni läsa om? 

[email protected]



Fysiskt tung dag.
Vaknade av Linnea och Lars vilda knackande på fönstret efter en natt med mardrömmar, kallsvettningar och snor och tog emot nyckeln som krävs för att utföra helgens uppdrag; kattvakt.
Eller åtminstone Kattmatsutdelare till Kompis, Morran och den tredje jag helt glömt namnet på.
Shame on me.

Har suttit i lghtn och kollat på Grey's anatomy med undantaget då jag tog mig till ica för att handla karra och frukt inför kvällens ytterligare stillasittande.
Funderar på att åka till Skellefteå och titta på hockey med min bror i morgon, men då måste jag åka så tidigt och städa och komma i säng i tid och åka buss och klä på mig och vara social och allt det där jag verkligen inte orkar.
Jag tror jag nöjer mig med det som erbjuds här på hemmaplan.
Måste dessutom skriva, skriva, skriva.

Har ingen aning om var jag ska börja, hur jag ska göra och varför.
Vafan ska jag skriva om, egentligen? Ska jag skriva en bok som håller länge, eller en bok som är aktuell for the moment?
Har redan börjat tappa tron, och det är inte särkilt lovande.
blaaaaaaökdjflaidjla,dsmakld. Kan inte ens formulera mig ordentligt längre.
shitpissfuck.

Äsch, något trevligt kanske?
karamellerna var goda, jag har ett bröllop att se fram emot och allt ska bli bra.

back to writing.


Reverse it: I want perfect

Undra just vart immunförsvaret gick och gömde sig? Kanske på samma ställe dit värdigheten försvann?
Ja, jag får väl hoppas att de har det JÄVLIGT trevligt tillsammans.

Träffade hur som helst, utan ovanståendes sällskap, på framtiden idag. En del av den åtminstone.
Ett antal dagar de kommande läsåret. Fruktansvärt.
En konfrontation med verkligheten som gick hand i hand med ansvar och viljestyrka.
Bit ihop, in i skiten och ut igen lite renare, lite lättare. (Jo, man kan komma ur skit ren, det beror bara på vilken skit man väljer att gå igenom.)
Det krävs för den resterande framtiden som enväldig härskare över världen.
OCH PÅ TAL OM DET; gick, sjukdomar och darriga ben till trots, till skolan för att fixa datorn.
När vi stod och konfigurerade och repareade och ghostade och ramdojallajurassicparkade så dånade en inte alltför kär lärare in och undrade var jag befann mig i tisdags mellan 13-13.30.

'Hemma, jag var sjuk.'
favvolärare'Jotack, de sa det på din praktikplats. Jag var där och skulle köpa kaffe av dig.'
'...synd' (jag har så lite till övers för denna människa att inte ens ett falskt leende orkar sig fram)
favvolärare'Ja, jag sa åt dem att du skulle få skura golv och tömma latriner hädanefter.'
'Ja det blir väl klassiskt praogöra då med andra ord.. ingen större överraskning.'
favvolärare'Malay-göra? haha, du är rolig du! höhöhö'
'Malay-göra?! Jag sa P.R.A.O.G.Ö.R.A.'
favvolärare'.. ja.. eh.. ha.'
'...'
favvolärare: 'du vet innan lumpen måste du vänja dig vid sånt! höhö. eller hur grabbar!' (syftade på datakillarna)
(datakillarna i kör) 'Ska DU göra lumpen?!'
'Ja, det ska jag.'
favvolärare: 'som gruppbefäl, var det så?'
'PLUTONSbefäl, thank you very much.'
'Plutonsbefäl? Då  är det bäst vi passar oss! Hhöhö'
'Jotack! det tycker jag verkligen att ni ska göra!'
Datakille: 'Haha, vafan gick snett när du bestämde dig för att mönstra?'
'Det var sannerligen inget som gick snett; Jag ser det som en ypperlig möjlighet att för det första utveckla mig själv och för det andra hjälpa till att bidra med den hjälp till världen jag anser den behöva just nu.'
Datakille2 vänd till datakille1: 'hon ska ju göra det för att få spana på grabbarna i duschen!  höhöhöhöhööööööööööBRÖÖÖÖÖÖÖÖÖLLLLHöhöhöhöhö'

Jag känner viss irritation över detta samtal. Strange? Tycker inte jag. När vuxna karlar beter sig som idioter och gör sig lustig på en elevs framtidsdrömmars bekostnad.
Tack gode gud är jag både stark, snygg och målmedveten och berördes inte mer än att irritationen la sig då jag avslutade samtalet på följande högst mogna vis:

'Nivet, jag kommer att lära mig hantera vapen ni inte ens kan uttala, än mindre hantera. Mitt mål är världsherravällde och där har ni ingen betydande plats.'

HAHAHAHAHAH! KÄNN PÅ DEN JÄVLA DATANÖRDAR!!!!!!!!!! VEMFAN BRÖLAR NU!??! VAVAVAVAVAV?!?!?!? sen brölade jag till, tog min dator och gick därifrån.

;)



Så, till sist en efterlysning; Immunförsvaret, Värdigheten, Verklighetsuppfattningen, Ansvaret och Viljestyrkan; läser ni det här kan ni väl komma tillbaka? Jag behöver er alla snarast!


oh how words can ruin your day

Ibland gäller det att underkasta sig stoltheten. Be värdigheten hålla käften och ligga sårbar inför avundsjukans äckliga närvaro.
It ain't pleasant, men ett ont måste, alldeles för många gånger.
Men såhär i efterhand, då det visade sig vara lika jävla fruktansvärt som man faktiskt trodde, så känns det ändå härligt uppfriskande.
Som ett smäll på käften innan boxningsmatch. Som ett välbehövligt 'kom igen nu förfan, din jävla pussy!'.
  Sedan är det bara att ånga på, med flaggan i topp, för att man faktiskt visade sig vara den som kan låta stoltheten falla, och vara den värdiga vinnaren.
Hooya!

Å andra sidan så är värdigheten imaginär ungefär 99 procent av gångerna. Det är bara självkärleken som får för mycket plats. Värdighet är att låta den falla.

Nåväl, dagen har vart bättre än gårdagen.
Gårdagen var en jävla dimma av magknip, fattigdom och fuktionshinder på datorn.
Låg större delen av dagen och tog del av tv4's sanslöst dåliga utbud av program och oroade sönder hela kvällen då nyheterna om militärkuppen i Thailand nådde mig. Majabaja och Antonfjanton.
Tack och lov visade det sig att läget är stabilt, men det gör mig inte särskilt mycket lugnare.
Jag hoppas de har vett att inte bege sig IN i skiten, utan därifrån. OCH HÖR SEN!

Idag blev jag rik, så jag bagav mig mot apoteket, köpte lite piller, mot åhlens, köpte lite Grey's Anatomy, till Lina, bestämde dejt för morgondagen, till Linda, beställde en röbets-feta-valnötssallad med en Linda to go, sedan har vi suttit klistrade till nu.
Någonstans mellan stadsbesöket och Lindabesöket hann jag skriva ytterligare ett par sidor och bryta foten.
Jag älskar inte att bryta foten.
Jag satt i skräddarställning och blev akut kissnödig så jag ställde mig upp, hade ingen känsle i vänster fot, kände inte att jag klev snett och hörde ett härligt 'nubryterdufoten' ljud.
Klantigt. Jävligt klantigt. Och inte kom det någon Dr. Shepherd och plåstrade om mig heller.
What a fuckin shame.

mennamenna. Jag är ändå nöjd.
Back to work i morgon. Back to bed om någon timme.
Först ska jag dyka right back to the past för att nysta upp ouppklarade affärer med mig själv.
Tacka vet jag dagbokstiden, den ger svar på otaliga frågor i mitt förvirrade liv.

awakening

Oj herregud. Verkligen; herre. min. jävla. gud.
plus otaliga utropstecken.

Fredagen, och 'en öl' slutade klockan 4 efter många, väldigt många, spännande händelser, alldeles för jobbiga för mig att tänka på. Så jag hoppar detaljerna för fredagen.
 Upp med tuppen på lördagmorgon, brumma till dorotea, få i sig ett par återställare och hitta porrfilmer i skogen. (Oddsen, jag bara undrar, vad fan är oddsen för att man ska hitta en porrfilm, vid en avlägsen P-plats, trettio meter in i skogen?)
Nåväl, en porrfilm var det som låg och väntade på oss.
Hem, somna i badkaret, vakna upp som ett oppblattne russin och glida in i den välplanerade outfiten.
Begav mig mot Svenssons nya hak och brudarna. Var av någon oförklarlig anledning på sjukt dåligt humör, men det tog sig, hörni, det tog sig.
I takt med att alkoholen rann in så rann det dåliga humöret bort.

Brudar, brudar, brudar.
Det var sexsnack, skitsnack och tomt snack, det var smink, det var hårspray, det var drinkar, det var sanning eller konsekvens, det var vi och det var grymt.
Jag gillar brudar ungefär 489765923894p9308930 gånger så mycket som jag gillar karlar just nu.
Bäst var utan tvekan
 'Hej, jag skulle vilja beställa en pizza.'
'...'
'det ska vara tomater, ananas, bananer, ost, apa och ruccolasallad.'
'...'
'..nej, ruccolasallad!'
' vi har tyvärr ingen ruccolasallad'

Jag skrattade, skrattade, skrattade och skrattade tills det nästan kom en liten stråle.
Men, det känns bra att veta att apa finns om man så önskar.

Sedan hotellet, och jag vet, jag vet så väl, att jag dyrt och heligt lovade mig själv och alla andra att jag inte skulle dit, men såklart hamnade jag där ändå.
Trots att jag investerat i ett par sjukt snygga byxor kändes det inte alls hundra, så i stort behov av bekräftelse söp jag mig lagom snygg och slampig och minglade hejvilt.
Detta till trots lyckades jag till allas stora förvåning hålla mig undan allt vad skum hette.
Men såhär i efterhand hade jag nog hellre druknat i skummet än att kvällen skulle fortsatt och slutat som den gjorde.
Oj.

Och hörrni, the big news; Jag och min kära kamrat Linda ska filmatisera den skrämmande, facinerande och stundtals brutala verkligheten Vilhelmina har att erbjuda.
Kan inte annat än bli en jävla succe.

Söndagen var en klassiker med ett förvirrat uppvaknande, borttappad mobil och förlorad värdighet.
Sedan samtal med gänget för att komplettera för de i minnet borttappade timmarna mellan 24.00 - 02-00 och en hetsig middag och därefter bilresa tillbaka till umeå.

Måndag idag, och bakfyllans järnhand kramar fortfarande sönder huvudet. Förödande för min första dag som praktikant på Kafé Station.
Lyckades efter ett par tafatta timmar komma in i gänget och rutinerna och lyckades tillverka en helt egen cappucino.
Mycket trevliga arbetskamrater och goda kladdkakor.
Farligt dock, med all denna sötma. 2 veckor kan sluta i 34 kilos övervikt om det fortsätter som idag.
Småsaker, boxningen har ju iofs börjat igen.

Fick livet tillbaka tack vare Flirre som lånade ut en laddare till datorn. I morgon hoppas jag necessären och telefonladdaren kommer åter.
En kväll framför TVn.
Hade en planerad joggingtur, men jag orkar verkligen inte.
Jag avundas er träningsnarkomaner minst lika mycket som jag avundas miljonärer som kan inhandla precis vad som helst från de senaste kollektionerna. JAMEN TITTA BARA PÅ WHYREDS FALL/WINTER 2006-2007.

Nej, TV blir det. Och ett par mail.


Satan vad snygg Carina Berg är.

what day is it?

Så, nu är det fredag för er som inte uppmärksammat detta faktum. Jag har sagt att jag längtat efter denna dag, men nu när den väl är här så vette fasen om det känns vidare bra.
Vaknade utan gårdagens vemod tungt sovandes bredvid. Han lämnade min, likt så många andra, innan jag vaknade.
Men jag vaknade däremot 3 timmar senare än jag borde och ännu en skoldag gick förlorad.
En historialektion med världens i särklass sexigaste man, och psykologi med världens i särklarr bästa Karin.
(Det är ett vinnande koncept att vara lärare om man heter Karin.

Biblioteks-Karin på låg och mellanstadiet var underbar, åtminstone mot mig. Jag fick sitta och läsa hur måna böcker jag ville på hennes kontor, och kom det in nya böcker som hon trodde att jag skulle gilla la hon undan dem. Jag minns speciellt Miranda-böckerna. Dem var det krig om, men jag var den förste att läsa ut dem.

Svenska-Karin på gymnasiet i vilhelmina. Helt underbar. Har aldrig haft någon så omtänksam, intresserad och motiverande lärare. Henne saknar jag mest av allt.

EstetKarin från Skellefteå som välsignande mig och min begåvning. Hon var mest bara bra för att hon gillade mig så mycket, och kanske var så pass blind att hon såg begåvning, fastän där inte fanns någon.
Hon gav mig höga betyg, fastän jag var frånvarande 50% av lektionerna och inte lyssnade utan gick egna vägar och hittade på egna uppgifter för att komma undan. Eller var det kanske därför? Jag är slug.

Mamma Carin. Den absolut bäste. Lär mig (nästan) allt jag behöver veta om livet. Hon är den mest intelligenta personen jag känner och jag fullkomligt avgudar henne, min vackra mamma. Dessutom lär hon ett hundratal andra ungdomar viktigt shit på malgomajskolan varje dag. Beundransvärt.

Och nu, Psykoliogi-ergonomi-samhällskunskaps-Karin. Helt fantastisk människa. Respektingivande och vänskaplig och  hejbaberiba. Jag bugar inför dig, Karin.)


Som sagt, fredag utan skola. Det tillbringas dock med efterforkningar för projektarbetet, lite engC-plugg och en kontinuerlig ström av ljud ur datahögtalarna. Utan musiken skulle hela fredagen gå sönder.
Fredag kväll brukar sedvanligt alltid innehålla trevligheter och denna fredag skiljer sig inte alls från andra; Tvärtom, kan nog bli trevligare än på länge.
En bilresa med Frdrick, sedan ett snabbt hej i husen och sedan bär det av mot Krogen där cidern har blivit billig.
Elitist som jag är kommer jag förmodligen hålla mig undan billigt skit och se till att bli bjuden på de lite finare dryckerna, av de finare människorna.

Skummdisco på Lördag, vilket jag ska undvika så gott det går. Jag har för dyra kläder för att skumma ner dem, och för nogrann lagd makeup för att låta den rinna av.
Så förmodligen vandrar jag mot Lilla, eller krogen, för mer sofistikerat umgänge i form av aspackade fotbollspelare eller överåldriga torrisar.
Vi får se. Allt känns så roligt.
http://vet.hut.nu/?id=19

Riksdagsval på söndag; yeey! Där har vi däremot något att se fram emot. I'm a firsttimer, vilket inte borde vara någon överraskning. Har ingen aning om varför jag skrev det överhuvudtaget, men, nu vet ni det iallafall.
Och jag säger som så; Miljöpartiet, framåt!
ha-ha-ha.

Frdrick är på väg, så jag ska packa ner datorn.

how we forgot to breath

Nu har hon åkt, mitt allt.
December, where are you?


Fikat (Jag tänker inte kalla det avskedsfika, eller ngt liknande, det bringar inget annat än otur, så jag säger bara fikat) igår var underbart. Den utlovode morotskakan från himmelriket var lika god som mitt hår är skitigt och sällskapet sådär underbara som bara de kan vara.
Vi åt och drack, drack och åt men hade ingen tanke på fader Abraham för det.
 En fin kväll, och ännu finare natt.

Sov till 1400 utan att känna någon vidare ångest. En ledig torsdag att ägna åt mig själv och projekten i mitt liv.
Har ritat upp tattoon och känner mig riktigt nöjd och stolt över mina skillZz. Ska gå till Filip i veckan och  disskutera, fixa och lägga till.
 Har försökt skriva så gott jag kunnat, men utan större överraskning så dödar detta plötsliga 'måste'  större delen av motivationen.
What a shame, va?!
Jag känner för att skriva könsord för at understryka mitt missnöje med denna torsdag, men jag låter bli. Könsord som skällsord ska vi motarbeta hörrni!

Svårt att låta bli dock, NÄR MAN SITTER HÄR OCH TAPPAR MARMELADMACKAN UPP OCH NER PÅ TANGENTBORDET!

Äsch, om man skulle ta sig i den ickeexisterande kragen och kanske packa inför helgen. (Ta sig i kragen är förövrigt ett knepigt uttryck.
Om jag skulle haft en tröja eller liknande med krage, så har jag svårt att se hur det skulle kunna ske en förbättring om jag tog i den?
Men vad vet jag; upphovsmannen till detta uttryck hade förmodligen en magisk krage. Lucky man.)

Nej, packa var det. Packa inför hemvändarhelgen som enligt planerna innhåller cider, vin, brudar, snygga byxor, mitt första val och inte det minsta lugn. Men av erfarenhet så vet jag att planer sällan håller, så vi får se vad som händer.
jag hoppas det blir mycket intriger, så jag får något att skriva om.

ja, idag har jag inget vettigt att komma med.
 Torsdagen går helt enkelt till historien då Maja åkte till sydostasien, jag nästan spottade i Tilde de Paulas hår och jag lyckades wheela(?) ett par meter på storgatan, alldeles för tidigt på morgonen.
God Natt.


don't seem to be going the other way

Dagarna rullar på i samma anda som tidigare inlägg.
Dock betyder detta att jag rullar närmare ett goodbye for now jag inte riktigt vet om jag orkar med överhuvudtaget; Majaaaaa, som drar iväg i 3 månader.
3 månader är fruktansvärt lång tid. Sommaren var 3 månader, en tre månader gammal bebis är gammal, riktigt gammal, på tre månader hinner det komma snö och jag hinner fira 1a advent och baka pepparkakor och bullar utan henne.
aljfdhujlsdka. Jävla sydostasien.
Och jävla australien också, vill jag lägga till.


Bortsett från det känner jag mig väldigt nöjd med tillvaron. Helgen hos mormor och morfar var sådär underbart mormrig och morfrig. Vi bakade tårta och firade att jag är världens bästa barnbarn, vi hyrde massa filmer och köpte karra och åt gott och vilade mycket.
På stan inhandlade jag det nödvändigaste och ett gäng nya böcker.

Bestämde mig därefter vad projektarbetet blir. Plan Q. Plan A-P gick i stöpet.
Sure thing, hade till 99 % bestämt mig för att resa med röda korset, men när de inte hade tid för mig som praktikant så kände jag att världen får nöja sig med alla eldsjälar som redan finns.
Jag ägnar mig istället åt det jag gör allra bäst, enligt mig själv; Ord.

Såhär långt har jag hittills tagit mig:

Tillägnad Sofia

Men det ska bli mer. Oj, så mycket mer.

Aja, på söndagen var jag mätt, utvilad och peppad på ny vecka och åkte hem. Hem till Umeå.

Väl ombord på den till bristningsgränsen fulla bussen (det var faktiskt folk som fick stå hela vägen till någonstans i mitten av resan) förkovrade jag mig i den godaste boken på länge. Stundtals befann jag mig inte alls bland stickande mormödrar, fnittrande fjortonåringar och sönderfestade värnpliktiga på väg från permissionen tillbaka till det gröna helvetet.
Istället satt jag på en altan i Stockholms skärgård med ett gäng tjugofemåringar som återsåg varandra för första gången på länge. Intriger, intriger, men jag var en av dem, och objektivt tog jag del av deras världar, sinnesstämningar, åsikter och saker och ting, tankar om varandra och sig själva.

Got me thinkin’ ’bout författarskapet. Människorna som innehar den avundsvärda egenskapen att skapa dessa otroliga, jävla världar jag totalt drunknar i.
    Jag avundas det sätt som de lindar in företeelser i ord och det sätt de lyckas använda metaforer och ord på sätt jag inte ens är i närheten av att kunna göra.
    Jag vill kunna använda ord som den lekplats det faktiskt är, utan detta stängsel runt, som jag faktiskt har.

 När är jag vuxen i orden nog att få leka på en lekplats utan stängsel? När får man gunga i gungor utan att behöva sitta på det där extradäcket där nere, med alldeles för korta ben så att man inte ens kan knuffa på egen fart?
 Undra om man någonsin tar sig dit? Hur växer man i ord? Va? VAVAVA?!

Hur som helst;
När jag nästan två timmar senare, endast 7 kilometer från målet; Umeå, återvände till bussvärlden och tvingades lämna skärgården och istället ta del av verklighetens människor kom jag till insikt om att jag missat otaliga intressanta iakttagelser jag skulle ha kunnat använda mig av i min utveckling mot den där friare lekplatsen.

 Bummer!

Så jag gjorde mental notes, istället för att ta en mental picture, då det faktiskt var beteenden snarare än utseenden jag var ute efter.
Personerna som jag till en början endast ansåg vara påfrestande störningsmoment i vad jag anser vara en av de skönaste stunder man kan uppleva; bussresor, blev nu plötsligt mycket, mycket intressanta:

Fjortonåringarna med sådan mäkta kärlek till jaget så om de så bara skulle dela med sig med en fjärdedel skulle kunna stoppa vilket krig som helst i mellanöstern.


 Den stickande mormodern, som förövrigt var min säteskamrat, som ringde till sin son eller dotterdotter och sa något i stil med ’Hej snygging, det är mormor. Hälsa grabbarna som kommer, alla grabbarna. Och så beställer vi 20 kilo, det får räcka’ blev med ens så mycket mer än bara en stickande mormoder i min värld; nu var hon helst plötsligt en djupt nedgången knarklangare och bordellmamma förklädd som kärleksfull och, som sagt, stickande mormor.

VILKET spännande liv som överviktig sextiofemplusare, inte sant? Och sticka kunde hon också. Vilken kvinna, vilken spännande kvinna.

  De värnpliktiga och mycket slitna och lätt bakfylledoftande killarna lite längre bak samtalade ihärdigt och förvånansvärt piggt om helgens erövringar. Män va? Typical..
Underströk fördom på fördom som förvisso inte avskräcker mig ett dugg vad gäller framtiden, snarare eggar mig. För det är ju trots allt en liten del av det stora uppdraget jag lite godtroget åtagit mig; fixa till det på jämställdhetsfronten inom försvarsmakten.
Hej bara, lycka till Karlsson!
Tack. (Schizofreni, ja, dock inte diagnostiserat än någon annan än mig själv.)

    En vänlig, lätt överviktig man gjorde som jag borde gjort och erbjöd en gammal dam sin plats då hon steg på senare, någonstans mitt i skogen, och själv ställde sig upp. Han hjälpte henne till och med att lägga upp väskan ovanför sätet. Vilken vardagshjälte.
  Jag skyller på Marielle Glodeck för min inaktivitet vad gäller hjälpsamhet; hennes bok är waaay way för intressant för att jag skulle kunna slita mig.
Men visst, jag tappade fokus på skärgårdsgänget och mitt djupt nedsövda romantiserade jag grät ett par glädjetårar då jag insåg att vardagshjältarna ännu lever.


    Busschauffören jag inte kunde se, men däremot känna då han i en korsning fick motorstopp och bussens alla passagerare utan någon som helst sympati på samvetet la av ett litet välplacerat asgarv; ett par välriktade slag rakt i hjärtat på stackaren var också en av alla personer jag hade svårt att låta bli att skriva ett par rader om. Men efter den incidenten slutade han prata i mikrofonen för att informera på sitt faktiskt ovanligt för busschaufförers skojfriska vis om var vi befann oss och hur länge vi skulle bli stående där.
Undra vad han gör ikväll?

  Flickan bakom mig, som energiskt och inlevelsefullt berättade för främlingen bredvid om sin kompis Marielle som var avundsjuk för att läraren gett henne en komplimang, och läraren var, som hon så fint och oskuldsfullt beskrev som ’ungefär som du, lika gammal i alla fall!’
Främlingen, en medelålders, till synes välbärgad kvinna, med proper kostym och välvårdade lockar skrockade hånfullt och hostade ur sig; ’Lika gammal som jag? Ja, man tackar ja..’
Jag skickade ett par käftsmällar och spydigheter i det tysta och orörliga och försökte att inte börja gråta där den lilla flickan satt och försökte ursäkta sig.

Ett tiotal personer blev det allt som allt, som berikade de sista minuterna där i bussen. Men ni får bara de ovanstående. Varsågod.
Fabulous world.

Hörninini, onsdagslivet väntar. En middag Med Linnea och Malin, sedan avskedsfika. Oh, det svider, men jag måste ju. Hon ska ju ha roligt i världen.
Bye

Eld och Blod

Ja, nu kan man ju undra som läsare; varför bryta trenden med engelska citat och istället använda sig av den besynnerliga rubriken eld och blod?
I will tell ya, men att börja med det vore att börja i fel ände av denna under-jävla-bara dag.

So, from the beginning:
Studsade upp innan väckarklockan, och Ni som känner mig väl vet mycket väl; It's a  fuckin' miracle.
La en snygg och fräsch youcanttellshewearsmakeuptoday-make och njöt av min absoluta favoritfrukost till tonerna av Sufjan Stevens.
Extratimman jag tjänade på uppstudsandet ägnades åt insupning av den underbara, frostiga, soliga morgonens små mirakel.
Knöt därefter favorithalsduken runt halsen, drog på mig hellyhansenjackan och promenerade mot skolan, log mot främlingar och kände att jag älskade livet.

Väl på skolan tog jag tag i klassen and breaked the news att vi snart tar studenten (nope, jag är inte dum i huvudet, jag har bara väntat ett år längre än de flesta på den dagen). 281 dagar to go, med denna dag inräknad.
Vi beställde studentmössekataloger och konstaterade att tack vare vårt hårda slit med caféet förra året behöver vi inte lägga en krona själva. YEY!

Samhällskunskap i tre timmar; kan inte bli annat än skitkul(jag menar det. favoritämne fo sho).
 Vi diskuterade allt jag redan vet om demokrati/diktatur och drog snabbt igenom vad de olika riksdagspartierna vill och inte vill.
Blev senare tilldelad det nya arbetarpartiet Moderaterna to dig in to tillsammans med min darling Lina.
Fuck the net kände vi, och tågade raka vägen mot valstugorna nere i centrum.
Bänkade mig tillsammans med Lina och Linda i ett par lagom bekväma plaststolar uppladdade med tusen (eller tre) frågor, redo att debattera hejvilt.
En välkammad ung man som jag glömt namnet på gav oss information vi redan hade och ordbajsade nån kvart innan vi kände att vi fått nog, och underströk det vi redan visste: vi är inte moderater.

MEN, menmenmen; confession; (nu utan att Ahlmark d.y. ska ta åt sig alltför mycket ;P) Dessa arroganta överklass-svin med backslick och välknuten slips med sin översittarstil turns the fire from hell on inside me.
alltså WHOO-hoo!
Blev moderat, ultramoderat där. Helt såld, billig som jag är.

Tiden arbetade mot mig, så efter det lilla kärleksmötet bagav jag mig något stressad mot JC och dagens andra kärleksmöte; Lords Of Dogtown, min nya långa bräda. (Petra; I absolutely adore you. Tack för att du överlåter denna underbara skapelse till mig!)
Att änvända det lätt mesiga uttrycket ' jag svävade fram på moln' kan väl beskriva känslan, bortsett från att det inte var moln jag svävade på; det var min bräda.
Kände mig hur häftig som helst och kände alla lystna blickar från umeå stads alla snyggingar efter mig.

Väl på skolan igen var det tre timmars film, lite analyserande, fniss med Linda och hej och hå.
Vid skoldagens slut cruisade jag återigen in mot stan för att åter få möta mina moderatälsklingar; fortatte disskutera miljö, värnplikt, arbete och sjukvård och allt vad det var, tills det var dags att käka en banan, vänta in Jonas och käka middag.
Köpte mig en gudomlig grekisk sallad på Sandys, gick ner till parken, satt i solen med min honey och pratade livets djupa i någon timme.
 Därefter begav vi oss mot Schmäck för att möta upp hans rara mor med respektive (ODDVAR) och de bjöd in mig till dagens höjdpunkt
håll i hatten
spänn fast er
this is all true:
Gospelkörsång på frälsningsarmén.

Där har ni förklaringen till dagens rubrik; Frälsningsarméns riviga slogan.

Ett gäng härliga 45+are svängde till det rejält, klappade hejvilt takten och sjöng för glatta livet.
Jon-Anders som körledaren hette, var skojfrisk så det räckte och blev över. Tanterna fnissade och gubbarna skrockade. Jag placerades i altstämman och tja, det gick ba. Sång är kul. Gospel is the shit!
Allt avslutades med en trestämmig version av We shall overcome (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!).
 Och det var gospel kära vänner, riktigt jävla händerna-mot-skyn-halleluja-klappa-takten-kläm-till-med-ett-spontansolo-afroamerikansk-gospel.
Oj motherfuckin' jebene vilket röj det var!
Hela härligheten avslutade med två psalmer upplästa av en härlig kvinna med finsk, hes, mysig röst. Hon lät exakt som Stina Ekblad.
Amen.

Cruisade därefter, lycklig som aldrig förr, mot mitt älskade och hatade Ica Hedlunda för att införskaffa mat jag saknat mkt länge. Och en mörkchokladkaka.
Väl hemma var det dags för Duellen with a big D. Reinfeldt/Persson.
Skrev ner vartenda ord de kastade ur sig och konstaterade att man skriver ungefär 438753894 gånger så fort på datorn som med papper och peena, heej.

Jag är helt slut. Helt utmattad.
Resterande tid av denna under-jävla-bara dag(tåls att upprepas en miljon gånger) ska jag ligga i min säng, njuta av den resterande chokladen, älska livet och andas in, inte ut.
Den 6 september tvåtusensex kommer att gå till historien som en av de bästa dagarna i mitt liv.
dagens definitiva soudtrack: the Steets - wouldn't have it any other way
Puss!

(and by the way; jag kommer INTE rösta blått. Bara gifta mig blått :)

don't you cry out of compassion

Jag vet inte riktigt vad det är, men jag orkar inte med livet. Det går för fort.
Om det är omställningen, eller om det faktiskt är uppochner på riktigt; Effterskalv efter sommarens alla vaddetnuvar.
The lack of motivation är överväldigande, i'm tellin ya.
Ny hemmadag, för som sagt; the lack of motivation.. huvudet gör ont, magen försöker återigen mörda mig för att få fortsätta leva ett eget liv. Förnedrande. Undra just om min livmoder skulle ha ett roligare liv än mig? Det får vi snart se, för fortsätter det såhär så är det verklighet innan kvällen.

Ska försöka ta mig i kragen och åstadkomma något viktigt. Det här med internet kan ju faktiskt lösa det mesta.
Som praktikplats, information om olika partier, värpliktsrådets hemsida, mailadresser till skolfolk, och nedladdning av SATC. Jag ska tillbringa eftermiddagen med Carrie, Big och resten av gänget.

well folks, en stor del av eftermiddagen har gått, och ännu har jag inte lyckats uppdatera, utan fyller istället på med mina ord.
Sedan senaste stycket har det däremot gått runt 3 timmar sedan jag skrev, och mycket riktigt har jag fördrivit tiden tillsammans med Carrie, Samantha, Miranda och Charlotte and all their lovers.
Fick ett efterlängtat telefonsamtal från min reallife Miranda; fröken Svensson.
Plockar alltid ner mig på jorden, eller upp. Beror på dagsformen för min del. Om man svävar eller om man drunknat. Hon är så underbart jordnära och sådär lagom romantiskt oromantiskt. Far to little av hennes okomlicerade visdom i mitt liv på sistone, kanske därav dessa förödande utsvävningar.
Tack älskade vän, för att du är du.


Tagit mig en promenad för att få tiden att gå. Älven, ensamheten, eller nej, att få vara själv, luften och en nyiköpt dosa extra starkt skit got me thinking about all this vaddetnuär; den konstanta känslan av att vara rätt missnöjd. (now excuse me for bein' a little depressing, men alltså dagsformen är en neråtkurva. )
Eller snarare vad jag saknar som skulle kunna få mig att känna mig nöjd.
Kom inte fram till något alls faktiskt, annat än att jag bara är bortskämd och otacksam som ens spottar ur mig påståenden som ovan; jag har världens i särklass absolut underbaraste vänner, en helt underbar familj, bra betyg och en lägenhet jag trivs så innihelskotta bra med. Tobakssuget är lugnat och sex är bara ett telefonsamtal away.
I should be ashamed of myself asking for more.
Eller?
Jag når botten, jag står på den as i write, men är inte det en rätt bra sak? Det är väl det som ändå är det tryggaste vi kan göra?
Huvudet ovanför vattenytan och fötterna på botten. Tryggheten i sin renaste form, inte sant?
Det är bara att greppa badbollen och spela gris, eller vad man nu gör när man badar.
A visst, man halkar till och får ett par kallsupar och tappar andan och blir rödögd och vattnet kan vara kall och det kan var gult. Men så länge man bottnar är man ju på den säkraste platsen, om än obekväm.
 Botten må vara gyttjig, full med döda fiskar och annat otrevligt, det är en stabil och säker plats.
 
Saken är dock den; grownups (inte till storleken, till sinnet thankyouverymuch) ger sig ju som kännt gärna ut på den djupare delen av sjön/bassängen/havet/ poolen etc. och när jag inte längre bottnar så håller jag mig hellre till kanten, för jag är verkligen skitkass på att simma; På att ta konflikter. Jag drunknar nog inte, men jag får panik.
Jag är inte den som ser 5000 meter som ett nöje, snarare en lek med döden.  Det spelar ingen roll om det är självaste Mitch som står där på kanten med sin livboj och röda badshorts; 5000 meter är döden.
      Yes, jag har guldfisken och simorgarmärket och bläckfisken och livbojen och hejbaberiba, jag är inte helt isolerad vid kanten. Men den är ju så mycket bekvämare?!
Är det kanske det som är grejen; avundsjuka för att inte jag kan spela gris på den djupa delen? Fast jag kan, jag bara vill inte. Jag vill hellre spela gris på den grunda delen. Där jag både har kontakt med botten och samtidigt kan vara torr från midjan och upp.

Är det där missnöjet känner sin botten? and then what? Är det bra eller dåligt att jag är medveten om det? 



satcqoutes of today:

Standford: puberty is a fase, 15 years of rejection is a lifestyle
Carrie: It's very strange when the life you never had flashes before your eyes



Sufjan Stevens - Oh God where are you now?

the absence

 

mariakarlson
idag 16.10
anders jag håller på att dö!
msn!
Ahlmark! säger:
Hej på dig..
Ahlmark! säger:
Du hann inte dö eller?
maria säger:
jo lite. eller ganska mycket faktiskt.
Ahlmark! säger:
Vad är det som har hänt?
maria säger:
mens! jag kan inte röra mig. jag måste tänka på något annat än mina äggledare som vill att jag ska dö av smärta. hur mår du idag?
Ahlmark! säger:

Tvingar du upp mig på msn för att berätta att du har mens?
maria säger:
ja det gör jag. jag måste ha lite sällskap.
Ahlmark! säger:
hehe, har du sån värk en gång i månaden eller?


:)
En bra vän.
Jag gillar folk som lyssnar på mina problem; som dagens problem; dödslängtan.
Undra just om jag vart gravid med tolvlingar och just i detta nu får missfallet från underjorden, eller om det bara är random mensvärk; äggledare som tar över hela kroppen och försöker döda mig.
Hm.
Hela dagen har jag inte kunnat tänka på så mycket annat än min livmoder och apparaturen runtikring.
Jag känner mig som en stor krampande, slemmig, jävla äggledare.
Det finns nog inget jag hatar så mycket som mens. Näe. Ingenting.
Och det finns inget jag älskar så mycket som att prata om saker jag hatar. Näe. Ingenting.

Fattig är jag också. Och bakfull. Och det regnar ute.

Gårdagen var trevlig. Jag, Maja, Linnea, Petra och Sofie tog det piano med vin och väntade ut tiden genom att snacka skit, jämföra poäng och garva hejvilt. En kväll med eliten. Vi drog vidare på pingvin där vi mötte upp ännu mer trevligt folk. Kvällen gick fort och det var en hel massa mingel. Som vanlig var jag tjockast i lokalen och frillan var lika snygg som ett kön, men kul var det!
   När krogölen steg åt huvudet fick jag för mig att jag skulle promenera hem, helt plötsligt.
Så med Mattias min kära i örat, tog jag mig hem tryggt och säkert.
Kokade broccoli och ris och tittade på Earl tills jag inte orkade mer. Toppen av fylleriet kom när jag skulle klä av mig. Ojojoj.
Menmen, vaknade, trodde att jag var död, sedan har dagen passerat. Jag har legat till sängs exakt hela dagen, förutom när jag gått på toaletten och förlöst blodbarn efter blodbarn.
förbannade satans mens.

Maja, Kaj och Simon räddade kvällen med sällskapet, pajen och chipsen. Matte, Danne och Anders förgyllde med sin närvaro genom tekniken.
I'm so blessed.
Haha.
(men jag är bitter för att anders åker. mkt bitter.)

aja, sömn.


cause with you it's nothing like yesterday

Dagens känsla; mindervärde.
Det går inte att röra sig en millimeter  utanför lägenheten, eller öppna internet, utan att överösas med överambitiösa planer om framtiden; är det inte resor runt jorden är det 9 års pluggande på chalmers eller graviditeter eller annat jävla skit.
Fuck, kul att sitta i en skolbänk, slösa bort ett helt år till på saker man är helt ointresserad av och just nu känner att man inte alls kommer att ha användning för.
Surething, jag vet någonstans, förmodligen är det det sunda förnuftet som talar (som förövrigt inte alls är en del av mig utan snarare svävar som en fastknuten jävla heliumballong på avstånd) och säger mig att jag visst kommer att ha användning för programmering, webdesig och mediekunskap i allmänhet. MEN ALLTSÅ, nej.
tacka vet jag trotsåldern som håller i sig. Tacka vet jag mina egna planer. Fuckoff, jävla aupairjobb.


HOOYA!

Ja, förutom det så är det bra. En heldag på stan med allt sånt där man ska göra. Fikade med Lina och pratade om allt, träffade 9473584 personer jag inte sett på hela sommaren, sprang på massa vilhelminabor och kände mig snygg som vanligt.
Däremot är jag utfattig. Har minus på kontot och såklart hittade jag ungefär femtioåtta per jeans, sextiotrepar skor och ett par skitsnygga handskar jag vill ha.
Ska jag däremot få till hela tatueringen och dessutom hämta ut brädan får jag helt enkelt ignorera, eller gifta mig rikt.
Så är du rik och singel så hör av dig.

Eller nej, usch. Gör inte det.

Blir even more depressed att inte dc fungerar som det ska. SATC, Earl och Will är ändå trevliga kamrater. Men, inget ska väl gå bra när man vill.
Nu borde maja och anton komma när som helst.
så hejdå, med en carrie-quote:


even if you're the only person in the bed, someone has always been there before you.


hits