helst dö

Jag är så arg.
Så fort jag vaknar är jag arg, sen är jag arg hela dagen, pendlandes mellan att vara arg och besviken, arg och ledsen, arg och förbannad eller arg och gränslöst cynisk och bitter.
Det beror på er. Människor.
Det beror på mig, och dig, alla du känner, hela din familj. Alla. Varenda, äcklig, jävla en.

Jag fattar, fattar, fattar, FATTAR inte hur man kan leva så jävla ignorant som vi gör?!
Vi är patetiska, äckliga jävla ursäkter till människor. Åtminstone till den definitionen av 'människa' jag så förbannat naivt valt att tro på.

Jag har, bara senaste veckan, mött mäniskor vars livsöden är så ändlöst omänskliga och vidriga, men med ett, som vi så gärna ser det, lyckligt slut; de är ju trots allt i vårt fantastiska land.
Men de har sina syskon kvar. Sina familjer, sina barn, sin historia, sitt allt. De vill inte vara här. De tvingades fly för sina liv som vi inte bryr oss om, över huvud taget. Vi låtsas gärna, men vi gör det inte. Inte mer än nödvändigt.
De är berövade på allt av värde och kan inte göra någonting förrän vi hjälper dem.

Att se sin mamma bli våldtagen och mördad. Sedan se sin pappa bli slaktad, skändad, och stympad. Sedn bli kidnappad som barnsoldat. Sedan drogad för att mörda och terrorisera. Se sina syskon bli skjutna och nedhuggna av machetes.
Eller att bli våldtagen. Se sina barn dödas och kastas i floden. Att tvingas leva som sexslav.
Eller leva i absolut fattigdom. Se folk dö som flugor av svält, sjukdomar som går att bota. Att inte kunna ta hand om de sina. Se dem dö den mest plågsamma av död.
Att leva i krig, i ständig, jävla rädsla för att dö. Att se dem som kan göra skillnad strunta i det, för egen vinnings skull.

Jag blir så illa berörd och hjälplösheten som sköljer över mig då ni, NI, HÄR, MED MAKTEN, drabbar mig är vad som gör mig så arg. Och ledsen. Och förbannad.
Att vi varje dag erbjuds möjligheten till att kunna förändra, men fullständigt skiter i det.
Drabbas jag någonsin av den kroniska ignoransen så sätt en kula mellan ögonen på mig, för så vill jag aldrig, någonsin, leva mitt liv.
Aldrig, aldrig någonsin.

I already miss you

Usch. Jag insåg precis att jag måste göra slut med Filip Hammar.
Det känns väldigt, väldigt jobbigt. Bedrövande. Förkrossande. Förjävlajävligt.
Jag vet inte riktigt varför dock. Jag vaknade för 10 minuter sedan och det var allt jag kunde tänka på.
Jag måste göra slut med Filip Hammar. Jag måste göra slut med Filip Hammar. Jag måste göra slut med Filip Hammar. Jag måste göra slut med Filip Hammar.

Fyfan vad pissigt det känns. Han är ju så förbannat rolig. Jag tycker faktiskt han är något av förkroppsligad perfektion vilket tycks vara svårt att greppa för många, många människor.
Jag har uttryckt, åtskilliga gånger, att jag finner honom högst attraktiv vilket är något som diskuterats bland mina vänner. Detta, vill jag nu en gång för alla, inte grundar sig på hans utseende. Över huvud taget. Alls.
Jag vill inte gärna se mig som så ytlig, men han är ju trots allt lite av en quattro formaggio-guy vilket, sorgligt nog, i många fall, är något av en dealbreaker.
Ja, så är det. Inte helt olikt hur många anda människor in search of bara kul för ikväll ser på saken.. ..kroppen.
Äe, kroppsligen har han inte mycket att komma med. Inte i min värld.
Jag vill hångla med hans hjärnsubstans: Suga i mig vartenda ord som bor bakom hans pannben: make sweet love med hans intellekt.

Det är en enkelriktad kärlek som är fruktansvärt substanslös. Ändock har den fyllt mig till bristningsgränsen av något som går att likna vid tacksamhet; stolthet; glädje; what love is all about.
Jag har haft det bra i detta, i alla bemärkelsen, distansförhållande. Men, som jag försökt lära mig själv så länge nu; all good things must come to an end.

Förkrossande värdelös start på en måndag, men Filip; Jag vill göra slut.

slowdancing

Hej hundar.
Jag mår väldigt bra idag. Jag träffade Maja på medis och åt en slamsig lasange och pratade.
Pratade, pratade, pratade, pratade och pratade i en oändlighet.
Jag har, ett för mig, nytt behöv av att prata. Om allt. Om mig.
Detta yttrar sig i telefonsamtal till de mest otippade människorna som inte vet bättre än att bara lyssna på mig, utan att lägga på.
Det skulle nämligen jag gjort.

Men idag fick jag prata med Maja, mellan fyra ögon och tre bröst. Det var fint. Jag älskar Maja väldigt mycket.


..och igår träffade jag den människa jag är menad att leva resten av mitt liv med. Men han försvann, vilket känns tråkigt.
Så just nu känns mitt liv väldigt meningslöst.
Vi hittade varandra vid ett bord där ryssar dansade hetsdans under våra fötter. Vackert. Det var väldigt vackert.
Han hade den där underbara arrogansen till andra och hejdlösa kärleken till sig själv; den självklart kritiskt granskande realisten. Mums.
MEN SOM SAGT så försvann han. Eller det var jag som försvann.
Fyfan. Deppigt.

GONATT!

always got a ..



Ut och dansa nu!
Och måla naglarna är bara tråkigt.

JAG HAR SÅ JÄVLA ONT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ikväll är det lite säsongspremiär av Grey's, lite tända ljus, lite filtar, lite bohemian rasberry, lite finpyjamas, lite god mat, och massa, massa, massa kärlek som gäller.
Så tyvärr, sthlms uteliv; ledsen kurskamrater och stureplans finest. Jag pallar inte att möta någon annan värld en den jag skapat för mig här ikväll.

Jag är totalt mindfuckad av Afrika. Söndersterssad av prestationsångest.
Jag vill aldrig mer gå. Jag vill bara sova.
Fast ni får gärna ringa. Jag orkar inte.

Nu är det dags

ALLA SOM HÅLLER PÅ MED YEARBOOK ÄR VÅLDTÄCKSMÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kan alla bara lägga aaav? Det är jävligt, jävligt trist. Inte skojigt på något sätt. Så sluta nu.

Dagens schema (för att det är poppiZ)

0900: borde vakna
1030: vakna
1152: ta pendeln till flempan
1400-1700: tenta
1700-oändligheten: lite painkillers, sömn och eventuell glass




kickan90 tja la la la la!



Här är
hon. Men helt gudomliga syster. Jag saknar henne varje dag.
Att inte få dela våra dagar, att inte få dela våra liv, varje dag, är motsvarande vad död lätt antas i andras världar.
 Det är min syster jag saknar då jag dricker utan att kunna släcka törsten, då jag springer utan att kunna lugna adrenalinet, då jag saknar utan att känna gränser och då jag inte kan sova, timm efter timma.
Jag saknar det ni som har och är sytrar bara kan förstå.
Hon är det vackraste jag vet. Den bästa vän som finns och min enda faktiska trygghet i det här livet.
Min (lilla men ack för stora) syster. Kicki.
Jag älskar dig utöver det mänskliga sinnets förstånd.


You are my sister
And I love you
May all of your dreams come true
I want this for you
They're gonna come true


babies you don't know

Hej hej hej! Nu ska jag ut och cykla, fast inte på en cykel, utan i bemärkelsen 'oj, nu är hon ute och cyklar.'
Det ska bli skojigt.
Jag är ren i näsan, som ni kan se på bilden nedan(som jag kallar *tiTtAr bOrT*)



Haha. Jag älskar min wEbCaM!
Puss!

I never want to hold another persons hand

Pilla i håret, killa på armen och hålla om. Tänk bara!

Så här går det när man uppmanas att get in touch with ones emotions.
Värde-jävla-löst.


Hehehehe


Hihihi. Nu har jag bläddrat igenom hela min inkorg och kommit fram till att SMS, trots allt, är det bästa som finns.
Det är mycket därför min telefonräkning ligger på drygt 5lax... tror jag..

Nåväl, jag hittade ett sms som gjorde mig extra glad. Det var från Nils.

Call me bitch! 19 aug 17:18

DU BAD OM DET NILS!  FROM NOW ON AND FOREVER MORE ska jag kalla dig bitch. Lite kinky, men det gillar vi.

Övrigt kul:

Ta på dig kläder och sluta plugga! 23 sept 15:20 Fr. Dahlström to Maria
"Ta på dig kläder och sluta plugga!" 23 sept 15:26 Fr. Maria to Dahlström
""Ta på dig kläder och sluta plugga!"" 23 sept 16:18 Fr. Dahlström to Maria
"""Ta på dig kläder och sluta plugga!""" 23 sept 16:22 Fr. Maria to Dahlström

Hej! vad gör du?
fr. Sofia to Maria
"Hej! Vad gör du?"
fr. Maria to Sofia
" 'Hej vad gör du?' "
fr. Sofia to Maria

När kommer du?
fr. sofia to Maria
När vindarna viskar ditt namn
fr. Maria to sofia


I WILL GO GHETTO ON YOUR ASS!!!!!!!!!!!!!!!!

Hej rövhål.
Har ni märkt att jag är väldigt arg, less och missnöjd?
Det är för att jag är det.

Jo. Sms är ju kul. Sms är poppiZ att publicera. Så nu tänkte jag publicera några sms från min in- och utkorg.

"Hel" 20 sept 22:52
"Hej" 21 sept 16:54
"Jag mår bra du?"  21 sept 17:24
"Jag mår bra du?" 21 sept 17:32
"Hi how is going?"21 sept 19:37
"Have a good night sleep" 21 sept 20:37
"Have a nice day"  22 sept 08:06
"Hi hi how are you have a nice day"  23 sept 11:49

DET FANNS VISST INGA SMS I MIN UTKORG, EFTERSOM JAG INTE SVARAR PÅ STALKER-SMS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


and then I like you for a while

Idag luktade det väldigt mycket bajs överallt.
Först tänkte jag att det kanske var jag som luktade bajs. Att jag gått i sömnen och marinerat mig själv med avföring. Man vet ju aldrig?
Men det var inte jag, för jag luktade bara vanlig kropp.
Det var världen som luktade bajs.
Det tyckte jag var passande. Jävla bajs-värld.

Så tänkte jag då jag gick och köpte löjligt mycket Ba Mie Padda. Med tigerräkor. Som hade svansar. Då tänkte jag istället 'Jävla bajs-räkor' och åt upp dem.
Sen blev jag glad.

Personligt meddelande till du-vet-vem-du-är-licious:
Oh baby when you smile, it's like you put a finger on my heart.
Sluta aldrig vara du.
Puss

min första favvizlåt!

Jag lät mig svepas iväg i en nostalgitsunami. Jag hittade min första favvizlåt på youtube!
Jag har tänkt på den så mycket, så länge, utan att vare sig komma ihåg vilken skiva det var, eller vad artisten hette.
Det enda jag kommer ihåg är texten, som jag tolkade den då jag var åtta. Den går såhär:

låvidas såmanni bjudifål fejses
sharon lajs ansharon däns
majlovidads såmanni amdis pejses
ansharnomdombadinav aj håt datovit stejs


Men så hittade jag den, av en slump, på youtube. Jag älskar youtube!
Jag började till och med grina lite, så glad blev jag då jag hörde den. Det var så gälet många år sedan jag hörde den och i alla de där tonerna så rymdes hela min barndom. Fan vad vackert.
Det är Forever Love med  Gary Barlow. Texten gick precis som jag minns den, men stavades lite annorlunda.

Att säga nej är också en service

Hej bajskorvar.
Nils hade önskemål på bloggrubrik så vad gör man inte? Nils är en så pass bra människa att jag nog skulle kuva mig under vad än han önskar, bortsett från dans.
Jag svarade att jag under rubriken skulle skriva 'svampinfekterat slidsekret luktar bättre än dig'. (Då INTE åsyftande Nils. Nils luktar gott. Nils luktar sanning. Jag syftar snarare på "random" människa. quotationmarks för att random sannerligen åtsyftar någon särskild,) Det var så jädra roligt at the time men nu tappade jag humöret. Jag hade fruktansvärt bra saker att säga. Men jag bryr mig fan inte. Det var bra så. Osv.

I övrigt var jag tidigare idag tillfälligt glad och det hade att göra med tidigare
inlägg. Det sas saker jag tror mig veta att hon inte spontant skulle yttra, bara sådär och det tog tag i mig på ett klassiskt tjejigt manér.
Så kom jag på mig själv och tog mig i kragen och went manly on her ass.
Så ja bah: 'Nej'. och tänkte att det också var en service.

:'(

Come away with me and we'll kiss

Min näst intill sjukliga fäbläss för Filip Hammar yttrade sig återigen.



Titta på'n!  4:17-19 in i videon. M!

*pUzZ*

Jag återfann vad jag vill kalla The art of seduction:


Leendet. Kameltån. Maxad cuteness.
Ciao.

ang. att jag i framtiden vägrar sova

Eh. Okej?
Jag kände viss oro vid sänggåendet under gårdagskvällen. Detta inte helt oväntat med tanke på fredagens otippade äventyr.
Denna oro yttrade sig i mina drömmar, helt klart. Den fick mitt undermedvetna att framkalla upprörande drömmar av sexuell karaktär. Huvudrollsinnehavaren är någon långt ifrån den människa jag allra helst önskar att dra över.
Ni Vilhelminabördiga kan mycket väl känna igen honom vid fattiga deskriptioner ändock talande sitt tydliga språk. Märk väl; Biceps. Nät-tanktops. Mer än så behöver inte sägas.

Alltså vad fan?! PASS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så jävla, intensivt, mycket pass! passpasspasspasspaspaspaspasp!!!

Med det sagt tänkte jag nu ta mig an denna söndagseftermiddag.
Väl mött.

hejdå

Hejzan.
Innan jag somnar tänkte jag orda lite om mig själv. Så klart. Det är mitt favvizämne, alla kategorier.
Fast egentligen hade jag lite funderingar kring kukar, men det är så personligt inriktat så jag tar det en annan dag då det jag tänkte fråga om glömts bort litet. HEHE. eh. Man vill ju inte gärna komma på kant med någon för att man, om än inte med mening, förlolämpat deras kuk. Eller så.
(haha, tänk vad många kukar där ute som tar åt sig nu!)
(alltZååå! Ehe. Nu är det inte så att jag har en nära relation till så väldigt många kukar därute. Tvärtom. Det är ytterst få. Ingen. Egentligen.)
(Fast jag har ju nära relationer med många kukburna människor. Däremot ingen direkt relation till kuken själv.)
(haha. Jag älskar det här inlägget.)

Det är kul när det spårar ur.

Jag vann en liten, men viktig intellektuell seger då jag insåg att jag faktiskt kan, helt utan fusklappar, återge mina favoritdikter. Utantill. Rakt upp och ned. Pang på. Right on. Bara sådär.
Viktigt.
Så låter det lite löjligt att säga dikter, iofs. Det är roligare att säga kuk.

..........Jahh.

Slut. Frågor?


Godnatt.

Y tu

Kolla in den här bilden!
1. Brumma. Jävligt cool pose. Hon bah: 'Time to drop the GR in gratidude and give the lady som attitude!'
Hon är så jävla cool. Jag älskar Brumma.
2. Mitt fejs. Jag har inte tvättat bort sminket från igår. Än. Skönt!
3. Min tunga. Det är dags för er att få se det monstret i full action. I can do magic with it! Helst med beläggning på.
4. Min tatt! Fan vad snygg den är. Jag är som nyförälskad i den!


Titta på den här bilden! II
Jag gick och handlade. Bakis. Det är aldrig, någonsin bra. Särskilt inte om man av någon gudsförgäten, jävla anledning väljer att handla på kuk-lidl. Jag var tvungen att  handla mat men köpte istället 7 olika sorters drycker. SJU?! Vad handlade det om?
Sockerdricka, Cola, nån jävla chokladmjölk, en alldeles för färgglad mjölkdryck av nåt slag, nyponsoppa, fläderblomssaft och cappucino med daim.




Så ikväll ska jag lapa i mig all denna dryck med min långa, gula tunga och titta på massa tecknad film. Med Brumma.
Vill du vara med så kan du ringa. Jag finns på Hitta.se.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MEN SERIÖÖÖÖÖSSSSSSSTTTTTTT?!?!?! JAG TAPPADE PIZZAN PÅ GOLVET!
DEN LANDADE UPP OCH NER!!!!!!!!!!!!!!! JAG HATAR ALLT!!!!!!!!!!!! FATTA DET!!!!!!!!!!!!!!!!! DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ JÄVLA ÄCKEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
FITTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
och kuk

ang. att inte veta hut

Vad hände igår egentligen?

Jo, ni förstår, jag vaknade tidigt och kände mig ovanligt glad. Av just ingen anledning alls.
Åkte till centralen, träffade Bella, Stina och Malin. Kände mig gladare, av nyssnämda anledning. Åkte till medis och tog en latte med Hennie. Blev ytterligare lite gladare. Åkte till skolan där det bästa seminariet hittills ägde rum. Kände mig nöjd och fortfarande fas3-glad.
Käkade därefter tacobuffe och tog en öl i kårpuben varpå glad fas 4 tog vid. Fas 4, 5 och 6 till och med.
Tog Annie under armen, åkte till centralen, mötte Dahlström och gjorde affärer och åkte därefter hem för att byta skor och hotta upp Annie. Drack vin. Glädjefas 7 och 8.
Ringde Nils, bestämde träff, åkte till medis vilket var en förbannat långdragen resa jag aldrig förstod mig på. Fick för mig att kliva av i både sundbyberg, karlberg och centralen. Backade därmed tillbaka till glädjefas 7.
Hittade fram, mötte Nils som var ovanligt stilig. Malarian han drog på sig i Malmö har onekligen gjort honom gott.  Hälsade artigt på Nils piercade vänner och drack staropramen. Tog mig till glädjefas 15 på bara några minuter.
Ägnade mig senare åt diverse obsceniteter i ett gathörn och toppade fas-wise då glädje fas 20 kombinerades med andra, onämnbara tillstånd. Jag och mitt sällskap tog därefter det nyktra beslutet att sluta upp med utbytet av kroppsvätskor och gå från varandra, i varsin riktning.
Jag åkte hemåt.
För en god natts sömn.
Trodde jag.
För sen började det balla ur. Ordentligt.
Det började med en förlorad tändare och slutade klockan 0500. Hela kalaset på franska. Dessutom. Jag vill INTE gå in på detaljer. Men det var, vill jag lova, urballat. Jag befinner mig nu i förvirringsfas 300.
Vad hände igår egentligen?

to the left ella ella eh eh eh

Det finns så mycket att säga om så många, men kvällen till ära tänkte jag ägna min odelade upmärksamhet åt någon.
Och heller inte vilken någon som helst, utan denna någon med capital N.

Jag finner mig själv dittrillad. Uppe bland molnen. Nere i skiten. Ivägsvävad. Fast.
Jag har ingen som helst jävla aning om hur jag ska hantera det. Jag kan hantera det ytliga. Det besvarade. Det påhittade. De som varar för stunden. Men inte det här?!
Jag tyckte mig ha byggt upp en bra, jädra, redig safetyzone där ingen kunde röra mig på det viset men det var ju såklart bara bullshit.
 För just nu vill jag bara kura ihop vid Någons hals och bo där, där det luktar Någon som mest. Jag vill skriva små lappar att gömma undan som Någon skrattar åt då Någon hittar dem. Jag vill komma hem till Någon, alldeles för full och säga saker jag varken vågar eller borde säga och vakna upp och försöka låtsas som om ingenting sagts. Jag vill sitta hemma och vänta på Någon och tänka 'om jag kunde sjunga skulle jag sjunga den här låten för dig om vi levde i en musikal'.  Jag vill gå omkring i bara trosor och låta kroppen vara för jag vet att Någon tycker att jag är så jävla söt då jag morgontrött snubblar runt och letar något jag själv inte vet vad det är. Jag vill youtuba mina favoritklipp och skratta så jag kräks fastän Någon inte förstår vad som är roligt. Jag vill ha oprovocerade bråk med Någon. Jag vill att Någon ska ligga bredvid mig då jag har så ont att jag inte vet vad jag heter. Jag vill att Någon ska pilla i mitt hår och killa mig på armen och sex me up and what not i tid och otid. Jag vill att Någon ska tänka på mig som jag tänker på Någon .. och så vidare. För i helvete.

Så upptäcker man att vad det man egentligen inte ville skulle vara grundat överhuvudtaget enbart grundades på ens egna presumtioner och då blir det förstås lättare att hantera, men ändock jobbigare. För då fanns ju liksom ingenting, någonsin.
Så blir allt bara dåligt. Och sen blir allt svart. ..eller jag vet inte.

words

Nu föll det sig så (som om det vore en ovanlighet) att jag hade jävligt lite att göra ikväll.
Därför sorterade jag ut mina favoritord från T9. Jag tycker mig kunna dra vissa slutsatser om mig själv som person, om jag ser oblektivt på dem.
Här är resultatet:

arrogant barndom anammat abdikera bakis bajs bangar absolutely BÄSTASTESTASTEST beautiful bejbi bEzTizaR blogg älzkling colombianer anytime anywhere bistånd brainfreeze brainstorming brat broccoli äppelträd arrividerci brudarna erfordra fallerar fabulous fabuleringar fadäser ecologica dassig däven dejter effektiviserades etikettera destruktivitet filofax dirr dissade fäbless flempan food enough dosa förgätet förnimmelsen förpassad försov förutsägbar dregglat eufori FTW haha hahahaha heterosexuell Halloj hårsvall happy heh HEHEHEHE helskotta hemmafru hemmakväll hemsöker genus hihi giljotinen hilton history info införskaffat  gorgeous hornen hoppla  Greys growling intellekt ifrågasatt igenkänning jädra jävel later kissa jippi livat klamydia klurig korna komsi köpes kramilamipamirami krubb kukar liberal mainreason makaroner obygden monolit mens mesigt metallica mingel okristligt mjukisbrallor onämnbara omdirigera mosig morrar negligera norrlandsoperan orutinerad överkomma övernattning munhålan outgrundlig samkväm sårar pappsen partaj relaxerande rendevouz penis penisar remiss rättfärdigande pessimistiska resorb shitten pillijonken shots risig skåla skiten plugg referera Rostow snusa snygging spenat princip processen qualitytime våldtäcksmän sterilt pulla sture strap-on sushi russian surprise style rya vafalls tillfällig taggad tajt virtuoser väluppfostrad  tasty  tillfredsställd vinpava VIP vitsig  tjejdåligt  tjollahopp underton töntig töntigare töntigast törnrosdalen anbelangar  vråla  wazzap znyggingar wowsers ytterligheter ytligt ägna

Okej... TÄVLING!
Den som lyckas påta ihop det bästa smset med de markerade orden vinner något fint!

Hurra hurra för telia

Att ringa telia. Det finns ju inget mer fördummande på denna jord!
Nej vet ni vad. Teliatantens monotona upprepning av 'du har plats whatever i turordning' ger mig skavsår i örat. Det började på 29, nu är det plats två. Dags att förbereda sig!

............(det här betyder att jag pratar)........

Jaha!? Killen var ju helt klart jävligt less på sitt jobb. Jag hade inte modet att uppmuntra honom att ta nya tag.
Jag var iaf tvungen att prata med honom eftersom min senaste mobilräkning var på 4811 kr.
JA!? FYRATUSENÅTTAHUNRDAELVA KRONOR! Vad gör man med sånt?
Jag och tröttakillen löste det så gott vi kunde. Han bjöd faktiskt på ett trött 'eheehe' vilket jag tror var tänkt att likna sympati. Möjligtvis hånade han mig, men eftersom jag så gärna vill tro gott om människor tänker jag att det var sympati.

Jag har svårt att vara otrevlig med människor jag inte har någon relation till, bortsett från de jag aldrig behöver konfronteras med. Istället sväljer jag oftast vad de säger och nöjer mig med de svar jag får.
Och just i det här fallet ville jag inte besvära honom alltför länge. Jag ville att han skulle få gå hem, dra på sig mjukisarna och äta en kvällsmacka.

Nog om det. Jag har ett erkännande på gång. Herrah!

Rövknullshelevetssatansfittkukäckel.

Rövknullshelevetssatansfittkukäckel. Det dåliga fortsätter. Oupphörligen. Celebrationsfrukosten förbyttes till hetsätande. Hestätande av müsli. Det känns såhär i efterhand jävligt onödigt. Det tjänar inget syfte.
Nu spelar inte jag i laget som på riktigt hetsäter som destruktiv syssla. Jag är bara hobby-hetsätare och slösar något med ordet utan att för den skull förstå den egentliga innebörden av det.
Dagens wis: Tro aldrig att något är bra, för det är egentligen alltid dåligt.


Så här ser jag ut då jag försöker se ledsen ut, är sjuk och har jävligt smutsigt hår, samt har mens, feber och kräks var tionde minut.  Det är dessutom jävligt kallt, därför är Brumma inlindad i filten. Man måste ta hand om de sina.

kisset

Hej.
Kiss hände igen. Kiss i bemärkelsen bajs alltså. Bajs i bemärkelsen skit. Skit i bemärkelsen 'Åh vad dåligt allt blev.'
Men nu är det över. Nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli 0800 så jag kan gå till coop extra och handla besinningslöst. Jag tänkte belöna mig själv med allt jag för stunden känner mig sugen på. Och snus. Massvis med snus.

Så länge tänkte jag kolla på världens konflikter och dricka te. Jävla te.

Ang. feminismen

Man tänker ju faktiskt till ibland, utan att för den skull komma fram till någon världsomvälvande idé, men ändock; man tänker till.
Som idag. Då tänkte jag till, vilket jag ska ge ett otappert försök att illustrera i text.

Förra veckan skulle vi diskutera olika aspekter av feminismen. Det är ju faktiskt något av en hjärtefråga i min värld (dock understryker det jag tragiskt nog aldrig nu för tiden) och jag tvekar *sällan att ta diskussionen.
*Det ska erkännas att efter vissa winding turns inom det militära så uppkom en viss tveksamhet till hela mitt beliefsystem då princip på princip blev tvunget att åsidosättas då valet stod mellan överlevnad eller.. inte överlevnad.
Att bli ifrågasatt är medfött, men att bli nedtryckt, ifrågasatt, betvivlad och på ett eller annat sätt diskriminerad dagligen åstadkom (som tänkt?) viss tveksamhet, minst sagt. Inte bara gällande vad jag trodde på och stod för, utan tveksamhet gällande mig själv som person. Som människa.
Vem var jag att komma med någonting,
egentligen?

whateverwherever så kom det till sist att handla om den västerländska feminismens anpassning på tredje världen, vilket var, enligt mig, jävligt intressant.
Hur vårt liv och leverne faktiskt är jävligt CrAzY i syds ögon; hur vi bortser från kulturella, historiska och lokala traditioner; hur vi antar att vårt sätt att leva är the shit. Att vi har ett, i grund och botten, rasistiskt 'vi och dem' perspektiv som är jävligt destruktivt, trots att vi vill väl; det är en vit och endast könsbaserad diskussion: Vi presumerar att kvinnor världen över kan ses som en enhetlig grupp. Vi antar arrogant att alla är utsatta för samma förtryck, fast vi drar det till dess ytterligheter;  vi ser dem som sexuellt kuvade, traditionsbundna, familjeorienterade, outbildade, fattiga osv. Vi ser inte att patriarkatet ser annorlunda ut, eller att det faktiskt råder matriarkat i vissa delar av världen, om än det är små delar.
Jag motsäger mig inte tankebanorna som existerar i svenska jämställdhetssträvares hjärtan, jag vill snarare påverka till att ta det steget längre. För solidaritet världen över och inte "bara" hos 'oss'.
Var behövs egentligen hjälpen? Var påverkar kvinnors utbildning mest?
Påverkar inte kvinnors utbildning i syd hela vår värld? Nyereres 'Att utbilda en kvinna är att utbilda en hel nation' är inte bara klyshigt, utan faktiskt sant. Också.
En outbildad kvinna som sitter hemma och mångproducerar kidZ på karlns befodran påverkar inte världen mer än an befolkningsmässigt. Ge henne en utbildning och hon kan utbilda sina barn, hon kan ta förvärvsarbeten utanför hemmet och påverka försörjningen och därmed få ökad ställning i både familjen, samhället och därefter politiken.
Det är inga konstigheter, egentligen. (Visst, dra det till dess spets och ifrågasätt, argumentera för och emot..)

Därför kräks jag en aning på mig själv  ibland och mitt icke-fördomsfria tänkande, vilket jag delvis, om inte helt, skyller på min nation. På vårt vi&dem-system.
Men så tackar jag det också, förstås. För hur  man ständigt måste ifrågasätta sig själv och sina avsikter. Hur motiverar jag mitt bistånd och min antagna hjälp till 'dem'?
 För hur jag än tänker så blir det alltid ett 'dem' i slutändan och jag måste bort från det, trots omöjligheten i det. Men för att nå viss jämlikhet måste jag.. Och utan det hade jag inte haft det liv jag lever, vilket jag inte vill ge upp..

och här har vi kontentan jag nämnde inledningsvis: att inte riktigt komma fram till något.
Hejdo

P.Z. På artikeln i
City så var Palmfjord med. Palmfjord!? PALMFJORD?! Hallå?! Nog för att artikeln skapade viss debatt i sig, men att PALMFJORD skulle dyka upp på OMSLAGET var väl att ta i?! Detta borde väl bjuda upp till diskussion om något?? D.Z.

p.z.Z. PalmiZz och jag låg på samma pluton. D.Z.z.

p.Z.z.Z. Han är pojken längst fram med röd ziphood och "charmigt" leende. D.z.Z.z.

nu ni!

Nu blir det mycket hörni. Nu blir det mycket tömning av tanketarmen som under en period vart förstoppad av pur överlevnadsstrategiska skäl. Efter hetska diskussioner angående humanism, ekologism och miljökatastrofens vara och icke varande varpå ett dryga två timmar långt samtal med min intellektuellt (och framförallt miljömedvetne) fulltankade vän följde är jag nu redo att bajsa ut allt vad relativ kunskap heter. Fast kanske framför allt hopplöshet.

Hopplöshet gentemot denna korrupta, äckliga, jävla värld. Relativ kunskap om denna korrupta, äckliga, jävla värld.
Fast kanske framförallt temporär avundsjuka gentemot dem som begåvats med ett mindre berikat förnuft. Vilken lyx att vara dum, eller åtminstone oemottaglig. Ovetande. Obrydd. Ibland åtminstone. Men ändå inte.

Än fast jag bara skrapat på ytan till ämnet blir jag lamslagen av hopplöshet. Då är det guldigare än guld och grönare än skogen att ha Maja, min Maja. Min bitska, lilla fyllkaja (hon dricker ju iofs inte.. men det var värt rimmet!)
Fo' shiZzle, vi hade en av de konversationer man sent skall glömma idag. Jag älskar dig, baby!





Ang. Blondinbella

Hej!
Nu har jag sovit i två dagar, så jag kan verkligen inte somna om. Istället fastnade jag för debatten för/emot
blondinbella.
Jag unnar henne verkligen den framgång hon haft, och att hon dessutom är jävligt sund och medveten om vad hon säger och gör, till skillnad från andra bloggare i samma kategori (om än den kategorin må vara svåridentifierad), är än större anledning att applådera henne.
Så jävla skärp brud, och snygg är hon också. Lätt att ta till avundsjukans hat, men vad gott hade det gjort?
Heja BlondinBella! Hade jag haft råd hade jag köpt ditt linne!


Eftersom jag och blondinbella har så mycket gemensamt(...) tänkte jag svara på exakt samma frågon som hon gjort.

Hur träffades du och Nils?
Det minns jag inte riktigt, ärligt talat. Men vi tappade bort varandra strax därefter. Så hittade vi varandra igen varpå vi förlorade varandra delux och därefter hittade vi tillbaka igen.

Vad  tycker du är viktigast när man är i ett förhållande?
Jag tycker att det är viktigast att inte vara i något förhållande alls. För min del alltså. You kids go on!

Kommer du skriva en bok?
*alReAdY dOnE tHat*

Vad är dina bästa tips om man vill gå ner i vikt?
Fake it til you make it!

Känner du dig någonsin avundsjuk på vanliga sjuttonåringar som inte driver företag, succébloggar och som har all tid i världen för pojkvänner, tjejkompisar?
Njae?

Jag vill ha en ordentlig redogörelse för hur du ser på tre olika persontyper.
1. Unga föräldrar 2. Folk som arbetar på ICA 3. Psykiskt sjuka

Oj kära hjärtaness..

1. Unga föräldrar är för mig ett mysterium, mycket för att det går emot hela mitt beliefsystem. Jag imponeras, förundras och hejar på allt jag orkar, men jag skulle aldrig någonsin försätta mig i samma situation.
2. ..? Trevliga, men också inte.
3. 'Psykiskt sjuka' är ett så vitt begrepp att det är svårt att uttala sig om det.  Jag önskar att vården effektiviserades på så sätt att fler fick hjälp, men för den skull inte sämre. Så önskar jag att man tog unga tjejers problem på större allvar. Vidare hoppas jag att upplysning om vad en psykisk sjukdom faktiskt innebär upptas; att man inte bara talar om det i extrema termer, utan i de egentliga, folkliga situationerna där de faktiskt förekommer. Jag hoppas vi slutar negligera och förpassa det vidare.

 Tror du på Gud? Eller vad tror du på?
Jag tror på Gud, men att vi skapar vår egen. Däremot vet jag att i situationer då jag verkligen behöver någon allestädes närvarande, allsmäktig typ, så vänder jag mig till den Gud jag är av samhället uppfostrad att tro på. Mycket för att Denne Gud är allmängiltig och inte av mig påkommen.
I stunder av mer eller mindre folklig förtvivlan behöver vi förenas under något större än oss själva, och därefter tror jag religionen i sig är konstruerad. I stort sådär.

Tips om man vill få bra betyg i skolan?
Hehehehhehehe.. Jo, det har jag. Maila på [email protected] för vidare information

Hur lyckades du med att bli så framgångrik?
Äsch! Jag är bara mig själv!
............

Vad är det allra bästa som hänt i hela ditt liv?
Hah! Det slog mig härom dagen faktiskt. Det bästa som hänt mig är jag själv och allt därtill.
Att jag efter flera års drömmande faktiskt tog mig an min dröm och gjorde lumpen, varpå jag ytterligare uppfyllde drömmar om studier som förhoppningsvis gynnar människor i "tredje världen".
Detta gjorde jag trots tveksamheter av vänner komna, trots ifrågasättanden av familjen osv. Det bästa som hänt mig är mig själv och min tro på mig själv, trots (och inte tack vare) nära och kära.

Jag undrar vad du vill göra efter att du har tagit studenten? du ta ett sabbatsår eller bara jobba med dina företag?
Jag gjorde exakt vad jag ville då jag tog studenten. Då jag tar EXAMEN däremot, som fil. kand. vill jag läsa termin sju i södra afrika och jobba under SIDA eller FN. Därefter får vi se om jag läser för Magister eller Master i ämnet Utveckling och internationellt samarbete.

Finns det en chans att du kommer gå in i väggen pga av allt arbete nån gång?
Ja visst! Men jag skulle snarare se det som en risk än en chans.....................

Du har så supersnyggt hår och jag undrar vilka hårprodukter du använder?
Det jag kommer åt! Sen jag rakade av mig håret så har jag för vana av att använda mig av whatever tvål som är i närheten!

Hur attans har du råd med allt?
Jag prioriterar i ordningen
utekvällar
takeaway
tradera
systemet
mat
hyra och annat skit

Är du nöjd med ditt ansikte? Tänker mest på näsan. Jag tycker den är annorlunda
...tack?!
Jag är förbannat nöjd!!!

Kommer du gifta dig med Nils?
Njae det tror jag inte kommer att hända någonsin faktiskt.

Vilken är din största framgång genom bloggen enligt Dig?
Enligt mig är det det här. Fan vad klyftig jag var då jag var 18!
Men eftersom ingen uppmärksammade det så.. äe, vet inte.

Har du några tips på hur man får bättre självförtroende?
Det absolut bästa tipset jag själv fått är att sluta bry sig. Helst -91.

Vad är det du brukar spruta in i dina läppar? jag gillar resultatet!
Fett från låren

Hur känner du inför alla som ständigt klankar ner på dig??
Vet ni vad, det berättar jag gärna; Jag är en av dem som människor förever and ever more kommer att vilja mindfucka skiten ur. Om det så är att sprida rykten om eventuell sexuell läggning eller sviktande psykisk hälsa. Så vet jag också att jag stundtals lockar till dessa uttalanden och att jag faktiskt stundtals förtjänar dem. Däremot har jag aldrig utgett mig för att vara godsent och lever heller inte upp till meningen av mitt namn.
Jag står för vad jag gör, det är nog irriterande och sticker i folks ögon.  Det finns ju trots allt en regel för hur mycket man får älska sig själv. Tydligen.

Om du hade en superkraft, vad skulle det vara?
Varje gång jag tänkte på mat ramlar det en sten från himmlen

Vad hände med din livvakt?
Han dog :/

Har du och Nils grälat rejält någon gång?
Njae, inte rejält. Men vi har hatat varandra litegrann.

Jag undrar om du röker?
Jaså!

Vad tror du händer efter döden?
Jag har ingen aning. Däremot så vet jag att då jag dör, så hamnar jag där Du vill att jag ska hamna.

Hur många pojkvänner har du haft innan Nils?
Nils är ju inte min pojkvän, men om jag skulle summera utifrån kriterierna jag idag har för pojk/flickvän så: en.
Pojkvän. Sebastian.

Kan du inte börja ha "veckans blogg"?
Nej faktiskt inte!

to poo

Hej bajskorvar.

Jag finner mig själv högst ointressant för tillfället. Besviken är jag också. Missnöjd. Less.
Helgen som började så fantasktiskt bra utmynnade i en slags meningslöshet av sällan skådat slag. Har missat allt av värde (då jag faktiskt räknar denna never ending sleepingsession som värdelös).


Slentrianögnande på Wall-e. Se den! Bra jädra mysig robotfilm.
Se den däremot inte då du är ensam och för stunden relativt missnöjd med tillvaron. Då blir man avundsjuk.
Just snyggt att vara avis på en robot.

Jag kan, i denna svaga stund, erkänna att jag saknar den sortens närhet; att hålla hand med en rostig robot.
Usch.
Kanske råkade jag i en annan svag stund, trots strikta restriktioner från den bättre vetande delen av hjärnan, fatta tycke för någon. Eller åtminstone för en viss del av dennes personlighet. Det är aldrig bra.
Däremot vet jag att det kommer vara max 11 dagar till, sedan återgår jag till normalt, känslolöst tillstånd.
Lättmanövrerat. Easy going. No fuzZ. I kill your dog for fun. Hörs i morgon.

Dörrarna stängs. Föralltid.

Igår var det myspys med S&B som blev 'nu måste jag åka hem'; som blev förfest med klassens finest; som blev 'nu måste jag verkligen åka hem'; som blev helkväll på stan; som blev 'nejmen vafan, nu MÅSTE jag hem', som blev ytterligare timmars kringströvande; som blev bortamatch in a very non-sexual way; som blev sömn hela dagen idag.

Många svarta hål, mycket kiss, inte alls särskilt mycket öl och sjukt mycket dans.
Det var alldeles för länge sedan jag var ute och dansade. ASKUL!
Jag skulle uppskatta om karln på tuben hem kunde höra av sig till mig, A, eller M så vi kan diskutera vad som faktiskt sas angående .. sprängningar, yttre rymden, att sväva med kiss och så vidare.


vad som en gång var 70A



Jag opererade brösten idag!
Eller..?

Nu blire fäZzT!

Roger

GOD morgon älZklingar.

Jag har lite bråttom till skolan, men jag bara måste visa er hur fin jag är i håret. (och som alltid på posebilder; vädra sängkläder i bakgrunden!)





Fina naglar har jag visst också.
Såhär glad blir jag då:



Nu måste jag springa till pendeln.
HejZvejZ

Åh!

Åh! Ja!
Gud har läst mellan raderna på min blogg och bestämde sig för att uppfylla mina önskningar.
S och B kommer till mig, I MORGON!
 Mina favvismilitärer. Mina favvislebbar. Mina favvismänniskor!

Åh! Ja! nr.2:

Sofia Dahlström, min favvis-struebrutta, kommer också i morgon!
Hon stannar på för mig obestämd tid och vi ska leka hela häst hela dagarna, förutom då vi är ute shaking our wellshaped booties.
Sedan, då hon gjort hela stureplan medvetslös, åker hon hem igen för att börja sin nya karriär vid hyveln på sågverket. Det, kära vänner, är ett dubbelliv som inte går av för hackor!
Maja är visst också påväg någon gång i veckan.
Jag fullkomligt överöses med alla dessa fantastiska bruttor och muttor.
Jag gillare!

Nils ska åka til.. eh.. malmö!  ..på semester. Det spelar ingen roll för varken er eller mig, men jag gillar att nämna Nils och hans galna upptåg.
Idag så var han bland annat med om något fruktansvärt ..dråpligt.
Eftersom jag inte vill röja Nils egentliga identitet så berättar jag inte historien ordagrant, men låt säga att Nils alltid avfärdat torktumlarlicensen som jävligt löjlig. Han har till och med hånat mig för att jag betalt min torktumlarlicens.
Så försvann han för en stund då vi i vanlig ordning avlade våra dagsrapporter över msn. Då han senare återvände berättade han att Svensk Vitvarutjänst knackat på för att kontrollera att han betalade sin torktumlarlicens.
Med uttalandet 'jag blev tagen på sängen så jävla hårt' och 'fatta vad genant om jag hade börjat stamma att jag inte har någon torktumlare när han ser min satans bosch stå där som en fallos-symbol och stoltsera med sin gränslöst perfekta glans!'

Jag skrattade så jag kräktes lite i munnen. Rätt åt dig Nils!

Åh.

Åh. Tvi!
Jag har inte gjort ett kiss idag. Jag har inte läst ett ord i utveckling som frihet, jag har inte klätt på mig, jag har inte duschat, knappt ätit, inte skrivit, inte bajsat. Jag har inte ens gått utanför dörrarna.
Jag har bara fullständigt omfamnat denna dag för vad den varit; en dag med värk. En dålig dag med mycket värk. Smärta. Mörker. Hat.
Nej, nu överdrev jag allt, men ont har jag verkligen haft.

Jag låg kvar i sängen jättejättelänge och pillade på mina ärr i med förhoppningen att de skulle öppna sig så jag kunde gå in i magen och massera direkt på musklerna.
När jag väl steg upp för att få i mig något att äta så vinglade jag hejdlöst omkring för mitt blodtryck är obefintligt. Så jag satt mig ned på golvet, för att där konstatera att jag verkligen måste städa. I kylskåpet fanns inget som lockade, såklart.
Har förutom muskel och organkramperna ont i 'magen' som man vanligtvis brukar tala om. Alltså magsäcks- och- tarmsystemet. Det bränner och svider i magen. Det känns liksom surt.
Det började två dagar efter flytten och har därefter vart ihållande/eskalerande.
Kan detta vara magsår?

Sum of the kardemum: Jag tycker lite synd om mig själv.
God natt.

FY FAN! FY JÄVLA HELVETES FAN!

Jag älskar min fina polack, men jag behöver inte tycka om honom just nu. Just nu får jag vara bittert, bittert avundsjuk på honom. Jag får vara smutsigt svartsjuk. Jag får vilja nypa honom; låtsas skoja för att sedan nagla fast mig av hysteri.
HAN HAR TRÄFFAT FILIP HAMMAR! HAN HAR KRAMAT FILIP HAMMAR!
ÅÅåååååh. ÅÅÅÅHH! ÅÅåååhhåhåhåhååå..
Jag är alldeles svettig av förtvivlan och avund.

IGÅR NATT var jag vaken hela natten och kollade 3 miljarder youtubeklipp med Filip och Fredrik. HELA NATTEN!
Trots två långa föreläsningar idag. Trots att jag inte sovit särskilt bra natten innan.

IDAG såg min msn-konversation med Nils ut såhär:
2008-09-09 18:56:15 Maria säger: JAG SÅG FILIP HAMMAR IDAG!
2008-09-09 18:56:18 Maria säger: Nej. Nu ljög jag :'(
2008-09-09 18:57:34 Nils säger: Haha. Jag hade trott dig faktiskt!
2008-09-09 18:59:52 Maria säger: men ÄLSKA det! Jag kollade på grattis världen hela natten.  Om någon hade sagt att jag var lik Filip Hammar hade jag tagit livet av mig och dött lycklig.


IGÅR skrev jag följande blogginlägg som jag tänkte publicera ikväll:
JAG VILL INTE SLÅ FILIP

..Jag vill klappa honom. Stryka honom över den något dallriga hakan. Jag vill äta på hans korvfingrar och slicka i hans hår. Tugga på det. Svälja ner det till mitt innersta inre.
Jag vill ha Filip. Jag vill va Filip. Jag vill ta Filip.
Jag blir cRaZy då jag ser honom. Hör honom. Jag vill skriva kärleksbrev med starletthandstil och skicka mina tappade mjölktänder till honom. Jag vill lukta på hans skjortkrage och jag vill nypa hans bröstvårta blå. Jag vill binda fast honom och tvinga honom att prata. Om allt. Jag vill att han ska slicka in sina ord i min hjärna.
AHMAHGAHD! Filip Hammar!

..men jag vill inte slå honom.


Personer Som Tackade Mig Med Frasen "Tack, Människa" Och Sen Kramade Mig: Filip Hammar!
(Som är precis så jävla najs som man tror han är.)


...dödensdö...


Köpstopp och skolpepp

Jag är inte jättebra på att hantera pengar. Jag konstaterade detta faktum då jag ringde mitt konto.
Så slog det mig att jag faktiskt är förbaskat bra eftersom jag lagt undan pengar. SÅ JAG KAN KÖPA NYA GLASÖGON.
Och öl. Och kläder. Och skor.
Well oh well.

Det känns asgrymt att skutta till skolan idag.
Anledning presenteras nedan:

Vi går från Ester Boserups klassiker Kvinna i U-land, 1970, till dagen rika utbud. Vi går igenom de vanligaste trenderna i utvecklingsdebatten inom biståndsvärlden från ”add women and stir” över Women in Development, WID, till Gender and Development, GAD.
Vi tar upp Marilyn Warrings A Feminist Economics som tydligt visar på osynliggörandet av genderaspekten speciellt i u-länder och försöker förklara varför.
Vi diskuterar varför västerländsk feminism – som ofta anses global utan att dess förespråkare verkar förstå hur regional och ahistorisk den är - i många fall t.ex. inte passar in på Filippinerna eller kan ses som ett tillbakasteg i t.ex. Burma. Den går in på hur frågeställningarna blir annorlunda när t.ex. både ras och nationlitet är lika viktiga eller ännu mer väsentliga än kön i en situation med kolonialism som de flesta u-länder utsatts för eller en med ockupation som t.ex. Baltikum utsattas för. Föreläsningen diskuterar också hur det med demografiska data går att mäta kvinnors värde i olika kulturer, trots att officiell ideologi ofta försöker säga något annat. Den kommer in på de 150 miljoner flickebarn som dödats redan i moderlivet i Kina och Indien och försöker förklara de mekanismer som ligger bakom dessa officiellt förbjudna massaborter av enbart flickfoster med en artikel av Marina Thorborg, Where Have all the Young Girls Gone?    

 Diskussionsfrågor till seminariet måndagen den 15/9 om MTs föreläsningar:

 1. Vad anser Amartya Sen om unga kvinnor och tidigt barnafödande?
2. Varför att det viktigt att få med representanter för underrepresentaterat kön i beslutsfattande organ enligt Amartya Sen?
3 Varför är frihet att kunna bestämma över sin egen kropp och att få behålla den intakt viktigt enligt Amartya Sen?
4. Hur kan man enkelt se på demografiska data om massiv könsdiskriminering föreligger enligt Marina Thorborg?
5. Diskutera hur västerlänsk feminism kan komma att upplevas i andra kulturer.

 

 


PuZzz

 


Vad tror du, Hanna Fridén?

Uä, uä, uä. Jag saknar S och B. Jag saknar dem som de fantastiska personer de är, vår vänskap och det något mer intellektuellt berikade konversationerna. Och jag saknar vad de står för.

Jag har över huvud taget inte utforskat regnbågens Stockholm ännu, vilket bekommer mig å det grövsta. Jag är inte så socialt begåvad att jag ensam kan bevandra denna mark, heller har jag inte berikats med vänner att ta under armen och slita med ut på utforskande lördagsnätter.

Någon som vill gå på dejt med mig?

Jag skulle inte ha något emot att dejta
Hanna Fridén men vad jag förstått spelar hon bara i det ena laget, vilket är det så kallade normativa hetrolaget.
Det är lite synd. För mig, alltså. Säkert inte för henne. Jag vet inte? Hon verkar inte vara den gladaste hästen i hagen efter uppbrott och och diverse tråkigheter som efterföljd, vilket också är synd. Förståeligt, absolut, men ändock synd. Jag tycker inte om då människor är ledsna.

Jag vill föreslå en kopp grönt, välgörande te för magen och ett trevlig pratstund. Vad tror du om det? Läs inte in något opassande elle oanständigt mellan raderna. Läs bara att du går miste om Mig, Maria Karlsson. I'm a hoot!
Så, vad tror du, Hanna?

englishman

Hej alla barn!

Idag införskaffade jag guldkort på SATS. Det kändes så sykiskt bra eftersom jag vann det.. -ish.
Väl på plats
på sats
träffade jag en ung man
han var trevlig han
'I can make you hard' he said
för han var ingen Swed
däremot är han PT
men inte nog med det
HAN VAR ASSNYGG!?
Jag la mig på rygg.
Slut.

Jag har inget annat kul att berätta. Jag tänkte äta fiskbullar idag. Är den informationen tillräcklig?
Fiskbullar, ägg, pölsa, brysselkål. Det är mat man inte ska tala högt om.
Men nu basunerar jag ut det: JAG SKA ÄTA FISKBULLAR IDAG! JAG TYCKER DET ÄR GOTT! JAG SKITER I HUR DET TILLVERKAS!
Idag iallafall.

birdflu

Jag blir imponerad av fåglar.  Särskilt de som flyger omkring på perrongerna vid T-centralen.
De är så duktiga då de flyger omkring.
De krockar ju aldrig?! De tappar aldrig fokus vare sig de är stressade, pratar i sina mobiltelefoner, skyndar sig hem till frugan efter en hetsig dag på stan, är hungriga.. Aldrig. De flyger jättefort och saxar mellan bjälkar och tåg och människor utan att någonsin flyga in i något.
Jag skulle bli förvånad om jag fick en duva i magen. Eller en sparv i ögat.
Vad ska man säga? 'Sorry duvis, jag såg dig inte. Jag vet att det var mitt fel, för du är så duktig på att flyga. Ha en bra dag!'


Jag undrar om fåglarna är imponerade av mig och min gång?

Världsrekord

Varför blir man sepe när man är trött?

Igår kväll gjorde jag allt som stod i min makt för att slippa skriva om Afrikas utveckling. Jag svarade på alla samtal (vilket jag absolut INTE brukar göra annars. Särskilt inte lördagskvällar) jag msnade med folk jag vanligtvis inte orkar med, jag åt, jag kollade på Greys, jag sorterade papper.
Så smsade jag. Till Nils.

Det är dåligt.

Det är inte dåligt att smsa med Nils. Det är jättebra. Alla borde smsa till Nils, fast kanske inte till min Nils. Jag tror inte han skulle uppskatta det. Men alla borde hitta en egen Nils att smsa till. Eller så kan ni smsa Blondin-Nils. Han kanske skulle uppskatta det? Jag vet inte. Hitta en Nils att smsa till iallafall, för det är bra!

Men igår var det dåligt. Ett dåligt sms.
Vanligtvis är jag bäst på sms. Jag borde få ett pris och ett diplom för mina sms som i tid och otid skickas runt till väl valda i telefonboken, eller slumpade på HItta.se.
Jag tror inte att varken Nils eller ni förstår varför det var dåligt egentligen, och dessutom är Nils en så bra och politiskt korrekt människa (eeeh, hehehe. ibland. nån gång per år åtminstone) att han svarade väldigt avdramatiserande. Och snällt. Och bra. Nils är bra. Jättebra.
MEN DET VAR, IN FACT, ETT DÅLIGT SMS. JÄTTEDÅLIGT.

fast.. jag bryr mig fan inte.


The end


Nu tänkte jag get all emotional on your asses, bara så ni vet.

FÖR ATT .. det är ibland jävligt dumt att förvänta sig att personer/händerlser/other shit ska säga just det där/inträffa/vara på ett särskilt sätt. Att förvänta sig något är nästan alltid stört dåligt.
Men det är aldrig dumt att vilja att det ska vara så. Att säga att det vore korkat är att säga att det är korkat att drömma. Och det, kära vänner, är det icket. Att drömma är, in fact, den bästa shitten.

OCH

Jag HATAR saturnus. Planeten alltså. Jag hoppas en rymdraket fullastad med sprängmedel krashar in i den så skiten försvinner från vårt solsystem.
I hate you in a you-jump-I-jump-and-you-jump-och-jag-skriker-LURAD-kinda way.
Skitplanet! Helt värdelös. åååÅÅÅHHRSCHH!

Dagens wis: Handla aldrig mat du då är bakis. Då spårar det ur.


Bus

Nu är jag minsan på väg på oväntade äventyr! Står här på tunnelbanan och är så jädra kissnödig att jag vill knuffa ner någon på spåret. Kårfesten var okej, OM JAG VART 14?! Nej tvi, hellre oväntade äventyr! Hihi. HERRAH!

Nu är det minsan dags!

Supa, knulla, slåss!
Nejmen vad säger jag?! Det ska jag inte alls göra.



Njaae. Jag tänkte slita sönder en lax med bara händerna!
Kramilami!

reklamation

Jag efterhandsälskar då jag är aptrött och skriver oförståeliga bloggar.
'änfast jag inte han nmågo stoö'
Haha! Vad handlade det om?

Well oh well. Ikväll är det terminsstartsfest. Skojigt!
 Annie nämnde att hon skulle dit med Michelle och Martina och Tussen och Fimpen och Busken. Ne, de heter inte så. De heter kanske Linda eller Sara eller Diamond (det skulle jag gilla!), men jag har aldrig träffat dem och har ingen aning om vad de heter. Eller hur de ser ut. De är säkert snygga. Snyggare än mig.

...

Haha! OFTA?!

Jag bjöd in mig själv iallafall. Vi ska träffas på medis kl.19 för att förtära lite öl innan det bär av på allvar. Lite socialt glidmedel känns högst nödvändigt. Jag vill inte veta av någon bajsnödighet comunicationwise.
Kom dit! Björns trädgård kl.1900.

Annars då? Jo, jag är besviken på mig själv.
Först och främst för mitt politiskt korrekta svar på gårdagens
inlägg. Det hade vart oj mycket mer intressant om jag svarat 'JAJJEMENSAN, MARTINA! Det kan du skriva opp! Nog hånar jag honom alltid! Vilken löjlig karl han är!' fastän det inte är ett dugg löjligt att rädda 10-åriga pojkar.
Äe, bättre svar nästa gång.

För det andra så blev jag ytterligare besviken i morse då jag handlade min morgonjuice på Pressbyrån. En trevlig brud med tillhörande fotograf ville ställa den frågor ang. mångmiljonvinsten. Den rätt förutsägbara frågan 'Vad skulle du gjort med pengarna?' yttrades.
OCH VAD SVARAR JAG?!
'jag skulle betala av lån, ge pengar till välgörenhet, köpa.. blablabla. Wlääh'
Det första jag tänkte på var CHESTHANDS, såklart. Men det kändes av någon anledning alldeles för crAzY att svara.
Tjejdåligt. Väldigt, väldigt tjejdåligt.

Nej nu måste jag äta PIZZA!!

baka

Att det vart en turbulent afton ska jag inte sticka undet stolen med, änfast jag inte han nmågo stoö och aldrig riktigt förstått hur jag skulle kunna sticka under stolen med en sån grej, om det nu skulle vart somesing' somesing'.
Eller inte. Hur sticker man under stol med att det inte är något alls?

Upp om 4½ timme. Förmodligen raderar jag det här och hittar på något roligare. Som om jag vore Björne.

Snyggposer.

Jag älskar människors snyggposer. De syns så jädra överdrivet tydligt och är så härligt.. inte alls smickrande.
Oftast, om inte alltid, är snyggposer bara snygga i posarens ögon, och inte i betraktarens.
 Det handlar förstås om perceptionsförmågan hos människan. Hur vi alla uppfattar saker olika beroende på  ålder, kön, intressen och ditten och datten. Psykoligi i renaste form, men likväl fascinerande.

Till exempel mina vänners snyggposer (no offence, pals!). Jag tycker de naturliga bilderna är så mycket mer smickrande, för att inte tala om att se er IRL. Mellan fyra ögon och tre bröst. Missförstå mig rätt dock; jag älskar era snyggposer. Jag älskar allas snyggposer.
Då ser man vad som försöker döljas och rättas till och förändras med hjälp av miner och vinklar och allt vad det är.

Här är min snyggpose för tillfället (Jag kunde inte välja vilken jag tyckte bäst om.  Den överdrivet posiga bilden, eller den glansiga.. Hursomhaver är jag skitsnygg på båda. Snyggast.nu-snygg, fast snyggare.)

Mina snyggtrix är följande: Jag vänder INTE kalhygget på hjässan till, jag suger in kinderna "något", pluffsar till läpparna, (jag tycker ibland att jag ser Joulie-ish ut) försöker se sådär förföriskt farlig och mystisk ut, så hänger jag alltid ut mitt täcke på vädring i bakgrunden. Så gör jag något med näsan också, men jag vet inte riktigt var det är.
Och aldrig en bild rakt framifrån. Aldrig på en snyggpose.



Mm. Fint!

Halleluja

Haha. Vad duktiga människor är: Ljt. B och den försvunna pojken i fjällen.
Heja heja Ljt. B! Hurra hurra hurra hurra!


"Det var jävligt skönt, berättar Johan Borggårds."
BORGGÅRDS?! ...Jag älskar inte felstavningar.
Iofs kanske Borsgård också försökt sig på ett pseudonym som min vän i inlägget nedan, men istället för att byta namn så snurrar han bara till bokstäverna och hoppas folk ska bli förvirrade om det.
Iom uttalandet "Men om någon är hjälte i den här historien så är det pojken själv. " så verkar ju min favvislöjtnant (...) vilja rikta strålkastarljuset åt annat håll och avsäga sig heroismen. Ödmjukt, Borsan!

Övrigt skojigt i artiklarna från Aftonbladet och Expressen och DN och allt vad det är.

"Vi har sett värnpliktiga soldater bryta ihop betydligt tidigare än den här pojken, säger Johan Borsgård"

FniZz!

"Johan Borsgård menar att det inte var så "jättedramatiskt". "

Hah. Jag undrar just om han tecknade citationstecken med fingrarna då han sa det.
Haha. Hahaha. Haha.

Nåväl. Vad duktig du är Borggårds!

Sofia Dahlström på Stureplan

Stureplan. Det är långt ifrån min verklighet om än understundom nära till en viss dröm. Det ska väl erkännas att jag inte skulle ha något emot att ha ett par tusenlappar till övers att strö runt mig på någon hipp club. Jag satsar istället alla kort på mina studier, mina nudlar och the occasional bag-in-box.
Däremot har jag ju vänner som  är up and coming i sturekretsar, vilket till viss del kom som en minor chock, då hon dessutom använder sig av pseudonymet Sofia Dahlström.


Sofia Dahlström @ F12

Utveckling

Gomorrn lovaz n' hataz. Wha'z crackin?!

Motiverad, inspirerad och full av energi (njaae) tänkte jag nu bege mig mot södertörn för åtmintone en halvdag i bibblan. Där skall jag förkovra mig i Africa since 1940 - the past of the present - new approaches to African history.
Jag känner mig LADDAD!

Vi fick i måndags i uppgift att definiera begreppet utveckling i ett par meningar.
Det var lite trixigt faktiskt, särskilt då jag tuggat i mig trehundra sidor severe criticism mot alla tidigare definitioner.
MEN det här känns utvecklande. Jag utvecklas. Förbättras. Förändras.

Det är utmanande och lite läskigt ibland, av olika anledningar.
Det är inte svårt, men det är stundtals jobbigt även om jag är löjligt ivrig. Det är intressant HELA TIDEN och jag vill lära mig allt. Det är inte nyttigt, inte för min kropp. Den psykiska stressen jag utsatt mig själv för är inte supernyttig för min redan så slitna kroppshydda. Visst har det börjat lugna ner sig och jag hittar mer lugn för varje dag som går. Jag MÅSTE inte suga i mig varje ord i böckerna, men ändå envisas jag med att läsa dem från pärm till pärm för det är så tänkvärt och känns så viktigt. Jag MÅSTE inte ha svar på allt, för vi jobbar i grupper och hjälper varandra, men jag har inbyggt i mig att vara LEDAR'N, att kunna allt de andra ska kunna.
Sådana gånger vill jag gärna komma hem till en fin vän.
 Det är, trots diverse bakantskaper runt om i stan, ibland något ensamt. Jag är liks förbaskat anonym i den här stan och jag saknar mina bruttor i norr (och Linkan i söder.) 

Men jag vill inte klaga, bara lätta på trycket. Jag älskar det. Faktis-k-t!
Efter intensivt plugg ska jag göra stan, kolla glasögon och köpa skor.
Så kanske jag har något skojsigt att skriva om ikväll dessutom!

Min definition av ordet utveckling var förövrigt 'Individuell strävan mot förbättring, där förbättring definieras av individen.'
Jag tycker det var bra.

Sötpose med storpannan i fokus!

Jo, förresten så är jag jävligt kåt på webcamen i min dator, därför får ni lov att stå ut med massa bilder i sann *eGoAnDa*
HERRAH!

Lazyeye

Idag har jag ätit sushi och glass. Glass-sushi. Jag var jättesugen på kyckling, men eftersom jag inte äter kyckling och inte gjort det de senaste 10 åren så hoppade jag kycklingen och köpte sushi-glass istället.
Nej, glass-sushi.



Ser ni, vad jag ser både sned, lurig och förälskad ut på samma gång?
Mitt högra öga är väldigt förföriskt, och det vänstra får er att fundera på om det högra talar sanning.

Jag är varken lurig eller förälskad, men sned är jag.
När vi var små och åkte i pappas wolksvagen och öppnade alla rutor vi tre små barn kom åt så sa mampappsen alltid att man blev sned i ansiktet av korsdrag. Man blev visst vinögd också, vad jag kan minnas.

Hur som helst så är högra sidan av mitt ansikte något underutvecklat. Det ser ibland ut som vänster sida deffat och höger sida har legat i soffan. Min vänstra sida är levnadsglad och hänger med i humörsvängningarna, men vänstra sidan är ideligen likgiltig. Särskilt ögonen och näsan.
Så jag misstänker att korsdraget blåst ikapp mig nu. Eller så har jag haft en stroke. (av gäspar kommen?)
Det har förvisso vart snett länge, men det blir bara värre.

Jag tycker att det är charmigt och ger mig lite karaktär, men då jag får en släng av hypokondri så oroar jag mig för det.

Hela havet stormar

Idag gjorde jag två saker för första gången någonsin; Jag var på mitt första seminarium och jag handlade på Lidl.
Det är lite svårt att säga inför vilken av de tu jag var mest förväntansfull, men det är inte alls särskilt svårt att säga vilken av de tu som dödade min själ litet då det inte alls levde upp till förväntningarna.
Det var Lidl.

Seminariet gick bra, fastän jag var lite skakis innan. Jag tyckte minsan inte att jag hade någon att säga till om gällande utvecklingsteorier och utvecklingens historia.
Det visade sig dock att alla var nervösa och att vår grupp gjort ett utomordentligt arbete. Så klart!

I morgon är det uppstigning 0700. Det suger, och inte för att det är så tidigt för det där med tidiga mornar är överkomligt.
Vad som suger är att jag ofrivilligt somnade 1900 och vaknade för en halvtimma sedan, klockan 0130.
Dessutom var jag jättehungrig, så jag åt upp morgondagens lunch. Det var okontrollerat våldsam hetsätning. Inte alls vackert.

Så nu är jag lite missnöjd. 
Gonatt!

Listen up y'all!

Idag försökte jag hindra en gäsp från att synas. Då ser man ut såhär. Det är fult!


Hehe. Hehehe.

Nils skulle väl påstå att det är tröjan som gör det, medan jag påstår att alla som försöker gäspa i hemlighet är fula.
Eller åtminstone ser väldigt konstiga ut. Det ser ut som om man får en stroke. Osexigt!
Gäspa loss!

hits