fail

Linda säger:
HALLÅÅÅÅÅÅ ELLER
Maria säger:
HALLÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!!!!!
Maria säger:
hallå imorrn
Linda säger:
tjeeajanan
Maria säger:
Jag fattar typ inget av alla trippla messagesesses
Linda säger:
inte jag heller. blir bög i hela hjärnkontoret
Maria säger:
men knullsår i ögonloben?
Linda säger:
ingen jävla aning. åh. livets mest oplanerade festivalbesök.
Maria säger:
sjukaste word up ever.


Dagens wis: Improvisation är en bra planering.

Tjosan kerstin!

Jag är ju för härligt spontan?!


Motorvägshoran blir seriemördare

Aldrig kan jag få nog av att orda om menstruation och PMS. Aldrig, aldrig någonsin: Hur mycket jar hatar det; hur ont det gör; hur äckligt det känns; hur dålig jag är; hur mycket jag hatar min livmoder osv.

Men idag, och igår, och i förrgår och mest troligt också i morgon så längtar jag verkligen tills blodet rinner ut ur puppan.
Det känns som jag har fått en menspropp som stoppar upp hela mitt liv och emotionella varande.
Det känns som om denna cykels mens kommer att vara som att grina.
Nivet.. När man bara gråter för att det är så jävla skönt? Man gråter ut varenda sorg i vartenda litet hörn av sin kropp och hela världen går sönder och det rinner vätskor av alla de slag ur varenda kroppsöppning i ansiktsregionen och allt är kladdigt och smakar salt och man sväljer lite slem och börjar hosta samtidigt som man hulkar och benen bara viker sig och allt är världskatastrof.
Nej. Universumskatastrof gånger stjärnstopp. Alltså det är.. dåligt. Men bra.

Så kommer min mens att vara.

TåRaR aV bLod.

Det ska bli så sköööööönt.
Den kommer i morgonkväll. Jag funderar på att ha en fest för att fira, precis som familjen Camden hade för Lucy när hon fick sin första mens i Sjunde Himlen. Såg ni det?

nähä..........................................intejagheller......... Hehhe..eh.

Men det ska jag ha. En mensfest. Äta mosade hallon och ketchup. Stoppa tillbaka alla nervtrådar och känslospröt inuti och återgå till det normala.
åååååååååååååå MENS! HALLELUJA!!!

Härjas

..om det var tre miljoner sorters kakor var det tolv miljarder sorters frukt och grönskaker.
Och... STARWARS ep 5.

Japp. Japphee.. Starwars. Stjärnornas krig. Lasersväd, karbonit och Darth Vader är en pappa.
Jag hade sett slutet ungefär 600 ggr men hade inte hjärta att avslöja det.
Nivet.. Nån vill att man ser en film de verkligen älskar; då måste man hänge sig åt hela upplevelsen.

Men jag har ju så svårt för hittepå. Vad betyder det? Vem är jag?
Jag gillar varken Potter, Ringen, Morpheus eller stjärnor och galaxer.
Vad innebär det?

Och nu? Alla har åkt och ensamheten är påtaglig. Det är jag, Discoverychannel och resterna.
Mjau.
:'(

Gettin' hitched

Vet ni vad jag vill, bäbisar?
Jag vill gå på bröllop.

?!

Men.. Nu ska jag till Haga och baka tre miljoner sorters bröd med Marc&Maja. (Jag borde ge dem ett gemensamt namn. Som Bradgelina. Marca? Jag vet inte. Hjälp mig där!)
Jag ska peppa dem för att gifta sig.
Hehe. Hehehhe.

Eller, Karlsson.. (Linars?) Ni ska inte.. ? Kom igeen!

Jag villvillvillvillvill viiiiiiiiill!

Mjau

Hej djuren.

Jag har badat. JAG HAR BADAT!
Naken. I en sjö. I regnet. I mörkret. Med sällskap.

Okej. en tävling: Om nån toppar mitt sommarens första bad får ni en tjuga.
Ni diskas om ni hade sex i vattnet. Det är fan fubb.. Fööratte.. Jag hade lätt haft det om det var tillåtet.

Som om inte det vore nog har jag nu äntligen kollat på Borat.
Det var kul.
Nu ska jag sova så jävulskt.

Hejdå Dagboken

Ave Maria


Godmorgon fårgråtar.

Det här vaknade jag av i morse



En dödsanka. Grinade lite.


Alla är plötsligt mina barn.
'Hej barn.'
'Kom nu, mina barn'
'Barn! Lägg av med det där!'
'Drick upp ölen, barn.'
'Jag måste hem till barnen.'

Det är för att min namne Jesu Moder sätter press på mig från beyond.
Eller above menar jag?!

Förlåt. Amen.
:'(

Jag känner ansvar för alla människor.
Jag är som en mor för mänskligheten.

Ska väcka ett skånskt barn nu. Med ljummet vatten i en skål..


let's not walk away from what we know is.. pms

Ni har väl märkt att det är PMS-vecka?
OMG LOL.
Men jag står det, för en löjtnant lärde mig en gång att det man känner, det känner man oavsett.. väder?

Något annat jag lärt mig är att alltid ta vara på det där lilla om:et. För även om det kissar dig i ansiktet så är kiss i ansiktet bättre än kisset i själen som orsakas av att inte veta någonting.

Kisset som kom igårkväll botades idag. Välbehövlig sömn, trevligt och tyst sällskap och halvplanerad kväll.
Vi drog till med fin(?)middag på färjan idag. Det var gött så att det.. Därefter åkte vi hem och sentimentalpratades över Sophie Zelmani och den där enda ölen som tog rätt bra fart.

Hade gärnat stannat i denna fab stad en längre tid, men söder kallar. Åker, om sagt, i morgon, till Skellefteå, för att sedan möta upp Stina och ..kamrat i Umeå på fredag igen. Och resten av Umeåcrewet. 
Så även om det där med en älskare i varje hamn skitit sig litet så känner jag mig nöjd.

Tänkte bjuda på en bildjkavalkad från de senaste veckorna. Njut, mina älskade fanZ. Njut!


Vilhelmina - Lycksele - Umeå


Umeå



Umeå



Skellefteå





Luleå



Och bara så ni vet.. det kommer mera

so I'll find another tree


 Här kommer en sanning ingen vill erkänna; Det är svårt att göra sig liten för att bli stor och det är svårt att vara stor när man känner sig liten.
A.k.a. det är svåt att vara ball när man egentligen är utan balls, bokstavligt och figurativt.

Men såhär är det: Kvällen suger. För mer sällan än aldrig vill man höra att man inte riktigt passade in.
Än mer sällan erkänner man att man ville passa in. Men vad som suger allra mest är att jag verkligen förespråkar vad som kom emellan mitt eventuella erkännande och någon annas eventuella lycka.
För kärlek, hörrni, det är något man ska önska alla.

men ändå..
 
Jag ger mig själv befogenhet att känna mig bitter (även om jag låtsades att jag hade balls och sa att det var cool).
För jag är egentligen en rätt snäll tjej som inte vill vara i vägen, och särskilt inte då det gäller sådant självklart men ändå inte, som lite finstämd kärlek och fnissig lycka. 

Men råkar det hända igen, och igen, och kanske igen så blir även den nyblivne, livsglade lite ledsen.
För ivägen vill man ju inte vara.
Man vill bara vara målet för någon annans väg. Man vill liksom vara anledningen till allt det där som gör enhörningar, bumbibjörnar, floder, solsken och fågelkvitter och regnbågar levande och brusiga och härliga.



Och det var därför vänner designades. Vad sove livet utan en Dahlström och Glas som alltid finns där?

God natt då.

you can't handle me

Ändrade turnéplaner:

Luleå - 23/7, Skellefteå/Piteå 23-24/7, Umeå 24 - 26/7


Bitterheten som igår kväll tog min själ i besittning övergick under natten till något jag är övertygad om är svininfluensa.
Baraföratt. Murphys lag och skjut mig i huvudet och allt det där.

Glas köpte med sig dagens aftonblad där det gick att läsa OM JAG VAR I RISKZONEN.
Det är jag. Men jag skiter i det. För jag har inte svininfluensa. Eller?
Har jag fått svininfluensan?  Är jag hypokondiker? Ja. Idag är jag det, för det är underhållningsvärde. Live, åtminstone.

Hejdå.

Usually I'm humble, right now I don't choose
You can leave with me or you could have the blues
Some call it arrogant, I call it confident
You decide when you find on what I'm working with

Damn I know I'm killing you with them legs
Better yet them thighs
Matter a fact it's my smile or maybe my eyes
Boy you a site to see, kind of something like me

It's too big, it's too wide
It's too strong, it won't fit
It's too much, it's too tough
I talk like this 'cause I can back it up

Ganska

Jaha. Nähä. Jaja. Nämen jaja..

Alla det där härligt militära, råbarkade, hårda, påklistrade försvarsmekanismerna vi så gärna tar till i varandras sällskap raserades ju ganska snart.
Fram för kärlek, mysignabb och rödvin som sippas långsamt under ständig, skimmrande ögonkontakt. Ja, visst.
Eller, varför inte de där samtalen till de som inte var här men som man inte kan sluta prata om. Det ledsna, längtande ögat och fnissgråten.

Jaja. Nämen. Jojo.

Ja, kanske låter jag lite missunsam vilket är en jävligt avtändande egenskap men egentligen tycker jag faktiskt att det är fint. Så fint att även mitt öga skimmrar, mitt fniss fnissas och soffan känns extra mysig. 
MEN JUST NU, när någon ligger instängd på sitt rum med kärlek i örat och en annan står och diskar med kärleken runt höften.. Ja, då dricker jag mitt rödvin lite för häftigt och tillåter mig själv vara lite fnitterbitter.
En annan får gott ju gott vänta på att någon eventuellt hör av sig (Ja. Nu erkände jag det. Jag väntar. Det suger. Känn dig nöjd.)

Jaja. nejmen.. skål då.

mililtarytime

hej..

Det var helg i helgen. Jag galopperade från min hjärna och in i en veckas ömmande leder, blåslagna kroppsdelar, brända mandlar och ett hjärta så helt och fyllt av kärlek att jag bajsade ut solen när jag stod på huvudet.

haha. hhAHAhahhaha. hahaha ååååh.

Det är helt omöjligt att återge vad som hände och inte. Men en slags själslig orgasm upplevde jag allt under Maggios spelning och det var inte Maggios förtjänst. Jag sjöng psalmer för alla barn och jag hängde knäveck i min barndomsbjörk. Jag åt en langos som kärleksfullt våldtog hela mitt varande och jag trillade i en trapp och tror att jag bröt ett revben en aning. Jag och mina barn posade framför buskar och jag bar trehundra kilo muskler på min rygg. Jag fick fjorton nya kompisar varav en jag bröt näsan på. Mitt favoritsms från helgen lyder: 'Kicki tycker att du ska krafsa in den, negerhora' och det är T9 som får möta stämningsansökningarna.

Inatt drömde jag att jag vann en sko av lakrits för jag gissade rätt vikt på en hög sura band.
Min hjärna är ett mästerverk jag tackar de högre makterna för och nu ska jag bajsa och duscha så jag är representabel då en okänd skåning snart kliver in genom dörren som inte är min men som jag ansvarar för.
Man kan inte vara bajsnödig när man hälsar på sörlänningar.

Hur jag attakerar Luleå, eller hur Luleå attakerar mig, ikväll är ännu oklart. Det enda vi vet är att det är grönt.
Och bättre färg på en kväll får man leta efter.

Kärlek, mina barn. Kärlek.


easy enough

Inte helt oväntat blev denna andra dag av semestern top notch även den.
Lite volleyboll, lite skejt och lite Glas som bjöd på världens kanske godaste laxpasta.

Skellefteå i morgon och Luleå, Glas och Jonsson på SÖNDAG redan. Woho!

Jag gillar det. Jag gillar det så mycket att jag älskar det och tänkte försöka sprida ut all det där alskande till resten av världen i morgon.
HEAL THE WORLD!

Godnatt sötiZar

om bor bova

Vilken fab dag det vart, Umeå?!

Upp i ottan, buss och bil, kaffe och snus, arrival och frukost @ Mark&Maja's, shoppa - shoppa - sho-oppa!, longboarding, tatuering, korsord, pizza och snusk, hem och yoga, möta upp wingman, ut och ta en öl med syster + wingman och co, smsa sundsvall och sakna, hem. Fnissa, sova.

Bilder utlovas senare och morgondagen väntas bli än bättre. Förhoppningsvis en massa glas, bad och sandstränder kombinerat med den sortens häng man inte kan hitta annat än här. Dumt nog längtar jag framåt till allt det där helgen har att erbjuda. Eventuellt också måndag.

make a mense

Tror på kharma, särskilt nu i dagarna.
Gav 100% i dricks efter att ha bjudit två vänner på mat. Det var inte tänkt att dricksa så mycket och jag kom på mig själv bara sekunder efter att gett henne pengarna och sagt 'Behåll det där.' ed den där rätt softa attityden man har då man lämnar pengarna som blir över.


Blev relativt hånskrattad åt efteråt, med all rätt. Att dricksa 100% och inte mena det är... kul.
MEN

Dagen därpå fick jag 200 spänn i dricks av en kund och blev dessutom bjuden på middag av en vän.

................WAZZAP?!

Så nu tänkte jag ställa saker och ting till rätta.

Allt det bra

Det där med vänner..
Är det inte en Dahlström som kommer på besök så är det en Hockey som skriver något fint; en Glas som fixar premiärer, en Anderback som bara finns eller en Karlsson som snart kommer hem.

Eller så är det youtube som bjurrar på låtar man försökt hitta så länge, så länge.

 

Allt det dåliga

Varför är tjejer så tjejdåliga? Varför är killar så killdåliga? Varför är människor så människodåliga?
Det passar så bra med regn idag då det inte är annat än en regndålig dag.
..och nej, inget särskilt har hänt. Det var bara alldeles för länge seda jag hade söndagsångest så nu passar jag på att vältra mig i det. Baraföratt.

Allt bra, förutom att jag knappt tog några bilder.



Umeå på tisdag, Skellefteå på torsdag, Luleå på måndag. Där har ni min turnéplan.
Mer i morgon.

stay with me, honeys

Hej bajsar.

Förlåt om jag inte skrivi till er på länge *sKäMs*

....Eh.... NOT?!


Jag har skitkul. Nu är jag lite full.. hihi.


Åh. Hejdå :(

Strawberryfields forever

Hej apor.

Alla människor i hela världen var på festival i helgen så jag kände mig påtagligt ensam och tråkig då fredagen tog vid.
Drabbades av någon sorts uttorkningsfeber och stängde Trädgår'n till fördel för slapperislappera hemmavid.
För att råda bot på det lite trista fredagstillståndet drack jag ungefär 3000 liter vatten, åt en pizza och umgicks med DahliZ.

Lagom till 17-snåret var jag fit for fight och proklamerade för spelfestival @ casa de Karlssons.

Det blev succé!
Jag köpte en låda staropramen, en låda rött och plockade fram alla spel jag kunde hitta. (Linnea! Vi spelade Jägersro! Det var roligare än i Krontjärn. Jag ska mata hästarna så de orkar galoppera när du kommer.) Ringde de vänner som var för skadade, i flera bemärkelser, för att närvara på någon festival och sa att de skulle pallra sig till mitt mansion för lite gratisöl och trevligt sällskap.

Festivalen avslutades för en knapp halvtimma sedan. Bara Dahliz var kvar.
Det måste vi göra om, go' vänner!

I morgon kommer förstesergeant Glas och förärar Vilhelmina med sin närvaro.
Livet kan knappast bli bättre.

..fast jo. För på fredag är det sista dagen i växthuset och sedan är jag ledig resten av.. livet om jag vill.
Trästock, Yran och Pride står på schemat.
Funderar även på ytterligare en blixtvisit i Luleå.
Kanske råka träffa någon som tror att de är något för att sedan förklara för denne att Han verkligen inte är det. Och sen kanske ha lite sex. Vad sägs?
Répondez s'il vous plaît.

Sista okej?

Hej igen. Sockret har sjunkit undan och upp kommer istället den där efter socker-känslan.
Den där känslan som gärna infinner sig efter allt som är bra. Lite tom. Lite trögflytande. Lite vemodig.
En känsla som passar bra till akustisk gitarr och raspigt viskande röst.



Tänk att mamma och pappa har gjort detta:



Ni förstär ju att de somnar med stolthetståren triillandes nedför lillkinden.

sugarhigh

Men jävlar. Mamma har bakat bröd jag måste smaka.
Har hunnit äta upp de goda godisarna i Gott&Blandat-påsen nu också. Alltså de röda, oreangea och sötlakritstunnlarna.
Och fruktkicken har jag druckit upp. Den smakade jäst.

....men ändå är jag inte tillfredsställd. Ju mer jag äter desto mer sugen blir jag på annat.

Jag vet att det är öl jag vill ha.
Kuken!

ALLTSÅ! Jag vill inte ha kuken. Jag menar 'kuken!'. Som.. 'Förbannat!' För att det är coolt.

Dahlström komer snart.
Vi kanske kan ta ett glas rött och låtsas vara brudar.
Hon jobbar ju liks, som jag nämnt förr, vid hyveln på sågen. Det är milslångt från ett glas rött.

JAMEN ÅÅ!!!!!!!!!! PÅ TAL OM KUKAR½!=?!?!"=#
En jättesexistisk tant var in och handlade idag och antydde att jag skulle hålla mig till kvinnogöra.
Såhärva.. I växthuset blir det ugefär 60-70 grader varmt så jag anpassar klädseln därefter för att inte dö.
Således jobbar jag i bikini. Och shorts. (Det hör inte hit. jag ville bara nämna att jag jobbar i bikini.)

Hursomhelstdå. Tanten skulle köpa en norrlandschersmin, vilket är en buske, och en purpurapel, vilket är ett mindre träd. Jag sa att vi hade de båda sorterna och att jag kunde hjälpa henne att lasta varpå hon frågade hur och var ho borde plantera dessa.
Jag skullle precis svara då hon snabbt som ögat tog tillbaka frågan och istället frågade var Bosse, in kära far tillika butiksförestådare var.

'Han jobbar inte här nu. Det är jag som jobbar här.' svarade jag. Auktoritärt. Bestämt.

'Då får det vara.' sa tanten. 'Jag tycker inte att kvinnor som du ska ägna dig åt sådant arbete.'

MEN VAA!?
ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååCP!

fanå

.....det var INTE glasswienerbröden jag var sugen på iallafall.

uss.

Mitt i allt illamående tänkte på någon och hur kul det skulle vara att göra något hos denne.

vad hände?

.....hej

Nu har jag handlat. Allt känns bra och lite konstigt.
Jag köpte bara sånt jag var sugen på och detta är resultatet:

2 glasswienerbröd.
1 påse wazabinötter
1 påse Gott & Blandat salt
1 Proviva Nypon
1 Fruktkick
1 paket tugummin
1 paket Bregott Havssalt
1 Hänt Bild
4 tomater

Jag vet inte om jag är så sugen på något av dem?

höstacken

Jag är sne-brun.
Min högra sida är betydligt mer exponerad för solen än den vänstra. Ser charmigt ut i motljus.

Jag är så jävla sugen på godis, tror jag.
Paniksugen. Även om det bara är 100 meter till Statoil så orkar och vill jag inte gå och köpa något.
För det är inte det jag är sugen på.

Jag är sugen på sånt som bara finns där att plocka på sig. Nivet?
Sånt godis man bara springer på; snubblar över; bara finns. Sånt man hittar i en skål man inte visste att man hade.
Det godiset är jag sugen på, men det existerar inte. Jag har nämligen letat i varje skål.

Men det är väl just därför. Jag letar efter det.

Fuckass. åååå. Nu går jag och handlar.
Att handla på måfå är det bästa jag vet.



Näst sista snusen

Fick för mig att köpa rapé av någon jävla anledning..

Nåväl. Jag vet att ni funderar, och det ganska mycket, över föregående inlägg, men ni är alldeles för artiga för att våga fråga.

Hon var in och handlade med, vad jag antar var, hennes mamma. (Skjut mig i huvudet om det var hennes flickvän!)
Hon är det vackraste jag sett i en t-shirt.

Jag har aldrig sett henne förr. Kommer aldrig se henne igen.

Vad gör jag?

..mer om det senare

vetni.. Jag träffade mitt livs stora kärlek idag. Ja, det gjordet jag.
Nu är jag ledsen. Ja, det är jag.

..därför tänker jag beställa massa saker. Ja, det ska jag.

hits