ny frisyr. punkt punkt punkt.



HEJ MAUD FIN FRISYR!
image41

Jag klippte mig idag.
Gissa hur det ser ut?

hejdå :(



eller förresten!

image43image42
image44                 image45



Sno kan man inte ha

Vad är det för en dag?
Är det en vanlig dag?
Nej det är ingen vanlig dag,
för det är Min och Majas namnsdag idag!
Hurra Hurra Hurra Hurra!




Som förutspått blev det en av de bästa 28 februarisarna i historien.


1. Min namnsdag = tårta, tulpaner, presenter och söta sms.
2. Vackert väder
3. Då jag skulle boka min klipptid, i hopp om att åtminstone få klippa mig nästa vecka, fick jag tid I MORGON.
4. Fick ett jobb (!! haha!)
5. Fick en operationstid
6. Har kommit ihåg att ringa alla samtal och boka alla möten.
7. Åkte förbi på stallet och bokade in lektioner. TILLBAKA I SADELN!
8. Fick tacos till middag
9. Ansökningen till umu är klar
10. Jag har äntligen tagit mig för att ändra min mejl.
11.
världsbäst!
12. världsbäst II

Efter att igårnatt drabbats av svår sorg och saknad, som jag i vanlig ordning förnekar, bestämde jag mig återigen för att protestera mot mig själv och titta på Greys all night long och tron på den 28 februari var inte särskilt stor.
Men efter att ha vaknat med pappas grattis-på-namnsdagen-puss i pannan och namnsdagsfrukost som väntar i köket så återuppstod tron, hoppet och kärleken.

Alldeles lagom salig och mätt på dagen så sitter jag nu och bara längtar; till i morgon, till nästa helg och helgen efter det och helgen efter det och helgen efter det och allting däremellan.


Och för att avsluta dagens blogg: Pererik Åberg. Helt utan anledning.
image40
Godnatt!



Turnéplan

Pre-op tour -08 tar en veckas paus



Stora beslut har fattats och viktiga brev har skickats. Till sist.
Förhoppningsvis byter jag inom en snar framtid namn på turnén: Post-op tour -08
Förhoppningsvis II pausar jag då också turnén och ägnar mig istället åt sådant man borde ägna sig åt.

Frågan är dock om pågående turné skall få den grande finale den är värd i form av quickie till hufvudstaden?



Finfint:

Shyffert

Adlibris

For your eyes only

Den potentiella ensamheten gör sig påmind irriterande too soon. Och det är fnittrande fint, trots bättre vetande och bevisad mental köldskada efter att endast doppat en tå i din pool. Icy! Liv och leverne i lycksele skingrar tack och lov tankarna. Dock vill jag stundtals subtrahera 'tack och lov'. Det får trots allt tiden att gå, and i Sure have a lot to look forward to. Puss folket!




Titta bara!
 Hittade mingelbild på mig och Antfolk sedan luleåhänget den 15-18/2.

image39

All i ever wanted

En umeåhelg är i antågande, after all. Tillsammans med min all time favourite Wikander tänker jag ta över dansgolven på plaza och okynnes-njuta av jesu blod/motsvarande. Detta sociala glidmedel som bringar stundtals annars så svåråtkomliga endorfin-kickar skall flöda fritt och jag planerar att klia någon i skägget (något som för övrigt kommit att bli ett favorituttryck pour moi). Inför-shopping imorrn!!!

Well, I held you like a lover

Potentiell ensamhet. Irrar omkring i dimma av smärta, lågt blodtryck och sugarrushes av karra kommen. Under morgondagen ser jag helst att skellefteåborna stannar inomhus så jag kan gå på stan ifred, utan att fastna bakom illvilliga småungar och strosande farbröder. Mitt intellekt törstar efter genomtänkt litteratur, gärna svensk. Jag behöver fly tristessen och säg mig någon, vadan bättre finns där att ta till än en god bok? Här skall bunkras opp! ... som sagt; potentiell ensamhet. God natt.

one love

allt är bäst
till och med Jonsson och Häggqvist

jag vill bo hemma hos världens bästa människor och i världens bästa stad och göra världens bästa saker
föralltid.


fab.


Jag tycker att det är så underbart jävla fantastiskt vackert att se alla gentlemen's komma in och köpa rosor till 'käringa så ho' itt börj å gnäll. HÖHÖHÖBRÖÖÖÖLL', så skrockar de manligt, men bär rosorna som om de var gjorda av glas och tittar intensivt då man paketerar dem så de inte går sönder någonstans,
sedan så kryper de ihop över kortet som ska sitta i blomman och kråkar ned tafatta kärleksförklaringar och tacksamhet över deras äktenskap och 'jag älskar dig, älskling. Kramar /Din' och gömmer kortet under handen så inte jag eller någon annan kund ska se vad där står och råkar jag se så tittar de med bedjande ögon om att jag inte ska avslöja dem sen glittrar ögonen till och jag gläds vid tanken av deras hemkomst och den sällsytna pussen, eller kanske till och med kyssen, som dagen till ära är allt annat än slentrian, snarare efterlängtad och undertryckt kärlek.

M. Det är fint.

Min alldeles egna kärleksdag är förflyttad till i morgon, då jag både är 80% invalid efter en stressig dag och alldeles för långt ifrån mina kärlekar.
Planen var att bussa mig själv till skellefteå ikväll och sedan vidare till Luleå under morgondagen, men jag är som sagt gravt invalidiserad och avresan låter vänta på sig.
 Det känns så jävla patetiskt att jag måste, likt en 80-åring, oja mig då jag rör mig för häftigt, ta pauser en gång i halvtimmen, prata krämpor med pensionärerna och käka värktabletter som om de vore karra.
Sympatiserade å det oändliga med Nisse på Fredsstyrkan igår.
Han sa det så gubbigt rättframt och bra.
 Nisse! I'm with ya on every word!

                                                                                                                                            Jag är typ Nisse :(

Nej, nu blir det mer pyssel!

image38

Världens kanske coolaste namnskyltar att ha vid sängen på logementet
och snorhäftigt bling till mig själv.
Jag blir så stolt över mig själv.

Det bubblar.

Jag har fortfarande inte riktigt smält att jag är en dag närmre helgen än jag trodde mig vara då jag vaknade i morse. Jag har alltså vunnit två dagar på att vara korkad.
Eller jag har förlorat en dag och lallat mig genom en, men det är en seger, i'm tellin' ya!

Men oj mums helvete vad jag ser fram emot helgen nu!
Och finkärleksdagen i morrn. Brabrabra!

Jag har dessutom inhandlat pärlor för hundrafemtio pix.
Vi snackar alltså old school plastpärlor a la förskolan.
Och vet det, kära läsare, att göra pärlplattor is the shit.
Det nya blinget. Ascoolt!
Fixar och donar och grejar och pillar och mekar ihop det ena underverket efter det andra
och på fredag kommer nååågon att bli väldigt glaad.
ALLA SOM INTE GILLAR PÄRLPLATTOR ÄR VÅLTÄKTSMÄN!


image37
..ja det är påbörjad kamouflage ni ser.
Tack för applåderna!


Annars då?

awake

Fattar ni att sviten på Elite Hotel är typ gratis, och att den var min natten mellan den 14-15/2
och att jag hade världen i särklass bästa plan för att fira världens bästa dag på världens bästa sätt med världens bästa människa (mig själv, åfkåååååz) och ett gäng andra människobarn som kandiderar till samma post.
Men istället blev allt helt jävla värdelöst.

..vård av fucking värdelöst materiel?!?!?!?!?!


Nu skiter jag i allt!
Fuck. Hela världen skall straffas!
Kärleken är DÖD.

Så oöverskådligt kasst!?

Just nu orkar jag minsan inte göra något tillnärmelsevis bättre, eller ens bra, av situationen.
Ty mitt hår är för lång och för kort, jag har fått en finne i pannan, jag har återigen fuckat upp mitt dygn i ren protest mot mig själv och det finns ingen god mat hemma.
Dessutom, den begynnande ålderskrisen till ära (om nio år fyller jag trettio?!), tycker jag mig börja bli rynkig.
Men mig veterligen reparerar jag besvikelseskadan lagom till midnatt den 13 och studsar med julaftonsögon upp morgonen därpå, redo att älska obegränsat igen.

Jag ser farm emot helgen, om än den förkortats.
Elisabeth Ohlsson Wallin: In hate we trust på norrbottensmuseum hela helgen.
och så kan man ju faktiskt boka sviten till en annan natt än torsdag.

Men allra, allra mest ser jag fram emot att få hänga med grabbarna och Stina. väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt mycket.image35

the streets of you

Deportees -04
Det blir knappast vackrare än så.

I feel I've been heard
It's time for me to serve
So here's to standing up
In a clear blue day in the streets of you

Haft en fin och flottig dag med min fina vän. Tidig och befriande morgon.
Drömde en jävla horribel dröm att jag blev oskyldigt anklagad för ett mord på Shan Atci.
Vaffan, VAAFFAN, gör Shan Atci i mina drömmar då han inte existerat i en knappt levande tanke på MINST två år?

Happ. Två dagar to go.
Ska fira både det och mitt genombrott i Call of Duty med kärleksfilm.


P.S. Tycker mig förtjäna white-trashpluspoäng för frillan. D.S

image34


Okej, filmen sög. Men löööv är ändå fint.
Godnatt!


Starring: Someone like you





Jag saknar The Tiny.
Tiden med The Tiny var fin.


Now i'm thinking maybe i was stoned
I felt my feet lift off the ground
And my heart was screaming
And my bones
I need you closer



Med onsdag i hjärtat är det nu sömn som väntar. Onsdag, för att det är dagen innan torsdag som är den finaste dagen på hela året. Pappa är en fin människa och gav mig ledigt, trots allt. Så jag kommer alltså spendera årets finaste dag med världens finaste människor. I Luleå.
Men innan det blir onsdag finns en måndag och en tisdag och kombinationen hamburgare och rosor.
I'll live trough it, hoppas jag.
Med kärlek
 M.

P.S. Call of Duty 3 är jävulskt jävla roligt. D.S.

image33

propagandavapen

Idag är himlen blå
och jag ska gå ut och gå
jag ger blanka fan i hur ont det gör i min kropp
jag tänker stanna inne och skura med en mopp,
titta på en tråkig tv-kanal
eller sitta på min anal
nej, kära vänner och bekanta,
idag är en bra dag att panta
men jag hittar inte så många burkar
dessutom är det brist på turkar
för i vilhelmina är de flesta av svenskt ursprung
även fast vi fått en utländsk tillökning som är tung
vilket jag tycker är väldigt trevligt och bra
mångkultur är bra att ha
kanske träffar jag på en chilinare på min promenad
så vi kan byta tips på hur man gör en god marmelad
eller så kanske jag träffar på en barndomsvän
eller någon annan som jag känn'
det återstår att se
efter jag druckit upp mitt goda gröna tigern-te
Just ja, jag måste ringa till Kim
här blev det svårt att hitta ett passande rim
men ikväll är det dags för oss att reunite
med Kim känns allting right.
kanske smids en plan för www
vilka som får komma och vilka som inte får vara me'
Jag vill bjuda hela 2FBS till vilhelmina
de är ju så himla bra och snälla och fina
Jag saknar dem fortfarande varenda sekund
men det är nu lättare att må bra varje stund
Och snart får jag träffa dem alla igen
för jag har en hemlig plan jag berättar om sen
nog om det, det är dags att knyta ihop säcken
och börja röra på m in bäcken

Jag hoppas Maja har det bra på sin ekologiska gård,
att Linnea får servera en smörgås till en rik Lord
som ger mycket i dricks
och kanske har ett roligt tics
Jag hoppas att Håkan orkar bära sin Ksp
och att Ola känner sig rak och inte sne
efter ölen som konsumerades i går
annars blir skjutningen svår
vidare hoppas jag att Stina släcker alla bränder
och att hela f21 får utbilndning nog att ställa saker och ting till rätta i diktaturländer
Johanna, jag hoppas burgarna är goda
och att det inte kommer någon mallgroda
som tror sig kunna göra ditt jobb bättre än dig
för du är världens bästa hamburgar-tjej
Andreas, jog hoppas verkligen solen skiner idag
annars kanske du kan hitta tröst på ett brandförsäknringsaktiebolag
jag vet inte riktigt vad jag menar med de
men det är jävligt skickligt att ett ord som det få me
Zackrisson, dig har jag länge tänkt ringa
inatt drömde jag om din rutiga skjorta och nedbantade bringa
vi måste planera för kommande event
vi kan bland annat umgås på ett demokratikonvent
fast allra helst på umeå open
mingla tillsammans genom galenskapen
mamma, pappa, syster, bror och hund
jag hoppas att ni inte går med i något frikyrkosamfund
Lina O och Linnea S, kanske vi kan talas vid
för nu när jag är krigsinvalid
så vill jag umgås med er all tid som erbjuds
and what better time än helgens gästabud(s)?

hejdå
himlen är blå

62 minuter

SJUKVÅRDEN WAZZAP?!
Gör nåt!
Hjälp mig!
AGERA förfan!

I all frustration jag byggt upp, i brist på annat, under dagens olidliga stiltje kunde jag inte hjälpa att rebellen i mig väcktes till liv, återigen.
Så för att på mitt alldeles egna vis fight back death som tagit över efter Life i vad som efterföljs av ordet mother knöt jag på mig de svettintorkade och stela löpardojorna och sprang för glatta livet.
Kunde inte annat än konstatera att min form är inte vad den en gång var, men heller inte så förgången som jag trodde.

Och som jag längtat. Som jag njöt. Som jag levde.
En timma, fytrio liter svett, stela be och olidligt värkande där det ite borde värka efter en löprunda.
Värt varenda minut jag i morgon liger och krampar.

Jag längtar, obeskrivligt, till den dag jag kan springa utan att behöva våndas för efterdyningarna.
så: SJUKVÅRDEN WAZZAP?!
Gör nåt!
Hjälp mig!
AGERA!

(puss till Olaolaola och Håkan. Jag skulle ge allt för en traditionsenlig torsdagkväll på bishops med er. )


Svenskifierar

Svenska är ett fantastiskt språk.

MARIA + STINA = SANT
Jag byter tacksamt saknad mot längtan.

image28

tangled up in blue

Fin helg med fult.
Bra helg med dåligt.
Trevlig helg med dumt.


Rätt oväntad fest-fredag på Olles, av alla jävla ställen.
Fint. Bra. Trevligt.
Den inplanerade fest-lördagen fick dock vika hädan för diverse kroppsliga blessyrer och därav blev heller aldrig bakissöndagen av.
Fult. Dåligt. Dumt.


Irritationsmoment finns i mitt liv, tro't eller ej.
Bland annat gammla, bittra och brusiga gubbar. Det är på gränsen att jag vill säga gubbstruttar, men vad skulle det göra för skillnad?
Det skulle inte spela någon roll alls ju? annat än att jag får återanvända ordet.

....?

Well, gubbstruttar i alla fall, gammla, bittra och brusiga gubbstruttar är ett irritationsmoment i mitt liv. Besserwissiga know-it-all's som faktiskt inte vet någonting. Konservativa dövhjärnor som älskar sin egen röst.
Jag kan inte sympatisera med deras hängiga, överhudade, pensionerade, rastlösa, gnälliga, hemorrojdbeströdda rövar.

Klämdes fast i en disskusion jag inte orkar återberätta, där tillsist pappsen fick step it up och försvara sin
redan av henne själv försvarade dotter.
Blev åtskilliga gånger refered to as 'fruntimmer' dessutom.
håll KÄFTEN gubbJÄVEL!

image27
Typisk gubbe i samma gengre som buffeln jag just berättade om.
SKÄR SIG GÄRNA I PENIS, HERRN!




but for now

JAG ÄR SÅ JÄVLA TJOCK IDAG!

ååååååååååååååååååååååååååååhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
:(((((((((((((((((((((((((((((((


image26

men det är ju iaf både livin lavish och happenings på scharinska... Nåt jävla kul.
AAAAAAAAAAAPPPPPPPPPPPPPPOOOOOOOORRRRRRRR!!!!!!!!!


hits