Ses du kärlekens alla färger?

Mitt lynnigaste PMS i livet. Litar inte ett dugg på mig själv. Känner mig pinsam och svullen. Borde inte vistas bland folk. Förstår alla mördare, men hatar dem ändå. Hatar min telefon än mer. Varför finns det inga spärrar? Mest av allt hatar jag att jag kan kalle moreus låt utantill. Nu ska jag.. 'jobba'.

Juni 28, 2010




Ska jag skriva ett inlägg drypande av den genomträngande sorg jag så oförklarigt drabbas av en gång i månaden, titta på Ingen bor i skogen eller läsa mig igenom tusen trötta sidor medicinsk forskning på det förra ämnet bara för att komma fram till just ingenting och få ett raseriutbrott klassat världskrig?

Fan vad jag hatar PMS. Grinade just ihjäl mig då jag försökte utbilda mig i gemenskap för flickor, tittandes på SATC. Fitt-Carrie knullade runt och Aidan gör slut.
Gjorde en omelett då all annan mat framstod motbjudande och glömde salta skiten. I rent vredesmod kastade jag på ett halvkilo salt och torkade ut.
Diksor tittade på mig - bröt ihop.
Fan vad jag hatar fitt-PMS.

Sova är inget alternativ då jag det senaste dygnet inte ägnat mig åt annat. Dels för att få tiden att gå, dels för att få den att stanna.



1. 2. 3. 4. med mera.
Midsommar 2010 går till historien som en mycket bra midsommar.

Nu började jag grina igen, bara så ni vet.

L0L!



1. Pratar du fortfarande med personen du kysste senast?

Joru. Alla 12.

2. Har du sett din bästa vän gråta? j

Joru. 12 gång3r.

3. Vilka vitaminer tog du när du var liten?

Inga vitaminer, dock en hel del testosteron.

4. Vad åt du senast?

Fil. Fattar inte varför. Smakar så jävla mycket spya.

5. Har du fått någon komplimang idag?

l0l. Nej xD

6. Har du varit med i en rättegång?

njaenejjo? Nej!

7. Är du polare med grannarna?

l0l nej XD

8. Vilka språk pratar din mamma?

العربية

9. Vilka länder har du bott i?

Det vet man inte.

10. Senaste piercingen?

Naveln.

11. När åkte du bil i mer än 15 minuter senast?

Igårkväll. Ragg3N ^^

12. Gay?

Jävulskt.

13. Har du däckat/spytt för att du druckit?

Vem har inte lixom? ;D

14. Har du äggat någon?

Hiihi

15. Har du täckt någons hus med toalettpapper?

Jaarå!

17. Har du varit på stranden?

l0l!

18. Har du haft en stalker?

Hahahaha!

19. Minns du dina/din musiklärares namn?

Christer, Eller, Bert och Anna.

20. Hur bra är din syn?

Schukt

21. Har du varit på ett party?

l0l. Ja!

22. Skulle du kunna tänka dig att simma med hajar?

shit! l0l. Nej!

23. Vad skulle du säga om jag sa att jag var kär i din bror?

vem är "jag" då lawl!?

24. Har du varit utomlands?

l0l ja!

25. Har du sett din bästa vän naken?

l0l ja.

26. Vilket är det bästa bröllopet du varit på?

Kronproinsessans

27. Skulle dina föräldrar bli arga om du blev avstängd från skolan pga slagsmål?

Det är de som lärt mig l0l!

28. Var är dina syskon just nu?

Chrille sover i läggan och kicki sover i stockan

29. Vad var den senaste drömmen som du minns?

Något med ordet banka

30. Vem ringde dig senast?

Hästen-

31. Vilken tid gick du upp imorse?

0800

32. Vad ska du göra i helgen?

Åka till sönsvall L0L!

33. Vad står det i det fjärde smset i din inkorg?

Rolig dag idag?

34. När var du riktigt sjuk senast?

aldrig sjuk L0L!

35. Vem är den senaste kändisen du tog på?

Henrik Z Zetterberg

36. Vad finns i din bakficka? Växelkassan

37. Har du färglinser?

Ne!

38. Vad gjorde du klockan 2 inatt?

sovde

39. Vad är det första du gör på morgonen?

snoozar L0L

40. Vad ska du göra efter det här?

Gå till Joppeh. Herrah


skönt att veta


YÄÄS!

http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?programid=65&sida=2

10.30-11.00. 1340 in i klippet.
Hahahahaha. Lovin it.
Kramalamadingdong är här för att stanna.

Intervju



Hur klänns det?

Jora.. har vart med om värre. men även bättre, det ska jag villigt erkänna.

Vad gör du mer än att leta?
Intervjuar folk.
Varför? Vilka?
Dig just nu!
Jaha.. varför pratrar du så mycket om dig själv då? hähä


Jag har handlat för 700 kronor. Mat och olika saker? Du var ju där.
jag öppnade kylen och såg inte 700 kronor mat.

Jag ska jobba på dagis. utomhusdagis.

De lobbar för att få med oss.

slut på världens bästas intervju.

fotbollspaus

Var det en tjej eller en kille som ringde dig senast?
Father Kingdom

Vad står det i ditt femte sms?

Haha! Kan ändå inte se mms. Tack tack. Är födelsedagspresenten att du följer med till Spanien?

Vem ringde du senast?
Le cheval

Vad har du för bakgrundsbild på din mobil?
Nakenbild!!

Vad heter din ringsignal?
Cobrastyle - Robyn

Vad står det i ditt översta sms och vem är det i från?
Hallå! Såg du mustachen eller?! -Hästen

Vad står det i ditt sms längst ner och vem är det i från?
Hej. Tog mig i kragen och styrde upp inte bara ett utan ett par skarpa samtal till den där karln. Summan av kardemumman är lite att han inte klarar av att hantera mina upp och ned. Nä, inte jag heller. Och att de dåliga dagarna måste kunna bli bättre. Som att jag inte tänkt det. Minst hundra gånger. Suck. Jag vet inte vad. -Orrefors

Vem är din 13:e kontakt?

Bella Frimodig

Är din 20:e kontakt en av dina bästa vänner?

Carl Tinnsten. Ptjaeajamenae. Han är bra!

Ogillar du nr 5?

Myleus. Nej.

Har du varit i hop med nr 1?

Alexander Kaponen. Nejö!

Umeåvistelsen var förövrigt top notch. Jag körde strax innan två och grät hela vägen till Umeå.
Störtade in, tvingade Max att byta kanal och kände frid och ro. Jag älskar kärlek. Fick en bröllopspresent också!
Robyn Bodytalk pt. 1.

Hallå?! Så jävla bra!

Vi åt bröllopsmiddag och skålade i Törleys och dansade vals. Sen gick vi på TC. Allt var bra.
Packade ihop mig och lämnade umeå kring 21 igår. Har liksom sovit hela dagen fastän jag vart vaken.
Ska försöka förmå mig att fgörbereda en intervju nu, samtidigt som jag med det högra ögat tittar på när Spanien kissar på Honduras och det vänsta övervakar Seattle Grace Hospital.

Är det för mycket 80tal att sola solarium? Det ska jag nog fråga i intervjun.

L'Hymne À l'Amour

Rosé och choklad med tant Mamma, tant Monali. Ludde, Diksor, Figlia och hela den kungliga familjen.

Det är outrageous att jag missar hela dagen imorgon. Igen:. O-ut-ra-geo-us-itycity.
Jag är faktiskt schukt ledsen över att jag missar det. Jag vill sitta hos mormor hela dagen och fika kungligt fika och dricka ur finporslin och ha långklänning och titta på prinsar och prinsessor och fälla en tår och bita i ett lår och äta mitt hår och stycka ett får och gå med i en kår.

Fan.

Istället ska jag grisa på Bosses Gardenshop
för att senare sätta mig i en bil och köra 24 mil mot kusten för att flytta ut ur en lägenhet jag inte vill flytta från. Fattar ni att förstesergeant Glas har första parkett till kortegen? Så. Jävla. Schukt.
Nej, morgondagen blir en sorgens dag för min del.
Fint, tur och bra är det väl iallafall att två prinsar möter upp mig där i Umeyo *bLiNk*



Jag och Ludde tItTaR bOrT. Sjukt bra frisyr. Sjukt bra rädsla i blicken.


Jo! Köpte mig två klänningar, en kavaj, en kjol, ett par shorts och en tröja. (Tack Emma!)
Wawawiwa! Så mycket har jag inte shoppat påe... 2 år? 3 år?

Nåväl, nu börjar festföreställningen.
Ers majestäter: Skål.

tja

Schukt nöjd. Beställde nyss.
Återkommer. Häj.

Jag vill harej!

Jag vet inte vad jag ska foka på? Jag bara går omkring och iggar.
Och äter. Jag äter allt jag är sugen på. Och åker bil överallt.

:(

Jag kommer bli ett MMS-skämt.

Ska väl bör väl måste väl beställa mig något nytt nu. Blev sugen på en kavaj. Kan jag bära upp ett par shorts? Löser blommighetsproblemet också.. Mm. Brea!
Vill ha en (t?)röst i örat tillsammans med mina wasabinötter i käften. Jag ska aldrig sluta älska dem.
Jag måste gå ut på promenad. Absurditeter det här med wasabinötterna..

Glassbrain

Fick glaskross i näsan. AeGdE ut en surkart till tant gällande namnkunnighet och hon surnade till ytterligare och gav mig dricks. ..!? Sjukt kissnödigt nu. Bara fyra timmar to go. Heja heja blåsan.

midsommarfrågor från solskenssnår

Har gått omkring och bestämt hävdat att jag aldrig någonsin firat midsommar.
Det är ju en lögn av sällan skådat slag.

Midsommar 2009 var ju en midre succé i Luleå.

2008 var inget att tala om men det firades på sitt sätt.

2007 sköt jag hagelbössa, roadtrippade och hängde ut i Umeås skärgård i dagarna tre.

2006 var jag småkär och det i Skellefteå.

2005 sög banan men firades hårt. Jag snortade bakpulver (REKOMMENDERAS VAARMT!)
[bild saknas]

Åren dessförinnan är förhöljda i dunkel, men jag tänker mig att jag firade även då.
Så det är ju inte mer än rätt att jag firar hårt och länge även i år. Eller? Hallå? HALLÅ!?

Försöker dra mig till minnes vilka sidor det är flickor använder sig av då de ska shoppa på internet. En måste ju drapera sig vackert högtiden till ära, inte sant? Inte minst p.g.a. att jag ser exakt likadan ut som 2006 version of me. Fuct in.
Försöker dra ur er var, hur och varför ni är på midsommar. SVARA MIG!
Jag är på allt. Jag är nämdligän ledi.



Yääs!

Hitta'na!
http://www.bbc.co.uk/iplayer/episode/b00sv8yr/Fearne_Cotton_Wednesday_Robyn_in_the_Live_Lounge/

Typ en och en halv timme framåt. Schukelischukligt bra. Båda låtarna. Kul ltwitterintervju med Perez Hilton också häer.
Jag måste se henne live i sommar annars dödar jag mig.

Nu blire fotbollskväll all alone in the forest.

men berätta!

Jag träffade Z sist jag skrev. Fattar ni? Henrik Z Zetterberg. Jared Letos dubbelgångere, som i sin tur har en annan dubbelgångare som dubbelgår med ett gäng andra celebriteter såsom Emile Hirsch, Oskar Linnros och James Franco som jag drack öl med och cirkeln bara jag förstår blev sluten.
Henrik Z Zetterberg var riktigt jävla divig och jag fick inte ta en bild. Jag älskade det som så mycket annat med Sundsvallsvistelsen.




Tog med mig Hästen hem och ett Vilhelminaliv har väl aldrig vart så ljuvligt?
Nu längtar man efter gången tid medan Schweiz skräller, köket luktar surströmming och jag fick mig en öl som inom kort kommer söva mig.
På tal om det så sömnade jag vid köksbordet imorse, efter en sorglig morgon, och sov sittande i 5 timmar.
Kom således schukt sent. Skönt att man är chef.

Dålig kopia av Johnny Depp i vem vet mest nu. Kolla in!
och en grej till - Robyn har gjort en cover på Try sleeping with a broken heart. Kan någon hitta den åt mig?
Och en grej till! - Vad händer på midsommar?
Häj.

Max är bas

Hej. Nu ska max säga ngt till er:

hej alla kära och okära läsare! Hoppas ni har det lika trevligt som oss. Vi har en liten family-reunion i staden sundsvall... hade hellre varit i vackra fagervik men vad gör man inte för sina närmaste... Men nu ska iallafall maria få hälsa på våran kusin martin som bor mitt i stan och förhoppningsvis blir kvällen lycklig. Vet inte riktigt vart vi ska ut ikväll men jag har lovat maria att visa det bästa av stan och jag ska göra mitt bästa. Peace out, shulu lu lu!

Tack Max.
Vad säger Isa?

..hej...nej.

Och John. Ja. han bajsar som vanligt. På toaletten faktiskt. (max anm.)
JAG TYCKER MYCKET BRA OM SÖNSVALL! Fattar ni det?
Det beror på Håkanssons. Ni borde träffa dem.
Herrah!

Sjutton också!

- Kamera
- Brev
- Buss!
-(hår)
- MAX

- Linnea om helgen
- Maja för fan!
- Pettan om buss
- MonaLi plantering! 250 kr låg kruka
- Räkningen
- Broché om helgen?
- Bruschan om fredag
- Stina Glas
- Miljökrukor
- boken för fredagkväll!

- blommor
- mammas lista (Hammare, kylbag, kort mm.)
- Systembolaget
- skojtan
- nyckel
- busstider (confirma med hästen om han kan svara i telefonen)
- cash
- Pappa om saxnästanten
- hundarna
- kolla kläderna
- stor väska?
- Lördag?


Fick ett jobb idag. Rätt coolt.
Brände ut mig. In? På? Alla tre faktiss.

Jag vill att allt ska vara färdigt nu.

på minn hjerna

Jag blir så förvirrad av mig själv. Jag har jättemycket att berätta om massa saker men istället pratar jag på om mat och hotell och bajs (!?) och tanter.
Påminn mig någon dag.

Påminn mig också om följande, för tusch på handen hjälper visst inte:

- Kamera
- Brev
- Buss!
-(hår)
- MAX
- Linnea om helgen
- Maja för fan!
- Pettan om buss
- MonaLi plantering! 250 kr låg kruka
- Räkningen
- Broché om helgen?
- Bruschan om fredag
- Stina Glas
- Miljökrukor
- boken för fredagkväll!

Slut. Kan ni? Gör ni det så kanske jag kan komma ihåg att berätta allt.
Godnatt nu.

skitirerå

Hörrni.. Det här med hotell är helt värdelöst.
Ett dubbelrum 'delux'; vet ni vad det innebär?
En hårtork och utvald tidning. I bästa fall en vattenkokare. EN VATTENKOKARE?!
Jo jag tackar jag.

En svit.. 'Du möts av säsongens utvalda frukter och en morgonrock.'
SIRIUS?!

Ett hotell har jacuzzi i sin svit. ETT!?
VAD BOR VI I FÖR LAND?! Fakking U-land?



..okej jag hittade ett till och blev lite till mig. Men nej!? Hotellet har lagt ned.
ÄR DET 1835!?

..allt jag vill är att bada i en jacuzzi, få massage, sova skönt, slippa städa, och äta en god, jävla frukost.
HEJD^Å

undan

hej ajg heter ,matroa karlsson och jag har lunch och jat har ätit en hamburgare från israel tydligen förlåt det var inte meningen och jag köpte två tidningar också och nu har jag läst dem men det var inte så roligt och jag hade tänkt ringa hästen och truga honom men jag kanske inte hinner för jag tror att min lunch är slut men jag kanske ringer ändå bara för att hinna först jag får se hur jag gör jag är inallafall jä'ttemätt och jag vill inte jobba mer men jag måste ju för det är bra för alla och så men ja jag vet inte vad jag ska sxkriva mer så hejdå jo förredsten jag ringer nog hästen ändå för det kanske är kul hejdåö åh nu är det will och grace på två fan jag vill tammesatan stanna hemma ska jag jag vet inte hejdå

Ljugarn

Jag måste egentligen skynda mig. Pappa säger att det tar åtminstone en halvtimme att gå.
Tss..! Om jag går i en halvtimme så hamnar jag i Norge.


Jag har treningsverk och tror att jag måste bajsa lite, men det är liksom bara begynnande.
Men gör jag det inte nu kan jag inte göra det förrän 18.00.
Vad göra?

Nä, nu ringer han. Måste gå.

tìyawn pa'li tì’i’avay krrä



Nu har jag sett Avatar. 

Ping-pong

Sitter och L0Lar, mensar och kollar tennisfinalen.
Lyssnade på semifinalen på radion på joppeh. Precis som förra året trodde jag det var ett skämt. En sketch.
Väntade på en punchline. Fnissade då och då.
Jävligt o-kul.

'Söderling slår sin fantastiska forehand'
Jag fnissade. Tänkte 'det där är säkert insider-roligt, så nu borde jag skratta.'
Höll på så en kvart innan jag insåg att det var direktsändning.

L0L.


Andra saker:

-Jag glömde bort sveriges nationaldag. Förlåt.
-Mamma oroar sig för min mörka utväxt. Säger att jag är en sjukis.
-Brosche är fakking dubbel världsmästare?! Helt sjuk..t.
-Min livmoder menar blodigt allvar. L0L!
-Har massa nya kompisar på facebook. Känner mig svag.
-Åker till lycksele imorgon.
-Ring mig sen då?
-Aamen bra.
-Jaaah vi säger så
-hare bra
-vi hörs
-hääj

Hejpårej!



Konstigt va?!

Paige cannot be found pt. 1

A dream of togetherness
Turned into a brighter mess
A faint sigh my spoken best
Now, now

Make way for the simple hours

No finding the time it’s ours
A fate or it's a desire
I know

So let the sun shine
Let it come
To show us that tomorrow is eventual
We know it when the day is done


Hon kunde inte dra halsbloss men lät det inte bekomma henne. Hon lät honom tända cigaretten hon trodde sig hålla så som man skulle. I hennes sekundlånga fantasi sa han 'Inhale..' och därefter '..baby' fast bara med ögonen. Engelskan var ett naivt och vackert språk tyckte hon och därför uttryckte man sig på engelska i hennes huvud.
Han sa ingenting. Än mindre med sa han något med ögonen som nu vandrat bort mot övriga festdeltagare.
Så gjorde också resten av honom och lämnade kvar en coctail av längtan, förnedran och begynnande berusning. SIstnämnda av båd alkohol och naiv förälskelse i något förankrat i allt annat än verklighet.
Hon stod kvar och andades varken in eller ut. Tänkte sig att tiden skulle stanna för en stund om hon höll andan.
'Kan man andas baklänges?' hann hon tänka innan hon var tvungen att kippa efter luft.
Telefonen började vibrera i den trasiga fickan och räddade henne från vidare lösdriveri i drömmarnas förlorade land.
Hon plockade upp den och såg namnet HTTP Error 404 blinka på displayen.
'..fan.' sa hon tyst för sig själv och dröjde innan hon tryckte svara och långsamt, som för att fördröja det oundvikliga, lyfte telefonen mot örat.

TO BE CONTINUED..



Okej, jag vill ha barn.

Jag svor för ett par timmar sedan, på allt som är mig heligt, att jag aldrig någonsin vill ha barn. Inför min barnarnslängtasde mor dessutom. Och dessförinnan har jag med fast beslutsamhet bedyrat att jag inte vill ha barn, någonsin. I flera år: Sedan jag var fjorton, fick pojkvän och därmed la ned drömmen om att vara gravid lastbilschaffis med en svartfärgad lastbil full av mina motorcyklar och ett mobilt fik med sittpuffar.
När jag blev med pojkvän ville jag inte längre ha barn och har aldrig velat det sen dess. Allra minst idag då jag landade i samhället där hela min barndom finns. Regressionen var ett faktum, särskilt efter diverse påhopp på mina framtidsplaner.
Krossar du min krossar jag din var en devis jag inte var sen att anamma och därför nästan vrålade jag ut min vägran till barnafödsel.
Atvi! Atvi! Atvi!

Men hörrni.. såhär inpå småtimmarna (om ni inte vet vad småtimmarna är för något har jag en kille ni kan ringa!) ångrar jag mig plötsligt.
Hela livet ställdes på ända och det är klart jag vill ha en liten bebi!
Nån gång. Senare. Om 10-15 år. Kanske mer. Men ett litet liv som är mitt och som jag kan älska och sånt man gör med små bebisar.

Tack Zytomierska!


sämst

Det mesta alltså. Särskilt humöret.
En hoppas tiden går. Sommaren kan suga kuk.

hits