Every step I take, every move I make

Jag mår illa
när jag tittar på en jättestor gorilla
Illa. Il-laaa.


Så sjöng man ofta då man var 7.
Och nu.
Bu-hu.

Eftersom min dag vart händelselös bortom ordets mening tänkte jag sno Petters idé och blogga om någon annan.

Diksor vaknade av påtryckande bajsnödighet. Efter snart 100 hundår visste han nu att han inte fick lov att skvätta bajs ur röven inomhus, ty det efterfljdes av onda repressalier. Han väckte således husfolket;, närmare bestämt chefshonan, och bad denne gå ut med honom. Som vanligt tog de för lång tid på sig och han var tvungen att skrika åt dem.
De blev irriterade och skrek tillbaka varpå de nonchalant satt sig vid bordet för att äta frukost som de, trots att de kunde, sällan varierade. Själv fick han gott nöja sig med pedigree pal och någon enstaka ostbit. Han hade sina knep för att få slicka en och annan tallrik men det hände smärtsamt sällan.
Ha kände doften från smöret och gnällde till. Chefshonan gav honom onda ögat vilket gjorde honom påmind om bajsnödigheten.
Det enda han kunde göra var att vänta.

Slut.


I'll fight back

Det här är ingen bloggpause. Det här är endast ett immunförsvarets upprepade misslyckande och nederlag.
Är det okej? N to the ej. I to the cket. Exclamation mark. Vad är upp?

En måste slåss för att finnas så jag slår in mig i glitter och travar högfärdigt in på dansgolvet som om jag aldrig lämnat det.
Svänger höft och slänger pengar. Dricker mjöd och köper kvinnor.
Eller gör jag det?

Jag vet inte. Jag har 40 minuter på mig.
Hur gör jag?

Om inte berget kan

Jag dog. Ett helt dygn var jag död.

Ett tips: Ha aldrig mens om du är helt trasig inuti
Åker om ett par timmar. Jag måste ju.

Åker jag till Umeå? Ja vene.
Vill jag till Umeå? Jovars.
Är jag Umeå? Ofta.
Kan jag Umeå? Jafan.
Ska jag umeå? Ska man egentligen någonsin?
Jag borde kidnappa mig själv till Glas.

Det bli bloggpause nu, så försök ta reda på mitt nummer och ring om ni vill något.

Fixa blödningen, annars dör någon!

..så sa House. Jag blev rädd.
Hur kan han tala till mig så direkt när han bara finns på TV?

Svininfluensan är över och mensen är här. Någon kommer att dö. Tråkigt men sant och inte mycket jag kan göra åt saken. Det är en naturlig del av livet. Både menz och död.


Jag ska köra 3 billioners triljoner mil med en Volvo 240 i morgon. Jag borde gå och sova. Jag borde packa.
Jag borde komma ihåg att Nanny-Marc är på fakking Island och att en Umeåvisit kanske inte är på sin plats.
Om jag nu inte kan bo hos .. NÅGON ANNAN? *bLiNk*

Nåväl. Check this out!


bildur



Jag gillar vänner. Linda är påväg med sig själv och chokladkaka.
Det känns som om jag kommer att bli frisk.

Jo, förresten. Såhär rolig var Umeåtrippen.

1. @Nanny-Marc's crib. Random nu-lär-vi-känna-varandra ritual. 2. En kram. 3. En tjej med nytt hårspänne.


4. Tjejerna på TC. 5. Parkhäng. 6. Annat, mer vuxet parkhäng.


7. Carre kom förbi och berättade om Egypten. 8. MiN bArBiE. 9. Vickans nya man


10. 11.12. TC dag två.

13. 14. Så gick det sen.


jag är lam

Mina bihålor mår lite bättre idag och jag ska ringa runt.
Berättar senare vad jag hört.

KramiZ

Ingen svarade. Men jag älskar att datorn är igång igen för det betyder WEBCAM-FRENZY!




Kan du moralprata långsamt?



Hur räddar man en konversation om vädret som plötsligt tar vändningen '..därför är jag alkoholist.'?
Jag kan komma på rätt många vad-du-inte-bör-göra. Gjort en av dem. Känner skuld trots att den självutnämnde alkoholisten är en främling. Känner ytterligare skuld för de andras reaktioner.

Ikväll har jag spelat NE (nationalensyklopedispelet för er oinsatta). Jag vann inte, men jag förlorade definitivt inte heller.
Borde jag erkänna för mina medtävlande att jag kände igen 40% av frågorna sedan tidigare?

..det var mer jag tänkte på men någon ringde och det var trevligt. Jag har nu svårt att återgå till samma mentala mode jag var i då jag började skriva. Buzz Kilington in a good way.


P.S. Jag funderar på att byta namn till Sugar LeatherTush. Vad tror ni om det? D.S.

Knark

JAG FÅR INGEN LUFT!?

Det är slem och snor och kräks hela vägen från ögat och ner till magsäcken.
Eftersom jag inte utvecklat någon vidare toppenteknik för att sova stående uteblir således sömnen. TOTALT.
Knullapa.

Insåg att jag gjort en klassisk Maria och berättat allt innan det hänt. Därför kommer det inte att hända.
Väldigt tidstypiskt för Nilsperioden av mitt liv:

'Nils! Vi ska titta på en femma i hammarbyhöjden!'
Nästa dag fick inte richGirl_81 hyra ut för sin hyresvärd.

'Nils! Jag mår bra idag!'
På kvällen åkte jag ambulans.

Nu har jag råkat säga .. typ.. 'Orvar! jag ska köpa häst!'
i morgon kommer alla hästar att vara döda.

Åh. Måste snyta mig igen. Har skavsår på näsan och överläppen. Jag luktar svett också.

Stora anteckningar

.. sånt jag tänkte bygga vidare på den dag som inte kommit ännu.
Den där dagen då det är jag, min skrivstuga och boxen rödvin närmare 35årsdagen.
Sånt jag egentligen inte vill visa förrän jag visat mina bröst, men gör det ändå och skyller på överhettningen av allt.
Läs snällt. Sov bra. Hejdå!

-Dålig förlorare söker Dig som låter mig vinna emellanåt.
Mysiga lappar på oväntade ställen utlovas. Exeptionell som liten sked.

-Det måste vara den annalkande hösten. Det måste vara vad som helst utom det här.

-.. som om den cancersjukes anhöriga slutade leva.
Så sluta inte älska förrän jag förgåtts av min ensamhet och ni inte får sluta älska varandra, bortsett från den tysta minuten tillägnad mig "minuten" försent då ni ändå håller om varandra i riktig tröst ist för trösten jag tilldelades i form av 'en dag så hittar också du någon att..'

-har svårt att acceptera att ord som "är" och "har" inte låter en ana alltings svekfaktor.
Senare förstår jag att verb ekker ens ord behövs. Min anmärkning var förhastad.
Det räcker med ett snörvligt, uteblivet andetag.

-Jag fann mitt hyllplan och kände mig nöjd. Insåg sedan att det var ett annat sorts plan jag behövde.

-En månskäreformad smilgrop var på kind ett fräscht ärr av livshunger.

-Oskuld: att vi lever innan vi upplever.

-Varför får inte jag som andra ha en säck gråt i börstet? Denna barlast som håller oss kvar på jorden. Men jag flyger..

-DETTA ÄTER MIG. Smaklig måltid.
Jag ska be att få betala. Berg- och- dalbana med primörer.
Smakade det bra?
Det skakade mig i mitt innersta och mitt yttersta. Det är jag som får betala.

-Jag har inte blivit kär. Jag har förblivit det.
Sår är sär och du är här.
Förbannat att jag förblivit kär.

-En typisk gudsmansmin. Mjuk, snirklig och vältalig.

-Och är det egentligen bättre att skjuta någon i huvudet eller hjärtat?

Here comes the sun.. NOT

Någonstans mellan borttappade huvudpersoner, ickeexisterande hjärtepersoner, nyanlända ryssar och alkoholiserade advokater hittade jag plats för mig själv.
Någon annan hittade ett rum till mig och trots att biljäveln inte går snabbare än 150 km/h så kör jag ändå 300 km/h.

Svininfluensan, alltså "svininfluensan", drabbade mig igen och jag feberfrossar mig genom en arbetsdag där kreativitet är huvudsak. Det och den där påklistrade försäljningstrevligheten.
Sådana egenskaper går gärna vilse i mitt immunförsvar som tagit sen semester.
Ändå finner jag mig själv mysa ner mig i att vara själv här bland allt blomster (och återigen måste skillnaden mellan ensamhet och att vara själv understrykas.) som får febern att vara sådär lagom hög. Bättre än varenda alvedon i världen.

Saknar något som inte finns och känner mig avundsjuk på det enda som verkar finnas.
Eller nej, ursäkta mig. Jag menar förstås avlundsjuk. 
Det blir bäst så. Med ett extra L som inte betyder någonting men ändå har förankring i något så viktigt som en hel barndom av lättsamhet och obesvär.


Aja.. Jag bajsade nyss och det var äckligt och skönt. Får jag poäng nu?

grownups

men jävlarr.. Det är så mycket jag vill berätta för er. Jag har ett elljusspår långt på mig att hinna berätta så jag lägger ner innan jag redan börjat.

Men lite ska jag allt avslöja. För att jag vill, måste och kan.

Kan väl börja med att erkänna att det inte blev mycket ligga i helgen.
Eller låg gjorde jag väl förvisso. Och sov. Med någon. Men det väldigt osexuellt.

Annars vare korvfest, discodans på TC, bakismys på schmäck, sushi och vin i solskenspark, ytterligare discodans på TC och sedan Skellefteå. Sedan Vilhelmina.
Här är jag nu med nuvarande huvudpersonen i mitt liv; Hockey.

I morgonbitti kommer Sabirova. På onsdag kommer en advokat. Tänkte hinna tillbaka till skellefteå innan kommande helgens discodans och livet går fortfarande 150 km/h. Men jag kör ju, så jag är inte farträdd.
Jag är en tjej som säger hej! Hejdå!

Tja

I'M GONNA GET LAID.

Hjdå. med e.

Sasha Fierce

Har ett litet hål i tid och rum där bloggande får plats.
Dumt då att jag inte har något att säga.

Insiktsfull är jag. Nu. Berusad av insikter som inte tar mig någonvart.
En tekopp med Maja väntar. Därefter tillbaka till allt det som fungerar.
Yta FTW.

Eftersom allt blev sämre av att vara en snälliZ slutar jag med det nu och återgår till allt som fungerade bra i stunden.

HEJDÅ.


Ingen blogg om sånt jag inte får säga utan helst tvärtom

Hej Hockey m. fl.
Min tid är knapp och jag vill säga hej så mycket hemskt.





Kommer inte ha tillgång till internet och således heller inte bloggen nästkommande vecka heller. Det gör mig ont. Ondare än vad Lena Filipsson har det.
Måste ut och förställa min kropp i diverse omöjliga positioner nu. Sedan Umeå. Sedan Skellefteå. Sedan Umeå igen.

Jag saknar er och jag har så jävelsjävla mycket att berätta; men så jag hatar er en smula.
Ingen vill blogga utan kommentarer.

Älska varandra nu, så hörs vi snart igen.
KrAmIz

Oj, vad du lever

Det finaste i min värld har funnits i exakt 19 år och en timma nu.



Jag minns det som igår, då jag, lilla bror och lilla pappsi klev in genom dörrarna på BB där stora mamma satt med ett litet vitrosa knyte i famnen.
Hoppade upp i sängen gjorde vi och mamma räckte över henne till mig.

Jag ville inte ha. ..såatte..





Den åsikten kom att ändras ganska snart,
ty det var min allra bästaste vän och vackraste lillasyster jag hade äran att hålla om den allra första timman i livet och jag ser fram emot att hålla om henne resterande timmar av mitt liv.

Eva Christina Ulrika Candy-Katten Karlsson Lundström; aldrig ska jag sluta älska dig.

You are my sister, we were born
So innocent, so full of need
There were times we were friends but times I was so cruel
Each night I'd ask for you to watch me as I sleep
I was so afraid of the night
You seemed to move through the places that I feared
You lived inside my world so softly
Protected only by the kindness of your nature
You are my sister
And I love you
May all of your dreams come true
We felt so differently then
So similar over the years
The way we laugh the way we experience pain
So many memories
But theres nothing left to gain from remembering
Faces and worlds that no one else will ever know
You are my sister
And I love you
May all of your dreams come true
I want this for you
They're gonna come true
Mjau

men nej.

......AHHAHAHAHhahahahAHHAhaHAHahah
att folk kommer undan med xoxo?

Världen, vad fan hände där?

TJINGLIIING!!!!!

Flaxandet

Menå.
Aldrig vill tiden riktigt finnas tillräckligt ofta och mycket för att den ska räcka till.
Jag har ju så mycket att förtälja en inte en ledig stund tillövers.

Nåväl. Ni får helt enkelt lita på mig då jag säger att jag har haft det bra.

I morgon åker jag till Skellefteå
. Igen. Sedan till Umeå. Igen. Därefter väntar en helg i Umnäs.
Sedan Umeå. IGEN.

Saker SKA hända. (..för att inte tala om att saker redan har hänt!)

xoxo -M

såsen

Jag berättar snart.

hits