when you came over

Hah, att skriva blogg under alkoholpåverkan är att rekommendera. underhållningsvärde, kära vänner, när det är som allra bäst.

Annars är jag bara så jävla nöjd. Open äger sönder alla popcorn.
Torsdagen; Maia Hirsawa, Asha Ali, Taxi Taxi. Helt insane, så jävla bra de var.
Blev otippat alkoholpåverkad, men inte i överkant. Det kom bara så plötsligt.
Sen kom något annat och torsdagen blev fredag och strax däretfer skuttade jag fram de få metrarna tilll lghtn.
Barely no sleep, sedan upp med tuppen och springa till skolan. Försökte förgäves hålla fokus på nuet och inte halka iväg baklänges. En omöjlighet som dock fick tiden att gå fortare.
12.30 -> Kikci, Petter och Oskar dök upp och det var praktiskt taget bara att förbereda inför kvällen. Matintag, alkoholinköp och lite blingbling, sedan hem och sätta igång.
Väl på Open var jag och Kicki VIP och gick förbi hela 2timmarskön, ordnade ett 18+band och Kicki sedan mot Salem. Sprang på Annika och Erik och vi gick till baren. Kicki fixade massa gratisvin i TC, vi minglade och dansade lite danser. Kvällen flöt på jävligt bra bara.
Busdriver, Laleh, Plan B, och Basutbudet var väl typ vad jag såg, men inte hade ögonen på.
Hah, jag spanade in a cute little behind jag inte riktigt kunde hålla fingrarna borta från.

Vek in årorna innan melodyclub som jag inte orkade med, så jag Maja och Anton gick på Max och tog det piano och utvärderade en grym fredagskväll.
Gick, helt idiotiskt, hem ensam vid 0100. Tack och lov utan att bli våldtagen. 
Någon ringde och ville ha mig tillbaka, men jag var en gammal kvinna med fotproblem så jag gick och la mig, inte.
'see you in a minute, baby' sa man, sen WHOOPIE.
Idag är jag trött, och vinglas nr1 för kvällen hälls upp as I write. Livet är härligt. Så härligt att jag måste gå och bada.
Tja!

He got those lips like sugar cane
Good things come for ones who wait
He's a one stop jive with a real big *uh*
He's a sweet talkin' sugar coated candy man
(Say what) a sweet talkin sugar coated candy man
(Say) a sweet talkin sugar coated candy man, woo
A sweet talkin sugar coated candy man

in a minute

Helt ärligt; det är så bra,härligt och rosai att det blir lite patetiskt.
Fastän rosa inte är någon favoritfärg för egentligen någon, så måste jag återigen använda denna färg för sitt symboliska värde. Så:LIVET ÄR FAN ROSA JUST NU! :D:D:D:D:D

Salem Al Fakir. Jag har allti haft svårt med orden, men det här är bara ett skämt. Du är bäst!
Laleh: Hide away -> iaejflkqejaglioöahef. Övriga konserten : !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Busdriver: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! så sjukt jävla bra! WOOOOOOOOOOOOHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
och alla andra..

Sen alla små, små saker. Alla små saker som är så trevliga. Som ananas till exempel. ananas är så innnihelskotta trevligt.
puss.

just let me get any kind of sleep at all

Det var länge sedan jag var här. Även om jag är inte helt säker på att jag någonsin lämnat det. Egentligen.
Kanske var de gågna vackorna någon out of body experience, och nu har jag landat igen. Inte vet jag.
Skulle kunna linda in det i otaliga, otroligt fjantiga och förudmjukande metaforer men jag lämnar det vid att just nu är allt skit.
Jag vägrar, å det grövsta,  tynga ner mina vänner med det. I pay people to listen to my shit.
Istället ägnar jag mig helhjärtat åt utelämnande like this över the world wide webb, a la vilken fjortonåring som helst.
Så, IRL som vi säger i den gudsförgätna datavärld jag blivit förkastad till, kommer jag att hävda att allt är tippelitoppen med ett rätt fett öra-till-öra-smile och två töntiga tummar upp och en hel jävla massa utropstecken.

Bortsett från min älskade, älskade mamma. Hade jag inte fått träffa henne idag och bo ett tag mellan hennes bröstkorg och armar hade jag nog gett upp. Att jag sedan kanske gjorde bort mig totalt och kracklerade hela min häftiga image inför hela samklassen är en annan femma. Jag fick träffa min mamma, vilket var mer behövligt än sömnen jag borde ta igen. Jag vill hem nu. Hem till min älskade och saknade pappa jag inte träffat på över 7 veckor. Jag vill hem till mitt rum. Till mitt tysta Vilhelmina. Hem till min gräsmatta och hem till min hängmatta och hem till mina kök och mina soffor och mina hundar och mina år då ingenting spelade någon roll.
Jag orkar inte med att allt spelar roll. Inte en dag till.


visst finns det en del saker som håller åtminstone nästippen ovanför vattenytan.
Fick en rescension på min bok häromdagen: 

"Du behärskar metaforer och liknelser till fulländning. Du har förmågan att hålla ihop texten genom att vända och vrida på begreppen genom hela boken. Tilltalet är direkt och identifieringen finns där. Din text har många bottnar och varje ord är viktigt. Den är så laddad med innebörder."


turn this night into something to remember

Försöker koncentrera mig på att solen faktiskt skiner, även om det stundtals inte spelar någon som helst roll.
Känner mig något lättare i sinnet efter förlösande samtal med diverse vetenskapsförsjunkna gamla kvinnor och män som gärna vill tro att de vet vad de snackar om.
Ah, de vet säkerligen mer än mig, men jag har lite svårt att anpassa mig till deras mallar och deras vetenskap.
Vad som sägs passar helt eneklt inte på mig, även om det gör deras jobb lättare.

ÄH, wtf. (coolt!)
Det är open till helgen, och även om jag inte känner mig det minsta taggad för tillfället så är jag helt BOMBIS på att det blir roligt som satan.
Brutna traditioner till trots (jag syftar på Karlssons frånvaro, jag syftar på Viktor, Olle, Petter och resten av ösdgrabbarnas fråvaro, jag syter på jossa och Petras frånvaro) så kan det bli en riktig höjdare. Jag ska återförenas med min älskade Jason och jag ska shake things på Plan B och jag ska komma ner i varv med Asha Ali.
Kan bara bli bra.
Att syster dessutom kommer och tar med sig en liten del av mitt älskade och saknade hemmahem gör det hela än bättre. 

yeah well.
 Jag ska göra mig klar för träningen och resten av kvällen; Hudvårdsgrupp som Sofie bjudit in mig till och en möjlig ferre med ett gäng lirare jag inte riktigt vågar nämna vid namn.

tja


die inside those arms

Definitiv svacka och a shitload of meningslöshet.
dö.
Jag vill helst inte umgås, prata eller se någon annan människa. Jag vill vara ifred, men det verkar vara en fullständig jävla omöjlighet att isolera sig från omvärlden.

Framtidsvecka my ass, jag vill sova.
seriöst, sluta höra av er och låt mig vara. i o-fred.

FUCK YOU, JÄVLA IDIOTER.

tja


just for now

Jag vet inte riktigt var jag är just nu. For real.
Skulle definiera det som ett ansvarslöst men ändå jävligt krävande vakum.
Någonstans dit det är lätt att sätta sig när man inte riktigt hänger med, när man inte riktigt orkar, när man inte riktigt vill.
 Någonstans mellan förnekelse och förlorad vilja.
 Någonstans där det känns jäkligt trist att befinna sig.
What goes around comes around, skulle nog Justin sjunga om han ringde(som att..?!), och ha en hel kör av människor I used to know i bakgrunden.
Well, kanske har ni rätt, o kära klagokör, kanske är det karma. Det är ju som kännt på modet så det kan väl likväl hängt med i påsarna från tröstshoppingen häromdagen.
Men, Karma, ditt jävla fuckface, jag tycker du ägnar alltför mycket tid på särbehandling och inte jämnvikt. Men vad vet jag. Yinyang är allsmäktigt, och inte jag ÄN SÅ LÄNGE.
DU KAN JU FÖRVÄNTA DIG ETT SJUJÄVLA BATTLE när jag intar världsherravälde och deklarerar dig ogiltig. SUCKER!

Samtidigt (och sjukt paradoxalt) så känns allt så förbannat, oförskämt bra. The lack of egentliga problem är påtaglig, och kanske är det vanan att ständigt gnaga på något illaluktande skelettben från garderoben, som gör att jag känner någon oidetifierbar släkting till känslan 'saknad' av riktiga problem och därför åtar mig minsta lilla och tittar på det i förstoringsglas.
Trots, eller kanske tack vare, stora förändringar så inser jag mer och mer för varje annars så obetydelselös sekund hur och vilka personer som betyder allra, allra mest. Personer jag inte skulle klara mig en dag utan.
Jag kanske hamnar i 'the book of pathetic klischés used by everyone else before you' i och med att skriva så, men det skiter fullständigt jag i.
Det är ofattbart att de ringer upp, trots att de vet att jag troligtvis mest kommer att prata om mig själv och mina sk problem som egentligen inte ens går att jämföra med papercuts som motsvarande kroppslig åkomma.
Ofattbart är dessutom en size 2 på en size 6 body; ett lite för trångt ord.

Jag har en ofattbar TUR att jag har de vänner jag har. Att det dessutom är både kvantitet och kvalitét och inte bara någon av dem, gör inte det hela mindre ofattbart.
Jag har en hel drös med bäZtiZar och skulle jag få för mig att dela hjärta med dem skulle jag se mer ut som 50cent i sitt blingbling än någon söt schoolgirl. Jag älskar er allihop!

Nog med sentimentalitet och över till meterialism, mitt favoritämne:
number one: Hittade de ultimata skorna, som var bättre än min fantasibild, till på lördag. Åsa Göransson och Erika Ekelund är lite av mina hjältar just nu. Tiger of sweden; I love you. A
llt som saknas är en vit liten kuvertväska, men vare sig jag får tag på en eller inte kommer jag, FilippaK och Tigrarna äga sönder alla popcorn, var så säkra.

number two: Festen. Den gör mig fattig, den ger mig magsår, den tar tid att planera trots att den kanske inte är så extravagant som jag så gärna vill tro och den är i morgon. AH!
I morgon är väldigt snart. Efter natten lämnat över till dag ska jag och Jossan på en sista inköpsrunda, sedan ska det vara all set, ready to go.
Trist att vissa lämnat återbud, eller inte kunnat närvara at all. Typ Jonas och Jonas. Linnea och Larry.  Sara. Kaj och Izak. Menna menna, vi ska nog har jävligt skoj ändå.

Gårdagen förresten, min födelsedag a.k.a en av de viktigste dagarna på året, var hejvild.
Min största oro, förtvivlan och rädsla; att vakna upp ensam, eliminerades då jag vaknade, rather chocked, av Majas försiktiga födelsedagssång. Tårarna rann och jag kommer ALDRIG någonsin känna sån tacksamhet inför någon, någonsin, som jag känner inför Maja och för vad hon gjorde.
Jag älskar resevrnycklar, denna underbara, människa som inte klär i några ord, och födelsedagsfrukostar med en av de personer man älskar allra, allra mest.
Efter det rullade det på rätt fint. telefonen gick varm hela dagen. Tog mig upp efter att ha somnat om och besökte min minst favoriserade instans inom landstinget. Fick med mig minipiller som jag redan innan jag börjat med, helt glömt bort. Tur att p-stav inte är ngt man behöver tänka på varje dag, vilken är anledningen till fösöksperioden med minipillrena.
Spenderade senare rätt mycket tid och pengar på stan, med Jossan. Besökte systembolaget (jiha!) och längtade hem. Inte för att jag var på systembolaget, utan bara för att det var min födelsedag och dem jag älskar och värnar om allra högst inte närvarade.
Hursom, gick hem och sörjde nyssnämnda anledning lite, innan Johanna kom. Vi käkade pizza, drack öl och hade det fint tillsammans. Senare Dök Linda och Pjucke upp med en stor teckning, micropopcorn (...) och festen tog ny fart. En helkväll. En underbar helkväll.

Ah, nu ska jag ta mig an nattens timmar och titta på såpa. Yippikayey suckers.
och förresten: Jag ska gå på bal med Ulf :] v

on the edge of the ocean

Well, så var timman slagen.
Grät, precis klockan 0000, tillsammans med min älskade mor i telefonen över distansen mellan mig och min familj.
Jag bryter, med min frånvaro, en 19årig tradition. Den enda dagen på hela året då hela familjen samlas, skilsmässan till trots, och äter frukost, öppnar presenter och umgås som vanligt.  Det känns underdrivet helt åt helvete att vakna ensam i morgon, och inte ens äta en liten fjantig bakelse.
Fast det hade nog bara gjort det ännu sorgligare.
Så, here it comes, de orden jag väntat ett bra tag på att få säga;
Det sista jag gjorde som tonåring var att gråta i telefonen, tillsammans med min mamma.
Jag saknar dig. Jag saknar Pappa, jag saknar Krille och jag saknar Kicki. Väldigt mycket.

Borsett från att jag hatar att vara i Umeå just nu, och allra helst skulle vilja tillbringa all min tid med min familj, ser jag hemskt mycket fram emot att vakna upp efter den planerade sömnen, som mycket väl kan utebli.
Det skulle vara skönt att vara en utvilad och alert tjugoåring och inte en jävligt trött, lättretlig och grinig 20åring.
Då är det ju lika bra tt stanna i tonåren.


Aja. godnatt.


a real long time

Jag tänkte inleda med ett par missnöjen:

Jag är missnöjd över mat som blir gammal. Jag har inte tid med mat som blir gammal. Mat ska hålla länge, så jag har tid att äta upp den. Jag är stressad nog som det är, och hinner för fan inte sitta hemma och hetsäta för att få slut på skiten innan den blir gammal.
Vilket leder mig in på nästa missnöje:
Jag är missnöjd över stress. Jag är missnöjd för att jag har världens bästa vecka att se fram emot, men som jag förmodligen kommer att stressa förbi, för listan över vad som måste hinnas med för att få den sådör oförglömligt rolig som den ändå kommer att bli är oöverskådligt lång och jobbig.
Jag är missnöjd över min oexisterande självdiciplin som förmodligen kommer att kosta mig mina drömmar och därmed leda till fängelse, bland annat. Min självdiciplin kommer förmodligen att kosta mig reservdrömmarna också, så när jag väl sitter där på parkbänken i 40årsåldern som vilken suput som helst kommer jag förmodligen att vara än mer missnöjd än nu. Trist, det må jag säga.
Jag är missnöjd med mitt humör. Fortfarande sådär obarmhärtigt oberäknelig och skitjobbig att vara i närheten av. Jag är missnöjd över min överanalytiska sida och min böåögda tro om att kunna se in i framtiden. Jag är jävligt missnöjd med tröjan jag köpt och ännu mer jävla missnöjd över att jag måste gå och lämna tillbaka den.  Jag är missnöjd med att jag trotsade mamma när hon sa att jag var tvungen att köpa en blomma med runda former för att balansera upp alla taggiga och kantiga blommor. Det har påverkat mig till det yttersta. Jag är missnöjd över min ekonomi.
Jag är förbannat missnöjd över att Doris hade stängt idag, för jag var i stort behov av något nytt i garderoben. Kanske alla mest just nu, då det verkligen krävs shopping för att stilla mitt sinne. Kanske ska jag vara glad över att kontot är hur jävla tomt som helst, för annars hade jag gått lös på JUS hemsida.
För just nu är jag också allra, allra mest missnöjd över ÅOHNTÅOIBMOOUBNM! burn!

Men jag är rätt nöjd med saft. Saft är alltid gott.
Jag är nöjd med helgen som vart obeskrivligt underbar. Skulle jag försöka sätta ord på den skulle allt vara en lögn, för inget kan beskriva den. Den matrealistiska biten, det vill säga presenterna sätter jag enbart tecken på: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Tack familjen. Jag älskar er. Er är jag väldigt nöjd med. Förmodligen allra mest nöjd med av allt jag har välsignats med här i livet.
Jag är nöjd med Justin Timberlakes platta. Det borde han också vara. Bra jobbat.
Jag är nöjd med lovord och hyllningskörer för mitt projektarbete, jag är nöjd med att fikon kom till Sverige.
Jag är jävligt nöjd med mina nya wranglerjeans that makes head turn, jag är jävligt nöjd med böckerna jag köpt och jag är nöjd med det senaste grey's avsnittet.
Jag är förhemskt nöjd med mina älskade vänner.

Mittemellan att vara nöjd och missnöjd ligger 20årsåldern, och vad jag nu går igenom har jag valt att kalla min 20årskris, för en sån ska man väl gå igenom, lite halvt åtminstone.
Egentligen vet jag med mig att det är helt obefogat, för det är den då och då påhälsande Ems;en som spökar och ingen ångest över att fylla 20.
Japp, pms, fast med E, som i EFTERmenstruella störningar. Jag har gjort en egen analys och jag har kommit fram till att det beror på att under pms så är hormonerna helt vilda och ställer till det ordentligt både inuti och utanpå. Sedan, när de lugnat ner sig och ska komma i fas igen, så blir det lite kaos ibland, för även hormoner kan ha svårt att hitta vägen tillbaka till sina egentliga poster, och då uppstår EMS.
Eftersom EMS uppstått så lägligt till min födelsedag så är det alltså min 20årskris. End of story.
Egentligen känns det bara råcoolt att slippa vara tonåring ever again.

Jag är missnöjd över att ha huvudvärk också.
så kriget mellan pros and cons vinns av cons ikväll. Överlägset.


set the mood

first of all: aldrig någonsin mer, verkligen aldrig, aldrig, aldrig, ska jag försöka förutse framtiden, överanalysera ord eller hitta lösningar på något som egentligen inte är ett problem.
De två (TVÅÅÅÅ) senaste dagarnas enorma humörkurva med den största svängningen i världshistorien har gjort mig till ett mindre vrak.

okej, århundrades underdrift. Jag är ett stort jävla oljekseppsvrak, emotionellt sett.
Inte trasig eller deppad eller något svart, hell no, snarare oberäknelig å det grövsta.

Gårdagsnatten var den underligaste av nätter hittills i mitt liv. En känsla som jag sagt upp bekantskapen med dök helt oväntat och plötsligt upp, vilken kroppsligen bidrog till utsöndrande av saltvatten i ansiktområdet. Första gången på rätt länge faktiskt.
Nu kan man ju kanske undra varför jag erkänner något sådant, för det är ju inte direkt något att skryta med att jag grät högt och tydligt som ett oammat spädbarn i ett par för långa minuter, men för att förklara klimax av min humörkurva måste detta berättas.
Så, jag grät rätt ordentligt i kudden av en anledning ni inte har ett skit med att göra, för att sedan få någonting som bokstavligt talat fick mig att börja skratta av lycka, mitt i gråten.

Och 'fick någonting' innebär verkligen att jag fick någonting.
Det var alltså ingen känsla eller någon uppenbarelse. Ingen ängel gabriell med ömma händer som välsignade mig och ingen aha-upplevelse eller svar på livets stora gåta.
Utan jag fick verkligen något, mer eller mindre matrealistisk.
Spännande.

Så med blandade känslor, bokstavligt talat, gick jag vaken denna fredag (som för övrigt kom att bli den bästa av alla fredagar jag någonsin upplevt) till mötes.

Städade lgthn kliniskt ren. Skulle gärna sörpla soppa från mitt golv. Solade någon timme i fönstret och väntade in min älskade farmor och kompani som var i antågande för att fira min 20årsdag i förskott. När de väl anlände bjöd de med mig till Tore och jag tackade såklart ja.
Har aldrig hälsat på honom tidigare, och en dag vid havet i denna vårvärme är något jag skulle ångra rejält om jag tackade nej till.
Väl där solade vi, pratade minnen, mös, promenerade, filosoferade, kramades och umgicks vi.
Det är ack så sällan vi får den tiden tillsammans, jag och min farmor.
Morsade på Lisa Miskovski som är Tores goda granne och vän, och vi tog ett snabbt snack om (rätt pinsamt akn tyckas. Nog finns annat att ta upp med en så fantastisk människa som henne) vädret.

Sedan dök de övriga bröderna i syskonskaran upp med sina repsktive och vi fikade riktigt tant-och-farbror-fika i solen. Svart kaffe i uråldriga kaffekoppar, finska pinna och jittebuggkakor.
Därpå dök mina två, nya, stora kärlekar upp med sin husse Åke.
Boi och Ricky - i love you and you know it.

Kändes rätt fint (töntigt?) att springa omkring på stranden i min vita kappa och leka apport med två livsglada och vackra hundar i solen medan the elderlys tittade på och log stillsamt åt våra lekar.  Att dessutom havet knakade, ångae och brusade rosaskimmrande i bakgrunden gjorde inte den scenen ur mitt liv mindre minnesvärd. Såååå jävla underbart.

Matklockan ringde senare och jag och farmor tog stolt emot övriga i sällskapets lovord över vår matlagning. Sedan blev det presentdags och jag fick superfina saker.

Jag har återigen bränt mig i ansiktet och på bröstet, men ack så skönt det är, trots allt.
Som sagt, världens i särklass bästabästabästa fredag.
Nu mot duschen, för att sedan bege mig mot Teg, Johanna och Jossan. Vi ska ta över staden ikväll.
Imorgon mot vidare firande av mig själv i skellefteå, the paradise on earth, mormor och morfar och resterande delar av mammafamiljen.

serriöööööööst. hur mycket kycka pallar kroppen innan man går sönder?

(inte helt utan att jag avundas Linnea, Maja, Anton och Larry som hela helgen ska hänga ut i sthlm. Jag finns med er i tanken)

äe, nu har superlativen tatt slut. så nu måste jag verkligen sluta.
tja!

shiver in the morning

Det känns bra nu. Det känns bra att inte vara 13 år gammal. Det känns bra att låta sig vara liten, för att vara stor. Det känns bra att vara helt ärlig, rak och rättfram. Det känns tryggt, ,säkert och bra.
Jag är glad att vänner är vänner är vänner är vänner, om än under vissa förändrade omständigheter.
Jag är glad att jag är jag och att hon är hon och att vi är vi.
Glad, genuint glad, tacksam och faktiskt lättad.








I just keep picturing him

Lite sorgligt är det, att jag på något vis redan gett upp. Det ÄR för bra för att vara sant, jag ser ingen annan utväg, inget annat slut, inget annat. bara så; för bra. För bra för mig. 

Jag är rädd, jag är nervös, jag är orolig.
Däremot vet jag att jag inte kommer att falla. Antingen do I fall into something nice, eller så går jag bara vidare, med en rejäl dos ökad självkänsla.
kanske?

åh.

freakish.

yes, it shows

Det här är så stort. Man kan tro att det handlar om det faktum att vad som komma skall är det stora, men nej kära vänner; så är inte fallet.
Det stora är att jag är liten fast stor.
Att jag bestigit den högsta toppen, att jag simmat i de farliga haven, att jag druckit det varmaste teet, att jag slagits med den starkaste björnen, att jag räddat det sjukaste barnet, att jag skrivit den bästa låten, att jag vunnit nobelpriset, YOU NAME IT.
Jag gjorde det, bara sådär. Utan vidare eftertanke.
Och det gick hem. Jag vann. Jag är bäst. Jag är störst. Jag är vackrast.

Och nästan lika bra; Pappa ringde och berättade att jag fått inkallelseordern. Nu riskerar jag med andra ord fängelse om jag inte infinner min senast 1200 vid f21's grindar.

Och det alla bästa och största; Linda, Maja, Johanna och Linnea. Inget av detta vore ens hälften så bra om det inte vore för dem. För utan deras STÖD och PEPP och deras TRO PÅ MIG jag inte klarat det. Och att få dela denna obeskrivliga glädje av att bestiga denna ouppnåerliga topp med dem är vad som gör livet värt att leva, vad som gör det värt att vakna om mornarna (men att jag kanske vaknar bredvid någon annan är hela poängen med glädjen jag får dela med dem).

Yeah, det låter verkligen som jag vunnit nobelpriset. Och vet det, kära läsare; I min värld är det här lika stort.
Jag besegrade någon spärr till antagonist i mig själv. Jag bevisade för mig själv att jag är värd något så fruktans fruktans fruktansvärt mycket mer än vad jag tidigare låtit mig vara.
Må det gå åt fanders, det spelar ingen roll, jag har besegrat något stort, så ikväll firar jag och Linda. Vi firar.

Tonight, we're the sea and the salty breeze
the milk from your breast is on my lips
and lovelier words from your mouth to me
when salty my sweat and fingertips
Our hands they seek the end of afternoon
My hands believe and move over you
Tonight, we're the sea and
the rhythm there
the waves and the wind and night is black
tonight we're the scent of your
long black hair
spread out like your breath
across my back
Your hands they move like waves over me
beneath the moon, tonight, we're the sea


let's pose

let's pose
Winner - Top Model hagmarksvägen.

i've been waiting

Försöker fortfarande hitta orden.

Måndag idag. Tillbaka i skolbänken med andra ord. Inte alls så farligt faktist, snarare trivsamt.
Inte lika trivsamt som något annat, but yet trivsamt.
Igårkväll spenderade jag ett par mysiga timmar med Johanna och Josefina på Schmäck. Amedine spelade finfin musik, vi åt godgoda sallader och bakelser och planerade livet och festen och världen. Typ. En sån kväll som gör söndagar än mer älskvärda än de redan var. Mötte senare Linda på bussen och vi gick hem till mig och kikade på Blood Diamond, fnittrade ikapp åt livets små mirakel och kände lugnet, friden och härligheten.
På fredag är det kalas inplanerat, så i veckan blir det med andra ord shopping. Again.

Livet är.. bra härligt.  Kan knappt bärga mig för att stiga upp om mornarna och att somna känns som en synd, även om jag somnar snabbt och sover otroligt gott.
Det spelar ingen roll att jag just blev attackerad av en bok och fick 3 papercuts på långfingret, som redan innan var knivskadat efter jag skar färskt och gott bröd.
Det spelar ingen roll att jag klämde sönder tån i toalettdörren i morse, det spelar ingen roll att vissa inlämningsuppgifter inte är riktigt färdiga.
Det spelar ingen roll att det är slaskigt på gatorna, trots att de flesta av mina skor är all annat än vattentäta och jag får gå omkring med slaskiga sockar. Det spelar ingen roll att tvättmaskinen gått sönder, det spelar ingen roll att smöret är slut, det spelar ingen roll att jag är hungrig, det spelar ingen roll att det pratas och viskas och skriks och spelas och hojtas och skrivs.
Det spelar ingen roll.  För det finns något som spelar en så otroligt mycket större roll i mitt liv.


Men jag saknar Linnea. Fruktansfruktansfruktansfruktansvät mycket.
Tacka vet jag påsklov och flygplan och moderniteter som tar mig dit i en naffs. Har även en öl inbokan med mina favvosthlmare. Love it.

Tja.

Hey little movie star shine on
You have been gone for so long
I've seen your face
I've heard your voice
And I've been readin' "about the boy"
Come baby near my chest
When you are close you're at your best

it's open for distraction

Mitt sportlov, denna vecka tio, 2007, har vart en av de allra bästa vecka10 någonsin.
Inte alltför mycket snöaktiviteter och sportande.
 Om man nu inte börjat räkna shopping som sport, för i så fall har jag sportat sönder såväl kroppen som mina konton.  Damn, jag har nog shoppat ihop ett av varje välbehövligt plagg. SÅ JÄVLA NÖJD!
Jag har även umgåtts med mina fantastiska vänner och jag har tagit hand om mig själv i min underbara lya.
 Och sist och allra störst: Allt det där andra. :)


Mor och syster har just återvänt till Vilhelmina, efter en påhälsning i mitt liv.
Vi har haft det bra.
Mamma handlade mat till mig, för ungefär 30 miljarder och jag kommer med största säkerhet att slippa gå hungrig de närmsta månaderna.
Vi har gjort stan, gjort mamma fattig, gjort oss glada, gjort god mat, gjort min lägenhet snygg, gjort varandra lyckliga och gjort mycket mer.
Handlade igår massa blomster på berghem. Skitsnygga krukor, körsbärsblom, pappablommor och mycket annat. För första gången så köpte jag snittblommor till min lägenhet. Och en vas att förvara dem i.
Rosa tulpaner, iallafall. Vackert.

Efter blomstershoppingen så gjorde jag och mamma oss sådär snygga som bara vi kan vara och begav oss mot norrlandsoperan och Den Flygande Holländaren. 
Jag tog en öl innan föreställningen, under 'introduktionen' och mamma tyckre jag 'bäljade i mig den opassande fort'. Hah.
Ni skulle hört applåderna. Det var halva handen möter den motsvarande halvan på andra handen. Knappt hörbart, det bara ser snyggt ut.
Men operan var ascool. Någonstans i mitt odödliga romantiska inre, så trodde jag att jag skulle mötas av höga, lockiga frisyrer, korsettliv och pudrade ansikten men insåg snart att vi var på norrlandsoperan, inte i paris och att det var 2007, inte 1807.
Men återigen, operan var ascool trots de frånvarande korsettliven. Så, av de två kategorierna som finns tillgängliga att placera sig i placerar jag mig i kategorin 'älskar opera'. TACK MAMMA!

Nu är det söndag och sportlovet, det sista i mitt liv, är slut om ett par timmar.
Efter att mamma och syster kt så sthlms-solade jag i badrumsfönstret ett par timmar. En barnfamilj blev upprörd och försökte säga åt mig att gå in och stänga fönstret. Jag låtsades inte höra. YEAH, så rebelliskt.
Jag läste ut boken och brände mig på bröstet och i pannan. Haha.
Har käkat lite oliveoilchips och nu är det dusch som gäller.

Tänkte avsluta detta lov  på bästa möjliga sätt; tillsammans med dem som gör livet värt att leva, på fiket som gör pyttesmå muffins som gör det värt att vara fattig utan anledning.


(you)

puss.

daylight comes

image2image3image4image6

De två till höger har jag införskaffat. Den nedre i grått. Jag är nöjd.
Idag har jag planer på att införskaffa en väska och en trenchcoat.

Ännu en tidig morgon, och jag älskar att vakna minst lika mycket idag som tidigare dagar.
Natten var skoj. Somnade gråtandes till det senaste grey's avsnittet, efter ett par samtal som definitivt kommer skrivas in i historien of my life. Hah.
Idag har jag tvättdag, och jag ska ner och tömma första maskinen efter jag slutfört min sjukt goda frukost som jag la ner otroligt mycket kärlek i, och tittat klart på prison.
Vad dagen håller i sitt sköte återstår att se, men mest troligt blir det tattoo-span med Sara, shopping, fika och .. lite annat. :)
Men innan jag beger mig ut p äventyr tänker jag lägga mig i soffan, dricka te, lyssna på pengabrorsan och läsa klart min bok.


-v-


Gårdagen var fabulous. Johanna bjöd på middag; ugnsstekt lax med ugnsrostade grönsaker, och en jättegod päronpaj till efterrätt. Sen tittade vi, Jag, johanna och jossan, på tv och snackade lite skit. Jag och jossan planerade vidare för festen som kommer att bli the happening of the year.
Inte särskilt överraskande ser jag fram emot att hela onsdag, torsdag och fredag gå på systembolaget. Haha.
Har outfiten klar, maten är mer eller mindre bestämd, inbjudningslistan redo så allt som egentligen återstr är att skicka ut inbjudningarna.
Yeyy!


Imorrn kommer mammsi. Sånt gör mig glad, som så mycket annat här i livet.

pusshej

begin to hope


Jätte, jätte, jätte, jätte, jätte glad.  Disneyfilmsglad.

suppose i never ever saw you

Jag vet inte var jag ska börja, så jag orkar inte börja med det heller.
Jag kastar bara ur mig att livet är underbart.

Att spendera all den här tiden som jag just nu gör är lite  bättre än allt tidigare. Igår var jag så full av energi (yet knocked down av huvudvärk som senare överraskade mig) att jag stadade lghtn grundligare än jag någonsin städat nånting tidigare. Jag skurade till och med, vilket var en utomordetnlig bedrift med tanke på avsaknaden av skurmopp.
Jag och Jamie har lagat tonvis med underbar mat. Det är det roligaste som finns. Igår gjorde jag en snorgod lunch: kryddstark linssoppa med färska tomater och kikärtor. Mh!
Och just det; lunch!
Det är ett litet mirakel att jag vaknat så tidigt att jag äter frukost, sedan har så mycket tid tillgodo att jag måste laga både lunch och middag. Och det är lov?!

Förra veckan var lika kort som alla de andra senaste veckorna, men med magsjukan där i mitten så var den inte fullt lika bra.
Lördagen vägde dock upp för vad som gick förlorat. 
Åt även då en god middag, för att sedan fylla på ytterligare med gott vin i sällskap med Jonas och Lina.
Det var 100dagars som stod på schemat och vi firade ordentligt. TC var stället, vi var gänget.
Vad som hände där håller jag för mig själv, men trevligt var det.
Det blev en tidig kväll och jag vaknade pigg, utvilad och sjukt tidigt för att ta mig an livet och lyckan.
Jiho!

Det är väl egentligen allt. Efter det så har rosorna fortsatt falla mjukt från ovan, ägnlarna sjunger sina sånger och alla kläder sitter snyggt. Speciellt de nyinköpta.
hihiiiihihihihiiiihihihhihihiihi.

Nu ska jag hoppa in i min kliniskt rena dusch, göra mig snygg, gå en snabbis på stan och sedan bege mig mot Johanna.

minor highlights:
- En första busringning har utförts.
- 14 dagar återstår av livet som tonåring.
- Jag har ett par nya jeans + vad som ingick i priset.
- Mamma ska komma och hälsa på. Finally.
- Jag ska på opera på lördag. Den flygande holländaren.

Tjarrå!


what makes living so great

what makes living so great

hits