Just

Har pratat i telefonen hela dagen, mer eller mindre. Skulle därför vilja göra ett shout-out till alla mina fantastiska vänner. Puss! Nu ska vi bada, tydligen. Tjohej!

Därför

Bowling är tydligen the shit i fjällen, där jag återigen befinner mig. Dock på andra sidan sjön, i en orenoverad stuga med två tatuerade, frustrerade bowlingspelare. Vi har skjutit saker och ätit soppa. Det var äcklig. Later!

Oh baby, baby

Filip Hammar dök upp i rutan och gjorde min dag lite bättre. Han är ju en turn-on som ingen annan!?
Jag vet inte vad det är, men någonting är det.

Lögn.

Jag vet precis vad det är. Han är verbal, intelligent och har snygga byxor. Så är han en jävla beeyoch jag egentligen vill skalla tänderna ur käften på.
Det är något visst med de människorna. De irriterande, jävliga och ..åååh.

Varför gör man så?


Jag är så jävla snygg





I'm so very hot that when I rob you're nation
You ain't call the cops you call the firestation.
Vad jag gillar met är min armhåla.

Ett brev till Perry Cox

Hi.
I want you.
Bye!

-Maria

Det här med att knulla..

Jag tänkte dedikera det här till någon där ute. You know damn well who you are, prude!
Han, eller hon, vill vara anonym, även om han, eller hon, slänger sig med (inte alls särskilt) övertalande uttryck som 'hah nej jag skiter i det asså'.
Edgy fella. Or galpal.....

Nå väl, jag kom helt av mig. Den ursprungliga tanken till dagens fabulering föll bort någonstans mellan flawless fucking oxford-dialekt och polsetallrikar.
 Nu handlar det bara om henne, eller honom och dennes vara eller icke vara i min eminenta blogg.
Hon, eller han, kanske blir nervös över kopplingen rubrik - inlägg?

 Med all rätt, syster!/broder!
NOT.

Jag orkar inte skriva vidare. Jag ville bara nämna Dig, trots att jag inte alls gjort det.
Jag ville nämna Dig ENBART för att du vänligt men bestämt satt ner både fötter och knän i backen och bad mig inte göra det.
Because it's funny.

Sjusovaredagen.

Oj. Oj, oj, oj.
Inte ens halvvägs från Stornäs, på väg hem, ringer min fina vän och genomför hårdför lobbying för att få mig till Lycksele och den avslutande kvällen på motorveckan.
Jag bara skrattade. Skinnvästar, varmkorv och massvis med fula bilar. Trashiga brudar och värdelös musik. Äcklig öl och våldsam fylla. Vad fan har jag där att hämta?

Väl hemma satt jag mig i bilen och körde de 11 milen till lycksele för att närvara vid spektaklet. Någonting sa mig att jag vill uppleva det. All in för norrlands skull. Det kan ju bli roligt!

Det blev det inte. Tvärt om. Det var till och med pinsamt.
Fint dock att konstatera .. en del saker. Visst blir man stundtals besviken men å andra sidan så understryker det snarare vad man INTE förlorat.
Nå väl. Lycksele och motorveckan sög rävsvans, men jag ångrar inte att jag for dit. Aldrig har jag längtat bort så mycket som nu!

För övrigt är det en dag man kommer att läsa om i historieböckerna. Åtminstone den som publiceras om mitt liv.
Jag har åkt motorcykel!
Det låter kanske inte så mycket för världen, vilket det inte heller var. Men jag trodde verkligen att det skulle vara coolare och var aspeppad.
Väl på hojen hade jag mest dödsångest, vilket förvånade mig då jag inte är någon dödsångest-kinda-gal.
Det gick fort och det var blåsigt och det var fint i solen och så där. Togs till, vad jag antar är, smultronställen där jag aldrig vart tidigare. Ehe..

Det är roligare att åka karusell.
I morgon ska jag köra. Själv.

Vad jag sakna skall

Mot kultsjödalen.
Mot en sista resa mot vår fantastiska fjällvärld innan jag beger mig mot det största av stad Sverige har att erbjuda.
Jag och pappa packar ryggsäckarna och tar på oss grönställ för midnattsfiske, fjällvandring och fullkomlig njutning. Nature at it's best. Jag ska andas in allt jag orkar.
 


Väl mött.

Maria in real life

Imorgon, kära vänner, är det fredag. Då vill jag dricka vin. Eller som (det sägs att) asiater säger i stockholm; 'wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin'.
Haha! Med soundtrack och allt. Hahaha!

You had to be there..



Jag tycker, med tanke på tidigare inlägg om dåligt med tyckanden i denna blogg, att fördomarna mot Norrland är förbannat irriterande. (Det finns miljontals andra fördomar som är irriterande. Förjävliga. Fruktansvärda. Mer om dem senare kanske?)
Okunskap är vad det är, som med alla andra fördomarna.
Visst är väl många av dem befogade. Visst understryks många av dem. Men jag blir så inni bombens (/jädrans/järnspiikarns/förbaskat/osv..) arg då människor ständigt lägger alla under samma täcke. Spolar ned alla i samma toalettstol. Kammar alla med en kan (Haha, den minns vi!).

Särskilt arg blir jag då det drabbar mig, förstås. Usch, vad jag avskyr att bli behandlad utifrån ett antagande som inte stämmer.
Givetvis är jag övertygad om att jag är den enda som upplevt och känner frustration inför det.

Vidare tycker jag det är så förbannat oartigt (ja, känn på den!) och ignorant att visa ett sådant totalt ointresse för att 'lära' sig mer. Det behöver inte nödvändigtvis handla om ovanstående konflikt, utan riktar sig till allt och alla, gällande allt och alla.
Att visa ointresse för något eller någon man lever nära. Fyfan vad obelevat och osexigt det är.
Skäms!



Sweet!

Shiiiit.
Vad jag fick råd att vara kräsen.
High five!

To get out of bed


Fan vad jag är platt och åsiktslös.
Vad jag låter bli att tycka om något eller någon över huvud taget.
Bara därför tänker jag light-tycka, för sakens skull och jag tänker tycka om Vilhelmina.
 Inte tycka om som i 'gilla'. (Tvärt om, faktiskt). Jag tänker ha en åsikt om Vilhelmina. Om varför det inte riktigt duger längre; om varför Jag säger tack och hej med en svag underton av fuck off and die. Faktiskt.

Jag var på god väg att stanna kvar och den enda anledningen var pur bekvämlighet. To settle for less. Jag var på väg att nöja mig med ingenting. För ingenting är det i jämförelse med vad det nu kan bli. (observera kan bli. Inte ska bli, det vet jag ingenting om.)
Jag sa 'Jag stannar i Vilhelmina, jobbar, sparar pengar och sedan får vi se..'
Then what? Om jag över huvud taget fått ett jobb hade det vart som ingenting på ingenting. Outvecklande, stagnerande, ingenting.
Sure, jag hade sparat ihop en oansenlig summa cash att sprätta på nätshopping och äckligt slitna, utekvällar som alla ser likadana ut; köttmarknad, vulgär fylla, meningslöshet.
Kanske hade jag åkt på en resa, för att komma bort, se världen, uppleva något nytt.

 

Här förändras ju ingenting, för ingen vill förändra.
Verkar det som?
Finns viljan så görs ingenting för att förverkliga förändringen.
Allt är tryggt. Ofarligt. Gamla, pålitliga spår. Det nya skrattas ut, provas inte på, förkastas.
Oftast.
För visst finns det de som lyckas men här är lyckanden lätträknade i jämförelse med misslyckanden. Eller åtminstone mindre lyckade försök.
Visst ska man ha i åtanke att det är blott med mina mått mätt och inte jämfört med någon allöverseende lyckobarometer whatever.
Och 'att lyckas' är relativt och går inte riktigt att jämföras individer emellan, då det för någon kan vara att ta sig upp ur sängen och för någon annan att bli president. Det kan vara pengar och det kan vara familj och det kan vara karriär.
'Att' lyckas' är relativt.
Men ändå.
Att nöja sig för att det är bekvämt; bara för att det inte finns några måsten, för att 'vi klarar oss ju..', det känns inte legitimt.
Lokal patriotism i all ära, men oftast saknas belägg för den sortens uttalande som görs. Det finns en envis, jävla ovilja att ens försöka sig på annat; något annorlunda; något nytt.

För här är det tryggt; ofarligt; ’det duger väl’. Väl.

Det är som att ta sovmorgon en dag du vet att du måste gå till jobbet eller skolan för ett viktigt möte/prov. Istället snoozar man, ligger kvar och sjukanmäler sig. Åtminstone finns tanken där. Lockelsen till ansvarsfrihet för en stund. Att lata sig. Ta det lugnt. Inte behöva göra något viktigt.
Självklart är det skönast, för stunden, att ligga kvar, men så vet jag också att det tar bara fem minuter att vakna till och känna sig pigg och redo.

Så jag kliver upp på morgonen. Numer.
Och visst finns alltid risken att provet går åt helvete ändå, men då har jag iallafall försökt mig på det, det där med framtidsvisioner, att fånga sina drömmar och den shitten.

Så nu är jag på väg, medveten om att det kan gå åt helvete, men jag är på väg.
Bort från trygghet och garantier på att allting är där jag vet att de finns och alltid funnits. På väg till ovetskap och helt nya människor och platser och vägar och lukter och tunnelbanor och pendeltåg och kungar och prinsessor.
Otryggt. Farligt. Nytt.   

 

Jag kan när som helst återvända hit till tryggheten där jag vet hur allt, allt, fungerar, där jag vet vem som är vem, vad som är vad, vad som är när och vad som är var. För ingenting förändras. Allt är vad det alltid varit.
Jag kan återvända till min eviga sovmorgon, snooza framtiden och krypa ner under Vilhelminas bekväma filtar.
But I won't.

Det är vad jag tycker idag.


Lite sisådär.

Det känns lite viktigt. Lite bra. Lite galet. Lite som ett stort steg på väg mot erövrandet av de sju världshaven.
Lite tur. Lite Guds vilja.
Lite motivation. Lite bita ihop. Lite sunt förnuft som säger att räkmackor inte kan serveras i en oändlighet.

Men ändock; Jag ska flytta till sthlm!
Jag ska flytta till sthlm och hångla med Ola. Min Ola. Idol-Ola.
Jag skäms inte för det. Jag är stolt över det.

Den största anledningen, som döljer sig bakom vad jag utger vara the main reason, är för att jag behöver ett nytt ställe att köpa snus på, sent om kvällarna.
Jävlar, vad less jag är på att köpa snus på Statoil. De anklagande blickarna, 'Det gamla vanliga, eller?'.
Fy. Usch.

Natalie Portman.
'I'll kill your fuckin' dog for fun, so don't push me.'
HAHA?!

D-day

Jag sov kanske lite för länge idag. Det kan bero på att alla dog. Håkansson, Magnus M, Emil L, Tinny.. alla.
Och det sörjdes med ett rollerskatedisco där Ljt. B blev rejält tankad och hade en blå t-shirt. Sedan hamnade vi i fjällen på ett minor swingersparty och jag cried my heart out.
När jag vaknade hade jag feber och mens.

Crucial day, för övrigt. Jag jobbar mig genom smärtorna och in i framtiden.


En del till synes överdrivna svordomar


Stog en överdrivet fet man och flåsade mig i nacken då jag åkte hit. Jag skrek, så jag nästan svimmade; FLYG IVÄG, FÖRBANNADE BARBAPAPPA!
Inte
för jag stod kvar och lät honom andas in den där fina doften av mig man bara känner då man är riktigt nära. Han förtjänade den inte. Han stal min doft. ÄCKÖÖÖÖL! Jag vill spraymåla nån sunkig allmänpissoar med din hjärna.


Sitter hemma hos Frohdelicious, i hans förbannat fräscha lya, och tycker överjävla mycket synd om mig själv.  Eller så är jag förbannad. Arg. Hysterisk. Något är det. En reaktionsbildning mot euforin som berusat mig de gånga dagarna.
Frohde själv är ute på äventyr i Stockholmsnatten, men jag pallar inte en dag till i rusdryckens tecken. Inte en dag till, förrän nästa helg då vi kör, igen.
Visst har det blivit lite mycket av livets goda på sistone. De gångna veckornas alkoholkonsumtion tar ikväll ut sin rätt, både kroppsligt och själsligt, fo shizzle.
Gårdagen var ju inte direkt another night at Wilhelmina Hotel. Håhå, jaja. Det bjöds på förstklassig underhållning och jag lärde mig, i vad som börjar bli, sedvanlig ordning, en ny diss. En diss vilken visade sig vara jävligt välbehövlig. Det satt dessutom fint att fuck min och någon annas brain out.


Oops..



Tack och hej, för den här gången Stockholm!
I'll be back, och då på permanent basis.

utekvällen

HEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHE osv.

Skål  och låt oss bortsa våra tänder. Tvi vale och far långt åt helvete vad trasig jag är idag.
Men det vare värt!     

Äckel

Jag tänkte bjuda på lite äckel såhär i kvällssolen.
Varför?
Jo, för att det känns lite roligt. Har jag tur så läses det av merparten av sthlmsslusken så de lämnar mig ifred ikväll.
Det vaknas ju nämligen utgång med bröderna Ahlmark.

Hur som helst så varar ALLA skavsår på mina fötter. Tog bort skavsårsplåstren och ut rann klumpigt var, både torkat och färskt. Det luktade var.
Så fick jag dessutom ett nagelskavsår under dagens promenad på sofo. Alltså har jag för långa tånaglar, men jag orkar inte klippa dem. De får vara långa. Och skava sönder granntån. Så det varar ännu mer.

Jag köpte en fin klänning idag. Jag har på mig den nu.
Blommig är den, minsan och jag köpte den på tjallamalla, men ni får inte se den, för när jag för första gången sedan vattenbadet, tog ut minneskortet ur kameran så kukade den ur.
Så KICKI: Ett nytt minneskort till kameran tack!

Hur mår ni? Varar era sår?
*KrAmizZ*

Jan har mycket aliensex.

Kinda cool nightsky här på norra stationsgatan. Kinda cool tillvaro i övrigt.
Rätt världsomvälvande dagar. Min värld(somvälvande).

Helt plötsligt sitter jag i hemstaden, som tidigare bara var semesterparadisetsomethin'somethin'.
Ganska crazy, kan jag tycka. Men så verkar det bli, eftersom alla universum verkligen genomför hårdför lobbying och probonowork för att få hit mig. Räkmackor, FTW!
Undan med ursäkter och undanflykter. Undan med lathet och förlagda attityder.
Fram med motivation och livsglädje. Heja mig själv, Heja!

Annars är jag jättekissnödig och har skavsår på alla möjliga ställen. Mina nya skor och mina nya jeans skapar allt från blodfläckar på mattan till infanterield deluxe mayor. Men vad fan gör det?
Livet är för fint.




1. *Det blir årets happening om jag får ha sex med en alien!
2. Undra hur deras framstjärtar ser ut?
3. *Visst märker du att jag blir uppspelt på riktigt?!
4. *Ska du inte skriva en rad om hur god maten var, då?

* Ang. nr.1 blev Jan fett dissad. AV EN ALIEN. då förstår ni hur pass det ligger till..

*Ang nr. 3 så har jag inga kommentarer, för jag varken blickar mot Janes kön eller ögon. Jag ser bara alien-strippan på skärmen (och njuter av det, bigtime)

*Maten var god. Jättegod, faktiskt.
Vi åt på Kimimama, någonstans på birger jarlsgatan. Gå dit!
 Beställ soppa, så får ni äta med en superskojsig slev. Man känner sig rätt dum.. Kul!

fuck you runnin'

Åh, nu pirrar det härligt i magen, av otaliga anledningar.

Att bara vara här är ett fint rus i sig. Att sedan se det som alternativt boende för de närmsta tre åren är berusande så det räcker och blir över.
Ska jag bli sthlmsbo?
Jag överväger. Pros n' cons. Bekväm/inte bekväm.Värt/inte värt. 
Klart jag ska, säger merparten av kontakter, vänner och bekanta. Klart jag ska säger även den där inner voice-en.. whatever.
Bostad, bajs och bollar måste kollas upp innan jag betsämmer någonting, innan den 28de.

Hursom så har ännu en awesome day passed by. Shopping, REA-shopping. Fick mig en totally new outfit för 190 spänn på weekday, vilket inte känns så jävla crazy. Åt fin och väldigt god brunch på medis och ännu trevligare thaimiddag vid hornstull, med ANDERS!
Åh, vad jag saknar människor som Anders i mitt liv. Det behövs fler Anders's (höhö) i världen.

I morgon blir det förmodligen, för att jag är anders-inspirerad, ÖVERSTEsovmorgon innan vi tar över sthlmsnatten. Totally
.


BTW. Mina bröst är stora och sthlms brudar är sjukt snygga. jag hatar det.

apor

Ola är M.I.A. Lite trist, men så går det ibland i guess.
Frohdelicious däremot, han fanns. Han finns.
Vi hade en av de eftermiddag man ständigt efterlyser de där gudsförgtna, satans trista dagarna man inte gör någonting. Alls; sushi, shopping (om är panikstressakut-shopping)  och myspys i hans lya. Jag hatar den. Jag älskar den.
Den var fly.Nanting.

SEDAN krånglade jag mig från rött till grönt och hamnade på St Eriksplan där baby nästan väntade, nästanmed öppna armar.
Vi åt pannacotta, drack vin och kollade på porr tillsammans. Det var fint. Jag är glad i själen.

Nu blir det brunch på stan och sedan ... shopping. och ALLSÅNG PÅ SKANSEN!


satans tråkigt för er att veta.

STHLM! WAZZAP!?

håhå jaja. nu åker jag!


Otacksamt

Jag saknar och längtar så mycket nu för tiden. Synd, för mig. Lite synd för andra också, som kanske inte känner sig särskilt uppskattade för att jag hela tiden längtar och saknar mig någon annan stans.
Jag uppskattar er, nuet och allt det där. Det gör jag.

Som just nu och här, hemma hos min fantastiska Linnea, som  jag inte träffat på trehundrafemtio år, sitter jag och längtar till Sthlm. Och till Umnäs. Och till Umeå. Och till Vilhelmina. Och till Luleå.
Jag gillar att vara här, nära Linnea och Lars. Jag nästan älskar det. Särskilt idag, då vi åkte till ett stall, där det fanns en häst, och skog, och vägar.
Jag red idag! Jag red Lucky! Det har vart en snorbra dag.


Fan, vilket konstigt, jävla inlägg.

You've got some pretty nice shoes

Det blev minsan lite slams igår, tillsammans med Nyköpings finest. Vi fiskade blondiner på Lotsen och spelade poker i en kattlös lägenhet.
Norrut var det traditionsenligt hembygdskalas och jag vet att någon var där. 
Det bar säkert väligt 'många' där, men Någon var där. Någon jag tänkt väldigt mycket på och någon jag velat träffa, eller åtminstone SE. Men han är för långt bort och svår att nå, men nu var denna Någon där, där jag allti är annars, men inte nu.
Aidan var där. Han finns fortfarande, det kände jag igår.
Åh.

Det var party i Sundsvall också, där poletter trillade ner. Så tillsist är baby påväg hem till Sthlm för att reunite med MIG. Och på tal om reunite med människor så ska jag träffa Ola i morgon. OLA! OLABANDOLA!
 Det blommar i hjärtat av bara tanken. Tänk bara, vad prunkade grönt mitt hjärta skulle vara om de andra små männen kunde lära sig att SVARA I TELEFONEN!??!


Titta  på'n!

Det blir fint. Allt blir fint. Stockholm är fint. Jag är fin.

Så jävla mycket bröstvårtor

Jag blev visst antagen. Känns ju bra, såklart.
Utveckling och internationellt samarbete - statsvetenskap med internationella relationer på sthlms universitet.
Ids man?





Man är ju förövrigt inte den klyftigaste hästen i hagen då man omedvetet lyssnar på två låtar samtidigt, fast tror att man lyssnar på en, riktigt konstig 'ny sorts' musik.

Time after time



Har du...

Förnekat förintelsen? Njet
Följt Skilda världar? Mjo, det gjorde jag ju. Fast jag var snarare en sunset beach-kinda gal
Sagt nej till ett samlag? Jo tack.
Snott någons mobiltelefon? Ja. På skoj, såklart.
Varit medvetslös? Jao!
Gjort nåt riktigt dumt? JAO!
Gjort nåt du verkligen ångrar? En del ekonomiska oegentligheter har väl inte vart fullständigt genomtänkta
Blivit full på ett släktkalas? De senaste tio dagarna har man allt blivit lite kul i luvan tillsammans med väl valda delar av familjen.
Varit full i skolan? Nej, det har jag faktiskt inte.
Blivit portad från en krog? Nej, inte det heller. Utslängd däremot, det har jag blivit.
Varit full på julafton? Nej gud bevare mig väl.
Varit nykter på nyårsafton när du var över 15 år? Ja, senast årsskiftet 07-08. I feberfrossa låg jag i källaren och drömde mig bort.
Slagit sönder en tv? Ja!
Önskat att du var det motsatta könet? Inte alls. Inte nu. Inte då. Kanske sen.
Fått barn? Nej, tack gode gud. Peppar, peppar, ta i trä osv.
Åkt ambulans? Två ggr som medresenär och en gång som huvudrollsinnehavare.
Gjort nåt riktigt olagligt? Ja, jo, det har man väl gjort.
Fått din mamma att gråta? Ja men det hör väl till? 
Blivit polisanmäld? Nej. haha.
Slagit ner någon? Njae, inte precis.
Slagit någon blodig? Njae, inte precis.
Skämts över dina föräldrar? Jag skäms sällan över mina föräldrar. Aldrig nu mer. Men förr så hade de nog, vad man ansåg som svaga stunder.
Skämts över din bästa kompis? Njae. Inte 'på riktigt'
Ätit från en papperskorg? Ofta.

Senaste person som...

Sov i din säng: Andreas
Såg dig gråta: Kicki, Krille, Pappa
Fick dig att gråta: Ett fönster som slaktade min nacke
Du delade en drink med: Släkten
Du gick på bio med: Andreas
Du gick på stan med: Janne, Kia, Ulf, Pappa
Skällde på dig: Krille
Skickade ett e-mail till dig:  Engström

Har du någonsin...

Sagt "Jag Älskar Dig" och menat det: Ja, det är väl sällan man inte menar det? Åtminstone i min värld
Bråkat med ditt husdjur: Ja, och jag hatar det :'(
Drömt något helt galet och så har det hänt dig nästa dag? Haha, nej. Då skulle jag inte riktigt vilja.. leva.
Eller iofs, om Björn Gustavsson-drömmen came true skulle livet vara ganska hejsan.

Varit i...

USA: Nepp
Norge: Ja
Finland: Ja
Kina: Nepp
Tyskland: nepp
Kanada: Nepp
Österrike: Nepp
Spanien: Nepp
Afrika: Nepp

Extra stuff...

Tar du droger: Nej
 Dricker du: Ja
Vem är din bästa vän/-ner: De är så många och långa. Men Linnea, Maja och Johanna = BFF's
Vad är du mest rädd för: DÖD'N
Vilka kläder sover du i: Trosor
Vart vill du gifta dig: Inte alls, inte nu.
Vem hatar du verkligen: Inte någon endaste en
Varit kär: Ja, det har jag.
Kör du bil: Ja, jag gör det.
Har du ett jobb: Njae.
Gillar du att ha folk omkring dig: Inte alls alltid.
Är du ett hälsofreak: Freak är väl att ta i. Man gör så gott man kan, men oftast går det ju åt fel håll.
Har du varit kär i någon du inte haft någon chans på: Katherine Moennig. Henne kommer jag alrig få.
Är du ensam nu: Jag är ensam i lghtn, men inte alls i livet
Låt som fastnar i ditt huvud ofta:  'Seeee miiiig föööör hääääääääär ääääääääär jaaaaaaaag...'
Vill du gifta dig: Ne.
Vill du ha barn: Ne.

Favorit...

Rum i huset: sovrummet
Typ av musik: vetinte
Parfym: Versace Woman
Månad: Maj
Sten: Sture d.ä.

De senaste 48 timmarna, har du...

Gråtit: Nej, tvärtom!
Köpt någonting: Frukt, vin, snus, grekisk sallad
Varit sjuk: Nej, tvärtom
Sjungit: Ja, visst!
Sagt "Jag Älskar Dig": Ja!
Velat säga till några att du älskar dem: Jo, visst.
Träffat någon ny: ja, hela nyköping.
Saknat någon: Njae, snarare längtat efter någon
Kramat någon: Ja, det också
Kysst någon: nej, inte det.
Haft sex: nej tyvärr

Senaste...

Låt du hörde: MissLi nånting
Film du såg:  Morgan Pålsson- världsreportern
Drink du köpte: Campari
Sak du stal: Vi planerade att stjäla/låna utan att fråga ett saltkar, men det blev alrig av
Mat du åt: strömmingsmackor från Mekka.
Gången du åt en 7-Eleven korv: Det har jag aldrig gjort
Festivaler i sommar? Yran/pride, brottas fortfarande, kanske way Out west
Frisyr? havssaltig
Fulaste kändisen? walken
Snyggaste kändisen? Katherine Moennig och Shannon sossamon 
Vad vill du bli? forever young
Planer för idag? Fixa frillan, diska tallriken, gå till Mekka, gå hem, kalasa med Linkan och Larry
Favoritdjur? H-U-N-D-A-R-HUNDAR
Favoritperson/er? jetemonga
Favoritporr? det där med porr har aldrig fallit mig i smaken. jag tänkte ta en ingående diskussion med mr.Jane i veckan faktiskt.

Har du:

Digitalkamera? Ja visst, som fungerar under vatten!
Telefon på rummet? Mobilen är med mig vartän jag går
Könssjukdom? Nej, och jag har faktiskt aldrig haft heller. peppar, peppar, ta i trä
Husdjur? Ja! Diksor och Figlia
Bra kompisar? A billion
Haft sex med någon som varit 5 år äldre än dig själv? ehehe....
Tar du receptbelagda mediciner? Ja
Vem vill du fika med just nu? Wikander, Wannerberg, Frohde och Kaponen. Det är fina fikakillar.

Jag kan bajsa.

Nu är jag hemma. I sverige.
Sitter i Nyköping, på nånting-vägen 19, i Linnea och Larrys lgnht och eftersvettas. 10 dagar i det 800 grader varma Posada rinner nu av mig, ner i den gråmelerade MIOsoffan.
SWEET!
Hyn är några nyanser mörkare, håret några nyanser ljusare och midjan några centimeter vidare.
Jag förälskade mig i en dykinstruktör, Kicki hade problem med utandningen och farmor sveptes iväg av en våg.
Vi har haft det jättebra och tänker inte gå in i detalj på någonting. Det kanske dyker upp bilder någon gång.
 You'll see.

Nu ska jag försöka administrera min sthlmsvistelse. Detta innebär telefonkonferenser i det oändliga, vilket för det första är jävligt trist och för det andra i det närmaste ogenomförbart då man  har en uppfuckad telefon. För det tredje, förresten, jävligt jobbigt då FOLK INTE SVARAR!!!!!!!?!?!?!?!?
Hade en, tyckte jag, vattentät plan vars grund vilade på den påståda klippan Jane.
Jane låter å andra sidan hormonerna vinna över förståndet och kuckelikuar norrut, vilket i sin tur innebär att min vattentäta plan är vattenskadad, å det grövsta.
Det handlar förvisso om ett par timmar, eller i värsta fall en dags förskjutning i planeringen.
Och jag har verkligen ingenting emot att chill out max, relax all cool här i NYC tillsammans med Linkan (heh.) plus one.
Vi har taxfree Baileys, varandra och regn.
Jag har nämligen NÄSTAN glömt hur regn ter sig.

Into my arms

Jag har lite resfeber.

Hej då Vilhelmina.
Hej då.

hits