Prästens lilla kråka

..jo. Stängde en timme vid lunch ( hur fa-an ska jag palla jobba som vanliga människor gör, då man inte får bestämma sina egna tider?) för att över huvud taget överleva vad som återstod av dagen.

När jag skulle tillbaka utbröt ett mindre kaos
med hundar på rymmen och en kolikbäbis. Kom således tio miuter efter utsatt tid tillbaka till Trädgår'n där jag möttes av en hel hop svettiga pensionärer i väntan.
Och en präst.
Samma präst som tidigare levererade 'Människan planterar och Gud ger växten..' sådär appropå morötter då han betalade för sig.

Prästen ifråga tycker sig vara min herde
och tilltalar mig alltid vid namn. Det är wierd när främlingar gör det? Han är väl förvisso inte direkt någon främling, men heller ingen jag har någon som helst nära relation till. Han är en präst jag vet vem det är eftersom vi bor i Vilhelmina.
Hit hör också att vår relation är något infekterad, men det är en annan, lång och konstig historia.

Bla bla bla whatever.

Han hade iaf antagit rollen som ledare
över skocken otåliga pensionärer och brölade med präströsten 'Maria! Du är äntligen här. Som vi väntat på dig. Var har du hållit hus?'

Exakt så sa han, och det lät som om han läste direkt ur bibeln. Inövat. Stelt. Mysigt.

Kom åkande i caben. Mamma körde. 
Gav henne en puss på kinden innan jag steg ur bilen och skyndade ig fram för att släppa in de redan lökiga åldringarna i det omöjligt varma växthuset.
Förklarade snabbt att det utbrytit ett mindre världskrig precis då jag skulle åka och bad om ursäkt.

Då skrockade prästen: 'Ho ho, ja. Det är väl så det låter. Du får erkänna att du är nyförälskad, mitt barn! Låt kärleken blomstra. Det är ju sommar!'
Pensionärerna som nu alla samlats bakom prästen skrattade förtjust men med en fördömande ton.

Jag vände mig snabbt om. Oförstående och lite för bittskt utbrast jag 'Förälskad?'
'Ja, Maria. Vi såg alla kärleken i bilen mellan dig och din.. pojkvän? Fästman?'

HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHHAHAHHAHAHHahahahahhahahahahahHAHAHAHAHHA
HAHAHHAHAHAHhahhahahHAHAHahhahahahahahihfäq9efyn adf79p3bn-59pö173-rioöadhkvbä+fipq3oöefjHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Cp.

Kommentarer:
Postat av: susanne

HAHAHAHAHAHAHAHAHA! Det där lät som en dålig 1900tals film av Gösta Alfonsson som visas i svartvitt på 1an på dagarna. Fast en aningen modernare kanske. Typ.

Men du sa väl att det var din mamma i bilen? =D



Men är du skolless och vill jobba eller båda två?

Postat av: linnea

Första tanken är att skratta sedan blir jag irriterad, typiskt präster, var det jävulsprästen?

2009-06-30 @ 14:47:55
URL: http://linneakarlsson.webblogg.se/
Postat av: linnea

Eller var det Ulrika Lindfors snälla pappa?

2009-06-30 @ 14:48:26
URL: http://linneakarlsson.webblogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits