Modebloggande


Jag har absolut inget att säga om debatten för jag är varken intresserad, insatt eller berättigad att yttra mig om huruvida en blogg är viktig, intressant eller värdig att överhuvudtaget existera då min blogg inte är något av det.
Så jag låter bli att yttra mig om
Blondinbella, Kenzas.se eller sigrids.se.

Ändock vill jag nämna debatten och nu är det gjort.
Modebloggsdebatten.
Nu har jag nämnt den igen och känner att jag gjort mitt. Tillsvidare.

Äsch! När jag ändå är i farten så:
Jag har förfan inget att ha på mig till helgen?!
Efter en oglamourös helg (bortsett från tappra försök till åtminstone vårdad klädsel under födelsedagsmiddagen: cheap monday + monki) gjordes ett halvdant genomsök av "garderoben". Situationstecken eftersom hela mitt rum numer agerar gerderob då de tänkta utrymmena för klädförvaring redan är fyllda till bristningsgränsen.
Stina och Bella var mindre entusiasmerade publik till min hetsiga utrensning.
Allt jag äger är uråldrigt, söndertvättat och/eller några storlekar för smått. ÄLSKA PÅSKHULL!

Påskhullet gör alltså att praktiskt taget alla jeans är uteslutna. Det gör också att ett par schyssta,vida trousers är helt fel eftersom min röv inte vill se normal ut i dem. Klänning är alternativet, men då är problemet av annan sort; jag har använt dem 394857938475 ggr.
Tights och tisha?
Jag vill ha min oversizeade strayboys-tisha, men den har tagit ofrivillig semester till övertorneå. Den funkar alltid. Till allt.

Tacka vet jag umeås shoppingutbud och min nuvunna förmåga att inte spendera pengar på oegentligheter som mat, hyra och annat onödigt. Nu kan jag istället spendera dem på det jag verkligen behöver, och detta med eventuellt shoppingsällskap i världsklass. Puss!

Ett sista tillägg innan sängdags:
Hanna Fridéns blogg är värt ett besök. Hurra hurra!


(hahafan, vad löjligt! Jag ångrar redan att jag skrivit det här.)

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits