a real long time

Jag tänkte inleda med ett par missnöjen:

Jag är missnöjd över mat som blir gammal. Jag har inte tid med mat som blir gammal. Mat ska hålla länge, så jag har tid att äta upp den. Jag är stressad nog som det är, och hinner för fan inte sitta hemma och hetsäta för att få slut på skiten innan den blir gammal.
Vilket leder mig in på nästa missnöje:
Jag är missnöjd över stress. Jag är missnöjd för att jag har världens bästa vecka att se fram emot, men som jag förmodligen kommer att stressa förbi, för listan över vad som måste hinnas med för att få den sådör oförglömligt rolig som den ändå kommer att bli är oöverskådligt lång och jobbig.
Jag är missnöjd över min oexisterande självdiciplin som förmodligen kommer att kosta mig mina drömmar och därmed leda till fängelse, bland annat. Min självdiciplin kommer förmodligen att kosta mig reservdrömmarna också, så när jag väl sitter där på parkbänken i 40årsåldern som vilken suput som helst kommer jag förmodligen att vara än mer missnöjd än nu. Trist, det må jag säga.
Jag är missnöjd med mitt humör. Fortfarande sådär obarmhärtigt oberäknelig och skitjobbig att vara i närheten av. Jag är missnöjd över min överanalytiska sida och min böåögda tro om att kunna se in i framtiden. Jag är jävligt missnöjd med tröjan jag köpt och ännu mer jävla missnöjd över att jag måste gå och lämna tillbaka den.  Jag är missnöjd med att jag trotsade mamma när hon sa att jag var tvungen att köpa en blomma med runda former för att balansera upp alla taggiga och kantiga blommor. Det har påverkat mig till det yttersta. Jag är missnöjd över min ekonomi.
Jag är förbannat missnöjd över att Doris hade stängt idag, för jag var i stort behov av något nytt i garderoben. Kanske alla mest just nu, då det verkligen krävs shopping för att stilla mitt sinne. Kanske ska jag vara glad över att kontot är hur jävla tomt som helst, för annars hade jag gått lös på JUS hemsida.
För just nu är jag också allra, allra mest missnöjd över ÅOHNTÅOIBMOOUBNM! burn!

Men jag är rätt nöjd med saft. Saft är alltid gott.
Jag är nöjd med helgen som vart obeskrivligt underbar. Skulle jag försöka sätta ord på den skulle allt vara en lögn, för inget kan beskriva den. Den matrealistiska biten, det vill säga presenterna sätter jag enbart tecken på: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Tack familjen. Jag älskar er. Er är jag väldigt nöjd med. Förmodligen allra mest nöjd med av allt jag har välsignats med här i livet.
Jag är nöjd med Justin Timberlakes platta. Det borde han också vara. Bra jobbat.
Jag är nöjd med lovord och hyllningskörer för mitt projektarbete, jag är nöjd med att fikon kom till Sverige.
Jag är jävligt nöjd med mina nya wranglerjeans that makes head turn, jag är jävligt nöjd med böckerna jag köpt och jag är nöjd med det senaste grey's avsnittet.
Jag är förhemskt nöjd med mina älskade vänner.

Mittemellan att vara nöjd och missnöjd ligger 20årsåldern, och vad jag nu går igenom har jag valt att kalla min 20årskris, för en sån ska man väl gå igenom, lite halvt åtminstone.
Egentligen vet jag med mig att det är helt obefogat, för det är den då och då påhälsande Ems;en som spökar och ingen ångest över att fylla 20.
Japp, pms, fast med E, som i EFTERmenstruella störningar. Jag har gjort en egen analys och jag har kommit fram till att det beror på att under pms så är hormonerna helt vilda och ställer till det ordentligt både inuti och utanpå. Sedan, när de lugnat ner sig och ska komma i fas igen, så blir det lite kaos ibland, för även hormoner kan ha svårt att hitta vägen tillbaka till sina egentliga poster, och då uppstår EMS.
Eftersom EMS uppstått så lägligt till min födelsedag så är det alltså min 20årskris. End of story.
Egentligen känns det bara råcoolt att slippa vara tonåring ever again.

Jag är missnöjd över att ha huvudvärk också.
så kriget mellan pros and cons vinns av cons ikväll. Överlägset.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits