less hair

less hair

Kände för förändring så jag våldgästade en salong och hotade med vapen tills de kunde klippa mig. Det blev bra!
Blondare, kortare och jävligt nite.

Andra uppers har inträffat under dagen; Ulf kom hem från fjällen så jag och far drog och minglade med honom hos farmor, där man dessutom bjöd på tårta. Givet samtalsämne hos farmor är alltid värnplikt; då och nu. Hah.
En timma med släkten där vi bland annat konstaterade att jag ärvt farmors fotknölar, vilket jag tror var bra.

upper II: När jag och Bo Löken a.k.a. pappa införskaffade föda på Konsum igår så började han, i kön, halvropa namn. Typ 'Gunder! Birgitta! Svante!'.
Försökte under de få sekunder som erbjöds komma underfund med denna plötsliga och random namedropping och vad den kunde bero på. Hjärnblödning? Förvirring?
Det slog mig aldrig att det kanske kunde finnas personer längre fram i kön som fått dessa namn.

Gunder var iallafall en reslig och typisk karlakarl med rejäla skor, haglöfsripoffbyxor och flanellskjorta som kapade orden på hälften som en riktig norrlänning ska göra.
Pappa började, återigen helt random, prata om att jag skulle in i lumpen och aldrig skjutit vare sig halv- eller helautomat och Gunder såg måttligt road ut.
Han ville nog bara hem med ölkorven och folkölen och där stod jag och försökte se både söt och stenhård ut  utan att riktigt förstå varför.
Han muttrade och pappa fnittrade och allt var över på en och en halv minut och jag fattade inte någonting.

Vi pratade aldrig mer om vad som hänt där i kön på konsum, jag och min far.

Så idag, för ungefär 2 timmar sedan då han hämtade mig hos Johanna, så sa han att Gunder ringt och fixat.
..eeeh Jaha?
Jo förstår ni, Gunder hade ringt och varit väldigt entusiastisk över att få introducera mig i vapnens underbara värld.
Han hade bokat tid, fixat en helautomat av ngt slag, fixat så pappsen fick skjutningen registrerad som tjänste-tjohejsan så han skulle få timmar för det osv. osv.
Han tyckte det var väldigt intressant och spännande att jag skulle göra lumpen och är det något annat vapen jag skulle vilja prova på så skulle jag höra av mig.
Haha!

Så nu äre fixat! Jag ska skjuta, och det inte med något )(/&%¤&/( hagelgevär! Jiha!  
Tack Gunder, du resliga karl!

Nu blire filmtajm på löparstigen. Tjarå!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits