I'd rather dance with you

Nu är det fredag, kära vänner.
Ganska sent på fredag. Jag har nämligen försovit mig bigtime. What to do?

Känner mig desto mer peppad idag än jag tidigare vart, det ska erkännas. Vad jag sedan ska göra för att få tiden att gå vette tusan.
Frukost står högtst upp på prioriteringslistan. Sedan finns där ca. trettioniomiljarder saker jag borde göra,men idag, fredagen den 9/2, känner jag mig mer lagd åt detlösersig-hållet, än åt uppstyrar'n till.
Så jag tror faktiskt jag tar det rätt piano tills tiden är inne att glida in i mina nyinköpta higfashionclothes och bege mig mot inlandets mest välfyllda dansgolv, vilket är sannt om man åtminstone ser till denna helg.

Sittandes här vid datorn med en spectacular wiev over our backyard och den en och en halv meter orörda snön känner jag helt spontant för att klättra upp på garagetaket och hoppa ner i den a la nineteenneightyfour. Fan vad lattjo det var, back in the days.
 
Men med denna nyvunna tråkighet som hör åldern till så låter jag nog bli, och lägger mig i soffan och skriver om hur gränsdragningarna mallan Sverige och Norge påverkat de renskötande samerna, och resonerar kring samernas levnadsvillkor under 1900talet, sett ur ett genusperspektiv.

helgens definitiva partydängor:
Peaches - sucker
Beyonce - ring the alarm
Lady Sovereign - blah blah
Clap your hands say yeah! - over and over again (lost&found)
Peter Bjorn & John - young folks
Regina Spektor - That time
Kings of convinience - I'd rather dance with you



I'd rather dance with you than talk with you
so why don't we just move into the other room
there's space for us to shake, and hey, I like this tune

even if I could hear what you said
I doubt my reply would be interesting for you to hear
because I haven't read a single book all year
and the only film I saw, I didn't like it at all

I'd rather dance than talk with you

the music's too loud and the noise from the crowd
increases the chance of misinterpretation
so let your hips do the talking
I'll make you laugh by acting like the guy who sings
and you'll make me smile by really getting into the swing

I'd rather dance than talk with you

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits