89

För varje tiotal borde man fira. Om nio dagar är det 70-tal!? Nyss var det 100.
När jag körde hem från mamma tänkte jag på den dag då det är 3 dagar kvar.
Det kommer att vara den värsta dagen.

Så fort det är tre kvar till något tar det en evighet.

3 minuter. 3 mil. 3 steg. 3 uppgifter. 3 avsnitt. 3 mail.

Det har, för min del, att göra med när vi var små och åkte till mormor och morfar och inte var så uppmärksamma på landskapet. Vid en korsning utanför Norsjö är det 8 mil kvar, en annan tre mil och vid en tredje är det bara några kvarter kvar.
Varenda gång vi kom till tremilskorsningen tog jag den för att vara trekvarterskorsningen.

Vaknade sent men ganska mysigt. Dagen fortsatte vara mysig.
Folk skulle förmodligen vifta bort den som menlös. Har mest bara suttit, quissat och pratat strunt i stallet.
Det är en bra dag i min bok
för jag är en tok

Se. Ett spontanrim!
Hejdo

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits