Så funkar det

Jag önskar jag fortfarande kunde tycka det var okej att citera låttexter.
Då skulle jag bland annat citera vissa rader ur I'll follow you tonight och Indestructible.
Men nu är det lame och jag är för gammal (snart trettio! Då blir det fÄzT!) så jag låter bli.

..och när jag väl är inne på det spåret så kan jag lika gärna:

Fas ett känns relativt överstökad. Det känns nödvändigt för fas ett att överlappa fas två (och kanske också, mången gång, fas tre).

Var full i dagarna tre (varierar förstås..). Ha 'kul'. Ignorera OCH känna allt på samma gång. De få bakistimmarna innan återställaren skall ägnas åt att umgås/ringa och grina. Man uppskattar uppskattning bara för att kunna tacka nej för att de aldrig någonsin kan mäta sig med något tidigare upplevt.

Fas två: Förstå, men med fortsatt ignorerande av vad som verkligen gäller.
Väldigt kreativ, idog och produktiv period, och då bara för att slippa tänka.
Samtalen ändras från oförståeligt bölande till resoneranden.
Mest signifikant för fas två är den patetiska och väldigt rörande perioden av att bryta ihop av allt som påminner om.
'...frukost. Jag kan inte äta frukost för vi åt..'
'Å nej, säg inte 'och' för det brukade vi säga i våra meningar'
'Hej! Trevligt att träffa.. Nej! Du andas. Då kan jag inte vara i närheten av dig för det påminner mig om..'

Fas tre: Först och främst: stalking. Det är ingen som vågar erkänna det. Alla gör det.
Vänskaplig och nyfiken stalking, men likväl stalking. Och om någon säger, i all vänskaps mening; 'Vet du vad jag hörde..' Så rycker man på axlarna och säger att alla människor är fria att göra vad de vill sen går man hem och grinar.
För det andra: hävandet att allt är okej.

Det blir aldrig okej. Inte om det var på riktigt. Inte ens om man var 14 år då och är 80 nu.


Bara så ni vet är jag mitt i alla faser.
Stunder som denna då jag kan se objektivt på det uppskattar jag.

Kommentarer:
Postat av: pubes

and teh detektivarbetet has begun... ;)


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits