somliga kan bara leva i bubblor


Det skall erkännas att jag till viss del gett upp. Den djupa orsaken kan sägas vara det faktum att jag aldrig riktigt intresserat mig för ämnet i den koncentration det nu presenteras. Att jag dessutom tar väldigt lättvindigt på mina studier hör också hit.
Mellannivån att båd omgivning och inhemska förhållanden skänker knapphändig inspiration och motivation. Ock det faktum att jag alltför sent insåg att läst kurslitteratur till viss mån kan underlätta tentamensförberedelserna.
Den utlösande orsaken är den direkta närvaron av allting annat som i korrelation till vad jag borde göra framstår som oerhört mycket mer intressant.

Låt oss tillämpa ett kontrafaktiskt tankeexperiment! Antag att jag funnit ämnet intressant och därtill insett att mina studier faktiskt kan påverka min framtid. Hade utgången blivit då annorlunda?
Vidare kan vi se till min nästintill sjukliga fablaisse för födelsedagskalas, och här kan vi se till personer som påverkat min studieverksamhet under perioden 2010-01-18 -- 2010-02-21. Mammor som fött sina barn vid just dessa datum; FMs värnpliktsansvarige osv.
För att fokusera på en händelse än närmare i tid kan vi se till morgonens händelseförlopp där min benägenhet att stiga upp, för att möta en dag i böcker, var obefintlig. Dock påverkades jag av den politik av både hård och mjuk makt som tillämpades genom direkt våld så ock mutor som frukost på sängen.

Jag kan (och borde) orda vidare om systemets struktur (maktfördelning) och processer men..
Jag besparar er detta. Men framför allt mig.

TENTA IMORRN! TJOHEJ!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits