att impulsurera


Fotbollskväll stundar och ni undrar
, oj vad ni undrar, hur det kommer sig att jag bloggar idag?
Jo, ni förstår att även om Skellefteå är och har allt så har jag länge känt ett tängande behov av internetuppkoppling.
Det må vara så att jag hängt med mormor bra nog länge, men; allt sköts visst via datorn numera. Allt!?
Såattee.. Jag tog mig en promenad till stan för att införskaffa ett stycke mobilt bredband.

Hälsade på en riktigt tråkig Telia-man som gav mig århundradets sämsta deal varpå jag kände mig rådvill och ledsen. Nästintill uppgiven. Faktisss.

Så jag vandrade planlöst omkring och tänkte på de ytterligare förlorade dagarna som komma skulle och då plötsligt tornade enannanbutik upp sig framför mig.
Klev in.

Nu måste ni förstå att steget in i butiken var början på något livsomvälvande. Spela gärna någon dramatisk Sagan om ringen musik för stämningens skull.

Där mötte jag Richard, med -c-h. Varför vet jag det? För jag är uppmärksam.
Richard sa att jag hade riktigt, riktigt tur för just idag så skulle de få hem 2 mobila bredband från en operatör jag inte tänker nämna vid namn med risk för att Nils ska kritisera mitt val, och ett av dem var redan uppbokade.
Ville jag så skulle han lägga undan de andra till mig.
Med minnet av Telianederlaget tackade jag ja och gav honom mitt nummer så han kunde ringa när paketet anlänt.

Två adrenalinstinna timmar senare (JA! JAG VAR JÄVLIGT LADDAD AV TANKEN PÅ INTERNET I SKELLEFTEÅ!) ringde Richard och sa att "det var dags".
Åkte ner. Plockade upp.

MEN i väntan på pappersarbetet
slände Richard ur sig frågan om vilket abonemang jag använde (samtidigt som en annan kille som jobbade där kom fram och gratulerade till det lyckade inköpet av bredbandet).
Å ja bah: Ne, gå inte och bli försäljare helt plötsligt.
Å han bah: Haha, nej, jag ska inte tvinga på dig något men..
Å ja bah: Menåå jag har telia storpratare och..
Här bröt de två herrarna ihop å bah: VAAAHH!?!? VARFÖR?! ÄRU CP!?!? ÅÅÅÅHH

å ja bah: !?!? sen tänkte jag: Just ja, mitt abonemang är ju helt värdelöst och jag betalar tre miljoner i månaden.. HMMMM...

Så ja bah: Amen jag har bindningstid och blablabla.
Å de bah: Nej, vad synd. Vi har ett erbjudande som går ut idag..
Å ja bah: Åh. Fan. Jobbigt alltså..
Å Richard bah: vi kan ju kolla hur lång tid du har kvar på kukabonemanget?
Ja bah: Ja! Lets!
Å han bah: *kOlLaR uPp* Nämen titt! Det gick ut igår!
Å alla bah:  WOHOO! *SeRpEnTiNeR* *BalLonGeR* *kOnFeTtI*


Det slutade med att jag gick därifrån med följande:
-Mobilt bredband
-Ny mobiltelefon
-Nytt abonemang
-Ny bil-laddare
-bluetooth-headset
-Bluetooth-usb
-8 mb minne till telefonen
-16 mb minne till bredbandet (jag vet inte vad det ska vara bra för?)
-nån jävla mobilväska värd 499:-
-1 års försäkring på alltihop

Detta till ett pris som var ytterst, ytterst litet. Pyttelitet faktiskt.
Å ja bah: score.

Så nu har jag internet.

Dagens wis: Om du är försäljare ska du sälja till mig.

Kommentarer:
Postat av: pubes

hahaa grattis;)

Postat av: pubes

sv: blommig? =O vad är det för telefon?

jag är på jakt efter en ny, men alla "bra" är ju tydligen touch på och det känner jag inte att jag vill ha :P

2009-09-09 @ 20:18:45
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: MALIN

jättefin blogg och grattis ;p



glöm inte att kolla in min och kommentera:

http://malinkirstinepalm.blogg.se/

2009-09-09 @ 20:35:31
URL: http://malinkirstinepalm.blogg.se/
Postat av: Hockey!

Jag kommenterar innan jag läser, så du kanske får en till efteråt. Kanske. Här kommer det:



Jävligt roligt att det kommer ett nytt inlägg, är lika förväntansfull varje gång. Jag såg att det var två (2) nya nu, extra-extra-extra spännande! Tack för senast, och jag bjuder på biljetten. Barrrra s'att du vet.

2009-09-10 @ 00:39:43
Postat av: linnea

Fan vad nice med en bil-laddaren, det skulle jag också vilja ha.



(detta var lågt)

2009-09-10 @ 13:16:12
URL: http://linneakarlsson.webblogg.se/
Postat av: Patrik Arnesson

Tack för att du visar din åsikt!



Dina åsikter visas som underlag för en sajt som samlar alla bloggares och mediers åsikter om mobilt bredband.



Hitta ditt inlägg på www.mobiltbredbandfighten.se under "negativt" på Telia.



Be gärna dina läsare att berätta sina åsikter om sitt mobila bredband. Åsikterna kommer också att publiceras på sajten vilket gör det enklare för konsumenten att välja rätt bland alla bredbandsleverantörerna lovar guld och gröna skogar i sina reklambudskap.



MVH

Patrik, administratör på Mobilt Bredband Fighten.

2010-01-02 @ 18:25:13
URL: http://www.mobiltbredbandfighten.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits