Kul och smart

Jag borde skriva något kul. Något smart, vitsigt och snyggt. Eller något klokt. Något som vittnar om all den visdom jag besitter.

Så..

En gång kom en stockholmare på besök i en liten by i norrland. Han var kåt och törstig så han gick till en krog och frågade en man 'Vad knullar ni häruppe?'
'Vi knull koern' svarade den uppenbart norrländske mannen.
Stockholmaren blev förbryllad och gick vidare till nästa bar där han ställde samma fråga till en annan man.
Mannen svarade, med sin norrländska direkthet, detsamme som den andra mannen.
Stockholmaren drack upp sin öl och gick.
På väg till vadrarhemmet han bodde på gick han förbi en stor kohage. Han övervägde för en stund vad han hört de två norrländska männen säga men viftade snabbt bort idén.
När han gått förbi hagen hörde han en ko råma och han vände sig om 'Kanske skulle man ändå..'
Så han gick in i hagen och satt på en ko.

Mitt i akten upptäckte stockholmaren att byborna samlats runt hagen för att bevittna det hela.
Han avbröt vad han påbörjat och ropade, uppgivet:..MEN NI SA JU!?!..'
Då kom en norrländsk liten man fram till honom, la ena handen på hans axel och sa 'Jo.. men int 'n Rosa. Hon ä ju ful.'

Slut. Ha - ha- ha..

Nu kommer något klokt. Ett tips, faktiskt. En liten Dagens wis:
Historier om stockholmare som knullar kossor i norrland är inte roliga.
Au revoir.

Kommentarer:
Postat av: Frida

Haha!Jag som alltid försökt komma ihåg den där sen Camilla drog den när vi var på klassresa i 6an:D Fattar dock inte varför jag minns situationen så väl..:)

2009-09-17 @ 07:50:53
Postat av: Murria

..och jag som försökt förtränga den i alla dessa ååår!?



Postat av: Frida

.mm..kände ändå att jag ville komma ihåg för att kunna släppa det och gå vidare här i livet.

2009-09-17 @ 18:56:43
Postat av: Murria

Jag har burit på den där historien i 10 år. Varje gång någon nämnt 'roliga historier' eller 'vitsar' eller 'kossor' eller 'norrlänningar' eller..



Nu kan jag äntligen släppa den, och som du, gå vidare i livet.

Amen.

2009-09-17 @ 20:01:15
URL: http://mariakarlsson.webblogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits