Vice versa


VEM VARE SOM SMITTA?!
SÄG VEM DE VA FAKKING VA!
Vet ni hur man blir behandlad om man isstänks vara smittad av H1N1? Dåligt behandlad.

Jag som skojat friskt om att vara smittad påriktigt blev ivägslussad av maskförsedda sköterskor till det bakre rummet. Ett avskilt rum; svininfluensa-rummet.
Stick i fingret. Vänta. 'Det var positivt.' Hem och vänta på samtal. 'Håll dig borta från folksamlingar.'

KUL!






Mitt i influensasorgen ringde 'Herr Andersson' angående mitt 'reseavdrag'.
Jag sa 'Okej' och gick raka vägen till mitt 'arbetsrum' och tog fram min mapp.
Där minsan jag hittade en kvitto som bevisade, möjligen överbevisade, att jag var helt oskyldig.
Och precis som 'Herr Andersson' bad mig att göra ringde jag tillbaka.

'Tack. Jag har gjort ett misstag.'
Jag slängde på telefonen och juuublade. Jag ville ringa en vän och berätta att det finns en vits med att ha ordning och reda i sina mappar. For real!
Nå åter till swineflu-ångest, feberfrossa och tyckasyndom.

Kommentarer:
Postat av: linnea

hahaa, vi byter alltid kanal när den där jävla apan kommer eftersom han är så TRÅKIG!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits