kärleksförklaringar

Allt jag sa var mer sant än jag fick det att låta.
Allt jag gjorde menade jag bortom mina handlingar.
Allt jag ville, ville jag ytterligare.
Allt jag önskade var Dig. 22:22. 00:00. 11:11.

Och önskningar slår faktiskt in där man ligger med ansiktet i någons händer där de säger att de älskar en. '..du vet väl att jag älskar dig?' Det viskande och näst intill drömska. Vad disneyfilmer ville fanns helt plötlisgt på riktigt.
Men tiden, den oförutsägbara, stannar för en stund man inte kan beräkna och där lever man ett helt liv som är helt. Ett sorts liv man tidigare inte kännt till.
Vad man glömde berätta var skillnaden mellan att slå in och inslagets varaktighet.
De går nödvändigtvid inte hand i hand.

Därför uppfanns avståndstagnde fniss. Vänskapliga och gemensamma skratt åt sådant man kan finna sig i.
Mellanlandningar och ingenmansland. Vidaregång. Sällskapsresor. Lättsamhet och förlåtande utan grunder.

Allt som flyter ovanpå och inte involverar direkt konfrontation. Gud sig förbarme!
Man låter sig hållas i det ohållbara men ack, ACK, så vackra som är där och då. Där övriga världen tar sitt artiga avstånd som för att visa respekt, trots att den måste veta om sin annars så påtagliga respektlöshet. Eller var det just det vi misstog för rättvisa?
Det är åtmonstone en närhet, om så på dina villkor.

En närhet som är, har alltid varit, kommer alltid att förbli, en sorts kärleksförklaring oberoende av din obekvämhet. En närhet jag anpassar efter dina villkor, men inte vill byta mot något.
En närhet jag inte kan göra annat än försöka kontrollera och det med redan tydliga misslyckanden.
Misslyckanden jag ideligen försöker lär mig av, eftersom livet tells me so, men som jag försöker ignorera.

*mEd DiTt AnSikTe i mInA hÄnDeR* Jag älskar dig också, men det kommer förmodligen aldrig vara på samma villkor. Det gör mig ont.

men

I'm a survivor (what),
I'm not gonna give up (what),
I'm not gon' stop (what),
I'm gonna work harder (what),
I'm a survivor (what),
I'm gonna make it (what),
I will survive (what),
Keep on survivin' (what),
I'm a survivor (what),
I'm not gonna give up (what),
I'm not gon' stop (what),
I'm gonna work harder (what),
I'm a survivor (what),
I'm gonna make it (what),
I will survive (what),
Keep on survivin' (what).

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits