Revolt!



Ingen fysisk förbättring, men jag är vid gott mod. Om jag nu bara finge sällskapa med en jämlike voro aftonen räddad.
Men ack! Någon söndermensad jungfru går inte att finna, ty i borgen vi lever är vi inte riktigt cykel-synkade ännu och övriga världen har jag inte skänkt en tanke på flera dar.

Min fru fönar manen för att dinera med Uppsalavänner. Eventuellt sluter jag upp med dem senare änskönt innandömet inte tillåter samkväm annat än i horisontellt läge. Då talar jag heller inte om att idka älskog, nej! Atvi! Atvi! Atvi! Jag talar om att bara vara stilla och bekväm.

Men fifaaan, jag vill inte vara bekväm, jag vill ha roligt. Jag känner, bland annat, för att luras; hitta på ett bus och practical jokea tarmen ur någon. Men den psykiska och den fysiska energin ligger på olika nivåer; så den känslan kapsalr jag in tills vidare. Man kan ju ha kul utan att busa.
Att leva i extrem fattigdom och i bristande fysisk hälsa behöver väl inte innebära tråk?
Nej. Soffan, klassiska skönlitterära verk och hockeykväll i all ära, ikväll är det människor som gäller!

Dagens wis: Kan man stå upprätt ska man umgås.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits