extreme ironing

Jag har utvecklat ett beroende.  Ett beroende som påverkar mig fysiskt och psykiskt, som påverkar mina relationer, mitt vardagliga liv, min sömn, min skolgång.. allt.
Jag har blivit beroende av att stryka

I eftermiddag har jag tvättat två tvättar + två jacktvättar och knappt kunnat vänta tills de torktumlats färdigt. Jag har suttit och stirrat på timern och då det är två minuter kvar river jag ut dem ur torktumlaren för att få stryka dem alldeles släta. Plattaaaa. Mjukaaaaahh... 
Allt jag kommer åt stryker jag; jeans, trosor, strumpor.. Allt.
Jag blir så lugn. Och gott luktar det också. Varmångande mjukmedel. 

Om någon i Sthlmsområdet vill ha något struket så kom förbi me't bara! Jag gööre!
Om någon utanför Sthlm vill ha något struket; fedexa! Ge mig textilier att stryka!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits