grattis på midsommar!!!

Jag antar att ni sitter som på nålar nu, med tusen frågor men inga svar.
 Var har jag varit? Vad har jag gjort? Vem drömde jag om? Var det roligt? Hur kändes det? Varför? Hur? När? Åt jag jordgubbar?  Hade jag en blomsterkrans på mig? Badade jag naken i en stillsam sjö i den timida nattsolen?
Hur var MariaKarlssons midsommar anno 2009, årens år?

Tack bra.

Då länstrafiken i Västerbotten tydligt klargjorde att 'till Vilhelmina åks det baske mig inte, fröken Karlsson' skred plan B i verket; Luleå, förstesergeant Glas och midnattssol. Rätt stabil b-plan, faktiss..
Var dock nödgad att panikshoppa ett par klänningar och allt därtill då begravningsutstyrseln kändes något moloken för midsommarfest.
...
......... . . .... . . ..... . .. . .. . . .. . .. . SHOPPA ALDRIG I SKELLEFTEÅ!

Jag var på så dåligt humör att jag slet åt mig två skitklänningar på H&M baraföratt.  (Hit hör väl förvisso att jag letat en av dem rätt länge, men de har sålt slut i andra städer. Tacka vet jag skellefteåbornas vidriga sinne för stil och klass. Goodies över till mig. För halva priset dessutom. Kaching!)

Midsomarmiddag hon Henrí väntade
efter "lite" välbehövligt mys med Stina i hennes mansion. Innan avfärd hann även FridaFab sluta upp och ansikten göras om och frisyrer sprayas och underkläder visas upp och kuddkrig och nakenhångel och duschlödder och.. allt sånt so tre blonda tjejer gör då ingen ser på.

Jävligt mysig middag. Jävligt bra folk. Jävligt bra stämning. Jävligt äcklig jävla vodkajävel. Jävligt bra Midsommarafton.
Den planerade utgången uteblev och istället anordnades någon sorts efterfest med ett enda syfte; *hEmLiZ*

Bakisdagen, en av de dagar då an märker att man är till åren kommern och snart passerar 40-strecket ( Japp. Jag har 40-årskris.), bestod av soffliggande, skvallerblaskläsande, slözappande och fläckvis sömn. Tillsammans mmed kvalitetsbrudarnas kvalitetsbrudar.







P.S. hEmLiZeN är inte alls en hemliz men kräver ett helt separat inlägg. Ni vill läsa det. Det handlar om detta. Återkommer. D.s.



För mer konkreta svar på era frågor, se nedan.

Var har jag varit?
Luleå. Kortis i Skellefteå för begraving av gammelorbror Mats.

Vad har jag gjort?
Umgåtts med folk jag tycker väldigt mycket o men träffar alltför sällan + andra. Insupit allt det vackra med livet + alkohol. Firat relativt traditionsenligt + annat.

Vem drömde jag om?
Missade 7 sorters blommor och ägnade mig åt sex istället, to be frank. Vilket jag gillar att vara. Drömde galna drömmar om nummerlappar och alla mina past lovvahs. Inga blommor - ingen betydelse.

Var det roligt?
Begravning: nej. Luleåhänget: Ja. Sexet: Ja. hah! Jaa..  Drömmarna: Definitivt.
 
Hur kändes det?
Begravning: Inbäddad i förtvivlan inför deet allra onödigaste och fantastiskt vacker.
Luleåhänget: Känslan som ligger nära skrattet, precis innan det bubblar upp. Hela lillhjärtat badade i allt som är bra.
Sex: tar vi senare.
Drömmarna: gemytliga.

Varför?
1. Därför det onödiga på den nivån inte går att bekämpa.
2. Därför att Stina är en av de bästa vänner jag har och besitter en sllsam föråga att göra allt hon vidrör till en nåd. Allt blir bra, även om det inte är bra.
3. därför.
4. för att alla var sötiZar.

Hur? 1. ...
2. Jag vet inte hur hon gör. Hon bara är allt som är hon.
3. så detaljrik tänker inte ens jag vara.
4. ..ptjaa? vetint

När? 1. Torsdags förmiddag.
2. Fre-lör.
3. lör
4. lör

Åt jag jordgubbar?  JA! Både i dryck och till efterrätt. Och till frukost, twice!

Hade jag en blomsterkrans på mig? Nej. Men min själ blomstrar *blink*

 Badade jag naken i en stillsam sjö i den timida nattsolen?  Nej. *blink*

Hur var MariaKarlssons midsommar anno 2009, årens år? fem av fem, som väntat.


Kommentarer:
Postat av: stinizzzz

tänka sig att jag stalkar din blogg IGEN och har ingen som helst skam i kroppen inför detta faktum. semesterhjärnan har inte glömt dig, än mindre hjärtat - jag tänker mig slå en pling till eder under eftermiddagen när jag steker på en strand, förtälja om mina porslinsutflykter och annat.

all kärlek!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits