oats we sow

Idag var det cirkus i stan!
Jag gick såklart dit och det med min bästaste lekkamrat Dahlström.
Föga förvånande var vi de enda över 20 som var där utan barn i släptåg. Jag trodde, på fullaste allvar, att fler människor i min ålder tyckte att det var lite sommarromantiskt att gå i barndom och känna alla dofterna av hästbajs, popcorn, barn och spån och se någon göra volter. Men nä..




De hade katter på cirkusen. Katter som gick på lina. Vi fick även se getter, kameler, duvor, lamadjur, hästar och ... ponnyhästar.. Hehe. Hehehehhhhe.

Det var inte lika fantastiskt som jag minns det
, tyvärr. Istället för att hänföras av cirkusprinsessor som for omkring i lianer och trapetser så tänkte jag istället på hur osäkra fästen och linor var. Clownerna var lite störiga och man märkte av tröttheten i cirkusdirektrens ögon. Det verkade inte längre vara världens roligaste jobb.
 Men det var ändå fantastiskt. I relation till allt annat.
Det var ju cirkus! Vi fick bada i alla små sjöar av skratt och slippa sitta raka i ryggen och tänka på hur vi äter. För en stund fick vi bo i den där mysiga känslan som ligger just innan skrattet.

Jag tror människan skulle må bra av att gå på cirkus en gång i veckan.

Kommentarer:
Postat av: linnea

Ah, jag minns min sådana upplevelse. Hästarna var inte längre fina och duktiga, de HALTADE osv osv osv.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits