Unnarn



Denna lördag den 21/2,
således lördagen exakt en månad innan min födelsedag, kommer föralltid att vara dagen jag unnade mig.
Jag unnade mig sovmorgon, helt utan alarm. Tillät mig istället väckas av andnöden som drabbar mig då den strålande solen ligger på i sovrummet.
Jag unnande mig än några polarkakor med messmör och en lång dusch därefter.
Det är viktigt att känna sig snygg då man ska unna sig saker. Jag smorde självklart in mig med de dyra krämerna. Speciellt-tillfälle-krämerna. Jojo!
Sedan unnade jag mig en stund på stadsmuséet och en lång promenad på djurgården varpå jag unnade mig att boka en make-up och frisering till min födelsedag.

Nu är frågan, ska man unna sig en kväll på stan
med goda vänner ikväll, eller ska man unna sig att ligga hemma och titta på Rambo?

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits