Journey back

Hade förmånen att hamna mitt emellan två stridande parter i ett snökrig innan jag ens entrat gårdsplanen.
De kastade inte snöbollar. Nej nej! De använde, såklart, två snöskyfflar för att åstadkomma mesta möjligasnömängd i nacken.
Jag som är så liten att jag knappt syns stod i stövletter, kjol och en liten, liten vårjacka och väntade huttrandes (I SNÖSTORMEN) på att kriget skulle ta slut så jag kunde få åka hem och vältra mig i åh-jag-vill-tillbaka-till-sthlm-ångest.

..så kom snön. En hel snöhög kom flygande genom luften. Jag var begravd upp till axlarna och snön letade sig in överallt; i skorna, under kjolen, ner i jackan. Överallt.
Jag fattade ingenting. Började grina, såklart. 'men Krileeee, javillåkaeeemnuu! Wläääh! Wläääh! Wlääh!'.

Igår satt jag i solen bland visippor, blåklint, designerväskor och sandaletter och var allt annat än pk med Nils. Idag grinar jag i ett snökrig. Life's a blast.
Men det var minsan två sockervadsfina avslutande dagar i Stockholm. Av Söt-Nils fick jag skavsår, en banan, ångest, cocacola och vad jag antar var ämnat som så kallade 'kloka råd'. Avslutade kvällen hos Licious där jag fick lax, en adrenalinkick, mys i värmetröja och nackspärr.
Idag fick jag obligatoriskt fru-mys och röda kind av vårsol kommen. Det är kärlek så det räcker och blir över.

Såatte.. grattis på påsk.

(Gud Nåde den som kommenterar att jag var litte dum som inte klätt mig bättre inför hemresan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)


Kommentarer:
Postat av: linnea

Du åkte hem rätt dag, idag är vädret skit och molnligt och våga inte klaga över påsk hemma, det är så det ska vara som någon sjöng en gång.



Vilken banan fick du? Usch vilken dåligt försök till skämt.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits