Lazyeye

Idag har jag ätit sushi och glass. Glass-sushi. Jag var jättesugen på kyckling, men eftersom jag inte äter kyckling och inte gjort det de senaste 10 åren så hoppade jag kycklingen och köpte sushi-glass istället.
Nej, glass-sushi.



Ser ni, vad jag ser både sned, lurig och förälskad ut på samma gång?
Mitt högra öga är väldigt förföriskt, och det vänstra får er att fundera på om det högra talar sanning.

Jag är varken lurig eller förälskad, men sned är jag.
När vi var små och åkte i pappas wolksvagen och öppnade alla rutor vi tre små barn kom åt så sa mampappsen alltid att man blev sned i ansiktet av korsdrag. Man blev visst vinögd också, vad jag kan minnas.

Hur som helst så är högra sidan av mitt ansikte något underutvecklat. Det ser ibland ut som vänster sida deffat och höger sida har legat i soffan. Min vänstra sida är levnadsglad och hänger med i humörsvängningarna, men vänstra sidan är ideligen likgiltig. Särskilt ögonen och näsan.
Så jag misstänker att korsdraget blåst ikapp mig nu. Eller så har jag haft en stroke. (av gäspar kommen?)
Det har förvisso vart snett länge, men det blir bara värre.

Jag tycker att det är charmigt och ger mig lite karaktär, men då jag får en släng av hypokondri så oroar jag mig för det.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits